Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Bericht door Macboy » 19 jan 2011, 11:54

Het is helaas onderdeel van een groot deel van de Nederlandse samenleving. Afgunst.

De heilige koe, een prachtig woord nietwaar ? Het gegeven is walgelijk, maar het is ook niet uit te roeien. Op dit forum zullen we er weinig last van hebben, immers autoliefhebbers.

Gelukkig werkt het in andere landen meestal precies andersom. Als je serieus genomen wil worden moet je in een serieuze auto rijden, anders zul je er wel weinig van bakken. Top instelling :thumbup:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 jan 2011, 11:56

Downforce Hans schreef: +1 pffff gelukkig geen taalvaut. :wink:
Hou op, ik krijg weer een lachstuip. :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2011, 12:38

Ravin ///M schreef:
Downforce Hans schreef: +1 pffff gelukkig geen taalvaut. :wink:
Hou op, ik krijg weer een lachstuip. :mrgreen:
A

Fernando

Bericht door Fernando » 19 jan 2011, 12:53

Mooi voorbeeld:

KLIK!

Rupie

Bericht door Rupie » 19 jan 2011, 13:57

Ravin ///M schreef:
Ruben schreef:
Kijk, dat vind ik nou jammer. Ik weet dat er mensen hier in het topic gereageerd hebben die ook op een bepaalde manier zouden durven reageren als je niet met bepaalde gevoeligheden rekening zou houden.
Dus je verwacht dat op een autoliefhebbersforum mensen negatief zouden reageren op het bezit van een mooie auto, dat snap ik niet?
Het zal vast niet het beste voorbeeld zijn, maar er was hier een jong knulletje die zijn Magnum Cayenne liet zien en daar werd toch aardig over heen gepist. Niet mijn stijl en dat gevoel heb ik wel vaker gehad.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jan 2011, 14:10

Mijn pa huurde vroeger in Duitsland een dikke benz als ie bij zakenrelaties op bezoek ging, want een Renault 25 kwam echt het terrein niet op.

Zijn toenmalige nieuwe werkgever wilde ook zaken doen in Duitsland, die hoorde mijn vaders advies om niet met eigen auto te gaan, dus die ging met de trein en vouwfiets.

Je raadt het al, het parkeerterrein was geen probleem, maar die kwam echt het pand niet in. :)

allen

Bericht door allen » 19 jan 2011, 14:22

Ruben schreef:
Ravin ///M schreef:
Ruben schreef:
Kijk, dat vind ik nou jammer. Ik weet dat er mensen hier in het topic gereageerd hebben die ook op een bepaalde manier zouden durven reageren als je niet met bepaalde gevoeligheden rekening zou houden.
Dus je verwacht dat op een autoliefhebbersforum mensen negatief zouden reageren op het bezit van een mooie auto, dat snap ik niet?
Het zal vast niet het beste voorbeeld zijn, maar er was hier een jong knulletje die zijn Magnum Cayenne liet zien en daar werd toch aardig over heen gepist. Niet mijn stijl en dat gevoel heb ik wel vaker gehad.

:clap: :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jan 2011, 14:35

Je moet ook wel smaakvolle patserbakken kopen . :)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 jan 2011, 14:39

Ah ok, dat heb ik idd nooit meegekregen Ruben.

PD power

Bericht door PD power » 19 jan 2011, 21:24

Gelukkig werkt het in andere landen meestal precies andersom. Als je serieus genomen wil worden moet je in een serieuze auto rijden, anders zul je er wel weinig van bakken. Top instelling
Is dus in principe precies hetzelfde, oordelen op basis van je auto, blijft toch gewoon onzin.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 jan 2011, 15:05

dvh schreef:
Ravin ///M schreef::hmmm: Uhh... ik neem aan dat het sarcasme ergens rond de UWV-toiletpotten duidelijk werd?

.
ofc ... :)
Maar betreft je webbouwer. Het zou mij persoonlijk ook weinig uitmaken.
Er zijn alleen bepaalde beroepen waar je het gewoon beter niet kan doen.
Mensen zijn gevoelig voor alles wat duur lijkt. Dus kom je in een dure auto aan, denken ze bij voorbaat al dat de rekening hoog wordt. Dat is niet altijd een pluspunt.

Ergens logisch, als ik in een tent ga eten die er sjiek de friek uitziet, verwacht ik ook een dure kaart.
Maar als ik in een eetcafe voor 40euro een hoofdgerecht moet bestellen, sla ik ook achterover.

In Tilburg zit een opticien, die het graag breed laat hangen, en zijn Ferarri staat vrijwel altijd voor zijn winkel.
Ik bedoel, als je in de markt bent voor een voordelig brilletje word je zo al duidelijk gemaakt dat je daar niet hoeft te komen. Het is maar net van je wil. Maar als je die klanten toch graag wil binnenkrijgen, kun je de auto beter in de garage laten staan.

Beste is imho toch om het daarom neutraal te houden..
Maar het is ook beroepsafhankelijk. Zo zal jij als tandarts daar weinig last van hebben. Maar als je een commercieel beroep uitoefent, is het zeker wel belangrijk.
Ik haak even "lullig" in zonder de rest te lezen, maar hoe denk je dat die opticien die Ferrari kan betalen? Blijkbaar valt het met zn klandizie en afgunst allemaal wel mee toch? :hmmm:

Ik snap je punt, maar ik denk écht dat het wel meevalt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 jan 2011, 15:23

Petrolhead Tom schreef:Het maakt mij ook niet uit waar iemand mee voor komt rijden of wat iemand allemaal aanschaft. Als je het kunt betalen je hebt er hard voor gewerkt? Waarom niet?! Mooi toch! Gaat het over de rug van iemand anders wordt het een ander verhaal maar daar ga ik eigenlijk nooit direct vanuit.
Topic even helemaal gelezen, sommige dingen gaan je vingers toch van kriebelen :mrgreen: Bovenstaande opmerking vind ik ook niet echt passen. Geld verdienen doe je namelijk over de rug van een ander (want geen enkele ondernemer bied zijn diensten tegen inkoop aan) en ook daar is niks mis mee. Niemand is verplicht om diensten van je af te nemen.

Uiteraard krijg ik zat opmerkingen over de S8, maar persoonlijk raakt het me niet. Ik heb een klant (bedrijf) in portefeuille dat meer dan 100 miljoen omzet per jaar. Ik zou niet eens durven om in een verroeste Golf 1 aan te komen bij een directeur die minstens 500k per jaar op zn bankrekening bijschrijft. Hij zal me nooit serieus nemen. Natuurlijk is dat een overdreven voorbeeld, maar ik heb het gevoel dat minstens zoveel mensen besluiten om GEEN zaken meer met je te doen omdat je een dikke auto hebt, als mensen die juist wel zaken met je gaan doen omdat je vertrouwen uitstraalt. Buiten het feit dat iedereen lekker zelf moet weten watie met zn salaris doet, vind ik niet dat je er uberhaupt conclusies aan kunt binden. Doe je dat wel, is dat (zoals het topic al zegt) pure bekrompenheid.

Overigens is autohobby iets universeels. Het zal niet de eerste keer zijn dat juist die autohobby zorgt voor de basis in een op te bouwen klantrelatie.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 20 jan 2011, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 jan 2011, 15:25

Maus335i schreef:
Petrolhead Tom schreef:Het maakt mij ook niet uit waar iemand mee voor komt rijden of wat iemand allemaal aanschaft. Als je het kunt betalen je hebt er hard voor gewerkt? Waarom niet?! Mooi toch! Gaat het over de rug van iemand anders wordt het een ander verhaal maar daar ga ik eigenlijk nooit direct vanuit.
Topic even helemaal gelezen, sommige dingen gaan je vingers toch van kriebelen :mrgreen: Bovenstaande opmerking vind ik ook niet echt passen. Geld verdienen doe je namelijk over de rug van een ander (want geen enkele ondernemer bied zijn diensten tegen inkoop aan) en ook daar is niks mis mee. Niemand is verplicht om diensten van je af te nemen.

Uiteraard krijg ik zat opmerkingen over de S8, maar persoonlijk raakt het me niet. Ik heb een klant (bedrijf) in portefeuille dat meer dan 100 miljoen omzet per jaar. Ik zou niet eens durven om in een verroeste Golf 1 aan te komen bij een directeur die minstens 500k per jaar op zn bankrekening bijschrijft. Hij zal me nooit serieus nemen. Natuurlijk is dat een overdreven voorbeeld, maar ik heb het gevoel dat minstens zoveel mensen besluiten om GEEN zaken meer met je te doen omdat je een dikke auto hebt, als mensen die juist wel zaken met je gaan doen omdat je vertrouwen uitstraalt. Buiten het feit dat iedereen lekker zelf moet weten watie met zn salaris doet, vind ik niet dat je er uberhaupt conclusies aan kunt binden. Doe je dat wel, is dat (zoals het topic al zegt) pure bekrompenheid.
+1 :thumbup:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 20 jan 2011, 15:48

Maus335i schreef: Buiten het feit dat iedereen lekker zelf moet weten watie met zn salaris doet, vind ik niet dat je er uberhaupt conclusies aan kunt binden. Doe je dat wel, is dat (zoals het topic al zegt) pure bekrompenheid.

Overigens is autohobby iets universeels. Het zal niet de eerste keer zijn dat juist die autohobby zorgt voor de basis in een op te bouwen klantrelatie.
Hier 2x +1

1. Je moet moet is weten hoe vaak er een PL-tje rust op een dikke bak. Image is everything. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Het voorbeeld daarin is dat ik eerst bij een BMW dealer heb gewerkt en daarna bij BMW F.S. Toch apart om dan ook daar "bekende" klantnamen voorbij te zien komen. Bepaalde dingen werden duidelijk. Maar aan de andere kant. Die mensen rijden in een mooie auto. Ik moest het toen doen met een witte Volvo 340 Variomatic 5-drs op LM wielen.... :mrgreen:

2. Hoewel wij (Sr. en ik) bewust niet te koop lopen met onze hobby. Hebben wij ook hier op kantoor een aantal relaties die uit de autohobby is ontstaan. o.a. klassieke rally wereld en automobilia winkels.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 jan 2011, 15:50

Haha Chris, als je nu nog bij BMW F.S. zou werken zou je een S8 in je klantenbestand tegenkomen :mrgreen: Voor een PLetje schaam ik me overigens ook niet, ik investeer die "dode" centen weer liever in de zaak ;)

Ik vind de opmerkingen over een leaseslet altijd zo prachtig. Veel mensen lijken te denken dat een leasert met zandkorrels betaald worden oid. "Zo wat een dure bak!.... oh leaseauto, nee ik dacht al....".
Laatst gewijzigd door Maus335i op 20 jan 2011, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 jan 2011, 15:53

Maus335i schreef:

Hee, je zou toch niet verklappen dat ik 500K per jaar incasseer? Onze omzet was ook geheim. :bag: :hammer: :)

Goed verhaal verder. Heb nu een vrij fatsoenlijke auto maar in de begindagen, 4 jaar geleden toen we net begonnen.... had ik een oude Golf 3 diesel met de roestgaten in de achterklep. Als ik bij prospects of klanten kwam parkeerde ik de auto om de hoek. :) Was ook geen porum maar ja... zo begin je dan. Ben blij dat dat niet meer nodig is maar het had ook wel weer zijn charme.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 jan 2011, 15:56

Haha Wouter, zie je het al voor je?

"Zo, kijk hem eens een GTI rijden! Nee dan kan ik vast wel wat meer vragen, toch geld zat" :mrgreen: Als je op zo'n manier zaken gaat doen kan je beter meteen stoppen (als ik mezelf al niet zou afschieten).

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 20 jan 2011, 16:14

LOL@Maus! Jouw motivatie vind ik echter de enige juiste. Immers een auto is een duurzaam middel, waarom verspreid je die kosten niet over de gebruiks periode? (mits je de rentekosten voor lief neemt).
Dan nog kost ook genoeg per maand inderdaad.

Echter, ik heb ook te veel andere voorbeelden gezien.
Schets: Net 20 jaar, woont nog thuis, leuke baan maar geen andere vaste lasten. PL geen probleem -> dikke BMW dus bereikbaar. Leuk! Voor de buitenwereld? Totdat er een hypotheekje moet komen........

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jan 2011, 16:18

+1 voor t lange verhaal van Maus verder bovenin

Vind wel, mbt. lenen voor een auto - ik denk altijd aan het moment dat je gaat inruilen en je minder krijgt dan je nog aan schuld hebt staan... dat zou ik niet prettig vinden. Maar da's een persoonlijke keuze.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jan 2011, 16:22

Ravin ///M schreef:+1 voor t lange verhaal van Maus verder bovenin

Vind wel, mbt. lenen voor een auto - ik denk altijd aan het moment dat je gaat inruilen en je minder krijgt dan je nog aan schuld hebt staan... dat zou ik niet prettig vinden. Maar da's een persoonlijke keuze.
kwestie van afschrijving goed inschatten en de aflossing daarop aanpassen.

als je dat doet is lenen eigenlijk best goed omdat je precies per maand inzichtelijk hebt wat de auto kost!

maar zelf leen ik ook niet voor een auto, vind het geen goed gevoel :bag: lenen doe ik alleen voor me huis en verder niet...

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 20 jan 2011, 16:24

Ravin ///M schreef: Vind wel, mbt. lenen voor een auto - ik denk altijd aan het moment dat je gaat inruilen en je minder krijgt dan je nog aan schuld hebt staan... dat zou ik niet prettig vinden. Maar da's een persoonlijke keuze.
Dat is tegenwoordig niet meer mogelijk. In een lening mag aan het einde van de looptijd een max slotsom aanwezig zijn. Daar zijn percentages voor opgesteld.
Het moet erg gek lopen wil je auto dat niet meer waard zijn.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jan 2011, 16:34

er bestaan ook gewoon PL-tjes losgekoppeld van de auto...

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jan 2011, 16:40

Prachtig verhaal Maurice. Helemaal mee eens. Je voorbeeld over de leaseauto is ook treffend: veel mensen hebben geen idee wat een leaseauto kost terwijl je aan het einde van de rit alleen in een huurbak hebt gereden die je weer moet inleveren ...

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 20 jan 2011, 16:41

@martijn; OK, IMO slechte zaak.
Immers de consument kijkt eerder naar het maandbedrag dan naar de slotsom.
In elk geval was het bij BMW niet mogeljik ;)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jan 2011, 16:47

Macboy schreef:Prachtig verhaal Maurice. Helemaal mee eens. Je voorbeeld over de leaseauto is ook treffend: veel mensen hebben geen idee wat een leaseauto kost terwijl je aan het einde van de rit alleen in een huurbak hebt gereden die je weer moet inleveren ...
+1

http://www.leasetrader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

60 maanden Cayenne voor 3000 euries per maand. 180k. :shock: :wink: :mrgreen:

Plaats reactie