Samen gevat, stumperhulpjesKnot schreef:Idd WJN,
Het merendeel denkt hier goed te kunnen sturen maar dat komt allemaal omdat ze ingepakt zitten in een abs/ebd/esp/dsp/asc+t/airbag/pedalrelease/edc veiligheidsmobiel op 4 wielen!
Ik heb niks meer met BMW.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Ik heb niks meer met BMW.
-
Andre
- Berichten: 11437
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Reind
Een x1 is een bassie en adriaan auto.

Eigenlijk moeten we helemaal niet negatief zijn over bmw turbo. We zeurden ook niet toen de 555 impreza er was en al helemaal niet toen de Evo kwam.
Maar we zijn beetje gewend geraakt aan de atmo motoren dat zit er misschien wel te vast in gebakken.
Een x1 is een bassie en adriaan auto.
Eigenlijk moeten we helemaal niet negatief zijn over bmw turbo. We zeurden ook niet toen de 555 impreza er was en al helemaal niet toen de Evo kwam.
Maar we zijn beetje gewend geraakt aan de atmo motoren dat zit er misschien wel te vast in gebakken.
-
k33z
- Berichten: 2921
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Klopt, 2.0T inderdaad.indobesar schreef:Dat is toch een 2.0 Turbo hoewel de type aanduiding een 2.8l doet vermoeden....Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct). Bij mij staat DF bovenaan het wensen lijstje en dus rij ik BMW. Mij mening is dan ook: Heb je iets met BMW, heb je ook iets met autorijden. Ik vind het dan ook heel logisch dat er zoveel over geschreven word op driving fun. Is een beetje een 1 +1 = 2 verhaal.
Nog even iets over die nieuwe 4 cilinder turbo motoren. Laatst stapte ik in Duitsland van een nieuwe 330i coupe over in een nieuwe X1 (soms heb je van die dagen). Ik rij de snelweg op en tot mijn verbazing hing die X1 beter aan het gas en was gewoon sneller dan die coupe. Later op wat bergweggetjes was de X1 ook de fijnere wat aan de motor is danken.
Later merkte ik op dat ik het vreemd vond dat die zware X1 zoveel beter reed dan die Coupe. Bleek dat er die 2.8 4 cilinder turbo motor in zat. Ik heb dus zelf ondervonden dat het een goede zet is van BMW.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Je zit al goed onder de plak bij die 1m 
- Luco
- Berichten: 29522
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Is echt geen feit, als je prijs/kwaliteit en df cijfers zou moeten geven zijn er auto's die hoger scoren dan een bmw, misschien niet bij jouw, maar dat maakt jouw bewering echt geen feit.Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct).
Feit is ook dat ze te duur zijn voor te weinig df.
Ow nee, dat is ook "maar" een mening.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ik heb er nog niet helemaal in verdiept. Maar als het een 2.0t is vind ik het helemaal een prestatie. Ding klink ook gewoon goed. Op basis van het geluid dacht ik dan ook dat er hetzelfde blok in lag als in de 330i.
Andre, bassie en adriaan my ass. Ik reed een witte met m-pakket (igg met fraaie bumpers) en mooie dikke velgen. Hoewel ik ze in het begin lelijk vond was dit een heel geslaagd karretje. En vanuit de 330i ziet een naderende X1 er in de binnenspiegel met 230+ op klok ook best stoer uit.
Andre, bassie en adriaan my ass. Ik reed een witte met m-pakket (igg met fraaie bumpers) en mooie dikke velgen. Hoewel ik ze in het begin lelijk vond was dit een heel geslaagd karretje. En vanuit de 330i ziet een naderende X1 er in de binnenspiegel met 230+ op klok ook best stoer uit.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Luco, plaats eens een foto van je 100% anti BMW tatoo
Zo heilig BMW fappers aanbidden, zo onrealistisch benader jij BMW!!!
Maar jou blindspot heet toch Renault...........
Michel
Zo heilig BMW fappers aanbidden, zo onrealistisch benader jij BMW!!!
Maar jou blindspot heet toch Renault...........
Michel
- Luco
- Berichten: 29522
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Nee hoor Renault heeft ook zijn zwakke punten, net als elk ander merk.Michel P schreef:Luco, plaats eens een foto van je 100% anti BMW tatoo![]()
Zo heilig BMW fappers aanbidden, zo onrealistisch benader jij BMW!!!
Maar jou blindspot heet toch Renault...........
Michel
Maar wees eens realistisch.
Zet een 1m coupe van zo zeg rond de 100k bv eens tegenover een megane rs.
Enige nadeel voor de bmw fappers is de megane geen rwd, maar voor de rest.
Hij is sneller op de ring (of is dat nu ineens bijzaak?)
Hij is stukken goedkoper (ongeveer de helft)
Hij stuurt beter
Je maakt mij niet wijs dat je voor 50k meer ook voor 50k meer df hebt.
Het is dus gewoon heel persoonlijk, en voor veel geeft rwd dan de doorslag, niet meer en niet minder.
Terwijl de helft niet eens fatsoenlijk met rwd kan rijden, zeker niet in de winter
-
Andre
- Berichten: 11437
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Reind zet maar een paar wimpers boven de voorste licht units. Hallo vriendjes lalalalaa

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Ik heb niks meer met BMW.
UHHHHHHPennucciracing Luco schreef:Is echt geen feit, als je prijs/kwaliteit en df cijfers zou moeten geven zijn er auto's die hoger scoren dan een bmw, misschien niet bij jouw, maar dat maakt jouw bewering echt geen feit.Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct).
Feit is ook dat ze te duur zijn voor te weinig df.
Ow nee, dat is ook "maar" een mening.
Zetten we het toch even op een rijtje. Binnen een segment moet je wel premium met premium vergelijken.
Ik heb het hier over DF
1- serie vs a3 1 - 0
3- serie vs a4/IS/C 2 - 0
5- serie vs a6/E klasse 3 - 0
7 - serie vs S klasse/A8 4 - 0
En X1 X3 X5 X6 sturen binnen het SUV segmenten ook beter dan de concurrenten.
En over het feit dat BMW duur is moet niet vergeten worden dat dat ze opzichzelf staan en niet in de positie zijn de ontwikkelingskosten uit te smeren over tig modellen. Dus met minder ontwikkelingskosten krijgen ze het toch voor elkaar om binnen de best sturende auto neer te zetten. Ik zeg petje af!!
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Reind,
omdat BMW die 2 liter turbo maakt vinden ze 'm bij BMW zelf ineens zo ontzettend goed dat ze 'm 2.8 noemen.
En dat is een onafhankelijk en objectief te bepalen feit!

omdat BMW die 2 liter turbo maakt vinden ze 'm bij BMW zelf ineens zo ontzettend goed dat ze 'm 2.8 noemen.
En dat is een onafhankelijk en objectief te bepalen feit!
- Luco
- Berichten: 29522
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Reind schreef:UHHHHHHPennucciracing Luco schreef:Is echt geen feit, als je prijs/kwaliteit en df cijfers zou moeten geven zijn er auto's die hoger scoren dan een bmw, misschien niet bij jouw, maar dat maakt jouw bewering echt geen feit.Reind schreef:Ik heb WEL wat met BMW. En waarom, vergelijk elke BMW met zijn directe concurrenten in het betreffende segment en het is altijd de beste auto op het gebied van DF. Dit is een feit en geen mening (gewoon statistisch correct).
Feit is ook dat ze te duur zijn voor te weinig df.
Ow nee, dat is ook "maar" een mening.
Zetten we het toch even op een rijtje. Binnen een segment moet je wel premium met premium vergelijken.
Ik heb het hier over DF
1- serie vs a3 1 - 0
3- serie vs a4/IS/C 2 - 0
5- serie vs a6/E klasse 3 - 0
7 - serie vs S klasse/A8 4 - 0
En X1 X3 X5 X6 sturen binnen het SUV segmenten ook beter dan de concurrenten.
En over het feit dat BMW duur is moet niet vergeten worden dat dat ze opzichzelf staan en niet in de positie zijn de ontwikkelingskosten uit te smeren over tig modellen. Dus met minder ontwikkelingskosten krijgen ze het toch voor elkaar om binnen de best sturende auto neer te zetten. Ik zeg petje af!!
Reind, dat is nog steeds een mening van jouw, en geen feit.
Het is maar net waar je een auto voor gebruikt.
Jij zou liver een 1m kopen dan bv een megane, ik dus niet om de redenen die ik al aangaf, maar jij presenteert het als een feit, en dat klopt niet, het is jouw mening.
Zelfde als suv segment, ze sturen beter, ja misschien wel, maar bij de eerste de beste modderpoel zit je vast, bij de eerste de beste plas heb je waterslag, dus het is maar net waar je hem voor inzet.
-
k33z
- Berichten: 2921
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ik deel toevallig de mening van Reind wat betreft het betere stuurgevoel van de verschillende BMW modellen vergeleken met haar concurrenten.
Maar zoals Luco al aangeeft is dit een mening, geen feit.
Maar zoals Luco al aangeeft is dit een mening, geen feit.
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ondanks dat het soms anders lijkt ben ik ook wel een beetje BMW fan.
Eigenlijk al vanaf de 2002 tii / turbo periode. 323i, ook zo'n geweldig ding.
Mijn pa heeft er verschillende gereden, zelfs zo'n bijzonder ding als de 3.0 csi.
Maar......er zijn nog zoveel andere leuke auto's. En voor minder geld ook.
Dus om nou te zeggen dat BMW in iedere prijsrange de beste auto heeft, zoals Reind stelt, gaat toch echt te ver.
Is het bij mij een centenkwestie, zoals in een ander topic ter sprake kwam...."als je het niet kan betalen dan gaan we het negatief benaderen". Als ik de oprit bij mij bekijk dan is het in mijn geval niet het geval. Financieel zou er makkelijk een erg leuke BMW op de oprit kunnen staan.
Zelfs Autovisie (toch ook een groot BMW fan) had in de Supertest van 2009 een andere auto bovenaan staan, daar waar de M3 (hier allom geprezen) op de 2e plaats stond. Dat was een test met als opdracht wat de leukste stuurmansauto was. Echt een DF test dus.
EDIT: nog een toevoeging die me te binnen valt.
Alle instapper modellen en dan niet het goedkoopste maar mag best een wat groter torretje inliggen....dan kun je toch niet praten over DF-fun. Maar ja...als RWD hier de belangrijkste term is (om je BMW te verdedigen) dan is ieder ander merk al kansloos. Op een paar echte stuurmannen hierzo, die wel weten hoe om te gaan met RWD, is het toch gewoon een loze kreet.
Eigenlijk al vanaf de 2002 tii / turbo periode. 323i, ook zo'n geweldig ding.
Mijn pa heeft er verschillende gereden, zelfs zo'n bijzonder ding als de 3.0 csi.
Maar......er zijn nog zoveel andere leuke auto's. En voor minder geld ook.
Dus om nou te zeggen dat BMW in iedere prijsrange de beste auto heeft, zoals Reind stelt, gaat toch echt te ver.
Is het bij mij een centenkwestie, zoals in een ander topic ter sprake kwam...."als je het niet kan betalen dan gaan we het negatief benaderen". Als ik de oprit bij mij bekijk dan is het in mijn geval niet het geval. Financieel zou er makkelijk een erg leuke BMW op de oprit kunnen staan.
Zelfs Autovisie (toch ook een groot BMW fan) had in de Supertest van 2009 een andere auto bovenaan staan, daar waar de M3 (hier allom geprezen) op de 2e plaats stond. Dat was een test met als opdracht wat de leukste stuurmansauto was. Echt een DF test dus.
EDIT: nog een toevoeging die me te binnen valt.
Alle instapper modellen en dan niet het goedkoopste maar mag best een wat groter torretje inliggen....dan kun je toch niet praten over DF-fun. Maar ja...als RWD hier de belangrijkste term is (om je BMW te verdedigen) dan is ieder ander merk al kansloos. Op een paar echte stuurmannen hierzo, die wel weten hoe om te gaan met RWD, is het toch gewoon een loze kreet.
Laatst gewijzigd door Harrie op 06 jul 2011, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Luco, een 1M kost geen 100k maar 80k.
De vergelijking gaat met de RS gaat mank, niet om de FWD/RWD verschillen, maar omdat het auto's zijn uit een totaal andere klasse.
Dat jij misschien de RS verkiest is prima, is ook een erg leuk speeltje in het hot hatch segment, maar om nu o.b.v. prestatiecijfertjes de twee te vergelijken.......... nee. Niemand heeft zijn shortlist zo samengesteld!
Persoonlijk zou ik eerder een Clio RS kiezen boven de Megane, maar dat is persoonlijk.
En wat de 1///M betreft, wellicht erg leuk straks 2e hands, maar de nieuwprijs kan ik de auto niet waard vinden, maar dat geld voor erg veel auto's.
De Clio RS is wellicht de uitzondering die de regel bevestigd, maar voor mij heeft RWD in een fun auto absoluut een toegevoegde waarde, zoniet de belangrijkste waarde.
En er zijn nog maar heel weinig leuke betaalbare RWD speeltjes te koop. MX5, BMW, Lotus Elise/Exige Speedster, dan heb je het zo ongeveer wel gehad.
Michel
De vergelijking gaat met de RS gaat mank, niet om de FWD/RWD verschillen, maar omdat het auto's zijn uit een totaal andere klasse.
Dat jij misschien de RS verkiest is prima, is ook een erg leuk speeltje in het hot hatch segment, maar om nu o.b.v. prestatiecijfertjes de twee te vergelijken.......... nee. Niemand heeft zijn shortlist zo samengesteld!
Persoonlijk zou ik eerder een Clio RS kiezen boven de Megane, maar dat is persoonlijk.
En wat de 1///M betreft, wellicht erg leuk straks 2e hands, maar de nieuwprijs kan ik de auto niet waard vinden, maar dat geld voor erg veel auto's.
De Clio RS is wellicht de uitzondering die de regel bevestigd, maar voor mij heeft RWD in een fun auto absoluut een toegevoegde waarde, zoniet de belangrijkste waarde.
En er zijn nog maar heel weinig leuke betaalbare RWD speeltjes te koop. MX5, BMW, Lotus Elise/Exige Speedster, dan heb je het zo ongeveer wel gehad.
Michel
- Robin
- Berichten: 56085
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Een ding is wel waar, in de Consumentengids komt een Renault er altijd veel beter vanaf dan een BMW.Tja.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Grappig dat je het zegt, want ik heb de laatste dagen een paar keer aan die auto gedacht.Andre schreef:zet maar een paar wimpers boven de voorste licht units. Hallo vriendjes lalalalaa
Dat kwam hierdoor:
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Reind, dat is nog steeds een mening van jouw, en geen feit.
Het is maar net waar je een auto voor gebruikt.
Jij zou liver een 1m kopen dan bv een megane, ik dus niet om de redenen die ik al aangaf, maar jij presenteert het als een feit, en dat klopt niet, het is jouw mening.
Zelfde als suv segment, ze sturen beter, ja misschien wel, maar bij de eerste de beste modderpoel zit je vast, bij de eerste de beste plas heb je waterslag, dus het is maar net waar je hem voor inzet
Mening my ass.
Ik daag je uit een artikel te zoeken waarbij bovenstaande auto's met elkaar worden vergeleken en waar de BMW NIET word betiteld als best sturende auto. En wanneer uit 35 tests (uitgevoerd door kundige auto jounalisten) telkens blijkt dat de BMW de best sturende auto is het voor mij een feit aan het worden.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Michel,
Ik ben het vaak met je eens, maar deze keer niet. Je zegt dat de prestaties van de auto's niet een factor voor het bepalen van de shortlist zijn. Maar kijk eens welke auto's de favorietenstatus op De Ring hebben. De auto's die het in handen van Horst Saurma goed gedaan hebben op een rondje Ring. Het is niet toevallig dat je daar zoveel sportieve Renaults ziet rijden. In het segment van de hothatches zijn ze koning en keizer en da vetaalt zich naar de shortlists van kopers.
Ik ben het vaak met je eens, maar deze keer niet. Je zegt dat de prestaties van de auto's niet een factor voor het bepalen van de shortlist zijn. Maar kijk eens welke auto's de favorietenstatus op De Ring hebben. De auto's die het in handen van Horst Saurma goed gedaan hebben op een rondje Ring. Het is niet toevallig dat je daar zoveel sportieve Renaults ziet rijden. In het segment van de hothatches zijn ze koning en keizer en da vetaalt zich naar de shortlists van kopers.
-
Andre
- Berichten: 11437
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ik heb niks meer met BMW.
ja snipe dat had inderdaad niet nodig geweest. 
Maar een X1 is echt erg.
Maar een X1 is echt erg.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Michel P schreef:Luco, een 1M kost geen 100k maar 80k.
Michel
Kleine correctie.. in de praktijk 84 a 85K
- Robin
- Berichten: 56085
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Hoeveel merken kan ik zelf opnoemen waarbij ik wat heb met de gehele line-up van dat merk?
Nou misschien Lamborghini...eventueel Ferrari, de California blief ik niet echt, bij Aston ook bijna alles, maar niet alles. Alle modellen:Lambo.
Da's dus 1 merk maar voor mij waarbij ik denk die heeft elk model wat niet te versmaden is. 1 merk maar. En vervanmijnbed.
Hoe kan ik dan iets of niets hebben met 'n merk als BMW of noemmaarop. Sommige karren uit de historie van BMW zijn leuk/aardig/prima, maar dat kan ik ook distilleren tot max 5 stuks door de decennia heen.En de huidige line-up misschien net 3.
Tja.
Nou misschien Lamborghini...eventueel Ferrari, de California blief ik niet echt, bij Aston ook bijna alles, maar niet alles. Alle modellen:Lambo.
Da's dus 1 merk maar voor mij waarbij ik denk die heeft elk model wat niet te versmaden is. 1 merk maar. En vervanmijnbed.
Hoe kan ik dan iets of niets hebben met 'n merk als BMW of noemmaarop. Sommige karren uit de historie van BMW zijn leuk/aardig/prima, maar dat kan ik ook distilleren tot max 5 stuks door de decennia heen.En de huidige line-up misschien net 3.
Tja.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Volgens mij vallen ze allebei wel in het c segment, dus daar gaat de vergelijking niet mank. Je kan het wel over verschillende prijsklasses hebben, maar misschien is het niet zo gek om de vergelijking in het segment te maken. Misschien wel objectief. We vergelijken toch ook een 1 met een Golf? Dus om nu elke keer te roepen dat de vergelijking mank gaat..
- Robin
- Berichten: 56085
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Is het niet zo dat segmenten en doelgroepen toch twee verschillende dingen zijn?
Want als die Cayman er ook al bij werd betrokken door sommige bladen, is het C segment wel erg elastisch.
Want als die Cayman er ook al bij werd betrokken door sommige bladen, is het C segment wel erg elastisch.
- Luco
- Berichten: 29522
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Reind schreef:Reind, dat is nog steeds een mening van jouw, en geen feit.
Het is maar net waar je een auto voor gebruikt.
Jij zou liver een 1m kopen dan bv een megane, ik dus niet om de redenen die ik al aangaf, maar jij presenteert het als een feit, en dat klopt niet, het is jouw mening.
Zelfde als suv segment, ze sturen beter, ja misschien wel, maar bij de eerste de beste modderpoel zit je vast, bij de eerste de beste plas heb je waterslag, dus het is maar net waar je hem voor inzet
Mening my ass.
Ik daag je uit een artikel te zoeken waarbij bovenstaande auto's met elkaar worden vergeleken en waar de BMW NIET word betiteld als best sturende auto. En wanneer uit 35 tests (uitgevoerd door kundige auto jounalisten) telkens blijkt dat de BMW de best sturende auto is het voor mij een feit aan het worden.
Dit is een schot voor open doel, zie hoe de megane de 1 m afdroogt op de ring.
Volgens jouw is de megane gepositioneerd in een lager segment, en dan nog verslaat die de 1m, en nee niet op vermogen, maar op sturen.
En nu heb je het ineens over sturen, terwijl je eerst roept de beste auto, dat is een heel groot verschil.
Laatst gewijzigd door Luco op 06 jul 2011, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 10 gasten
