Atmo het einde?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2886
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Atmo het einde?

Bericht door Mark 320iS » 20 mar 2012, 19:26

Apolo2 schreef:Dat het anders kan bewijst Mazda imho het beste op dit moment. 2 Liter motoren met een uitstoot gelijk aan de 1.4 en 1.6 turbo's van de concurrentie.

Dat de Turbo rage louter goed is voor de cijfertjes maar in de praktijk steeds verder af staat van het doel bewees laatst weer eens een test in de AutoBild tussen de 2pitter turbo in de nieuwe Panda en de NA motor van de Kia Picanto. Super cijfers op papier voor de Panda maar het verschil was in de praktijk juist volledig omgedraaid.

Atmo het einde... ja als de normverbruikscyclus niet aangepast wordt wel, als ze deze realistisch weten te maken zit er waarschijnlijk nog de nodige toekomst in.

Oftewel, turbo läuft turbo säuft .... een turbo moet gestreeld worden wil hij doen wat hij beloofd.
Helemaal mee eens. Ons ritje van gisteren bevestigde dat weer, jij met de Spyder 1 op 11 en ik met de Giulietta 1 op 10.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Atmo het einde?

Bericht door Apolo2 » 20 mar 2012, 19:35

idd...en ik heb eens even het normverbruik opgezocht:

Jouw Alfa 7.6 L/100km gemiddeld de Spyder 9.3 L/100km gemiddeld en de praktijk is omgedraaid!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Atmo het einde?

Bericht door duifjes.com » 20 mar 2012, 20:11

Andre schreef:Met robin eens.

Ga maar eens met een standaard e30 M3 rijden. De eerste de beste 120d rijd er voorbij.

Die BRZ en toyota is leuk maar 200pk is voor mij echt te weinig. Tuurlijk wil je gewicht laag hebben maar vermogen heb je ook nodig voor een fun factor. 200 pk atmo is niet meer van deze tijd. Een 200pk turbo bied gewoon meer perspectief.

De Atmo sensatie die iedereen hier in het hoofd heeft zijn 3.2 CSL motoren, BMW V8 en V10 s en porsche en ferrari jankers.

Ja mooi spul.
Zegt de man die van pure auto's houd :tooth: ook al zou een 120D sneller zijn....welke kies jij?

Turbo, Atmo allemaal prima zolang je dr van kan genieten......

Een turbo is gewoon een goedkope manier om meer vermogen te krijgen......

Robin
Berichten: 55212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Atmo het einde?

Bericht door Robin » 21 mar 2012, 10:35

duifjes.com schreef:
Andre schreef:Met robin eens.

Ga maar eens met een standaard e30 M3 rijden. De eerste de beste 120d rijd er voorbij.

Die BRZ en toyota is leuk maar 200pk is voor mij echt te weinig. Tuurlijk wil je gewicht laag hebben maar vermogen heb je ook nodig voor een fun factor. 200 pk atmo is niet meer van deze tijd. Een 200pk turbo bied gewoon meer perspectief.

De Atmo sensatie die iedereen hier in het hoofd heeft zijn 3.2 CSL motoren, BMW V8 en V10 s en porsche en ferrari jankers.

Ja mooi spul.
Zegt de man die van pure auto's houd :tooth: ook al zou een 120D sneller zijn....welke kies jij?

Turbo, Atmo allemaal prima zolang je dr van kan genieten......

Een turbo is gewoon een goedkope manier om meer vermogen te krijgen......
Bij de Nissan GTR wel ja.(parkeerde maandagavond hier bij 'n Vd Valk naast 'n witteTjech CZ, R42 222 kenteken) Wel 'n ding hoor! M'n vrouw, verre van autogek verteld ik wat voor apparaat dit was, zij meteen dr'iPhone en foto's maken....Maar dzo'n GTR vreet alles op wat je kunt bedenken behalve 'n Veyron LOL.

En dan kom ik weer aan met m'n F40 en 959 , out of this world inderdaad. Dan dichter bij huis, de RS200, 205T16, Audi S1 en Delta S4.....ok nog dichter bij huis, de Polo WRC straks , de Fiesta WRC, Mini WRC en de Citroen WRC. :kikker:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Atmo het einde?

Bericht door Topfuel » 25 mar 2012, 13:17

De Mazda 2.0 liter skyactive is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe het ook anders kan... Ik ga er over een week of 4 in rijden. Vind de motor vrij ´smeuig´ en koppelrijk aanvoelen moet ik zeggen, ben benieuwd hoe het op termijn uit gaat pakken met de motor met de hoogste compressie verhouding, het is toch een beetje een gokje gezien de nieuwe techniek...

Gr. TF

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Atmo het einde?

Bericht door Arthur » 27 mar 2012, 05:40

In de CX-5? Krijg je er zelf 1 over 4 weken of ga je dan een ritje maken? Ze staan nu al bij bosjes bij de dealer nl.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Atmo het einde?

Bericht door Snipe » 28 mar 2012, 15:07

Tom schreef:Vooralsnog kun je als liefhebber gewoon bij Porsche terecht. De 911 heeft een doorontwikkelde 6 boxer, zuinigheid is gewonnen met een lager gewicht, PDK en elektrische stuurbekrachtiging (beetje jammer idd). Idem voor Boxster/Cayman. Die auto's zijn beter dan ooit. De topmodellen zoals GT3 hebben ook nog steeds die prachtige hoogtoerige motor.
Dat ze die SUV (grote volumes) leveren met downsizing en hybrides zal de liefhebber - net als bij die 1er met 4 cilinder turbo - niet wakker van liggen.
Einde der tijden in 3... 2... 1...
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... aam__.html

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Atmo het einde?

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mar 2012, 15:17

Straks krijg je dus de:

911 1.4 EcoTurboKompressor
911 1.4 EcoTurboKompressor SS (StartStop voor 10.000 euro extra)
911 1.4 EcoTurboKompressor RS (Dat is de 911 1.4 EcoTurboKompressor SS maar dan zonder achterbank, voor 20.000 euro extra)
911 3.6 TinyTwinTurbo
911 Turbo met RWD of AWD (150.000 euro extra)
911 Turbo S
911 Turbo RS
911 Turbo GT3
911 Turbo GT2
911 Turbo GT3 RS
911 Turbo GT3 RSR, maar die wordt geleverd zonder turbo's, omdat de reglementen dat niet toestaan)

Moet ik de 911 Hybrids ook alvast opsommen? :hot:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Atmo het einde?

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mar 2012, 15:21

Deze 911 moeten ze op de markt brengen, die is pas zuunig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Atmo het einde?

Bericht door GTRene » 28 mar 2012, 15:53

das de 9zelf :lol: van doe het zelf.

trouwens dara kom je ook snel meer buiten Atmo :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Redis, Semrush [Bot] en 3 gasten