1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldtimers

Dit is ons algemene autoforum.
Emiel
Berichten: 4208
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Emiel » 20 nov 2012, 07:34

Luco schreef:
Emiel schreef:
KW schreef:Ja er zijn meer belangrijke dingen, maar dit is zeerzeker niet iets kleins! Het gaat dus niet alleen om het betalen van wegenbelasting, maar daarmee ook om vele bedrijven, nog meer arbeidsplaatsen en vele miljoenen! aan waarde die spontaan verdampen als die regel wordt doorgezet. Even verder denken dan je neus lang is aub.

Verder kan ik niet anders denken dan dat zulke uitspraken alleen gedaan worden door lieden die geen reet om klassieke auto's geven.

Ik houd meer van klassieke auto's als je denkt, zoveel dat ik ze momenteel niet koop omdat ik nog in een "circuit" periode zit.
Maar ik kijk er wel met andere ogen naar.


Als "iets" zichzelf niet kan redden, dan moet het maar failliet gaan. Of dat nou een autogarage is of een voetbal club.

Als jou klassieker dadelijk niks meer waard is, dan was het geen "echte" klassieker. En als je 40 euro in de maand extra niet kunt betalen heb je sowieso een probleem als bijv. de vaatwasser stuk gaat en liggen misschien je prioriteiten verkeerd.

Hard maar helaas wel een van de vele waarheden die men kan bedenken.

Goh leuk dat je de voetbalclub aanhaalt, 99% van alle voetbalclubs teren op de gemeenschap, opdoeken dus. Leuk voor je kinderen.

Mij persoonlijk zal die paar tientjes mrb inderdaad een rotzorg zijn.
Maar dat een gedeelte autohistorie hiermee de nek wordt omgedraaid is vrij zeker, alleen daarom al zal ik erbij zijn met de dan nog mrb vrije auto :tooth:
Luco, de nuance die ontbrak was profclub voetbal.
Dat bedrijven en gemeente de lokale amateur clubs moeten sponsoren vind ik niet meer als normaal.
Zijn ook grenzen maar het is ontwikkeling van de kinderen, goed voor de kleine dorpen, etc.

Ik denk dat het voor de autohistorie wel meevalt. Schorsen in de winter, rijden in de zomer. Extra kosten maar niet buiten sporig veel.

De 2500 kg wegende prehistorische suv amerikanen op lpg krijgen het zwaar, de 190d ook.
Maar of dat nou onterecht is.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 08:33

Profclubs teren nog meer op de gemeenschap Emiel, laatste jaren wel eens gekeken hoeveel profclubs er gered zijn van gemeenschapsgeld?

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door KW » 20 nov 2012, 16:59

HansD schreef:Woordelijk komt dat hier niet tot uiting. Die conclusie trek ik uit het feit dat er nog geen enkel protest, buiten wat slappe reacties op websites, georganiseerd is.
Ik zie je organisatie van een protest wel tegemoet, ben benieuwd.
Geen enkel protest? Zitten je ogen in je broekzak of zo? :shock:
Omdat men er geen zootje van wil maken, en er juist is opgeroepen om geen kleine losse acties te voeren omdat dit mogelijk alleen maar negatief werkt. Er worden wel degelijk acties voorbereid.

Tom schreef:Vind ik kul, alsof die MRB ineens het verschil gaat maken. Er zullen wel wat meer auto's (wellicht tijdens wintermaanden) geschorst worden maar meer ook niet.
Kun je vinden maar daar gaat echt meer in gebeuren dan je denkt. Velen kunnen hun hobby juist uitoefenen omdat ze geen mrb hoeven te betalen voor die ouwe bakken. Als die weer mrb moeten gaan betalen gaan ze in veel gevallen met heel veel tegenzin van de hand. Een paar zullen hem schorsen, maar de meesten hebben die optie niet (het ding moet immers binnen staan en een oldtimer hebben wil niet zeggen dat je een garage hebt). Schorsen is een lapmiddel en dan kun je er ook niet ineens mee gaan rijden als het een dag erg mooi weer is in december of februari. Er zijn veel bedrijven opgezet voor en gespecialiseerd in alles met oude auto's en het is een feit dat de marktwerking er voor zorgt dat als er een paar 1000 euri aan alleen al mrb betaald moet worden dat niemand nog zo'n auto wil, die bedrijven hebben geen werk meer (begint nu al zelfs!) en gaan over de kop. En dat zijn er echt veel meer dan een handje vol. Alleen omdat de overheid een goede regeling met domheid en de kop in het zand afschaft, denkt er geld uit te halen terwijl het waarschijnlijk geld gaat kosten (al die werklozen moeten immers een uitkering krijgen tegelijk met dat er niet meer mrb inkomsten binnenkomen). Beter voor het milieu is het ook niet aangezien de uitstoot nu al een druppel op de gloeiende plaat is en dat in de praktijk geen verschil gaat uitmaken (hooguit 0,1%, nou jeej).

Dat eigenaren balen dat ze straks meer gaan betalen (en daar niet op gerekend hadden tijdens de aanschaf) is logisch. Niemand wil meer betalen, ik ook niet. Maar elk argument voor die regeling slaat nergens op. Dat is recht proberen te lullen wat krom is.
Het is niet krom, die regeling is de enige manier er voor te zorgen dat het cultureel erfgoed, incl vele hobbies en bedrijven, de mogelijkheid geeft uberhaupt te bestaan.

En over je opmerking wbt Ferrari's, daar wordt vaak meer mee gereden dan een oldtimer, die kunnen er immers beter tegen. En degene die een Ferrari of zo kan betalen ligt niet wakker van die mrb, terwijl een oldtimerbezitter daar wel wakker van ligt. Een nieuwe auto, zo ook een Ferrari, heeft geen klassieker-status en dat is nou net waar het om draait. Nieuwe Ferrari's rijden er toch wel, oldtimers niet meer als daar nog volledig voor betaald moet worden. Aan een klassieker/oldtimer geeft het heel veel extra waarde, aan eenmoderne Ferrari helemaal niets.

Emiel schreef: De 2500 kg wegende prehistorische suv amerikanen op lpg krijgen het zwaar, de 190d ook.
Maar of dat nou onterecht is.
Een beetje oude Amerikaan weegt idd tussen de 1500 en 3000 kg. Ook op benzine zonder diesel of lpg wil je daar geen mrb voor gaan betalen. En al helemaal niet als je het ding jaren geleden juist gekocht hebt omdatie mrb-vrij is en daardoor onderhouden kan blijven worden!

Juist nu in een tijd waarin alles maar bezuinigen, bezuinigen en nog meer bezuinigen is, er toch al steeds meer werklozen komen, alles duurder wordt, en het land er in koopkracht achteruit gaat, denk je nou echt dat iemand dan nog die gigantische kostenpost als die mrb kan ophoesten??

De overheid denkt hier 153 miljoen uit te kunnen halen, maar dat geldt alleen als men MRB gaat betalen en de auto niet schorst of verkoopt. En dat is nou juist wel precies wat op grote schaal GAAT gebeuren als dit wordt doorgevoerd. Wat ze dus doen is het land om zeep helpen, en zowel milieu als hun staatskas wordt er NIETS beter van. Het is dus in iedereens belang dat die vrijstelling blijft!


Voor iedereen die nog steeds van mening is dat oldtimers MRB moeten gaan betalen: lees dit rijtje met harde feiten even en dan weet je waarom niemand er wat mee opschiet als dit doorgevoerd wordt!
http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Roy RS » 20 nov 2012, 18:28

Volgens mij heeft de sp wat leuks voor elkaar gebokst... Zie autoblog, vrijstelling voor liefhebbers met weinig km's en niet voor de rest...

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door PD power » 20 nov 2012, 19:10

@KW: nou zulke harde feiten staan er niet in jou link, staat meer vol met aannames, en de curses klein rekenen hebben ze toegepast, met aannames.

Tis heel simpel wil je de openbare weg op, moet je daarvoor ook gewoon betalen, net als iedereen, staat ie lekker binnen, niks aan de hand, de drogreden dat iemand geen 200 euro kan betalen voor de MRB van een aantal maanden, dan kan zo iemand zo'n auto ook nooit in de benen houden, dus hou op met de zgn rationele argumenten, want die zijn er niet, tis puur emotie, en dat snap ik ook wel, want ik betaal ook liever minder dan meer, maar als de plannen doorgaan, betaal ik strakkies al snel 4000 euro meer belasting per jaar, kan ik daarvoor wel op het malieveld gaan staan, maar stop m'n energie liever in zaken om dit te compenseren, zou je ook moeten doen, die paar honderd euro moet dan toch wel lukken.

Sorry, maar heb zo'n schurft aan dit luxe gejank.

Laten we maar zorgen dat onze oudjes in het verzorgingshuis, elke dag gedouched worden.

Want die hebben geen keuze meer, wij wel.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door InjectTheVenom » 20 nov 2012, 19:25

Roy RS schreef:Volgens mij heeft de sp wat leuks voor elkaar gebokst... Zie autoblog, vrijstelling voor liefhebbers met weinig km's en niet voor de rest...
Doe dan eens lief en post meteen de link erbij

http://www.autoblog.nl/tweede-kamer-sch ... post-55112

"Milieudefensie is hier niet blij mee, zij pleiten in een reactie op de motie juist voor het terugdringen van het gebruik."

:lol: Laat me niet lachen, als het aan miljeudefensie lag dan ging iedereen net als vroeger met paard en wagen. De vraag is, blijft het met de nieuwe regeling 25 of gaat de grens alsnog 30 jaar?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Shakes » 20 nov 2012, 19:39

Wat PD zegt.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 19:47

Shakes schreef:Wat PD zegt.
Zei de belastingontduikende priusrijder :lol:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Shakes » 20 nov 2012, 19:54

Ik moet er ook aan geloven, prima. De rest van de regelingen kost me veel meer.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Macboy » 20 nov 2012, 19:55

PD power schreef:@KW: nou zulke harde feiten staan er niet in jou link, staat meer vol met aannames, en de curses klein rekenen hebben ze toegepast, met aannames.

Tis heel simpel wil je de openbare weg op, moet je daarvoor ook gewoon betalen, net als iedereen, staat ie lekker binnen, niks aan de hand, de drogreden dat iemand geen 200 euro kan betalen voor de MRB van een aantal maanden, dan kan zo iemand zo'n auto ook nooit in de benen houden, dus hou op met de zgn rationele argumenten, want die zijn er niet, tis puur emotie, en dat snap ik ook wel, want ik betaal ook liever minder dan meer, maar als de plannen doorgaan, betaal ik strakkies al snel 4000 euro meer belasting per jaar, kan ik daarvoor wel op het malieveld gaan staan, maar stop m'n energie liever in zaken om dit te compenseren, zou je ook moeten doen, die paar honderd euro moet dan toch wel lukken.

Sorry, maar heb zo'n schurft aan dit luxe gejank.

Laten we maar zorgen dat onze oudjes in het verzorgingshuis, elke dag gedouched worden.

Want die hebben geen keuze meer, wij wel.
:clap:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door raymondw » 23 nov 2012, 07:37

In principe zijn de belastingtarieven in NL veel hoger dan de ons omringende landen, buitensporig hoog, maar het is denk ik niet zozeer de MRB waar ik moeite mee heb, maar wel met het onder valse voorwendselen ingrijpen in de levensstijl van veel mensen waarbij het bijna onmogelijk wordt gemaakt om er een leuke collectie op na te houden, immers de naamgeving van de houder-schaps belasting zegt al wat over de definitie ervan en feitelijk is dat tegenstrijdig met het principe: "de gebruiker betaalt". Dat gezegd hebbende is het naar mijn mening redelijk dat een gebruiker naar ratio betaald voor het gebruik van openbare voorzieningen. Het is een open deur dat de huidige regeling daar niet in voorziet. Daar mag wat mij betreft best over nagedacht worden.

Door MRB te gaan heffen over old-en youngtimers worden liefhebbers en verzamelaars veel te zwaar belast. Het maakt mij daarbij niet uit hoe oud een auto is. Zolang je hem dagelijks gebruikt, is het redelijk dat daarvoor MRB betaald wordt. Echter voor sporadisch gebruik zijn deze tarieven veel te hoog. Met mijn E28 M5 uit 1985 wordt amper 2000-3000km per jaar gereden. Volgens veel pleitbezorgers tegen de afschaffing van de MRB alhier heeft deze geen recht op MRB-vrijstelling vanwege zijn leeftijd, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit toch wel een beetje prediken voor eigen parochie vindt. Veel liever zou ik een integrale discussie zien die liefhebbers van old-en youngtimers bindt en als een front richting Den Haag op gaat trekken.

Persoonlijk heb ik een Email naar de VVD-fractie in de 2e kamer gestuurd waarin ik mijn verontwaardiging van afschaffing van de MRB-vrijstelling heb uitgesproken.Tevens heb ik hun gevraagd hoe zij denken de liefhebber te gaan ontzien.

Eigenlijk geldt dat ook voor mijn andere auto, een E34 M5 uit 1990. Ook deze gebruik ik maar een paar keer per jaar en schors hem in de wintermaanden. Het moge duidelijk zijn dat deze auto historisch veel meer waarde heeft dan menig veel oudere klassieker; immers ook jongere auto's kunnen onder historisch erfgoed vallen.

Daarnaast vindt ik het onredelijk dat campers maar een klein periode per jaar MRB hoeven te betalen, maar toch het gehele jaar de weg op mogen. Hier wordt m.i. het gelijkheidsbeginsel met voeten getreden, zeker omdat menig klassieker-en youngtimer veel minder gebruikt wordt.

Naar mijn mening ligt de oplossing in het beperken van het gebruik i.c.m een laag tarief. Wil je een klassieker of youngtimer dagelijks inzetten; prima, maar dan ook tegen het volle MRB tarief. Ben je een liefhebber en neemt deel aan meetings en evenementen, mag je in een lager tarief vallen, vrijstelling voor mijn part om e.e.a redelijk te houden. Een speciaal kenteken zoals ze bij onze Oosterburen hebben is wat dat betreft een werkbaar compromis.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door InjectTheVenom » 29 nov 2012, 05:37

Bijzonder goed betoog van raymondw, het is dat ik vandaag naar een kerstmarkt moet maar op een later tijdstip kom ik hier nog op terug.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door InjectTheVenom » 29 nov 2012, 05:40

Ooh trouwens ik heb gehoord dat het hele voornemen van de politiek tot nader order volledig van tafel geveegd is, waar blijven de pessimisten die hun mond niet open durven trekken nou dan huh huh huh :whistle: ?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Shakes » 29 nov 2012, 06:44

Vertrokken naar een interessant topic.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Downforce Hans » 29 nov 2012, 07:36

Shakes schreef:Vertrokken naar een interessant topic.
:lollerdelol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Luco » 29 nov 2012, 08:36

raymondw schreef:
Daarnaast vindt ik het onredelijk dat campers maar een klein periode per jaar MRB hoeven te betalen, maar toch het gehele jaar de weg op mogen. Hier wordt m.i. het gelijkheidsbeginsel met voeten getreden, zeker omdat menig klassieker-en youngtimer veel minder gebruikt wordt.
.
Wat een kulargument, Het gros van de mensen met een camper gebruiken die voor vakantie of weekenden weg, bij vakantie vaak naar het buitenland en bij weekendgebruik is dit gecombineerd nederland/buitenland en betaal je 6 maanden MRB, dus reken maar uit.

Lijkt een beetje op, ik moet meer betalen dus jullie ook :bag:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door raymondw » 02 dec 2012, 18:06

Luco schreef:Wat een kulargument, Het gros van de mensen met een camper gebruiken die voor vakantie of weekenden weg, bij vakantie vaak naar het buitenland en bij weekendgebruik is dit gecombineerd nederland/buitenland en betaal je 6 maanden MRB, dus reken maar uit.

Lijkt een beetje op, ik moet meer betalen dus jullie ook :bag:
Hoi Luco,

Een dergelijke uitspraak van iemand die mij niet kent is hoogst ongepast. Dergelijke jaloezie speelt bij mij niet en diegene die mij WEL kennen kunnen dat beamen.

Met mijn E34 M5 heb ik >50k van de door mij toegevoegde 90k km ook in het buitenland doorgebracht en in nog veel kleinere periode dan menig camper zijn kilometers toevoegt; desalniettemin heb ik altijd de MRB betaald. Vindt ik niet erg, maar dat maakt dat de camper regeling in bepaalde gevallen strijdig is met het gelijkheidsbeginsel; daar gaat het mij om.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Ar » 02 dec 2012, 18:28

Er zijn genoeg mensen die een busje (camper) als dagelijkse auto gebruiken. Een equivalent van de 190d dus. Het is hetzelfde.
De regeling mag wat mij betreft gehandhaafd worden. Ik wil nog wel een keer een Chevy Van.

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door raymondw » 02 dec 2012, 18:42

Ar schreef:Er zijn genoeg mensen die een busje (camper) als dagelijkse auto gebruiken.
Klopt, de buurman bij mij op het industrieterrein handelt in het hogere-camper segment en die ruilt regelmatig normale auto's in van mensen die een camper als enigste auto kopen en heel vaak is het beperkte MRB een doorslaggevende reden.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door daNpy » 02 dec 2012, 21:03

Dat soort mensen foppen zichzelf ook een beetje want een camper is helemaal niet handig als normale auto en ook zeker niet zuinig.

Net als de mensen die een oldtimer voor de goeiekoop hebben; omdat ze geen geld uit willen geven aand e auto (op welke manier dan ook) is hij binnen enkele jaren niet meer APK waardig en wordt dus vervangen voor een andere.
Dat ze voor hetzelfde geld de eerste auto makkelijk hadden kunnen onderhouden zien ze niet in.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Luco » 02 dec 2012, 21:10

raymondw schreef:
Ar schreef:Er zijn genoeg mensen die een busje (camper) als dagelijkse auto gebruiken.
Klopt, de buurman bij mij op het industrieterrein handelt in het hogere-camper segment en die ruilt regelmatig normale auto's in van mensen die een camper als enigste auto kopen en heel vaak is het beperkte MRB een doorslaggevende reden.

Natuurlijk, de mrb van een camper in het hogere segment ligt vaak zo tussen de 2 en 3 k per jaar, daar de helft van is 1 tot 1,5 k, een dagelijkse auto is natuurlijk veel duurder qua mrb en verzekering :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door KW » 03 dec 2012, 14:13

Ik heb niks tegen die camerregeling. Het zullen verreweg de meeste zijn die het ding, net als een oldtimer, amper gebruiken. Ja er zijn er die hem dagelijks gebruiken, maar dat zijn er te weinig om moeilijk over te doen.

Het aantal Merc diesels begint wel zodanig toe te nemen dat er iets tegen gedaan moet worden.

Oh, en ik ben er zeker geen voorstander van om alles maar over 1 kam te scheren. Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel auto's, zoveel regelingen. Niks is hetzelfde en hoeft het ook niet te zijn.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door Robertdj » 03 dec 2012, 14:37

Misschien dat het eerder voorbij gekomen is.

Maar als het probleem vooral bij de diesels ligt, is het toch niet zo lastig om alleen de diesels te belasten?

Online
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2518
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door jos_br » 03 dec 2012, 17:17

Robertdj schreef:Misschien dat het eerder voorbij gekomen is.

Maar als het probleem vooral bij de diesels ligt, is het toch niet zo lastig om alleen de diesels te belasten?

En LPG.

Jos.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door 2000USA » 03 dec 2012, 17:40

Feit blijft natuurlijk dat het men het bezit nog steeds blijft belasten, wat tegen het zere been is van de diverse groepen in deze discussie. Ultieme oplossing zou wat mij betreft nog steeds zijn de MRB te verdisconteren in de brandstofprijzen. Zo kan je differentieren of brandstof, zuinig/onzuinig, veel/weinig gebruikers, en dus het "de gebruiker betaalt" .

Enige minpunt wat ik tot nog toe gehoord heb is dat de grensgebieden/pompen last zouden krijgen van oneerlijke concurrentie vanuit de buurlanden. Ja, de prijzen zouden nog verder de pan uitstijgen, maar zolang je er iets voor terugkrijgt in de vorm van afschaffing van MRB zou dat niet moeten uitmaken.

Verder, ik betaal voor mijn 95-er cabrioboot ook gewoon de volle mep MRB, maar schors hem in de wintermaanden. Gebruik per jaar: <5.000km. De 1.000E per jaar is prima op te brengen, en staat niet in verhouden tot de (potentieele) onderhouds & stallingskosten. Maar 20ct/km MRB is eigenlijk ook van de zotten.... ik denk dat zelfs met V8 de component brandstof minder is.... :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: k33z en 2 gasten