What about Dubai

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: What about Dubai

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 17:01

Dennis Cavallino schreef:De riolering loopt achter bij de ontwikkelingen van de stad en regio, maar er is wel riolering in Dubai, alleen nog niet gekoppeld aan ieder gebouw. Daarnaast hadden ze 7000 jaar voor Christus al riolering in Dubai.
Dat was een Aquaduct :mrgreen: maja dat wist niet iedereen destijds, vandaar dat ze soms zonder roest van stalen buizen, ook bruin water hadden, toen al :lollerdelol:

Elise

Bericht door Elise » 06 mar 2012, 17:03

Dennis Cavallino schreef:De riolering loopt achter bij de ontwikkelingen van de stad en regio.
Komop Dennis, het is nieuwbouw waar we het over hebben.

Als we hier in Nederland weer een of andere wijk uit de grond stampen, flikkeren we eerst de infrastructuur (waaronder de riolering) in de grond en gaan daarna pas bouwen......

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2012, 17:09

True true. Mooie kans voor onze watertechnologie sector om daar veel geld te gaan verdienen...

Zo'n stad als Dubai had intussen meerdere rioolwaterzuiveringen moeten hebben, naast de waterzuiveringen die ze hebben om drinkwater te genereren uit zeewater (waar weer veel energie en dus kernenergie) voor nodig is.

In feite lijkt Dubai daarin meer op de VS, dan op Nederland. En kunnen ze dus een hoop van ons leren... en hier dus lekker shoppen als 't gaat om kennis, infrastructuur en machine ( :D ). Tot nu hebben we daar nog niets verkocht en dus denk ik dat er nog genoeg te verkopen valt, maar ik wilde alleen maar ontkrachten dat er gezegd werd dat er geen zuivering is in Dubai. Dat is gewoon onwaar.

Veel van de berichten en filmpjes op internet zijn ook alweer 4 a 5 jaar oud. Dat lijkt in Dubai al snel een eeuwigheid geleden.

Rebel

Bericht door Rebel » 06 mar 2012, 18:15

Mon dieu, Elise je hebt echt verstand van poep heh?
Je hebt toch niet toevallig een riool-onstoppingsbedrijf?

@GTRene, don't whorry. Het strand is er bijzonder schoon en de zee sprankelend helder. In tegenstelling tot vele stranden aan de Middelandse zee.

Voor de geïnteresseerden:
TUESDAY, FEBRUARY 8, 2011

Sewage system now covers the entire Dubai

By PMA RASHEED
18 Jan 2011, The Gulf Today

A number of newly developed areas in Dubai, including locations around Sheikh Zayed Road, Business Bay, Dubai Marina and Aweer have been linked to the main sewage network of the city.

Dubai Municipality (DM) says that the delivery of sewerage services has been ensured in the entire areas of the city with the completion of the several new projects, including the establishment of a giant sewage water treatment plant at Jebel Ali at an estimated cost of Dhs1.55 billion.
Talib Julfar, the director of Drainage and Irrigation Department at the DM, said that new plant, second phase of which was completed in 2010, would be the main sewage treatment plant for the city in place of the current Al Aweer plant.
“An odour treatment plant was also set up to prevent emission of unpleasant stench affecting the surrounding areas,” he added.
“The waste water treatment plant, spanning over an area of 670 hectares of land, has a capacity of processing 300,000 cubic metres per day, 150,000 cubic metres for each phase,” elaborated Julfar.
“Giant sewage pumping stations and pipelines, including a project at an estimated cost of Dhs580 million have been set up to transfer sewage from DubaiÕs different areas to the plant and transfer treated irrigation water to various locations in the city,” he noted.
According to him, the project includes a solid waste treatment plant, which produces fertiliser as a source of economic return from the treatment processes.
“Another sewage pumping station and pumping lines at a cost Dhs191 million has also been completed with a pumping capacity of 2,000 litres per second. The third sewage water pumping station and pumping lines was constructed within a period of two years at an estimated cost of Dhs586 million.”
“The new pumping station near Arabian Ranches Roundabout has a pumping capacity of 9,600 litres per second. Several irrigation projects have been implemented to deliver potable water for irrigation from the new main sewage treatment plant at Jebel Ali,” said Julfar.
“The drainage and irrigation department could cover all the green areas in Dubai through a Dhs258 million project of extending a treated irrigation water line from the main treatment plant,” he added.
Another project of the similar nature was completed recently at a cost Dhs310 million, including a pumping station located at the Dubai-Al Ain road for the delivery of irrigation water until the Jebel AliÐAl Hebab intersection.
“A project for the main irrigation lines to Aweer farms was completed recently at a cost of Dhs103 million, covering an area of 1,346 hectares with a pumping capacity of 500 litres per second,” Julfar noted.
“The project for main irrigation lines on Dubai Bypass Road was completed recently at a cost of Dhs60 million. It includes construction of 12,100 metres long irrigation pipeline network with 1,400mm diameter,” he added.
“The project aims to use treated water for irrigation purposes in the projects developed along the line, as well as improve the pressure in the old network and the estimated capacity is 135,000 cubic metres per day,” concluded Julfar.
http://p4papyrus.blogspot.com/2011/02/s ... dubai.html

Rebel

Bericht door Rebel » 06 mar 2012, 20:27

Als je een goedkope vakantie of een strandvakantie wilt moet je helemaal niet naar Dubai gaan.
Ik lees in bovenstaande reactie dat Wouter zelfs twijfelde aan de 4 sterren van zijn hotel. Als ik een ding ervaren heb, is dat juist in Dubai de luxe en kwaliteit eigenlijk een ster hoger ligt dan wij gewend zijn. Dus 4 sterren zou eerder 5 sterren moeten aanvoelen.

Verder was mijn voorbeeld van 2700 euro voor 10 dg gebaseerd op een directe KLM vlucht met prettige reistijden. En dus niet vertrekken als een dief in de nacht met "aj-jaj--airlines"
10 dagen fastfood *kots* zal zeker een besparingen geven, maar verder zal je toch het nodige moeten uitgeven om een en ander te zien en te beleven. Dus 4500 euro gaat makkelijk lukken. Maar dan moet je dus de Shopping Malls links laten liggen of je vrouw blinddoeken.

Maar waar hebben we het over? Dit is toch niet het Skoda-forum? Driekwart van de leden rijdt hier BMW met toeters en bellen :D

HIer een voorbeeld van een kamer in het 4 sterren Pullman-Mall of the Emirates (zakelijk hotel)

Afbeelding

KW

Bericht door KW » 07 mar 2012, 02:22

Thanx weer voor alle pics en verhalen, blijft interessant :)

Elise schreef:
Lees ook even het bijschrift op youtube...
Where does al lthe poop go in Dubai? Millions of people and no sewers, just holding tanks and "poop" trucks. We found this lineup out on the highway and never found the end of it. We asked the drivers and they had been there for 3 days. Maybe why they now just dump it in the ocean and the beaches are closed. Listen closely....
OMG :bag:

Dennis Cavallino schreef:Vind je 't gek!? Stonden we daar bij die Grune Holle met onze roze polo-shirts naast jouw TT, terwijl Jeremy Clarkson binnen net in zijn espresso zat te roeren, opzij uit het raam keek, ons zag en nee-schuddend verder roerde met een denkwolkje boven zijn hoofd <cliché-nichten zijn zooooo gay!>.
Whahaha :D :roflol:

Roy

Bericht door Roy » 07 mar 2012, 08:35

Rebel schreef:Als je een goedkope vakantie of een strandvakantie wilt moet je helemaal niet naar Dubai gaan.
Ik lees in bovenstaande reactie dat Wouter zelfs twijfelde aan de 4 sterren van zijn hotel. Als ik een ding ervaren heb, is dat juist in Dubai de luxe en kwaliteit eigenlijk een ster hoger ligt dan wij gewend zijn. Dus 4 sterren zou eerder 5 sterren moeten aanvoelen.

Verder was mijn voorbeeld van 2700 euro voor 10 dg gebaseerd op een directe KLM vlucht met prettige reistijden. En dus niet vertrekken als een dief in de nacht met "aj-jaj--airlines"
10 dagen fastfood *kots* zal zeker een besparingen geven, maar verder zal je toch het nodige moeten uitgeven om een en ander te zien en te beleven. Dus 4500 euro gaat makkelijk lukken. Maar dan moet je dus de Shopping Malls links laten liggen of je vrouw blinddoeken.

Maar waar hebben we het over? Dit is toch niet het Skoda-forum? Driekwart van de leden rijdt hier BMW met toeters en bellen :D

HIer een voorbeeld van een kamer in het 4 sterren Pullman-Mall of the Emirates (zakelijk hotel)

Afbeelding

Niet iedereen hier kan eventjes €4500 missen voor 10 dagen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 08:47

Nee, maar ze kunnen allemaal wel een nieuwe auto aftikken die na 10 dagen al meer heeft afgeschreven dan die 4,5 mille.

Het is maar net wat je belangrijk vindt in 't leven.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 08:48

Ik was voor de hele week iets over de € 2000,= kwijt, in totaal. Viersterren hotel (net hotel maar zeker niet zo luxe als die foto hierboven) en zonder fastfood :) ,veel gezien/gedaan. Met Air France dus, via CDG Parijs. In een A380.

Het viel mij reuze mee qua kosten dus. 2 Weken met de auto op vakantie in Zuid Duitsland vorig jaar kostte me hetzelfde.

Rebel

Bericht door Rebel » 07 mar 2012, 10:25

Dennis Cavallino schreef:Nee, maar ze kunnen allemaal wel een nieuwe auto aftikken die na 10 dagen al meer heeft afgeschreven dan die 4,5 mille.

Inderdaad :D

@Wouter, dat lijkt mij onmogelijk voor dat bedrag. Maar ik wil je best geloven. Er zijn immers ook reizen naar Spanje van 7 dg volpension all inclusive voor 199,- euro
Doet ook verder niet terzake, blijkbaar is dit dus ook mogelijk waardoor iedereen een bezoekje aan Dubai kan wagen. Wie heeft er al geboekt? ;-)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 10:28

Ondanks alle mooie foto's trekt het mij totaal niet.

Niet voor vakantie. Wel vanuit mijn vakgebied, of oude vakgebied (projectontwikkeling) en puur uit interesse op 't gebied van architectuur en stedebouw. Toch zijn er dan al snel 30 andere steden die ik eerder wil bezoeken dan Dubai.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 10:40

Rebel schreef:
Dennis Cavallino schreef:Nee, maar ze kunnen allemaal wel een nieuwe auto aftikken die na 10 dagen al meer heeft afgeschreven dan die 4,5 mille.

Inderdaad :D

@Wouter, dat lijkt mij onmogelijk voor dat bedrag. Maar ik wil je best geloven. Er zijn immers ook reizen naar Spanje van 7 dg volpension all inclusive voor 199,- euro
Doet ook verder niet terzake, blijkbaar is dit dus ook mogelijk waardoor iedereen een bezoekje aan Dubai kan wagen. Wie heeft er al geboekt? ;-)
Nu had ik (achteraf gezien) ook wel precies op het goede moment geboekt. Ik bedoel: een week een 4 sterren hotel incl. ontbijt voor 550 euro. :) Was 2 weken later ineens 1500 euro, datzelfde hotel. Tickets hetzelfde verhaal: 380 euro pp retour via Air France. Even later was dat ook al 200 euro per ticket duurder.

Dus ja, wij waren wel heel goedkoop uit. Normaliter zal het wel duurder uitpakken.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 10:43

Dennis Cavallino schreef:Ondanks alle mooie foto's trekt het mij totaal niet.

Niet voor vakantie. Wel vanuit mijn vakgebied, of oude vakgebied (projectontwikkeling) en puur uit interesse op 't gebied van architectuur en stedebouw. Toch zijn er dan al snel 30 andere steden die ik eerder wil bezoeken dan Dubai.
Ik zou het ook niet snel doen als ideaal vakantie land, doch wel eens om te kijken hoe het er allemaal in het eggie uitziet en verwonderen e.d.
Ik vind heel oude steden met veel historie mooier en wel vakantie waardig, beetje sjouwen en kijken en wegdromen in de oudheid :D

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 mar 2012, 10:46

Dennis Cavallino schreef:Ondanks alle mooie foto's trekt het mij totaal niet.

Voor mij ook hoor.
Van verhalen, foto's en filmbeelden krijg ik de indruk dat het een wereld is waar alleen maar consumeren centraal staat. Zie het ook meer als een pretpark voor volwassenen dan een serieuze leefomgeving.
Neemt niet weg dat ik er best een jaartje zou willen wonen om het ook eens meegemaakt te hebben. Mezelf kennende, ga ik dan wel 10x in dat jaar op vakantie naar het iets meer nabijgelegen Verre Oosten. :cool:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 10:48

Zou je niet veel liever naar Beiroet gaan nu René? Daar ben jij geweest in oorlogstijd, maar nu is 't er vredig en qua vrouwen dikke prima. Naar zo'n stad ga ik veel liever dan naar Dubai voor mijn lol. Denk ik...

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 11:10

Dennis Cavallino schreef:Zou je niet veel liever naar Beiroet gaan nu René? Daar ben jij geweest in oorlogstijd, maar nu is 't er vredig en qua vrouwen dikke prima. Naar zo'n stad ga ik veel liever dan naar Dubai voor mijn lol. Denk ik...
We zouden destijds in Beiroet landen, doch de situatie was toen te gevaarlijk daar en zijn uitgeweken naar Tel aviv ofzo, Israel in elk geval en van daaruit per vrachtwagen de grens over naar Libanon...dus helaas Beiroet zelf niet van dichtbij gezien.
We zaten en bleven hoofdzakelijk in het zuiden van Libanon, wel veel kilometers gemaakt daar dat wel.
Beiroet was een prachtige stad, helaas veel bommen te voorduren gehad destijds, doch zal nu wel weer goed in bloei staan denk.
We zijn wel een paar keer in Israel ook geweest wat steden bekijken, maar weet er niet veel meer van :D
Alleen het zuiden van Libanon kan ik wel dromen...
Met in het zuiden de grens van Israel en in het Oosten de grens van Syria, van onze dakpost kon je die grens van Syria ook zien :D

gave tijd gehad :wave: en ja wil ik best eens terug, achter post 7.2 (plaatsje Chamaa) ligt bv een vrij groot kruisvaders slot, destijds gewoon voor een ieder toegankelijk, het lag er bij als een oude bouwput ergens aan de rand van een stad zeg maar :D
alsof het niks voorstelde terwijl er schatten aan gegevens moest liggen denk...erg bijzonder.

volgens mij zie je hier nog een deel van dat kruisvaders slot...ziet er nu nog meer gehavend uit

http://www2.ohchr.org/english/bodies/hr ... 01_jpg.htm

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 16:38

Dubai was vorig jaar booming. Er kwamen ruim 9 miljoen toeristen naar het emiraat. (+10%)

Dat blijkt uit cijfers van DTCM, het bureau dat zich namens de Emiraten met de toerismebranche bezighoudt. Vorig jaar trokken er 9,3 miljoen vakantiegangers naar Dubai, tegen 8,5 miljoen een jaar eerder. De hotels haalden ongeveer 4,5 miljard dollar op en dat is een toename van liefst 20%.

Khalid A bin Sulayem, directeur van het toerismebureau, zegt dat het succes te danken is aan twee zaken. 'We zijn goed in het heruitvinden van onze positionering in de bestaande markt, maar ook in het aantrekken van mensen uit de opkomende markten.'

De meeste toeristen kwamen uit Saudi Arabië (870.152). Daarna volgen India (702.142), het Verenigd Koninkrijk (643.196) en Iran (476.708). De Verenigde Staten sluiten de top 5 af, met ruim 460.000 vakantiegangers.

---

Goed bezig daar. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Tristan

Bericht door Tristan » 07 mar 2012, 17:10

Kom sinds 2002 al in Dubai maar wat mij opvalt dat niemand over de Nightclub "Cyclone" heeft gehad. :goodnight:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 mar 2012, 17:13

Tristan schreef:Kom sinds 2002 al in Dubai maar wat mij opvalt dat niemand over de Nightclub "Cyclone" heeft gehad. :goodnight:

Daat ben ik 11 jaar geleden of zo een keer geweest. Is sindsdien een keer afgefikt geloof ik. Maar beetje een vleesmarkt van russische vrouwen. Kan je beter naar Moskou gaan ofzo..

Tristan

Bericht door Tristan » 07 mar 2012, 17:25

tomgtr schreef:
Tristan schreef:Kom sinds 2002 al in Dubai maar wat mij opvalt dat niemand over de Nightclub "Cyclone" heeft gehad. :goodnight:

Daat ben ik 11 jaar geleden of zo een keer geweest. Is sindsdien een keer afgefikt geloof ik. Maar beetje een vleesmarkt van russische vrouwen. Kan je beter naar Moskou gaan ofzo..
Je had 3 werelddelen: Azie, Oost-Europa en Midden-Oosten. Bizar gezicht, maar wel leuk om een keer gezien te hebben.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 07 mar 2012, 18:34

Ik ben er 2x in 1999 geweest (zakelijk), het is inmiddels wel een "beetje" veranderd ;) ...

Best een leuke bestemming voor een zonvakantie in het voor- en/of najaar lijkt me ...

Ben

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 08 mar 2012, 09:26

Ik lees hier Beirut :hangloose:

Beirut is echt een geweldige stad. Ik kom er al sinds lange tijd een paar keer per jaar; zakelijk en privé.

Je hebt er de beste nachtclubs (Sky Bar is al een paar jaar uitgeroepen als best night club of the world). Ook heb je er de beste restaurants, winkels etc. Naast dat heule meuie vrouwen ;) (ook daar weet ik alles van ;))

Het mooie van Beirut en Libanon als land is dat het erg klein is en er van alles te doen is. Bijvoorbeeld nu kan je er nog fantastisch skieen (met uitzicht op zee).

Afbeelding

In Dubai kom ik ook vaak; alleen zakelijk. Ik blijf meestal in Festival City; vlakbij het vliegveld. Hotel waar ik altijd zit (Intercon) is geweldig. Maar om er vakantie te vieren... Ik zou dan doorreizen naar Oman. Natuur is daar veel mooier; klimaat beter te behappen.
Overigens iedereen die ik ken die vakantie viert in Dubai is laaiend enthousiast. Als ik voor een 'Dubai' experience zou gaan pak ik het vliegtuig naar New York of Hong Kong.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 27 mar 2012, 17:35

vanaf 4 april ben ik voor een weekje ongeveer in dubai te vinden samen met m'n grote vriend ;) we verblijven in zijn huis op de palm met de 2 nodige auto's (RR ghost en een Mp4-12C). ik zal weer de nodige verslagen schrijven over de week. owja we hebben ook vip tickets voor het concert van taio cruz, edward maya, neyo etc etc.... wie komt er ook? :P

Rebel

Bericht door Rebel » 27 mar 2012, 19:38

Jeroen K. schreef:vanaf 4 april ben ik voor een weekje ongeveer in dubai te vinden samen met m'n grote vriend ;) we verblijven in zijn huis op de palm met de 2 nodige auto's (RR ghost en een Mp4-12C). ik zal weer de nodige verslagen schrijven over de week. owja we hebben ook vip tickets voor het concert van taio cruz, edward maya, neyo etc etc.... wie komt er ook? :P

Helaas ik krijg die week de schilder in huis, maar doe George Clooney, Donald Trump en Demi Moore de groeten van me...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 mar 2012, 20:04

Wat een kromme vergelijking zeg.........ik neem maar aan dat je de smiley vergeten bent want dit kan je niet menen. :hmmm:

Plaats reactie