BMW E36 Ooperon Cup
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Die licentie haal jij wel hoor.
Theorievragen wel even oefenen, dat had ik destijds niet kunnen doen, omdat ik die simpelweg niet had en daarmee ging ik toen nat op theorie examen. Uiteindelijk wel gehaald, maar niets mee gedaan. Rijden slaag jij wel voor.
Mocht je in de rallysport stappen, dan zie ik nog wel een mooie toekomst voor je in die tak van sport. Hopelijk blijft 't niet alleen bij een test en ga je gewoon lekker rijden in een kampioenschap in NL, België of Duitsland.
Theorievragen wel even oefenen, dat had ik destijds niet kunnen doen, omdat ik die simpelweg niet had en daarmee ging ik toen nat op theorie examen. Uiteindelijk wel gehaald, maar niets mee gedaan. Rijden slaag jij wel voor.
Mocht je in de rallysport stappen, dan zie ik nog wel een mooie toekomst voor je in die tak van sport. Hopelijk blijft 't niet alleen bij een test en ga je gewoon lekker rijden in een kampioenschap in NL, België of Duitsland.
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Precies, van harte welkom! 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Ja dat is ook leuk, want André haalt daar nog meer uit dan die rijder daar. Maar André in een 4x4 is eigenlijk nóg mooier om te zien. Hoe hij met speels gemak zo'n 4x4 over een weg kan gooien en smijten, ongeacht de ondergrond of omstandigheden, daar heb ik groot respect voor, want het gaat met uiterste precisie. In Nederland ken ik geen rijder die dat net zo goed kan, eerlijk gezegd. Dat 'ie in een RWD dwars kan dat geloof ik wel, dat is ook gaaf om te zien, maar dat kunnen er meer (of 't lijkt er in ieder geval een beetje op). André in de Evo RS-jes was altijd ongeëvenaard.
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Ik ken de filmpjes inderdaad. RWD is mooi, maar beheerst en heel snel met een EVO zoals Jasper v.d. Heuvel kan is natuurlijk ook prachtig.
Over de bovenstaande filmpjes, de 1M rijder moet nog veel leren, was ook z'n eerste wedstrijd met die auto.
De 130i bestuurder is Chris van Woensel en die lust er ook wel pap van: http://www.youtube.com/watch?v=1mfpmmeiIMo
Over de bovenstaande filmpjes, de 1M rijder moet nog veel leren, was ook z'n eerste wedstrijd met die auto.
De 130i bestuurder is Chris van Woensel en die lust er ook wel pap van: http://www.youtube.com/watch?v=1mfpmmeiIMo
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Rallysport licentie halen stelt niet zo heel veel voor (ik kan het weten want ik heb ''m zelf
). Gezien Andre z'n palmares komt ie er ook wel voor in aanmerking zonder cursus + examen. Sterker nog, ik had ''m allang een keer in een E36 op de rallypaden verwacht
.


- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Dennis Cavallino schreef:Ja dat is ook leuk, want André haalt daar nog meer uit dan die rijder daar. Maar André in een 4x4 is eigenlijk nóg mooier om te zien. Hoe hij met speels gemak zo'n 4x4 over een weg kan gooien en smijten, ongeacht de ondergrond of omstandigheden, daar heb ik groot respect voor, want het gaat met uiterste precisie. In Nederland ken ik geen rijder die dat net zo goed kan, eerlijk gezegd. Dat 'ie in een RWD dwars kan dat geloof ik wel, dat is ook gaaf om te zien, maar dat kunnen er meer (of 't lijkt er in ieder geval een beetje op). André in de Evo RS-jes was altijd ongeëvenaard.
Tjeemig.........ben je in love with him...........of wil je jets van hem?
- Tristan
- Berichten: 13428
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Ja, zijn talent.Downforce Hans schreef:.........of wil je jets van hem?

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Dat willen we allemaal wel denk ikTristan schreef:Ja, zijn talent.Downforce Hans schreef:.........of wil je jets van hem?

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Het grijze haar heb ik al 

-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Lol:)
September 40 jaar hallo he pffff grote grijze kuif op me dak. Eigenlijk ben ik ook knettergek om midden in de destruction derby te rijden. Ik zou eigenlijk gewoon in een classic 2002 bmwtje en zo n leren pet op door de ardennen moeten cruisen:) sigaartje in het hoofd wit sjaaltje om.
September 40 jaar hallo he pffff grote grijze kuif op me dak. Eigenlijk ben ik ook knettergek om midden in de destruction derby te rijden. Ik zou eigenlijk gewoon in een classic 2002 bmwtje en zo n leren pet op door de ardennen moeten cruisen:) sigaartje in het hoofd wit sjaaltje om.

-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Mooi plaat van afgelopen race:)

-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27 jul 2009, 16:55
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Hielke schreef:Ook heel mooi die MX-5 cup.
Maar ik schat het gemiddelde niveau van de E36 rijders wat hoger in.
Het niveau in de MX-5 Cup was laatst (15 april) wel erg hoog hoor

Richard
-
- Berichten: 9462
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Reed een paar dagen terug achter een Opel Corsaatje met een kentekenplaathouder met daarop 'Tappel Assen'. Heb maar wat extra afstand gehouden. 

- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Ik denk dat dat vooral geldt als je het via je binnenspiegel zietWouter81 schreef:Reed een paar dagen terug achter een Opel Corsaatje met een kentekenplaathouder met daarop 'Tappel Assen'. Heb maar wat extra afstand gehouden.

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Klopt, die helm van jou stak helemaal boven die auto uit.Alfa Nord schreef:Hielke schreef:Ook heel mooi die MX-5 cup.
Maar ik schat het gemiddelde niveau van de E36 rijders wat hoger in.
Het niveau in de MX-5 Cup was laatst (15 april) wel erg hoog hoor![]()
Richard

- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Jongens, ik heb goed nieuws. Morgen ga ik revanche nemen. Ik ga voor een plaats bij de eerste drie. De concurrentie ie gewaarschuwd.
Ik denk, ik zeg het maar effies.. :drieling:
Ik denk, ik zeg het maar effies.. :drieling:
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Je bent nu eigenlijk een soort team maat van me. Je rijdt met een motor afkomstig van ons team. 

- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Daarom loop ik werkelijk over van het zelfvertrouwen!!! Hahahaha!!Andre schreef:Je bent nu eigenlijk een soort team maat van me. Je rijdt met een motor afkomstig van ons team.
Nog bedankt voor die motor!! Als een zonnetje!!! Nog nooit zon goed ding gehad!
- Luco
- Berichten: 29417
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Succes Marc, ik heb nog niks gehoord van de opdracht, maar als het doorgaat dan hoor je van meMarc32 schreef:Daarom loop ik werkelijk over van het zelfvertrouwen!!! Hahahaha!!Andre schreef:Je bent nu eigenlijk een soort team maat van me. Je rijdt met een motor afkomstig van ons team.
Nog bedankt voor die motor!! Als een zonnetje!!! Nog nooit zon goed ding gehad!

- Luco
- Berichten: 29417
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Nou, hoorde dat er vandaag met 23 auto's gestart is en uiteindelijk met 13 aan de finish van de laatste race.
Ben benieuwd wat er allemaal gebeurd is?
Ben benieuwd wat er allemaal gebeurd is?
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Nou om te beginnen was het bij de ACNN vandaag weer een Destruction Derby en niet alleen in de E36 Cup.
Eerst was daar de Qualificatie. Na de Quali was er een herhaalde briefing, omdat bijna het hele veld meer naast de baan reed dan er over. Je moet dit echter ook wel doen anders doe je namelijk niet mee voor snelle tijden in de Quali.
Bij velen waren de tijden afgenomen en zo ook bij ons wat uiteindelijk toch noch resulteerde in een 4e tijd.
Eerste race.
Mijn teammaat doet het goed en kan met de voorste meekomen. Op gegeven moment remt van renselaar iets te laat en laat een klein gaatje open. Mijn teammaat remt iets later, gaat vol in de abs en duikt in het gat van van renselaar, die sluit echter de deur en kruger jr. raakt hem, waarbij van renselaar rond ging.
Ik stond op het dak met peter drent en we zeiden tegen elkaar: dat wordt een drive through het is inmiddels zo voorspelbaar geworden dat het geen nieuws meer is. We weten inmiddels wel waar de verrekijker op gericht is.
Uiteindelijk 7e geworden.
Race 2
Ging goed, uiteindelijk 2e geworden. Kwam een paar ronden te kort om 1e te worden, liep iedere keer beetje bij beetje in. Grote domper was dat vader kruger een klein tikje kreeg van Marc Rooker waardoor ie eigenlijk zijn complete race auto afschreef. Rooker heeft dit absoluut niet met opzet gedaan (net als kruger jr.). Waar ik mij wel aan stoor is het volgende.
Rooker krijgt totaal geen enkele straf voor deze actie terwijl ie vergelijkbaar was met kruger jr. Bij Rooker wordt er een complete auto afgeschreven, bij kruger jr. heeft van renselaar alleen een krasje op de bumper. En dan zal ik nog zwijgen over alle acties van afgelopen jaren/racen die tappel heeft uitgevreten en wat wel allemaal door de vingers is gekeken.
Ik ben het meten met 2 maten en vriendjespolitiek zo zat, en eigenlijk was vorig jaar de irritatie grens al bereikt met uitlatingen naar Wouter. Dat ik er nog een 2e jaar achteraan heb geplakt moet verstandsverbijstering zijn geweest. Maar vandaag steeg de irritatie grens boven mijn hoofd uit. Ik wil hier absoluut geen seconde, geen zweet druppel en zeker geen euro meer insteken.
Als races in de wedstrijd torens gejureerd worden. Word het zwaar tijd om afscheid te nemen. Met grote spijt heb ik het aan mijn team moeten melden en ik vindt het spijtig voor hun. Maar hier heb ik gewoonweg echt geen zin meer in. Racen moet plezier bieden, mooie prestaties neerzetten, cleane races en wil ik jury s die de race willen bepalen dan zijn daar andere sporten genoeg voor.
Eerst was daar de Qualificatie. Na de Quali was er een herhaalde briefing, omdat bijna het hele veld meer naast de baan reed dan er over. Je moet dit echter ook wel doen anders doe je namelijk niet mee voor snelle tijden in de Quali.
Bij velen waren de tijden afgenomen en zo ook bij ons wat uiteindelijk toch noch resulteerde in een 4e tijd.
Eerste race.
Mijn teammaat doet het goed en kan met de voorste meekomen. Op gegeven moment remt van renselaar iets te laat en laat een klein gaatje open. Mijn teammaat remt iets later, gaat vol in de abs en duikt in het gat van van renselaar, die sluit echter de deur en kruger jr. raakt hem, waarbij van renselaar rond ging.
Ik stond op het dak met peter drent en we zeiden tegen elkaar: dat wordt een drive through het is inmiddels zo voorspelbaar geworden dat het geen nieuws meer is. We weten inmiddels wel waar de verrekijker op gericht is.
Uiteindelijk 7e geworden.
Race 2
Ging goed, uiteindelijk 2e geworden. Kwam een paar ronden te kort om 1e te worden, liep iedere keer beetje bij beetje in. Grote domper was dat vader kruger een klein tikje kreeg van Marc Rooker waardoor ie eigenlijk zijn complete race auto afschreef. Rooker heeft dit absoluut niet met opzet gedaan (net als kruger jr.). Waar ik mij wel aan stoor is het volgende.
Rooker krijgt totaal geen enkele straf voor deze actie terwijl ie vergelijkbaar was met kruger jr. Bij Rooker wordt er een complete auto afgeschreven, bij kruger jr. heeft van renselaar alleen een krasje op de bumper. En dan zal ik nog zwijgen over alle acties van afgelopen jaren/racen die tappel heeft uitgevreten en wat wel allemaal door de vingers is gekeken.
Ik ben het meten met 2 maten en vriendjespolitiek zo zat, en eigenlijk was vorig jaar de irritatie grens al bereikt met uitlatingen naar Wouter. Dat ik er nog een 2e jaar achteraan heb geplakt moet verstandsverbijstering zijn geweest. Maar vandaag steeg de irritatie grens boven mijn hoofd uit. Ik wil hier absoluut geen seconde, geen zweet druppel en zeker geen euro meer insteken.
Als races in de wedstrijd torens gejureerd worden. Word het zwaar tijd om afscheid te nemen. Met grote spijt heb ik het aan mijn team moeten melden en ik vindt het spijtig voor hun. Maar hier heb ik gewoonweg echt geen zin meer in. Racen moet plezier bieden, mooie prestaties neerzetten, cleane races en wil ik jury s die de race willen bepalen dan zijn daar andere sporten genoeg voor.
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Jammer 
Wel een goede beslissing uiteindelijk.

Wel een goede beslissing uiteindelijk.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Bijzonder! Tijdens het DNRT gebeurt ook wel het e.a maar ik heb niet het idee of de beleving dat het er zo als hier beschreven aan toe gaat.
En ja ik ben wel van mening dat als iemand door een foutje (zonder opzet) een auto afschrijft van een ander dat hij daar voor een 'drive trough' of tijdstraf zou moeten krijgen, en eventueel een gesprek wedstrijd leiding.
Gebeurt dit nu steeds met dezelfde persoon moet je denk ik als wedstrijdleiding ook gaan denken aan schorsing.
De Tappel verhalen bijvoorbeeld. ik snap niet dat er al niet een keer een heel dwingend gesprek is gevoerd.
Ik ken Meneer Tappel niet, maar wie weet ( hij zit ook op DF) kan hij een keer de zaak vanuit zijn perspectief belichten? is er ooit eens gepraat met hem over het feit dat hij de statistiek van het 'in de beurt zijn van een momentje' wel erg ontloopt?
Maar goed ook bij het DNRT zal er wel wat aan vriendjespolitiek gebeuren maar ik merk er niks van!
Hoewel misschien gebeurt het bijv. in de e30 cup ook wel omdat, net als de apristo het dezelfde auto's zijn en je dus dichter bij elkaar rijd, met als gevolg meer kans op schades en 'momentjes'.
Maar daar heb ik geen eerste hand ervaring mee. (Ik weet alleen dat ze een jaar meer onder code 60 hebben gereden dan geracet haha!
Als er iemand anders over denkt over de politiek in het DNRT hoor ik het ook graag.
Maar ik loop aan het einde van een race dag in de regel met een grijns van oor tot oor weg!
Andre kom anders een gezellig bij ons rijden
Zandvoort nodigt ook minder uit om naast de baan te rijden :p
En ja ik ben wel van mening dat als iemand door een foutje (zonder opzet) een auto afschrijft van een ander dat hij daar voor een 'drive trough' of tijdstraf zou moeten krijgen, en eventueel een gesprek wedstrijd leiding.
Gebeurt dit nu steeds met dezelfde persoon moet je denk ik als wedstrijdleiding ook gaan denken aan schorsing.
De Tappel verhalen bijvoorbeeld. ik snap niet dat er al niet een keer een heel dwingend gesprek is gevoerd.
Ik ken Meneer Tappel niet, maar wie weet ( hij zit ook op DF) kan hij een keer de zaak vanuit zijn perspectief belichten? is er ooit eens gepraat met hem over het feit dat hij de statistiek van het 'in de beurt zijn van een momentje' wel erg ontloopt?
Maar goed ook bij het DNRT zal er wel wat aan vriendjespolitiek gebeuren maar ik merk er niks van!
Hoewel misschien gebeurt het bijv. in de e30 cup ook wel omdat, net als de apristo het dezelfde auto's zijn en je dus dichter bij elkaar rijd, met als gevolg meer kans op schades en 'momentjes'.
Maar daar heb ik geen eerste hand ervaring mee. (Ik weet alleen dat ze een jaar meer onder code 60 hebben gereden dan geracet haha!

Als er iemand anders over denkt over de politiek in het DNRT hoor ik het ook graag.
Maar ik loop aan het einde van een race dag in de regel met een grijns van oor tot oor weg!
Andre kom anders een gezellig bij ons rijden

- Luco
- Berichten: 29417
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW E36 Ooperon Cup
@Andre
Dat er naast de baan gereden wordt is bij jullie wel extreem, dat daar uiteindelijk straffen voor volgen is toch logisch?
Wat betreft de inhaalacties, je zei zelf al dat wordt een drive trough, dus die straf was terecht? Of was het omdat het jouw team was?
Verder kunnen wij natuurlijk niet beoordelen of de twee situaties vergelijkbaar waren, blijkbaar vond de wedstrijdleiding dat niet.
Heb je dat bij de wedstrijdleiding aangekaart, of de beelden geien om te vergelijken?
Ik snap dat je het niet overal mee eens bent, maar dit keer heeft het niks met Tappel te maken.
En ook de wedstrijdleiding zal niet altijd de goede beslissing nemen, het zijn ook mensen.
Dus eerst de adrenaline laten zakken en dan pas beslissingen nemen
Dat er naast de baan gereden wordt is bij jullie wel extreem, dat daar uiteindelijk straffen voor volgen is toch logisch?
Wat betreft de inhaalacties, je zei zelf al dat wordt een drive trough, dus die straf was terecht? Of was het omdat het jouw team was?
Verder kunnen wij natuurlijk niet beoordelen of de twee situaties vergelijkbaar waren, blijkbaar vond de wedstrijdleiding dat niet.
Heb je dat bij de wedstrijdleiding aangekaart, of de beelden geien om te vergelijken?
Ik snap dat je het niet overal mee eens bent, maar dit keer heeft het niks met Tappel te maken.
En ook de wedstrijdleiding zal niet altijd de goede beslissing nemen, het zijn ook mensen.
Dus eerst de adrenaline laten zakken en dan pas beslissingen nemen

-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Nou luco je leest mijn bericht niet goed. Het is een opstapeling en gister was irritatie grens bereikt.
Het rijtje is inmiddels heel lang geworden. Ga niet alles nog een keer op schrijven dan lees je beide draadjes maar eens helemaal terug.
Tuurlijk ik heb zelf nog gezegd bij de extra briefing neem de rondes van iedereen maar af. Lees iedereen die over de witte streep zijn gegaan!!!
Wat betreft de inhaalacties, je zei zelf al dat wordt een drive trough, dus die straf was terecht? Of was het omdat het jouw team was?
Terecht of onterecht maakt mij helemaal niet uit. Gelijkwaardigheid!!!!
Dan wetende wat tappel in voorgaande races acties heeft uithaalt die nooit bestraft zijn zegt mij dat er iets niet klopt. Hij wordt nu vaker bestraft, omdat ze inzien waarschijnlijk door deze gesprekken op DF en er stappen nu meer rijders naar de wedstrijdleiding met klachten.
Zo zijn er achter de schermen nog veel meer zaken gebeurt incl vorig jaar.
Maar de opeenstapeling is ver boven de irritatie grens uitgestegen. Het plezier is er niet meer. Als het zover is als je s ochtends in de auto zit en denkt ik sta liever op het dak te kijken naar de Destruction Derby dan kan je beter stoppen.
Het rijtje is inmiddels heel lang geworden. Ga niet alles nog een keer op schrijven dan lees je beide draadjes maar eens helemaal terug.
Tuurlijk ik heb zelf nog gezegd bij de extra briefing neem de rondes van iedereen maar af. Lees iedereen die over de witte streep zijn gegaan!!!
Wat betreft de inhaalacties, je zei zelf al dat wordt een drive trough, dus die straf was terecht? Of was het omdat het jouw team was?
Terecht of onterecht maakt mij helemaal niet uit. Gelijkwaardigheid!!!!
Dan wetende wat tappel in voorgaande races acties heeft uithaalt die nooit bestraft zijn zegt mij dat er iets niet klopt. Hij wordt nu vaker bestraft, omdat ze inzien waarschijnlijk door deze gesprekken op DF en er stappen nu meer rijders naar de wedstrijdleiding met klachten.
Zo zijn er achter de schermen nog veel meer zaken gebeurt incl vorig jaar.
Maar de opeenstapeling is ver boven de irritatie grens uitgestegen. Het plezier is er niet meer. Als het zover is als je s ochtends in de auto zit en denkt ik sta liever op het dak te kijken naar de Destruction Derby dan kan je beter stoppen.
Laatst gewijzigd door Andre op 18 mei 2012, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: RS-Ron en 1 gast