Bericht
door Rebel » 28 nov 2006, 20:00
Hmm, heb vandaag niet kunnen lezen, dus kan nu pas reageren. Ondanks alles wordt het wel duidelijker. Vroeger was chippen een soort voodoo voor me, maar ik hoor het steeds vaker in mijn omgeving.
Ik ga alle opties na, dus zal mijn dealer vragen of de garantie blijft bestaan als JD hem zou chippen. Beter dubbelop dan niks.
Ik heb een goeie band met mijn dealer, dus als hij me zijn woord geeft vertrouw ik er op.
Maar wat ik zo begrepen had van de chefmonteur, gaat het gros via de importeur. Achteraf logisch.
Want als de dealer zo een "chiptuning" verkoopt, dan zal hij daar ook een bedrag voor krijgen.
Wat Rico zijn geplofte blok betreft, heb ik geen slechter gevoel door. Immers Abt heeft het hele zaakje opgelost.
Een kennis heeft zijn volvo laten tunen bia Rica engineering. Is ook zeer teverden, en hij beweert dat zelfs het benzineverbruik gunstiger is.
In hoeverre zou dit waar zijn? Abt belooft ook een gunstiger benzineverbruik?
Nogmaals ik ga Jeroen Dik deze week bellen en nog eens langs bij mijn dealer.
Heb toch nog even tijd, omdat ik die 2000km toch wil aanhouden om in te rijden. Persoonlijk denk ik dat 40 pk redelijk "veilig" is, en als je er met gezond verstand mee omgaat, dat de boel er niet extreem sneller door zal slijten. Ze tunen dat 2.0 TFSI blok zelfs over de 300PK, zoals Tristan ook aangaf hierboven.
Sorry Tristan dat we jouw draadje zo vervuilen met dit onderwerp, was niet de bedoeling.