Petrolhead Tom schreef:Het maakt mij ook niet uit waar iemand mee voor komt rijden of wat iemand allemaal aanschaft. Als je het kunt betalen je hebt er hard voor gewerkt? Waarom niet?! Mooi toch! Gaat het over de rug van iemand anders wordt het een ander verhaal maar daar ga ik eigenlijk nooit direct vanuit.
Topic even helemaal gelezen, sommige dingen gaan je vingers toch van kriebelen

Bovenstaande opmerking vind ik ook niet echt passen. Geld verdienen doe je namelijk over de rug van een ander (want geen enkele ondernemer bied zijn diensten tegen inkoop aan) en ook daar is niks mis mee. Niemand is verplicht om diensten van je af te nemen.
Uiteraard krijg ik zat opmerkingen over de S8, maar persoonlijk raakt het me niet. Ik heb een klant (bedrijf) in portefeuille dat meer dan 100 miljoen omzet per jaar. Ik zou niet eens durven om in een verroeste Golf 1 aan te komen bij een directeur die minstens 500k per jaar op zn bankrekening bijschrijft. Hij zal me nooit serieus nemen. Natuurlijk is dat een overdreven voorbeeld, maar ik heb het gevoel dat minstens zoveel mensen besluiten om GEEN zaken meer met je te doen omdat je een dikke auto hebt, als mensen die juist wel zaken met je gaan doen omdat je vertrouwen uitstraalt. Buiten het feit dat iedereen lekker zelf moet weten watie met zn salaris doet, vind ik niet dat je er uberhaupt conclusies aan kunt binden. Doe je dat wel, is dat (zoals het topic al zegt) pure bekrompenheid.
Overigens is autohobby iets universeels. Het zal niet de eerste keer zijn dat juist die autohobby zorgt voor de basis in een op te bouwen klantrelatie.