Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb, original felgen!!
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Z3 M-Coupe S54 Phoenix Yellow
Gaaf man! Die auto heb ik misschien wel 20x bekeken de afgelopen tijd... Even als alle andere M Coupe's die te koop stonden.... 

- Fabian
Je hebt goede smaak Niels, uitlaten eraf en achterlichten eruit
Ik heb nog wel originele oranje achterlichten voor je liggen als je dit wilt (maar dat zal wel niet). Heb mijn wit-rode in Duitsland besteld online, was prijstechnisch interessant.
Motorkap is een DRAMA om te stellen, bij mij zijn ze daar uren mee bezig geweest, maar het is gewoon ondoenlijk. De kap is zo groot en zo onhandzaam, verschrikkelijk. En nog is het resultaat niet zoals ik dat zou willen, maar heb er maar in berust......

Ik heb nog wel originele oranje achterlichten voor je liggen als je dit wilt (maar dat zal wel niet). Heb mijn wit-rode in Duitsland besteld online, was prijstechnisch interessant.
Motorkap is een DRAMA om te stellen, bij mij zijn ze daar uren mee bezig geweest, maar het is gewoon ondoenlijk. De kap is zo groot en zo onhandzaam, verschrikkelijk. En nog is het resultaat niet zoals ik dat zou willen, maar heb er maar in berust......
- GTRene
Balen Niels, en ja als de accu vol zit en je stalt hem is ie binnen 2 weken gewoon leeg...en als ie te leeg is stuk, in jou geval was ie al niet vol denk na die stalling en gaat ie nog eerder leeg.
bij al men M coupe's zelfde verhaal...ze trekken stroom weg via bv dat rode lampje radio e.d.
Dus, een zonnenlader aanschaffen als ie buiten staat en achter raam leggen...en als ie binnen langer dan een week stil staat druppellader.
(en dat terwijl mijn zusjes met hun oude aluminium Maserati Mistral 4000 na 8 maanden stil te hebben gestaan de auto zo konden starten zonder druppellader of wat ook...)
Dus af en toe rijden...staat ie langer dan een week stil (vooral swinters) dan extra druppellader oid er aan knuppen!) ik heb dus ook zo'n zonnenlader echter hangt niet echt in de zon (garage tegen het raam waar de zon niet rechtstreeks komt) en laad dus maar heel iets, niet te meten met oude ijzeren zekering tester, maar wel met de plastic led tester en dus heel zwak zo, magoed.
M coupe, en vooral met die motor wat jij hebt is een hele fijne "allrounder" wat veel bied en zelf nog wat aan te passen is naar wens, bv nog fijnere stoelen of stuur en remmen/wielen/uitlaat e.d.
Z3 lijkt me wel verzinkt, althans zover ik weet...
Motorkap ben je met stellen wel ff mee bezig, maar na 1 M roadster en 4 M coupe's te hebben gehad kan ik ze nu vrij makkelijk stellen, je moet de truckjes weten, maar oke je bent er dan nog wel even mee bezig, maar je kan het goed krijgen, helemaal een originele kap.
Mijn motorkap dat kevlar ding is aan de ene kant iets van 5mm korter/anders kwam ik na heel wat stelwerk achter
vandaaro 
Bij de m coupe heb je de 4 rubberen dingen en dn de koplampen die je kan verstellen in diepte e.d. en eventueel iets de zijspatborden en dan natuurlijk de motorkapsteunen aan de zijkant die je niet te los moet draaien
achterlichten in elk geval niet oranje doen, zoek maar eens een phoenixgele op met die lampen...iiiii echter rood/wit kan, maar denk erom omdat er de Hamnn achterlichten in zaten dat het daar anders is achter en je wat meer moet knooien, verder no problem.
buitentemp absoluut laten zitten, erg belangrijk, immers onder 7 graden banden harder en onder nul ben je de lul
echt handig om veilig te stampen als je dat er op hebt met de M coupe.
Tijd niet belangrijk, dara kan een voltmeter
Watertemp in fahrenheit heeft hij dan laten veranderen...was bij mij niet, en die pook klinkt ook niet goed
trouwens bij mij zat die dikke armsteun/opa er ook niet in.
stoelen eruit, bespaar bijna 50kg en drop er de Recaro PP in
eneuh ik heb een getunede M62, de S62 is in wezen wel/ook een getunede M62 maar wel anders, maja al die naamcode's van motoren wordt je ook gek van, kan ook alleen maar de mij bekende onthouden.
kraakjes...kijk eens na de achterbak hoes die wat je in de houders trekt, daar in die houder kraken ze...
en de achterveren (losse) bij verlaging raken ze ( in elk geval bij KW heb ik ook) elkaars windingen...en gaat de laklaag daar eraf en knarst over elkaar af en toe bij indraaien of iets schuin over heuveltje oid...
soms irritant dat wel, der is wel iets aan te doen maar tis niet iets aandraaien ofzo en dus andere oplossing vinden...
bij al men M coupe's zelfde verhaal...ze trekken stroom weg via bv dat rode lampje radio e.d.
Dus, een zonnenlader aanschaffen als ie buiten staat en achter raam leggen...en als ie binnen langer dan een week stil staat druppellader.
(en dat terwijl mijn zusjes met hun oude aluminium Maserati Mistral 4000 na 8 maanden stil te hebben gestaan de auto zo konden starten zonder druppellader of wat ook...)
Dus af en toe rijden...staat ie langer dan een week stil (vooral swinters) dan extra druppellader oid er aan knuppen!) ik heb dus ook zo'n zonnenlader echter hangt niet echt in de zon (garage tegen het raam waar de zon niet rechtstreeks komt) en laad dus maar heel iets, niet te meten met oude ijzeren zekering tester, maar wel met de plastic led tester en dus heel zwak zo, magoed.
M coupe, en vooral met die motor wat jij hebt is een hele fijne "allrounder" wat veel bied en zelf nog wat aan te passen is naar wens, bv nog fijnere stoelen of stuur en remmen/wielen/uitlaat e.d.
Z3 lijkt me wel verzinkt, althans zover ik weet...
Motorkap ben je met stellen wel ff mee bezig, maar na 1 M roadster en 4 M coupe's te hebben gehad kan ik ze nu vrij makkelijk stellen, je moet de truckjes weten, maar oke je bent er dan nog wel even mee bezig, maar je kan het goed krijgen, helemaal een originele kap.
Mijn motorkap dat kevlar ding is aan de ene kant iets van 5mm korter/anders kwam ik na heel wat stelwerk achter

Bij de m coupe heb je de 4 rubberen dingen en dn de koplampen die je kan verstellen in diepte e.d. en eventueel iets de zijspatborden en dan natuurlijk de motorkapsteunen aan de zijkant die je niet te los moet draaien

achterlichten in elk geval niet oranje doen, zoek maar eens een phoenixgele op met die lampen...iiiii echter rood/wit kan, maar denk erom omdat er de Hamnn achterlichten in zaten dat het daar anders is achter en je wat meer moet knooien, verder no problem.
buitentemp absoluut laten zitten, erg belangrijk, immers onder 7 graden banden harder en onder nul ben je de lul

Tijd niet belangrijk, dara kan een voltmeter

Watertemp in fahrenheit heeft hij dan laten veranderen...was bij mij niet, en die pook klinkt ook niet goed

trouwens bij mij zat die dikke armsteun/opa er ook niet in.
stoelen eruit, bespaar bijna 50kg en drop er de Recaro PP in

eneuh ik heb een getunede M62, de S62 is in wezen wel/ook een getunede M62 maar wel anders, maja al die naamcode's van motoren wordt je ook gek van, kan ook alleen maar de mij bekende onthouden.
kraakjes...kijk eens na de achterbak hoes die wat je in de houders trekt, daar in die houder kraken ze...
en de achterveren (losse) bij verlaging raken ze ( in elk geval bij KW heb ik ook) elkaars windingen...en gaat de laklaag daar eraf en knarst over elkaar af en toe bij indraaien of iets schuin over heuveltje oid...
soms irritant dat wel, der is wel iets aan te doen maar tis niet iets aandraaien ofzo en dus andere oplossing vinden...
- Niels
- Auto: Prius+
Van die herinnering wil ik zo snel mogelijk afSnipe schreef:Is dat als herinnering aan de Volvo of zo?Niels schreef:* Paar minimale kraakjes in het interieur halen.
Mooi ding verder, ik ben benieuwd naar de serieuze picca's of een interessante video!

Ik heb zojuist rood-witte gekocht op ebay tegen een zacht prijsjeFabian schreef:Je hebt goede smaak Niels, uitlaten eraf en achterlichten eruit![]()

@Rene: de S62 is van de M5 idd, k'was ff in de war. Vandaag gewoon weer starten en lopen dus de nieuwe accu is de oplossing

@Youp: jij ook al

- RVV
Mooi om te lezen allemaal 

- GTRene
motorkap stellen is echt geen drama als je weet hoe het kan (das met veel zo
)
maar echt, soms in 5min als je maar 1 kant hebt en het alleen de motorkap is die iets bijgesteld moet worden.
als je dichterbij zat kon je zo ff bij mij langs komen, ik heb der onderhand zoveel verstand van (motorkap stellen) dat het voor mij niet zo'n probleem is.
en als je met 2 man bent ist nog makkelijker...je gaat de fout in als je de bouten te los draait
dan kun je enorm aan het klooien komen (vanwege drukveren en stelschanieren), of dat er wat anders dan de motorkap niet helemaal goed staat, dan kan je je verkijken en kom je aan het stellen
moet je meer iets bijstellen gaat er wat meer tijd in zitten, maar als je weet wat je doet kan het verschil zijn in zeg 3 uur stellen of de helft van de tijd, en alleen 1 puntje (klein) kan ik al in 5 min 8)
als je in de buurt bent/komt ben je welkom.
Uitlaat dempers zijn mooi qua geluid, de originele heb ik destijds verkocht, wat een k+tgeluid scherp, niet mooi...dit geluid maakt hem eigen vind ik, iets donkerder.
klopt nwe accu en je kan weer, als ie maar nooit helemaal echt leeg getrokken wordt, dus rode lampje radio moet nog doen, is die ook uit dan ist over en sluiten.
ook zonder alarm trekt de M coupe in elk geval de accu leeg in 2 a 3 weken (ligt er aan hoe fris ie nog is) de dynamo gaat niet snel stuk, nog nooit gehad bij de M coupe's, doch auto's zijn nu al wat jaartjes ouder en kan ooit wel komen door ouderdom natuurlijk.

maar echt, soms in 5min als je maar 1 kant hebt en het alleen de motorkap is die iets bijgesteld moet worden.
als je dichterbij zat kon je zo ff bij mij langs komen, ik heb der onderhand zoveel verstand van (motorkap stellen) dat het voor mij niet zo'n probleem is.
en als je met 2 man bent ist nog makkelijker...je gaat de fout in als je de bouten te los draait

moet je meer iets bijstellen gaat er wat meer tijd in zitten, maar als je weet wat je doet kan het verschil zijn in zeg 3 uur stellen of de helft van de tijd, en alleen 1 puntje (klein) kan ik al in 5 min 8)
als je in de buurt bent/komt ben je welkom.
Uitlaat dempers zijn mooi qua geluid, de originele heb ik destijds verkocht, wat een k+tgeluid scherp, niet mooi...dit geluid maakt hem eigen vind ik, iets donkerder.
klopt nwe accu en je kan weer, als ie maar nooit helemaal echt leeg getrokken wordt, dus rode lampje radio moet nog doen, is die ook uit dan ist over en sluiten.
ook zonder alarm trekt de M coupe in elk geval de accu leeg in 2 a 3 weken (ligt er aan hoe fris ie nog is) de dynamo gaat niet snel stuk, nog nooit gehad bij de M coupe's, doch auto's zijn nu al wat jaartjes ouder en kan ooit wel komen door ouderdom natuurlijk.
- David van Kampen
Mooie MCoupe ( brings back memories)...
Mocht je nog twijfelen over de Eisenmannen...
http://www.youtube.com/watch?v=N73shl4- ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=WVxFLST6ouk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je nog twijfelen over de Eisenmannen...
http://www.youtube.com/watch?v=N73shl4- ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=WVxFLST6ouk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
Die coupe is helaas niet meer. 

- GTRene
laat Niels maar eens een geluid opnemen als de S54 goed warm is, dan net zo als in de video eindje vanaf uitlaat de kamera plaatsen en dan ff in de toeren gassen...denk dat ie (destijds vond ik dat) beter klinkt dan bovenstaande of "anders" qua toon maar net zo fraai.
- David van Kampen
Hoe bedoel je? Dat ik hem niet meer heb of dat de nieuwe eigenaar hem plat heeft gereden ?Petrolhead Tom schreef:Die coupe is helaas niet meer.
- Petrolhead Tom
Dan ga ik er vanuit dat jij hem aan een jonge jongen hebt verkocht en daar zijn ze er inderdaad bij in gereden. Was totall löss, hij heeft nou een individual paarse coupe.
- David van Kampen
Begreep je comment verkeerd ...auto uit het filmpje was niet mijn ex maar die van Jochem. Die is idd total loss gereden. Hij rijdt nu een paarse 3.0 Coupe...die overigens ook te koop staat op Marktplaats. Ik had een Arcticzilvere S50Petrolhead Tom schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij hem aan een jonge jongen hebt verkocht en daar zijn ze er inderdaad bij in gereden. Was totall löss, hij heeft nou een individual paarse coupe.
- Petrolhead Tom
Dat bedoelde ik ja. Gaat hij weer voor een M of iets heel anders?David van Kampen schreef:Begreep je comment verkeerd ...auto uit het filmpje was niet mijn ex maar die van Jochem. Die is idd total loss gereden. Hij rijdt nu een paarse 3.0 Coupe...die overigens ook te koop staat op Marktplaats. Ik had een Arcticzilvere S50Petrolhead Tom schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij hem aan een jonge jongen hebt verkocht en daar zijn ze er inderdaad bij in gereden. Was totall löss, hij heeft nou een individual paarse coupe.
- David van Kampen
Meen dat ie een E46 M3 gaat kopen zodra de QP verkocht is....Petrolhead Tom schreef:Dat bedoelde ik ja. Gaat hij weer voor een M of iets heel anders?David van Kampen schreef:Begreep je comment verkeerd ...auto uit het filmpje was niet mijn ex maar die van Jochem. Die is idd total loss gereden. Hij rijdt nu een paarse 3.0 Coupe...die overigens ook te koop staat op Marktplaats. Ik had een Arcticzilvere S50Petrolhead Tom schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij hem aan een jonge jongen hebt verkocht en daar zijn ze er inderdaad bij in gereden. Was totall löss, hij heeft nou een individual paarse coupe.
- Niels
GTRene schreef:laat Niels maar eens een geluid opnemen als de S54 goed warm is, dan net zo als in de video eindje vanaf uitlaat de kamera plaatsen en dan ff in de toeren gassen...denk dat ie (destijds vond ik dat) beter klinkt dan bovenstaande of "anders" qua toon maar net zo fraai.

Na volgende week gaan we ff wat afspreken Rene

- RVV
Niels was hier net, mooie auto hoor, om trots op te wezen 

- GTRene
Is goed Niels, kunnen we doen, laat maar horen tegen die tijd wanneer je deze kant op kunt komen, kunnen we inderdaad meteen ff kijken naar de afstelling v/d motorkap
eneuh online gooien? heb nog wel de Hamann foto's toen ik hem net had
kan er wel een paar hier neer plempen? of wil je ze niet hier...
en toen ik hem geleverd kreeg na eerst 600km in DLD te rijden, zat er ook een Ring sticker op, maar heb ik verwijderd.
volgens mij heb ik verder niet veel info meer

eneuh online gooien? heb nog wel de Hamann foto's toen ik hem net had

en toen ik hem geleverd kreeg na eerst 600km in DLD te rijden, zat er ook een Ring sticker op, maar heb ik verwijderd.
volgens mij heb ik verder niet veel info meer

- RVV
Niels heeft wel een Hartge logo aan zijn uitlaat hangen 

- GTRene
hier was ik gespot
zo kreeg ik hem dus, was een Hamann uitvoering, dus na een tijdje het meeste maar verwijderd

-
Die achterlichten zijn echt lelijk 

- Niels
Lelijk? Gruwelijk gewoon..... Hamann is echt absoluut smaakloze opsmuk
Er heeft ook tijden eentje op Mobile gestaan met alles erop en eraan inclusief carbon airbox tegen de hoofdprijs. Wat een gedrocht was dat. Gelukkig was het bij deze nog omkeerbaar

Absoluut :twisted: al maak ik me geen illusies na al eens bij de Hartge in gezeten te hebben op ZolderRVV schreef:Niels heeft wel een Hartge logo aan zijn uitlaat hangen
- GTRene
zonder die opsmuk is de auto veel cleaner inderdaad, ik begon met het demonteren van dat spul toen ik naar de UK ging naar de Ultima factory in Hincksley ofzo...pff wat een rit
ik dacht van, straks kom ik de trein niet op met die lage voorkant, hij werd dan 6cm lager met dat ding...
dus eraf, stond meteen beter, toen na een tijd de achterlichten, en de achter onder bumperspoilers, doch de middelste heb ik iets verplaatst die vond ik daar wel passen/kunnen omdat het daar bij een M coupe hoger zit en nu wel een lichte werking heeft.
achja, gewoon een bijzonder ding eigenlijk, slechts 1 jaar gemaakt en toch vrij veel anders dan een gewone M coupe, zelfs de M badges, deze zijn ronder ipv de vlakke oude enz enz enz.

ik dacht van, straks kom ik de trein niet op met die lage voorkant, hij werd dan 6cm lager met dat ding...
dus eraf, stond meteen beter, toen na een tijd de achterlichten, en de achter onder bumperspoilers, doch de middelste heb ik iets verplaatst die vond ik daar wel passen/kunnen omdat het daar bij een M coupe hoger zit en nu wel een lichte werking heeft.
achja, gewoon een bijzonder ding eigenlijk, slechts 1 jaar gemaakt en toch vrij veel anders dan een gewone M coupe, zelfs de M badges, deze zijn ronder ipv de vlakke oude enz enz enz.

- Niels
Die middelste diffuser blijft zeker. Normaal lijkt de M-Coupe daar wat ielig dus dit is imho een prima optie. Verder is het absoluut een geweldig apparaat en deze zal met slechts 281 stuks ook zeker niet winstgevend zijn geweest voor BMW.
Ik ben wel van plan om em iets omhoog te schroeven. Het lijkt allemaal wel gaaf en op zich is bodem vrijheid nog redelijk maar zo nu en dan zit ik er met dichtgeknepen billen in. Gisteren raakt ik ook nog het wegdek maar dat was met een brace voor de achterwielen zag ik net. Niet ernstig dus maar ook niet ideaal.
Ik ben wel van plan om em iets omhoog te schroeven. Het lijkt allemaal wel gaaf en op zich is bodem vrijheid nog redelijk maar zo nu en dan zit ik er met dichtgeknepen billen in. Gisteren raakt ik ook nog het wegdek maar dat was met een brace voor de achterwielen zag ik net. Niet ernstig dus maar ook niet ideaal.
- Petrolhead Tom
Ehm vrienden! Wanneer gaat dat meeten plaatsvinden in het nabij gelegen Almelo? Dan kom ik ook even buurten! Gezellig! Mag ook via PB. 

- Tim N
Oosten meet?