Leon FR met VDV-pakket besteld

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 11:15

Met alle respect voor EMS, maar die richt zijn visie meer op Subaru en Mitsubishi. JD heeft zich expres alleen gespecialiseerd in alleen VAG, omdat hij zich dan meer kan concentreren op die bepaalde auto's. Hierdoor is zijn kennis van VAG velen malen groter dan welke chiptuner dan ook.

Het ongeveer hetzelfde als een dokter, de ene specialiseerd zich alleen op cardiologie en de andere op een ander vlak. Door hun specialisatie is hun kennis op hun vlak veel groter dan een globale arts. Dus als je je auto goed wilt laten behandelen, neem dan een specialist.

Zijn bijnaam is niet voor niks "Dokter Dik". :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 13:09

Arthur schreef:Jij had toch een Abt chip, Rico?
Wil Rebel z'n dealer niet meewerken met JD tuning?
Hij is toch erg bekend binnen de VAG club.
Hij komt bij heel veel dealers over de vloer.
Klopt ik had ook een ABT chip, maar het gaat me te ver om mijn plof toe te wijden aan de ABT chip, daar heb ik te weinig kennis voor om dat te beoordelen.

En als Rebel zijn dealer zou willen meewerken dan moet het denk ik ook geen probleem zijn, maar ik vraag het me af ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43508
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 nov 2006, 13:33

Wil ik daar ook niet aan wijden, wilde gewoon weten of het idd een Abt chip was :wink:
Voor Rebel z'n gemoedsrust :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 14:07

Ansich maakt het natuurlijk geen bal uit als je blok bij 80K klapt en je krijgt een fris blok ivm de garantie, ABT of niet.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 nov 2006, 20:00

Hmm, heb vandaag niet kunnen lezen, dus kan nu pas reageren. Ondanks alles wordt het wel duidelijker. Vroeger was chippen een soort voodoo voor me, maar ik hoor het steeds vaker in mijn omgeving.

Ik ga alle opties na, dus zal mijn dealer vragen of de garantie blijft bestaan als JD hem zou chippen. Beter dubbelop dan niks.
Ik heb een goeie band met mijn dealer, dus als hij me zijn woord geeft vertrouw ik er op.
Maar wat ik zo begrepen had van de chefmonteur, gaat het gros via de importeur. Achteraf logisch.
Want als de dealer zo een "chiptuning" verkoopt, dan zal hij daar ook een bedrag voor krijgen.

Wat Rico zijn geplofte blok betreft, heb ik geen slechter gevoel door. Immers Abt heeft het hele zaakje opgelost.
Een kennis heeft zijn volvo laten tunen bia Rica engineering. Is ook zeer teverden, en hij beweert dat zelfs het benzineverbruik gunstiger is.
In hoeverre zou dit waar zijn? Abt belooft ook een gunstiger benzineverbruik?

Nogmaals ik ga Jeroen Dik deze week bellen en nog eens langs bij mijn dealer.
Heb toch nog even tijd, omdat ik die 2000km toch wil aanhouden om in te rijden. Persoonlijk denk ik dat 40 pk redelijk "veilig" is, en als je er met gezond verstand mee omgaat, dat de boel er niet extreem sneller door zal slijten. Ze tunen dat 2.0 TFSI blok zelfs over de 300PK, zoals Tristan ook aangaf hierboven.

Sorry Tristan dat we jouw draadje zo vervuilen met dit onderwerp, was niet de bedoeling.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 28 nov 2006, 20:17

Ik denk dat Tristan het juist wel kan waarderen dat jij je mening met betrekking tot chippen hebt herzien Rebel. Ik persoonlijk lees liever dit dan negatieve reacties die je eerder nog wel eens wilde plaatsen. En trouwens, anders was het toch niets geworden met dit draadje. :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 22:19

Vind dit geen topic vervuiling. Ik vind het een zinnige discussie. Dat dit nou in mijn topic moet, ala.....

Gebruikersavatar
Wilbert
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34

Bericht door Wilbert » 28 nov 2006, 22:59

@ rebel uit een commercieel oogpunt! Jou dealer wil je toch graag als klant houden? Ik heb altijd geleerd dat je er alles aan moet doen een klant te vreden te stellen. Daar vloeit een mond op mond reclame uit wat de beste reclame is (en de goedkoopste) En als ik zo even een beetje gelezen hebt koop je regelmatig een nieuwe bij ze wat zou nou voor jou dealer een commercieel voordeeltje kunnen zijn jou de chip te leveren van JD voor hun een voordeel je blijft trouw je auto naar hun brengen voor onderhoud, zij weten wat de historie is van de auto enz. Als ik die dealer was geweest had ik allang ja gezecht en de TT bij JD laten chippen kunnen ze weer een beetje terug verdienen na de strop die ze hebben gehad met jou auto.

Dit komt dan wel uit de mond van een salesman...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43508
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 29 nov 2006, 10:41

ff over dat gunstiger brandstofverbruik.
Dat klopt wel omdat alles geoptimaliseerd is.
Echter practisch zul je er niet veel van merken want het gaat nog altijd om je rechtervoetje hè :mrgreen:
Maak je een snelwegrit op de cc dan kan 'ie na het chippen wel eens wat zuiniger zijn.
Verder echt niet hoor :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 nov 2006, 12:50

Leuke draad. Allereerst de opmerking over de eerste post op zondag 26 november.

Het gaat er niet om of je een auto voor het inrijden al laat chippen, het gaat erom dat het leuk is om het verschil te voelen van een gechipte auto, dus voor het chippen en ná het chippen. En dat kan natuurlijk niet als je aan het inrijden bent, omdat je niet weet wat de auto kan.

Over het chippen: je bent in mijn ogen gek als je geen contact opneemt met JD. Dat je het mogelijk niet doet is een ander verhaal, maar je moet gewoon contact opnemen. De enige reden waarom ik het via de dealer liet doen is dat de dealer geen ABT-chip leverde, maar OCT en dat het natuurlijk niet mijn bezit is. Als het mijn privé auto zou zijn, was ik natuurlijk meteen naar JD gegaan. Gek als je het niet.

Wat garantie betreft: zou mij niet verrotten welke garantie ik zou krijgen, of het nou van JD is of van Audi zelf. Kapot is kapot en garantie is garantie. Juridisch gezien spreek je ze allebei aan en laten ze zelf maar onderling uitmaken wie het oplost. Daar heb jij weinig mee te maken.

Ilija

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 29 nov 2006, 19:02

Jaja......





Sprak de advokaat van de duivel........ (in zijn lease-auto)





Mac jij bent nog erger dan mijn schoonmoeder :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 04 dec 2006, 22:22

Tristan, krijg jij een dubbele uitlaat zoals deze?

http://www.millteksport.co.uk/product.n ... ticleid=24

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43508
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 04 dec 2006, 22:24

ff voor m'n beurt praten; volgens mij "gewoon" 2 pijpjes aan de linkerkant iets grotere diameter dan de standaard pijpjes zijn.

Gebruikersavatar
Wilbert
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34

Bericht door Wilbert » 04 dec 2006, 22:32

Arthur schreef:ff voor m'n beurt praten; volgens mij "gewoon" 2 pijpjes aan de linkerkant iets grotere diameter dan de standaard pijpjes zijn.
Dat denk ik ook

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43508
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 04 dec 2006, 22:33

Zo hadden de Leon's met Milltek die ik gezien heb het wel nl.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 05 dec 2006, 08:27

Klopt. Wat dikkere diameter dan standaard. Op het 1e oog zie je geen verschil.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 05 dec 2006, 08:58

Tristan schreef:Klopt. Wat dikkere diameter dan standaard. Op het 1e oog zie je geen verschil.
Dat vind ik ook het sterke aan de Milltek versies. Ziet eruit als standaard, een kenner ziet het verschil. Dus geen sjonnie gehalte. :D

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 07 dec 2006, 20:50

Ik las net het rijverslag van de Cupra in Autovisie (overigens een uiterst leuke Autovisie deze keer). Mijn conclusie is dat je met een FR VDV een goede keus hebt gemaakt. Misschien dat je ooit nog de dikkere turbo van de Cupra erop kan schroeven maar verder was er weinig waarom je een Cupra boven een FR zou kopen.

Ik heb nog niet de supertest gelezen, :shock: ik heb deze keer meer tijd nodig om het blad uit te lezen

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 dec 2006, 21:48

@Harrie: Heb ook zoiets gehoord. Ik vind de Cupra ook te weinig meerwaarde hebben tov. de FR. Bij de vorige Leon was het verschil tussen de Topsport/FR en Cupra groter, qua uiterlijk, onderstel en remmen.

Ik ga 6 januari bij JD langs en ga bij hem informeren wat de S3 turbo + software kost. Er hoeft verder geen mechanische aanpassingen te worden gedaan, wat de aanschafprijs behoorlijk zal drukken.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 dec 2006, 13:27

Trouwens al een bedrijf gevonden die een sper levert voor de Leon:

http://www.boulekosdynamic.com/eng/prod ... id=BDDIFF2

Bedrijf komt me verder niet bekent voor, al leveren ze wel onderdelen voor de VAG-turbo motoren.

EDIT: Heb net gekeken bij Quaife wat die kost. £525.00 *slik*

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 13:50

525 pond vind ik niet duur voor een sperdiff.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 dec 2006, 13:54

Bert ///M3 schreef:525 pond vind ik niet duur voor een sperdiff.
Voor een sper misschien niet, maar vind zelf 775 Euro best veel geld. Maar goed, ik vind dat de Leon het vermogen goed wegkrijgt.

Maar welke nadelen zitten er aan de sper tussen de voorwielen? Bij de Focus RS hadden ze daar nl nogal commentaar op.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 08 dec 2006, 17:35

Tristan schreef:
Bert ///M3 schreef:525 pond vind ik niet duur voor een sperdiff.
Voor een sper misschien niet, maar vind zelf 775 Euro best veel geld. Maar goed, ik vind dat de Leon het vermogen goed wegkrijgt.

Maar welke nadelen zitten er aan de sper tussen de voorwielen? Bij de Focus RS hadden ze daar nl nogal commentaar op.
Je voelt hem in het stuur opkomen. Is echter een kwestie van gewenning. Als ik normaal rij dan voel ik helemaal niks. Geef je volgas dan vole je het ding als het ware zich zelf zetten. Zolang je dan het gas erop houd is er niks aan de hand. :lol:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 08 dec 2006, 17:46

Tristan schreef:
Bert ///M3 schreef:525 pond vind ik niet duur voor een sperdiff.
Voor een sper misschien niet, maar vind zelf 775 Euro best veel geld. Maar goed, ik vind dat de Leon het vermogen goed wegkrijgt.

Maar welke nadelen zitten er aan de sper tussen de voorwielen? Bij de Focus RS hadden ze daar nl nogal commentaar op.
Nadeel wat alle journalisten vonden is dat het stuur erg veel eraan trok...

Maar eigenlijk is dit geen nadeel omdat deze auto gewoon zo veel sneller de hoek om gaat als niet gesperde Fwd's. Het rijden in die Focus is ook nogal een ruige bezigheid, dus ik zie alleen maar voordelen van zo'n sper.
Het verhoogt de driving fun ipv dat je je banden oprookt!

Volgens de site is het een Quaife sper. (zelfde type als in de RS?)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5455
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 08 dec 2006, 19:02

Tristan schreef:
Bert ///M3 schreef:525 pond vind ik niet duur voor een sperdiff.
Voor een sper misschien niet, maar vind zelf 775 Euro best veel geld. Maar goed, ik vind dat de Leon het vermogen goed wegkrijgt.

Maar welke nadelen zitten er aan de sper tussen de voorwielen? Bij de Focus RS hadden ze daar nl nogal commentaar op.
Heel veel last van trekkend stuur volgens mij, maar voor een sper voor zijn er verschillende opties toch? O.a. platen sper, wat volgens mij een vast percentage spert, is nukkiger dan het alternatief (kan zo ff niet op de namen komen ;)).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten