Klote fietsers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn M

Re: Klote fietsers

Bericht door Martijn M » 28 jul 2012, 20:55

Tsja, het zijn niet alleen de wielrenners die door rood knallen hoor. Alles wat 35+ is en te laat op het werk komt naait hem overal en nergens door rood. "De jeugd van tegenwoordig"... Zucht. Prutsers dat het zijn.

En over die wielerpeloton... Ik vind het op zo'n moment altijd jammer dat ik geen sneeuwschuiver voorop de auto heb. Asociaal tuig dat alleen oog heeft voor de billen in de te strakke broek van die schraper voor hem. :tong:

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 14 aug 2012, 22:15

IK werk in VInkeveen. Daar heb je tussen de weilanden redelijk rechte en overzichtelijke weggetjes. Maar op de een of andere manier presteren de grotere groepen wielrenners het om zo breed uit te waaieren dat ze het zicht volledig ontnemen. en inhalen levensgevaarlijk wordt. Tijdens proefritjes met klantenauto's zijn dit voor mij ook de ideale momenten om de roetkat van die ouwe stinkdiesels effe schoon te blazen. OF de ruitensproeiers te testen. FIetsers prima maar blijf is een beetje aan een kant van de weg.

Ik woon op de Veluwe. Daar maken ze het nog bonter. links van de weg. een breed vers geasfalteerd fietspad. Fietspad is ongeveer een halve meter smaller als de weg. Waar een tegenligger passeren al leid tot kromme velgen als je niet oppast. En nog presteren die klote wielrenners het om 2 breed rustig naast elkaar te fietsen. en een beetje dichter op het fietsmaatje rijden ho maar.
Of naast de parkeerplaats van de ijscoboer. Waar ongeveer een autootje of 25 op kan. Met ca 30 wielrenners midden op het kruispunt gaan overleggen of ze nu linksaf of rechtdoor moeten. Ga dan even op die parking staan.

EN ja ik doe aan fietsen maar de enigste auto's die ik daar tegenkom zijn van de boswachter die zijn 4x4 hobby aan het uitoefenen is.

AlexMK4

Bericht door AlexMK4 » 14 aug 2012, 22:32

Ik reed vorige week nog met de auto op de bergweggetje rond het lago maggiore... Nounounou, als je daar een wieler peleton tegenkomt op jou weghelft dan duurt het eeeuwen voor je er een keer langs bent. En wil je er tussen omdat er tegemoetkomend verkeer aankomt dan kijken ze raar op als je de auto ertussen propt. Ik ben dan echt in staat om er eentje de kant in te drukken.

Let ff op de situatie he. Bergweg, blinde bochten, Italiaanse tegenliggers.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 aug 2012, 14:39

Gewoon volgas eropaf. Zo kreeg Mozes ook 't zeewater uit elkaar. :lol:

k33z

Bericht door k33z » 15 aug 2012, 14:44

Ach, wederzijds respect dat is het probleem. Lees op een fiets forum en je ziet de andere kant van het verhaal.

Fietsers (zeker in groepen) moeten wat minder in de weg rijden en automobilisten moeten wat meer geduld hebben.

Wederzijds respect, zo moeilijk is het allemaal niet. In Belgie en Frankrijk gaat dit al een stuk beter.

HJ2

Bericht door HJ2 » 15 aug 2012, 15:03

... Nou... Zeker niet als ik b.v. het Belgische Lotusforum lees... Dan is het meer van hetzelfde en echt niet beter!

k33z

Bericht door k33z » 15 aug 2012, 15:18

Ach, als iedereen zich nou niet zo druk maakt valt het best mee. We leven nu eenmaal in een land waar het veel te druk is en in een maatschappij waar iedereen voornamelijk aan zichzelf denkt.

Je kan je druk maken om irritante wielrenners, je kan je druk maken om te hard rijdende automobilisten, je kan je druk maken om de hoeveelheid regeltjes en regelneukers, maar het heeft geen zin.

Het laatste wat je moet doen is door frustratie elkaar in gevaar brengen.

Klinkt misschien allemaal erg theoretisch, maar maak je niet druk. Dan ben je 5 minuten later op je bestemming.

k33z

Bericht door k33z » 15 aug 2012, 15:18

Als je dat niet kan rest je nog 1 optie en dat is verhuizen naar een rustig land.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 aug 2012, 15:45

k33z schreef:Ach, wederzijds respect dat is het probleem.
Precies! Ook ik heb een paar keer op een wat minder prettige manier ervaring met wielrenners gehad. Maargoed, als je de gedachte houd dat die gasten snelheid willen houden mogen ze van mij voorrang hebben. Ben zelf geen wielrenner. Maar zit regelmatig op de fiets met hoge snelheid en dan probeer ik ook over kruispunten snelheid te houden, indien mogelijk.... Je blijft dan lekker in je ritme.

Maar het wederzijds respect van automobilisten laat ook te wensen over. Mijn ervaring als fietser met auto's, welliswaar als puberaal schoolfietsertje door de polder, is ook niet altijd even prettig geweest. Als je door de polder fietst vind menig automobilist het nodig om toch met hogere snelheid langs te vlammen dan toegestaan. Niet echt nodig natuurlijk, zeker als je met een grotere groep schooljeugd rijd. Of over kruispunten regelmatig geirriteerde reacties of manouvres.

Wat mij betreft is er over beide partijen genoeg te zeggen....

JP

Bericht door JP » 15 aug 2012, 18:45

k33z schreef:(...)

Wederzijds respect, zo moeilijk is het allemaal niet. In Belgie en Frankrijk gaat dit al een stuk beter.
Sorry, maar daar is het respect voor de trappelende medeweggebruiker dus vele malen minder dan bijvoorbeeld in Nederland, aldus onze Belgische advocaat die zich alleen maar bezig houdt met verkeersongevallen. Zijn letterlijke woorden; "Ik zal nooit op een fiets stappen in Belgie", zei ons genoeg..... :?

Shakes

Bericht door Shakes » 15 aug 2012, 18:54

Er is natuurlijk een verschil tussen rekening houden met en maar stil gaan staan omdat de wielrenners tempo moeten houden. Volgens mij zou het een stuk beter gaan als zij snelheid houden waar het kan en zich aanpassen waar het moet. Eigenlijk zoals normale mensen zeg maar zonder racefiets.......Het zijn geen halve goden oid

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 aug 2012, 19:22

Wel waar man :mrgreen: :banging:

Shakes

Bericht door Shakes » 15 aug 2012, 20:02

Ja jij wel.

Zeker weten dat een paar van die Boretti XS shirtjes God eerder gaan ontmoeten door hun gedrag :)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 aug 2012, 21:17

Shakes schreef:Er is natuurlijk een verschil tussen rekening houden met en maar stil gaan staan omdat de wielrenners tempo moeten houden. Volgens mij zou het een stuk beter gaan als zij snelheid houden waar het kan en zich aanpassen waar het moet. Eigenlijk zoals normale mensen zeg maar zonder racefiets.......Het zijn geen halve goden oid
Dit geldt natuurlijk omgekeerd ook voor de automobilisten. Die fietsers voorbij rijden met 80+ waar een maximum van 60 geldt :bag:

Tim N

Bericht door Tim N » 16 aug 2012, 23:01

Ben je er toch sneller langs?

JP

Bericht door JP » 18 aug 2012, 20:17

Vandaag hier in Zuid-Limburg 35.5 graden en de fietsers gaan wat fanatiek een toertocht doen. Dan vraag ik me wel eens af waar je met je verstand bent.
s' Middags liggen ze bij de SEH (spoedeisendehulp) met uitdrogingsverschijnselen. Rara hoe kan dat...... :roll:

Shakes

Bericht door Shakes » 18 aug 2012, 20:24

Zei het toch halve goden, geen hele.

Wat ook niet leuk is is op je scooter een aantal van die gasten net aan inhalen en dan zijn er altijd een paar die moeten aanhaken met zo'n :D. Vervolgens heel rustig wat harder rijden en dan zie je ze denken.....

Helemaal niet leuk.....

Bram

Bericht door Bram » 18 aug 2012, 20:28

Lul :mrgreen:

Ik haakte eens bij zo'n ietwat corpulente trol op scooter aan, toch een kwartiertje 40 km p/u kunnen knallen :banging:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 aug 2012, 21:15

Dat red ik op mijn stadsfiets.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 aug 2012, 22:46

Dit is toch geweldig !!!!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 aug 2012, 09:07

Waar zijn die klote fietsers?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2012, 09:11

indobesar schreef:Waar zijn die klote fietsers?

Dus juist het punt, van schrik niet in buurt..............

Voor de rest toch wel lichtelijk puberaal IMHO...............

Bram

Bericht door Bram » 19 aug 2012, 12:20

Ruben schreef:Dat red ik op mijn stadsfiets.
Zonder aanhaken hè :mrgreen:

Plaats reactie