De Lijst van Hielke
-
Re: De Lijst van Hielke
@Hielke,
Wat is dit nou voor lijst man.
Wat is dit nou voor lijst man.
- Hielke
HansD schreef:@Kasteel dat lijstje van Hielke kun je ook lezen als praktisch een opsomming van de auto's die Andre -in bezit of ter beschikking- heeft gehad 8) .

Ik kan het wel proberen te ontkennen, maar het is eigenlijk wel gewoon zo. Gelukkig koopt ie met regelmaat auto's waarop ie na een tijdje al weer is uitgekeken. Zo komt er geregeld weer wat nieuws voorbij. Jammergenoeg erg veel propellors, maar dat moet dan maar

Kasteel, inderdaad, mijn refererentiekader is na de Cosworth (ook niet van mezelf, dat verhaal speelde ergens in 1992) aardig fucked up geraakt. Overtreffende trap was pas de GT3.
-
OnlineKasteel
Kan ik me goed voorstellenHielke schreef: Kasteel, inderdaad, mijn refererentiekader is na de Cosworth (ook niet van mezelf, dat verhaal speelde ergens in 1992) aardig fucked up geraakt. Overtreffende trap was pas de GT3.

-
Mooie karikatuur van het Friese landschap.Robin schreef:Jezus man, ik zag je zojuist hier nog OVER de Lindegracht lopen, hoe vaak heb ik je nu gezegd, doe dat niet waar iedereen bij is!
Je Vader.

- Hielke
Heeft er ongetwijfeld mee te maken gehad. Het is waarschijnlijk een mix van factoren. Ben jarenlang gek op indoorkarten geweest. Ik kan ook rijplezier uit heel modale auto's halen. Geld. Leeftijd. Kan er makkelijk (Andre, dealers) aankomen. Zeg het maar. Misschien als ik Andre niet had leren kennen dat ik postzegels was gaan verzamelen. Het kan soms vreemd lopenKasteel schreef:Kan ik me goed voorstellenHielke schreef: Kasteel, inderdaad, mijn refererentiekader is na de Cosworth (ook niet van mezelf, dat verhaal speelde ergens in 1992) aardig fucked up geraakt. Overtreffende trap was pas de GT3., maar dat heeft je er dus van weerhouden daarna nog een funauto te willen bezitten?

- Sperdy
Omdat niemand zijn lijstje naast die van Hielke durft te zetten - want hij zit er echt compleet naast! - trap ik als eerste af:
1. Citroen 2CV (9)
2. Porsche Boxster Spyder (8,5)
3. Ferrari Callifornie (8,5)
4. Golf GTI MK1 (8,5)
5. Botsauto op de kermis (8)
6. ACS1 (8)
7. Nissan Patril 3,0 Tdi automaat (8)
8. Ford Taunus 12 M - 1969 (7)
9. Ford Capri GLX - 1972 (7)
10. Fiat 500 3 cilinder td 84 pk 2011 (6)
11. Austin Martin Vantage V8 cabrio (4)
12. Seat Marbella 2005 (2)
Kijk, dit zijn nog eens goede bijdragen .... :drinking:
1. Citroen 2CV (9)
2. Porsche Boxster Spyder (8,5)
3. Ferrari Callifornie (8,5)
4. Golf GTI MK1 (8,5)
5. Botsauto op de kermis (8)
6. ACS1 (8)
7. Nissan Patril 3,0 Tdi automaat (8)
8. Ford Taunus 12 M - 1969 (7)
9. Ford Capri GLX - 1972 (7)
10. Fiat 500 3 cilinder td 84 pk 2011 (6)
11. Austin Martin Vantage V8 cabrio (4)
12. Seat Marbella 2005 (2)
Kijk, dit zijn nog eens goede bijdragen .... :drinking:

-
Reed net langs Hielkes huis, zit Kerstma daar. .. Hij legt het boekje op schoot en schreeuwt.. Beleving een 10

- Michel P
Zo te zien is Hielke al heel lang aan de schijt, of die foto is van 1982 toen die nog geen biervat mee tilde 
@Hielke is mis de Prius in je lijst
Michel

@Hielke is mis de Prius in je lijst

Michel
- RVV
LOL@foto
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik ben het eigenlijk wel met Hielke eens...
Draadje kan rustig op slot of weg.

Draadje kan rustig op slot of weg.
- Hielke
Jezus Marco
Na dat stukje Lindegracht gelopen te hebben (ik moet daarmee ophouden, kom bijna de wal niet meer op) dacht ik hier ook nog wel mee weg te kunnen komen
Ferdi, jammer dat ik nog nooit in een Eend heb gereden. Wel geregeld meegereden met een familielid. Dan moesten we altijd aanhoren dat die auto niet kon omvallen. Nou, dat wilde je na zo'n rit echt wel geloven want hij deed er alles aan om het tegendeel te bewijzen. Pa en ik kwamen er dan zeeziek uit. Maar we hadden in ieder geval weer wat beleefd
Austin Martin

Na dat stukje Lindegracht gelopen te hebben (ik moet daarmee ophouden, kom bijna de wal niet meer op) dacht ik hier ook nog wel mee weg te kunnen komen

Ferdi, jammer dat ik nog nooit in een Eend heb gereden. Wel geregeld meegereden met een familielid. Dan moesten we altijd aanhoren dat die auto niet kon omvallen. Nou, dat wilde je na zo'n rit echt wel geloven want hij deed er alles aan om het tegendeel te bewijzen. Pa en ik kwamen er dan zeeziek uit. Maar we hadden in ieder geval weer wat beleefd

Austin Martin

Laatst gewijzigd door Hielke op 17 mei 2011, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
Ik ken een paar auto's niet, Ferdi. Austin Martin? Nissan Patril? Ferrari Californie? 

- Hielke
De auto moet sportief of vermeend sportief zijn MichelMichel P schreef:Zo te zien is Hielke al heel lang aan de schijt, of die foto is van 1982 toen die nog geen biervat mee tilde
@Hielke is mis de Prius in je lijst![]()
Michel

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Spelfouten. Het moet zijn Austin Morten, Nassin Patril. En Ferarri Californie.Robin Hartog schreef:Ik ken een paar auto's niet, Ferdi. Austin Martin? Nissan Patril? Ferrari Californie?
Zo beter?

- Robin Hartog
Nu snap ik het!Robin schreef:Spelfouten. Het moet zijn Austin Morten, Nassin Patril. En Ferarri Californie.Robin Hartog schreef:Ik ken een paar auto's niet, Ferdi. Austin Martin? Nissan Patril? Ferrari Californie?
Zo beter?

- Sperdy
Robin schreef:Spelfouten. Het moet zijn Austin Morten, Nassin Patril. En Ferarri Californie.Robin Hartog schreef:Ik ken een paar auto's niet, Ferdi. Austin Martin? Nissan Patril? Ferrari Californie?
Zo beter?

2CV rijden, wie heeft dat nog nooit gedaan? Is echt ontzettend grappig. Van links naar rechts, van rechts naar links, hupsakee, daar gaan we weer. Hoe grappig is dat zeg!! Echt DF is dat hoor. En inderdaad, maar zeggen dat zo'n ding niet kan omvallen, ik geloof(de) daar niets van. Heb meerdere malen vakanties gehad in een 2CV: 4 man er in + aanhanger!!! echt waar, hupsakee naar de Riviera. Goede oude tijden..

-
^Geef die beste man even 'n aspirientje aub....

-
- Auto: M3P, 130i
De grootste lol heb ik gehad in een Suzuki Alto.

Harder dan 125 wilde je niet en als je een afrit nam dan moest je een gat in het schutbord trappen wilde je enigszins vertragen. Prachtig.
Harder dan 125 wilde je niet en als je een afrit nam dan moest je een gat in het schutbord trappen wilde je enigszins vertragen. Prachtig.

-
Dan heb ik hier THE ULTIMATE DF auto voor je.indobesar schreef:Harder dan 125 wilde je niet en als je een afrit nam dan moest je een gat in het schutbord trappen wilde je enigszins vertragen. Prachtig.
ANDRE KIJK JE EVEN MEE vanaf 0:30 en later vanaf 4:00:

De remweg van die Ford Anglia, grootser dan groots.

Laatst gewijzigd door Robin op 17 mei 2011, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Verheerlijken van oude troep 

- Robin Hartog
Een Alto! Goede ervaringen gehad met een witte Alto 5 deurs automaat in de winter. Prachtig! Zuipen deed dat kreng, niet normaal, een M3 is er niks bij. Maar wat een relaxt wagentje met een automaat, en wilde ook best nog dwars in de sneeuw! Echt een belevenis. Misschien koop ik er volgend jaar gewoon nog één, just 4 fun. 

- RVV
Heb veel plezier van de Z4 coupé, misschien komt dat wel omdat die auto mij tot nu toe het meeste beleving bied (in de zin van beleving zoals Hielke omschrijft). Lage zit, auto aantrekken als een handschoen. Heerlijke motor, lekker geluid. Stijve koets. Van totaal andere orde als een M5 of M3 die ik gehad heb. Ga niet een complete lijst hier neerzetten, maar als Hielke een 350Z een 8 geeft, dan durf ik de Z4 wel een 8,5 te geven.
- Michel P
De propeller maakt het 0,5 verschil LOL
Maar de Z4 of 350z zal een close call worden, deels zal dat liggen aan het wel of niet met een jap kunnen leven.
Maar voor Rico geld altijd de laatste auto als de beste heb ik zo het idee als ik alle auto's die de revu zijn gepasseerd de afgelopen jaren met de verhalen erbij moet geloven
Michel
Maar de Z4 of 350z zal een close call worden, deels zal dat liggen aan het wel of niet met een jap kunnen leven.
Maar voor Rico geld altijd de laatste auto als de beste heb ik zo het idee als ik alle auto's die de revu zijn gepasseerd de afgelopen jaren met de verhalen erbij moet geloven

Michel
-
LOL, dat vetgedrukt wilde ik net opschrijven.Michel P schreef:De propeller maakt het 0,5 verschil LOL
Maar voor Rico geld altijd de laatste auto als de beste heb ik zo het idee als ik alle auto's die de revu zijn gepasseerd de afgelopen jaren met de verhalen erbij moet geloven![]()
Michel

- RVV
Als totaal plaatje vond ik de 130i het beste. Praktisch nut, sportief gebruik, compactheid, motor etc. Niet voor niets 2 van gehad. Als gezinsauto met sportieve inslag vond ik de 330i heel erg goed. Mini Cooper S was vooral altijd veel lol, maar FWD is het weer net niet. M5 was als auto top, vooral een snelheidsmonster met praktisch nut. Maar zwaar en log, daardoor een relatief lage funfactor. De M3 CS is mijn mooiste auto geweest, gaf als enige dat speciale gevoel dat je in echt iets bijzonders reed. Miste scherpte en finesse zoals de 130i. Maar in het totaalplaatje wist ik hem dat te vergeven. De Z4 coupe is wel een mooie auto, veel mooier dan een 130i hij stuurt sportiever dan een 130i is bijna net zo snel als de e46 M3. Meeste sportieve beleving van alle auto's die ik heb gehad. Maar de Z4 kent ook een paar grote nadelen. Te onpraktisch, slecht overzicht, build quality is net aan. Ik vind hem eigenlijk wat te klein. Dus zeker niet de beste auto. Dat is de 130i zoals ik al schreef. Maar In dit topic gaat het voornamelijk over beleving en dan is de Z4 tov die andere auto's die ik heb gehad, subliem. Maar zou je nu alle auto's die ik heb gehad op een rij zetten en ik moest de Z4 omruilen voor een uit die rij. Dan werd het de M3 CS. De enige auto waar ik echt wat mee had.