Samen gevat, stumperhulpjesKnot schreef:Idd WJN,
Het merendeel denkt hier goed te kunnen sturen maar dat komt allemaal omdat ze ingepakt zitten in een abs/ebd/esp/dsp/asc+t/airbag/pedalrelease/edc veiligheidsmobiel op 4 wielen!

Samen gevat, stumperhulpjesKnot schreef:Idd WJN,
Het merendeel denkt hier goed te kunnen sturen maar dat komt allemaal omdat ze ingepakt zitten in een abs/ebd/esp/dsp/asc+t/airbag/pedalrelease/edc veiligheidsmobiel op 4 wielen!
Klopt, 2.0T inderdaad.indobesar schreef:Dat is toch een 2.0 Turbo hoewel de type aanduiding een 2.8l doet vermoeden....Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct). Bij mij staat DF bovenaan het wensen lijstje en dus rij ik BMW. Mij mening is dan ook: Heb je iets met BMW, heb je ook iets met autorijden. Ik vind het dan ook heel logisch dat er zoveel over geschreven word op driving fun. Is een beetje een 1 +1 = 2 verhaal.
Nog even iets over die nieuwe 4 cilinder turbo motoren. Laatst stapte ik in Duitsland van een nieuwe 330i coupe over in een nieuwe X1 (soms heb je van die dagen). Ik rij de snelweg op en tot mijn verbazing hing die X1 beter aan het gas en was gewoon sneller dan die coupe. Later op wat bergweggetjes was de X1 ook de fijnere wat aan de motor is danken.
Later merkte ik op dat ik het vreemd vond dat die zware X1 zoveel beter reed dan die Coupe. Bleek dat er die 2.8 4 cilinder turbo motor in zat. Ik heb dus zelf ondervonden dat het een goede zet is van BMW.
Is echt geen feit, als je prijs/kwaliteit en df cijfers zou moeten geven zijn er auto's die hoger scoren dan een bmw, misschien niet bij jouw, maar dat maakt jouw bewering echt geen feit.Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct).
Nee hoor Renault heeft ook zijn zwakke punten, net als elk ander merk.Michel P schreef:Luco, plaats eens een foto van je 100% anti BMW tatoo![]()
Zo heilig BMW fappers aanbidden, zo onrealistisch benader jij BMW!!!
Maar jou blindspot heet toch Renault...........
Michel
UHHHHHHPennucciracing Luco schreef:Is echt geen feit, als je prijs/kwaliteit en df cijfers zou moeten geven zijn er auto's die hoger scoren dan een bmw, misschien niet bij jouw, maar dat maakt jouw bewering echt geen feit.Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct).
Feit is ook dat ze te duur zijn voor te weinig df.
Ow nee, dat is ook "maar" een mening.
Reind schreef:UHHHHHHPennucciracing Luco schreef:Is echt geen feit, als je prijs/kwaliteit en df cijfers zou moeten geven zijn er auto's die hoger scoren dan een bmw, misschien niet bij jouw, maar dat maakt jouw bewering echt geen feit.Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct).
Feit is ook dat ze te duur zijn voor te weinig df.
Ow nee, dat is ook "maar" een mening.
Zetten we het toch even op een rijtje. Binnen een segment moet je wel premium met premium vergelijken.
Ik heb het hier over DF
1- serie vs a3 1 - 0
3- serie vs a4/IS/C 2 - 0
5- serie vs a6/E klasse 3 - 0
7 - serie vs S klasse/A8 4 - 0
En X1 X3 X5 X6 sturen binnen het SUV segmenten ook beter dan de concurrenten.
En over het feit dat BMW duur is moet niet vergeten worden dat dat ze opzichzelf staan en niet in de positie zijn de ontwikkelingskosten uit te smeren over tig modellen. Dus met minder ontwikkelingskosten krijgen ze het toch voor elkaar om binnen de best sturende auto neer te zetten. Ik zeg petje af!!
Grappig dat je het zegt, want ik heb de laatste dagen een paar keer aan die auto gedacht.Andre schreef:zet maar een paar wimpers boven de voorste licht units. Hallo vriendjes lalalalaa
Reind, dat is nog steeds een mening van jouw, en geen feit.
Het is maar net waar je een auto voor gebruikt.
Jij zou liver een 1m kopen dan bv een megane, ik dus niet om de redenen die ik al aangaf, maar jij presenteert het als een feit, en dat klopt niet, het is jouw mening.
Zelfde als suv segment, ze sturen beter, ja misschien wel, maar bij de eerste de beste modderpoel zit je vast, bij de eerste de beste plas heb je waterslag, dus het is maar net waar je hem voor inzet
Michel P schreef:Luco, een 1M kost geen 100k maar 80k.
Michel
Reind schreef:Reind, dat is nog steeds een mening van jouw, en geen feit.
Het is maar net waar je een auto voor gebruikt.
Jij zou liver een 1m kopen dan bv een megane, ik dus niet om de redenen die ik al aangaf, maar jij presenteert het als een feit, en dat klopt niet, het is jouw mening.
Zelfde als suv segment, ze sturen beter, ja misschien wel, maar bij de eerste de beste modderpoel zit je vast, bij de eerste de beste plas heb je waterslag, dus het is maar net waar je hem voor inzet
Mening my ass.
Ik daag je uit een artikel te zoeken waarbij bovenstaande auto's met elkaar worden vergeleken en waar de BMW NIET word betiteld als best sturende auto. En wanneer uit 35 tests (uitgevoerd door kundige auto jounalisten) telkens blijkt dat de BMW de best sturende auto is het voor mij een feit aan het worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten