HansD schreef:Woordelijk komt dat hier niet tot uiting. Die conclusie trek ik uit het feit dat er nog geen enkel protest, buiten wat slappe reacties op websites, georganiseerd is.
Ik zie je organisatie van een protest wel tegemoet, ben benieuwd.
Geen enkel protest? Zitten je ogen in je broekzak of zo?
Omdat men er geen zootje van wil maken, en er juist is opgeroepen om geen kleine losse acties te voeren omdat dit mogelijk alleen maar negatief werkt. Er worden wel degelijk acties voorbereid.
Tom schreef:Vind ik kul, alsof die MRB ineens het verschil gaat maken. Er zullen wel wat meer auto's (wellicht tijdens wintermaanden) geschorst worden maar meer ook niet.
Kun je vinden maar daar gaat echt meer in gebeuren dan je denkt. Velen kunnen hun hobby juist uitoefenen omdat ze geen mrb hoeven te betalen voor die ouwe bakken. Als die weer mrb moeten gaan betalen gaan ze in veel gevallen met heel veel tegenzin van de hand. Een paar zullen hem schorsen, maar de meesten hebben die optie niet (het ding moet immers binnen staan en een oldtimer hebben wil niet zeggen dat je een garage hebt). Schorsen is een lapmiddel en dan kun je er ook niet ineens mee gaan rijden als het een dag erg mooi weer is in december of februari. Er zijn veel bedrijven opgezet voor en gespecialiseerd in alles met oude auto's en het is een feit dat de marktwerking er voor zorgt dat als er een paar 1000 euri aan alleen al mrb betaald moet worden dat niemand nog zo'n auto wil, die bedrijven hebben geen werk meer (begint nu al zelfs!) en gaan over de kop. En dat zijn er echt veel meer dan een handje vol. Alleen omdat de overheid een goede regeling met domheid en de kop in het zand afschaft, denkt er geld uit te halen terwijl het waarschijnlijk geld gaat kosten (al die werklozen moeten immers een uitkering krijgen tegelijk met dat er niet meer mrb inkomsten binnenkomen). Beter voor het milieu is het ook niet aangezien de uitstoot nu al een druppel op de gloeiende plaat is en dat in de praktijk geen verschil gaat uitmaken (hooguit 0,1%, nou jeej).
Dat eigenaren balen dat ze straks meer gaan betalen (en daar niet op gerekend hadden tijdens de aanschaf) is logisch. Niemand wil meer betalen, ik ook niet. Maar elk argument voor die regeling slaat nergens op. Dat is recht proberen te lullen wat krom is.
Het is niet krom, die regeling is de enige manier er voor te zorgen dat het cultureel erfgoed, incl vele hobbies en bedrijven, de mogelijkheid geeft uberhaupt te bestaan.
En over je opmerking wbt Ferrari's, daar wordt vaak meer mee gereden dan een oldtimer, die kunnen er immers beter tegen. En degene die een Ferrari of zo kan betalen ligt niet wakker van die mrb, terwijl een oldtimerbezitter daar wel wakker van ligt. Een nieuwe auto, zo ook een Ferrari, heeft geen klassieker-status en dat is nou net waar het om draait. Nieuwe Ferrari's rijden er toch wel, oldtimers niet meer als daar nog volledig voor betaald moet worden. Aan een klassieker/oldtimer geeft het heel veel extra waarde, aan eenmoderne Ferrari helemaal niets.
Emiel schreef:
De 2500 kg wegende prehistorische suv amerikanen op lpg krijgen het zwaar, de 190d ook.
Maar of dat nou onterecht is.
Een beetje oude Amerikaan weegt idd tussen de 1500 en 3000 kg. Ook op benzine zonder diesel of lpg wil je daar geen mrb voor gaan betalen. En al helemaal niet als je het ding jaren geleden juist gekocht hebt omdatie mrb-vrij is en daardoor onderhouden kan blijven worden!
Juist nu in een tijd waarin alles maar bezuinigen, bezuinigen en nog meer bezuinigen is, er toch al steeds meer werklozen komen, alles duurder wordt, en het land er in koopkracht achteruit gaat, denk je nou echt dat iemand dan nog die gigantische kostenpost als die mrb kan ophoesten??
De overheid denkt hier 153 miljoen uit te kunnen halen, maar dat geldt alleen als men MRB gaat betalen en de auto niet schorst of verkoopt. En dat is nou juist wel precies wat op grote schaal GAAT gebeuren als dit wordt doorgevoerd. Wat ze dus doen is het land om zeep helpen, en zowel milieu als hun staatskas wordt er NIETS beter van. Het is dus in iedereens belang dat die vrijstelling blijft!
Voor iedereen die nog steeds van mening is dat oldtimers MRB moeten gaan betalen: lees dit rijtje met harde feiten even en dan weet je waarom niemand er wat mee opschiet als dit doorgevoerd wordt!
http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand