Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Niels » 15 jun 2012, 23:52

Misstaat imho niet maar liever origineel of Ruf natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 16 jun 2012, 00:02

of die moderne Fuchs? met die oude look en dus meteen iets groter.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Richard430 » 16 jun 2012, 00:05

Heb je die foto vandaag gemaakt? Ik heb vanmorgen daar namelijk nog een uurtje staan wachten op iemand :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 16 jun 2012, 00:25


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 16 jun 2012, 00:31

ook leuk...doch 19 inch, wellicht hebben ze ook andere reps.

Afbeelding

http://www.6speedonline.com/forums/997/ ... stock.html

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Rupie » 16 jun 2012, 00:52

Leuke auto Ar. Velgen staan prima :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 16 jun 2012, 00:55

ben ik me toch een eind aan het zoeken geweest en eindelijk gevonden :D

http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=357
Die Startgrößen ab Herbst 2012:

17"-Fuchsfelgen Vorderachse:
7J x 17, ET55 / 7,5 kg / € 529,-*
Hinterachse:
8J x 17, ET52 / 7,7 kg / € 559,-*
9J x 17, ET55 / 7,95 kg / € 589,-*


18"-Fuchsfelgen Vorderachse:
8J x 18, ET52 / 8,2 kg / € 649,-*
Hinterachse:
10J x 18, ET65 / 8,8 kg / € 699,-*

http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=357

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 16 jun 2012, 01:07

Richard430
Van vandaag ja.

Deze velgen zijn er ook in 17 inch. Dat kan ook nog.
Eerst maar de Fuchs herstellen.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 16 jun 2012, 10:10

GTRene schreef:ben ik me toch een eind aan het zoeken geweest en eindelijk gevonden :D

http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=357
Die Startgrößen ab Herbst 2012:

17"-Fuchsfelgen Vorderachse:
7J x 17, ET55 / 7,5 kg / € 529,-*
Hinterachse:
8J x 17, ET52 / 7,7 kg / € 559,-*
9J x 17, ET55 / 7,95 kg / € 589,-*


18"-Fuchsfelgen Vorderachse:
8J x 18, ET52 / 8,2 kg / € 649,-*
Hinterachse:
10J x 18, ET65 / 8,8 kg / € 699,-*

http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=357

Het nadeel is wel dat ze allemaal een hoge ET waarde hebben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 16 jun 2012, 10:19

nu je het zegt :D idd de 930 staat trouwens ook niet apart vermeld in de rij waar het voor is :hmmm:
is dat zo anders?
trouwens valt me wat tegen hoeveel kg ze per as mogen hebben...

die velgen bv die ik laatst te koop had konden 800kg (dacht ik) per velg hebben.

stel dat je andere Fuchs of gelijkende, zou willen in 17 en 18 inch je dan toch in replica's oid terecht zal komen met de door jou gewenste ET waarden.

welke maat zou ideaal zijn voor jou 930? 17 voor en 18 achter? en wat voor ET waarden...

Walter Dendunne
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
Auto: VW luchtgekoeld
Locatie: Geldermalsen

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Walter Dendunne » 16 jun 2012, 10:51

GTRene schreef:nu je het zegt :D idd de 930 staat trouwens ook niet apart vermeld in de rij waar het voor is :hmmm:
is dat zo anders?
trouwens valt me wat tegen hoeveel kg ze per as mogen hebben...
Boeie hoeveel kg ze per velg (niet per as volgens mij) mogen hebben, interessant zou zijn hoeveel ze zelf wegen die gesmede Fuchs. Het gaat tenslotte in hoofdzaak om de performance....toch...heren?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 16 jun 2012, 11:14

ja bedoel per velg :)

dat is ook zo dat het belangrijk is hoeveel een velg weegt,
doch als ie weinig kg aan kan betekent denk ik, ook dat ie bv eerder breekt of meer flex e.d. heeft en dan maakt het wel weer uit wat een velg kan hebben aan max load/kracht.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 05 aug 2012, 02:50

Vandaag was het weer eens zover. Ik begon haast ongerust te worden....

Een deel van de dag heb ik samen met mijn broer gewerkt en op ik vroeg hem te rijden in de 911. We reden de wijk in en mijn broer zei tegen me dat we moesten stoppen van de politie. Het was een onopvallende Insigna met twee jonge agenten. De rijbewijs van mijn broer werd gevraagd en het kenteken werd in hun systeem ingevoerd om te kijken of alles in orde was.

Een van de agenten liep naar de achterkant van de auto en zei dat hij het een mooie auto vond. De reden dat we aangehouden waren, was de voor kentekenplaat die te schuin zou staan en daardoor niet goed zichtbaar zou zijn. Wij vonden dat meevallen.

Er werden wat foto's gemaakt om door te sturen. Op het telefoontje lieten een na een zoekopdracht op google een foto van een 930 zien, waarbij het te zien is dat het de normale plaats voor de plaat is. Hij staat wel wat schuiner.
Het bleef bij een waarschuwing...Op zich aardige agenten, maar dichtbij huis lijkt het toch weer net of je een crimineel bent. Er reden nog wat bekenden langs.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Rupie » 05 aug 2012, 08:45


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 05 aug 2012, 10:58

lijkt ie best breed zo die kar :df:

dat van de schuine plaat is een back-up reden voor staande houding, en ach zolang je alles voor elkaar hebt is het ff "balen" omdat je je zo kan voelen terwijl je je van geen kwaad bewust bent, maar toch goed dat ze ff chekke...je kreeg zelfs nog een complimentje over de auto :wave:

stel ze hadden net jou Turbo gestolen oid en zo vonden ze hem weer...niet dat een autodief zomaar stopt :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Petrolhead Tom » 05 aug 2012, 21:42

Wat een fantastisch apparaat zeg!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Arthur » 05 aug 2012, 22:07

Heel wat anders, zit net draadje weer ff door te kijken: zie ik dit kenteken. Ik had een 85-er 944 met GL-SX-69 :) Zelf gehaald en geïmporteerd in '93.
Paskal schreef:Zeg dat wel :shock:

Heb zelf ook een 930 gehad maar wist echt niet alle bovenstaande punten. Een goede aankoopkeuring door een Porsche-specialist is in ieder geval een must. Hieronder een plaatje van de 930 waar ik 1,5 jr van heb genoten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 06 aug 2012, 18:31

@GtRene
Ik word iets te vaak staande gehouden…..iets met stereotypen…

@Petrolhead Tom
Dank je!

@Arthur
In ’93 had ik een brommer. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 06 aug 2012, 18:32

@Ruben
Dat ben ik niet. :lol:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 08 aug 2012, 12:22

Ik heb een vraag over de kleur. Als je hem van binnen en buiten over laat spuiten vind ik zwart een mooie kleur. Is het waarde verminderend?

Of gewoon de originele kleur aanhouden. Wat vinden jullie?

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Zwakke punten 930 Turbo Kleur wijzigen?? Pagina 4

Bericht door ErikS » 08 aug 2012, 12:23

Origineel. zeer zeker in zo'n heerlijke 80's kleur!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Zwakke punten 930 Turbo Kleur wijzigen?? Pagina 4

Bericht door MartijnGizmo » 08 aug 2012, 12:30

Origineel (en dat roep ik niet snel). Auto ziet er fantastisch uit op die foto's van boven!

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1428
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Op zoek naar de volgende

Re: Zwakke punten 930 Turbo Kleur wijzigen?? Pagina 4

Bericht door Oof » 08 aug 2012, 12:37

Waarom geen wrap?
Tegenwoordig of in ieder geval voor mij is het nieuw zijn ze er ook in glans.
Prijzen beginnen ergens rond de €1500 voor kwaliteits werk.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo Kleur wijzigen?? Pagina 4

Bericht door Tristan » 08 aug 2012, 12:40

Originele Fuchs en niks meer aan doen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo Kleur wijzigen?? Pagina 4

Bericht door GTRene » 08 aug 2012, 12:51

als het een perfecte auto is ook in origaniliteit zal het wel wat waardeverminderend zijn voor bv een verzamelaar?
maja...als liefhebber en als je zelf een andere kleur mooier vind en of wat andere goodies...tja, dan doen zo je het graag wilt :df:

een mooie Zwart metallic vind ik sowieso ook gaaf...

ook gaaf vind ik zoiets als deze kleur, ook uit die tijd doch iets minder "opvallend"

Afbeelding

deze kleur ook zoiets>> Platinum Metallic staat er bij

http://www.type930.com/doc.shtml

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, matthyssie, sitechris en 17 gasten