En over die wielerpeloton... Ik vind het op zo'n moment altijd jammer dat ik geen sneeuwschuiver voorop de auto heb. Asociaal tuig dat alleen oog heeft voor de billen in de te strakke broek van die schraper voor hem.

Precies! Ook ik heb een paar keer op een wat minder prettige manier ervaring met wielrenners gehad. Maargoed, als je de gedachte houd dat die gasten snelheid willen houden mogen ze van mij voorrang hebben. Ben zelf geen wielrenner. Maar zit regelmatig op de fiets met hoge snelheid en dan probeer ik ook over kruispunten snelheid te houden, indien mogelijk.... Je blijft dan lekker in je ritme.k33z schreef:Ach, wederzijds respect dat is het probleem.
Sorry, maar daar is het respect voor de trappelende medeweggebruiker dus vele malen minder dan bijvoorbeeld in Nederland, aldus onze Belgische advocaat die zich alleen maar bezig houdt met verkeersongevallen. Zijn letterlijke woorden; "Ik zal nooit op een fiets stappen in Belgie", zei ons genoeg.....k33z schreef:(...)
Wederzijds respect, zo moeilijk is het allemaal niet. In Belgie en Frankrijk gaat dit al een stuk beter.
Dit geldt natuurlijk omgekeerd ook voor de automobilisten. Die fietsers voorbij rijden met 80+ waar een maximum van 60 geldtShakes schreef:Er is natuurlijk een verschil tussen rekening houden met en maar stil gaan staan omdat de wielrenners tempo moeten houden. Volgens mij zou het een stuk beter gaan als zij snelheid houden waar het kan en zich aanpassen waar het moet. Eigenlijk zoals normale mensen zeg maar zonder racefiets.......Het zijn geen halve goden oid
indobesar schreef:Waar zijn die klote fietsers?
Zonder aanhaken hèRuben schreef:Dat red ik op mijn stadsfiets.
Gebruikers op dit forum: Enzo, EricYellow, Twist en 4 gasten