Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 22 mei 2012, 15:08

Carlos Sultana schreef:
PD power schreef:
Carlos Sultana schreef:Hallo!

Ik wil zondag naar de Ring, voor het eerst.. Op de agenda van de officiele website zie ik geen planning staan, betekend dit dat de Ring open is?
Als je je ingeschreven hebt, voor de 24h wel, maar zou dan zaterdag gaan, want dan is de start...... :mrgreen:
Ik heb het geprobeerd maar mocht er niet op.. Beetje flauw.
Nee helaas, het ging niet door. Maar ik ben dit weekend weer vrij van werk en heb nog eens goed op de Nurb kalender gekeken, zag er nu echt niks staan. :lol: Dus ik ga het denk ik dit weekend eens proberen. Mijn eerste keer Nurb. Op welke dag heb ik meer kans om wat exotisch spul te spotten (zaterdag of zondag)? Ik ga overigens niet zelf op de Ring rijden, ik wil een beetje gaan fotograferen.

Groetjes Carlos :df:
Zaterdag of zondag maakt niet echt uit qua opkomst volgens mij. 'Exotisch spul' is er niet altijd, maar ik weet zeker dat je gaat genieten van het heerlijke sfeertje bij de Ring met al die gave Ringtools :D

Gebruikersavatar
Carlos Sultana
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:22
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Carlos Sultana » 23 mei 2012, 12:43

Ik hoop het ook! Doe er denk ik ook wel verstandig aan om mijn fiets mee te nemen? Geen zin om kilometers te lopen :duck: Uurtje of 11 is wel mooie tijd om daar aan te komen of gaat het al vanaf vroeg los?

(Sorry voor al die vragen hoor :sealed: )

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3686
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Paskal » 23 mei 2012, 13:49

Carlos, ik zou de fiets mooi thuis laten. Vele kijkplaatsen kun je per auto bereiken en vanaf daar kun je dan een stukje lopen. Zie ring-world.nl voor de nodige informatie hoe je waar kunt komen. Helaas voor de rijders onder ons is het tegenwoordig om 9.00u al druk.....

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1839
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door veejay » 27 mei 2012, 20:17

Vanmorgen aangekomen, best rustig de hele dag eigenlijk. Meteen maar met de Skoda de baan op geweest. Morgen nog een rondje en weer naar huis.

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 27 mei 2012, 22:49

veejay schreef:Vanmorgen aangekomen, best rustig de hele dag eigenlijk. Meteen maar met de Skoda de baan op geweest. Morgen nog een rondje en weer naar huis.
Volgens mij zag ik je op een gegeven moment nog op de webcam voorbij komen @ entrance Nürburg.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Snipe » 28 mei 2012, 20:04

Mooi dagje vandaag op de Nürburgring. Vanmorgen (heel) vroeg weggegaan met Ruben en Herman, en onder andere Tom en Jenna nog even gezien. Mijn mening: een perfecte dag!

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1839
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door veejay » 28 mei 2012, 22:48

Baan ging zondag 18.48 plots dicht, net 3 auto's voor mij :(. Maar sta wel mooi op de NS webcam log :-). Daarna ontbijten bij Hotel an der Nordschleife, leuke locatie maar het appartement viel erg mee.

Maandag meteen 8:00 uur 2 rondjes gedaan. Daarna flink wat (voor mij dan) nieuwe spottersplekken ontdekt, moest wel wat lopen elke keer maar geweldig leuk nu ik de bochten allemaal wel een beetje ken. Vanaf werseifen helemaal naar boven waar die zendmast staat. (na audenauer forst) vond ik erg fraai. Ook Pflanztgarden beide kanten op langs de baan gelopen. Klap op de vuurpijl (nooit geweest) was bij de scherpe bocht 2x rechts tussen Adenau en Bergwerk waar Lauda gecrashed was.

Zondag was de RX8 van mijn grote vriend Dale bij Wehrseifen gespind (hij was passagier) en een motorrijder klapte tegen zijn auto aan. De baan was erg lang dicht maar hoorde op het terras dat er ergens eerder een motorrijder is overleden doordat een rode GT3 erop was geknald (oliespoor). Zag inderdaad een rode Porsche voorbij komen op die gele sleeptruck zonder echt schade te zien, vond dat al raar. Maar wss technisch onderzoek. Verder wat staan praten met wat leden van een Honda S2000 club.

Al met al ben weer helemaal opgeladen! En trots op mijn gebakkie met alweer bijna 2 ton op de teller, geen centje pijn nogthans! Als ik de remmerij upgrade en de auto wat verlaag zou het serieus een aardige ringauto zijn... Omhoog en de bochten uit wil ie echt wel vooruit, in de bochten komt alles weer voorbij ;-)

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 14 jun 2012, 16:19

Welke dagen door de weeks zijn een beetje leuk om bij de Ring te gaan kijken?
Ik wil eind julie 3 dagen die kant op met de misses. 2 dagen omgeving bekijken en laatste dag naar de Ring.

Zijn er specifieke dagen dat er wat meer te zien is? Ik wil maandag t/m woensdag gaan.
Het gaat mij niet om races ofzo, maar wellicht iets spotten van merken die aan het testen zijn ofzo. Gewoon een beetje levendigheid op en om het circuit.

En eventueel nog tips voor een goede accommodatie?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 jun 2012, 20:46

Niemand tips?

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 21 jun 2012, 16:59

Ik ben één keer op een doordeweekse dag op goed geluk naar de Ring gereden. Toen bleek er een AMG Driving Acadamy op de Nordschleife bezig te zijn. Dat was op zich wel leuk om bij te kijken. Denk dat het vooral een kwestie van geluk hebben is als je doordeweeks gaat. Wil je echt van levendigheid verzekerd zijn, dan moet je in het weekend gaan. Accommodatie, tja wat zoek je? Camping, hotel, bungalow.

Qua camping is Viktoria Station in Ahrweiler aan te raden. Zie > http://viktoriastation.de/

Je kunt bij het Ringpension hele fijne appartementen huren. Zie > http://www.ringpension.de/

Bungalows schijnen goed vertoeven te zijn bij Linder Ferien Park. Zie > http://www.lindner.de/de/hotel_ferienpa ... older_view

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Macboy » 21 jun 2012, 21:39

Martin check de website voor de evenementen en openingstijden. Qua eten en slapen is er een apart draadje met goede restaurants.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 24 jun 2012, 16:29

Heb een kamer in het Ringpension geboekt voor 2 nachten.
Ben benieuwd. Ga samen met de misses lekker de omgeving verkennen.

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 25 jun 2012, 14:08

Martin van der Zwaard schreef:Heb een kamer in het Ringpension geboekt voor 2 nachten.
Ben benieuwd. Ga samen met de misses lekker de omgeving verkennen.
Ben benieuwd of je met het Ring-virus terug komt :thumbup:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 jun 2012, 14:15

Dat kan ik je nu al vertellen.....nee sorry.
Ga zeker niet met mijn eigen auto de baan op en al helemaal niet met de misses erbij die hoog zwanger is.

Maar ik vind het wel super leuk om er te kijken hoor. En de omgeving zelf een beetje touren is ook leuk.

Heb gekozen voor deze omgeving omdat ik er een paar keer geweest ben en een beetje de weg weet maar vooral omdat je er van alles kan doen. En als er wat op de ring te doen is, dan ga ik zeker ff kijken.

Maar een virus...dat denk ik niet :wink:

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 26 jun 2012, 18:20

Martin van der Zwaard schreef:Dat kan ik je nu al vertellen.....nee sorry.
Ga zeker niet met mijn eigen auto de baan op en al helemaal niet met de misses erbij die hoog zwanger is.

Maar ik vind het wel super leuk om er te kijken hoor. En de omgeving zelf een beetje touren is ook leuk.

Heb gekozen voor deze omgeving omdat ik er een paar keer geweest ben en een beetje de weg weet maar vooral omdat je er van alles kan doen. En als er wat op de ring te doen is, dan ga ik zeker ff kijken.

Maar een virus...dat denk ik niet :wink:
Eerste paar keer dat ik er was heb ik ook niet op de baan gereden omdat ik toen met de auto's van m'n ouders was. Echter kreeg ik toen toch telkens de neiging om er zo snel mogelijk weer naartoe te gaan. Heerlijk sfeertje daar :df:

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 27 jun 2012, 16:32

Ben overigens zelf komende zaterdag weer eens bij de Ring, en misschien vrijdag ook.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Jussi » 27 jun 2012, 17:50

Ik ben er aanstaande zondag. Welke websites gebruiken jullie trouwens voor het weerbericht? Of zeggen jullie: "bah, werkt toch niet. Op de Ring heerst er een apart klimaat."

Online
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door daNpy » 27 jun 2012, 19:16


Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1839
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door veejay » 27 jun 2012, 21:11

Gaat altijd weer kriebelen zodra de weersvooruitzichten goed zijn..

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 28 jun 2012, 10:15

Gijs. schreef:Ben overigens zelf komende zaterdag weer eens bij de Ring, en misschien vrijdag ook.
Correctie: alleen vrijdag aanwezig.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Joopieboy » 01 jul 2012, 13:03

Nog mensen die volgende week zondag naar de ring gaan? Ik ben er iig aanwezig. :strong:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1839
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door veejay » 01 jul 2012, 22:53

Net voordat ik de baan op wilde zaterdag rond een uur of 1 helaas de baan dicht. Helaas een motorrijder overleden. Koelvloeistoflekkage van auto 100 meter lange spoor, bij hohe acht.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3309
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martijn M » 01 jul 2012, 23:06

veejay schreef:Net voordat ik de baan op wilde zaterdag rond een uur of 1 helaas de baan dicht. Helaas een motorrijder overleden. Koelvloeistoflekkage van auto 100 meter lange spoor, bij hohe acht.
:duh: Oh noooo...

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Joopieboy » 01 jul 2012, 23:20

Waarom 2 motorrijders die gevallen waren toch, en 1 duitser die overleden was. Baan is ook de hele middag dicht geweest, mooi klote weer..

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Gijs. » 02 jul 2012, 00:09

Klein stukje over de overleden motorrijder van zaterdagmiddag:

http://bridgetogantry.com/2/index.php/6 ... -of-charly

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 1 gast