Aersch met een leasedillema - 320d! Woei! Afgeleverd!
- Aerschtuner
Re: Aersch met een leasedillema - Toch een 320d dan maar?
Nee, die modder op haar gezicht komt doordat ze iedere keer haar harses in het zand steekt als ik om leaseprijzen vraag...
Is Lara Croft op mijn avatar, jonguh!
Is Lara Croft op mijn avatar, jonguh!
-
Is het kunstleer niet nog een optie?
Kost 'maar' €150,- en is veel gemakkelijker schoon te houden.
Ook heeft het naar mijn mening een veel luxere uitstraling
Heb je m.i. veel meer aan dan die navigatie upgrade

- Mathieu
Ja, man.
2011 is het jaar van de Skai :banaan:
2011 is het jaar van de Skai :banaan:

- Arthur
- Auto: Nr.51
Waarom een diesel? Bij 35kkm/j is een benzine ook te overwegen. Leasers bij ons leasen tot 48kkm/j een benzine.
- Aerschtuner
Uit ons lease-reglement:Arthur schreef:Waarom een diesel? Bij 35kkm/j is een benzine ook te overwegen. Leasers bij ons leasen tot 48kkm/j een benzine.
Het komende jaar ga ik nog enige tijd 750km per week zakelijk rijden. Als ik dat vermenigvuldig met ongeveer 40 werkweken, kom al op 30k. Ik rijd privé waarschijnlijk ook nog wel 10k met dat ding, dus waarschijnlijk ga ik dat niet reddenOnder bepaalde voorwaarden worden benzine auto’s toegelaten. Deze uitzondering op artikel
4.1 is uitsluitend aan directie/wagenparkbeheer en uitsluitend toepasbaar op vervolg
lease contracten die voor de werknemer wordt aangegaan als blijkt uit het historische verbruik
van de voorafgaande leaseauto dat de werknemer structureel minder dan 30.000 kilometer per
jaar verbruikt en er geen verwachtingen zijn voor een toekomstige stijging van het
kilometerverbruik. De navolgende voorwaarden zijn in dit geval van toepassingblablablablabl

- Arthur
Okay, maakt ook niet uit maar wilde het ff opmerken 

- Lars K.
Zou veel liever voor stof gaan. Het plastic ziet er van een afstandje best goed uit, maar daar blijft het ook bij. In de winter is het steenkoud en in de zomer plakt je rug al voordat je de motor gestart hebt....KoenM schreef:Is het kunstleer niet nog een optie?
- Lars K.
Bovendien is de 320d ED een auto met 20% bijtelling bij privégebruik van de zakelijke auto. Een benzine zal dus uiteindelijk duurder uitkomen (zelfs een 318i).Arthur schreef:Waarom een diesel? Bij 35kkm/j is een benzine ook te overwegen. Leasers bij ons leasen tot 48kkm/j een benzine.
Een 320d rijdt als daily ook net ff wat fijner dan een 318i/320i imo
- Arthur
Ach, staar je niet blind op 20% bijtelling. Als de regering over 2 jaar toch de regels wijzigt, of de uitstootnormen wijzigt dan ben je alsnog de sjaak. Beter gelijk een 25% auto nemen 

- Mathieu
Gaat niet! Aersch heeft z'n meisje voorgehouden dat de 320 maar drie tientjes in de maand duurder is en heeft op basis daarvan goedkeuring gekregen.
Anders krijg je iets van een soort straf die vrouwen aan mannen kunnen geven denk ik
En het jaar is pas begonnen, zeg maar......................
Anders krijg je iets van een soort straf die vrouwen aan mannen kunnen geven denk ik

En het jaar is pas begonnen, zeg maar......................
- Aerschtuner
Jaar is net begonnen inderdaad, maar we hebben hoop! Nog drie keer neuken en het is weer Kerst! Oh. Wait....
- Mathieu
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Aersch met een leasedillema - 118d proefrit en config kl
Hier ging ik ook voor geloof ik, maar dan zonder die navi pro. Niet zo boeiend en toch veel te duur bij BMW. Met een fatsoenlijke smartphone kun je minstens zo goed navigeren. Verder ben ik geen dieselfan maar zo'n 320d is veel value for money denk ik.Lars K. schreef:Onder de streep kun je dan echt beter een nieuwe auto leasen. je betaald minder bijtelling en het maandtarief zal nagenoeg hetzelfde zijn. Leaseprijzen worden namelijk bepaald door het (verwachte) bedrag aan afschrijving en de verwachte onderhoudskosten. Een leasemaatschappij zal bij een gebruikte auto altijd een 'veiligheidsmarge' incalculeren, omdat de technische staat niet exact beoordeeld kan wordenAerschtuner schreef:Hmm, occasion leasen is voor de 1-serie prijstechnisch niet zo interessant, denk ik op het eerste gezicht.
Ben echter wel benieuwd waar dit soort auto's (zie link onder) op uitkomen qua prijs. De bijtelling zal fiks worden, maar als ik niets hoef bij te betalen omdat hij onder het leasebudget blijft....
http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-to ... tails.html
Trust me, uiteindelijk ben je méér kwijt, aangezien je ook geen 20% bijtelling hebt (zoals bij een 320d ED).
Mijn advies:
320d ED
Wit (lekker geen meerpijs metallic lak)
Business pakket
Meerprijs navi proffessional
Regen- en lichtsensor
Sportstoelen
M stuur en M pook
Zwarte hemelbekleding
Zwarte interieurlijsten (of evt aluminium fijngeslepen)
Dealeroptie (geen bijtelling): 17 inch of 18 inch (liefst zonder runflats...)
Vergeet niet dat de sedan standaard geen omklapbare achterbank heeft, dus mocht je daar nog wel eens gebruik van gaan maken....
- Aerschtuner
Morgen om 15 uur proefrijden met de 320d EDE. Cool.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
En dat heb je aan der lijve ondervonden of gecopy/paste van een ander forum?Lars K. schreef:Zou veel liever voor stof gaan. Het plastic ziet er van een afstandje best goed uit, maar daar blijft het ook bij. In de winter is het steenkoud en in de zomer plakt je rug al voordat je de motor gestart hebt....
- RVV
Ik zou die Mathieu maar een beetje uit de buurt van je vrouwtje houden, hij lacht altijd vriendelijk maar heeft een dubbele agendaAerschtuner schreef:Jaar is net begonnen inderdaad, maar we hebben hoop! Nog drie keer neuken en het is weer Kerst! Oh. Wait....

- Lars K.
Ik durf te beweren dat ik wat BMW's betreft aardig wat 'praktijkervaring' heb en dit heb ik dan ook in praktijk ervaren.smiley schreef:En dat heb je aan der lijve ondervonden of gecopy/paste van een ander forum?Lars K. schreef:Zou veel liever voor stof gaan. Het plastic ziet er van een afstandje best goed uit, maar daar blijft het ook bij. In de winter is het steenkoud en in de zomer plakt je rug al voordat je de motor gestart hebt....
Bovendien, met logisch denken kun je ook tot die conclusie komen. Zelfs leder is in de winter steenkoud, dus plastic zal niet minder koud zijn....
Plastic 'ademt' een stuk minder dan leder (en al helemaal als stof) en zal in de zomer daarom niet echt prettig zijn.
- Aerschtuner
De 320d rijdt fantastisch.
- Lars K.
Dus dat gaat hem worden?Aerschtuner schreef:De 320d rijdt fantastisch.

-
In de zomer is het inderdaad verschrikkelijk warm wanneer de auto de hele dag met 40+ graden in de zon heeft gestaan, maar een handdoek doet wonderenLars K. schreef:Ik durf te beweren dat ik wat BMW's betreft aardig wat 'praktijkervaring' heb en dit heb ik dan ook in praktijk ervaren.smiley schreef:En dat heb je aan der lijve ondervonden of gecopy/paste van een ander forum?Lars K. schreef:Zou veel liever voor stof gaan. Het plastic ziet er van een afstandje best goed uit, maar daar blijft het ook bij. In de winter is het steenkoud en in de zomer plakt je rug al voordat je de motor gestart hebt....
Bovendien, met logisch denken kun je ook tot die conclusie komen. Zelfs leder is in de winter steenkoud, dus plastic zal niet minder koud zijn....
Plastic 'ademt' een stuk minder dan leder (en al helemaal als stof) en zal in de zomer daarom niet echt prettig zijn.

Naar mijn mening is het voor 150euro echt de moeite waard, maar ik ben natuurlijk niet de gene die moet beslissen

- smiley
Ik krijg mijn 320EDE met sensatec over een paar weken.
Zal me benieuwen hoe het uitpakt.
Zal me benieuwen hoe het uitpakt.
- Aerschtuner
Zoals het er nu naar uitziet, bestel ik op het moment dat ik geautoriseerd ben een 320d EDE in het Saphirschwarz in de Business Line uitvoering (Navi, Xenon, PDC, Alarm, Bluetooth) met een upgrade naar het Pro Navigatiesysteem. Verder het M-stuur erin. De sportstoelen moet ik laten varen, zoals het er nu naar uitziet.
De vraag is nu nog welke wielen ik er onder wil. Eigenlijk vind ik de standaard wielen voor de Efficient Dynamics Edition gewoon het mooist:

Verder laat ik hem dan waarschijnlijk zonder type-aanduiding leveren, dat staat zo goed als zijn kont onbevlekt is:).
De auto gaat me netto ongeveer 470 euro per maand kosten dan, maar dan rijd ik wel in de auto die ik wil voor de komende vier jaar.
Ik kan ook kiezen om geen leaseauto te nemen en dan die 470 euro besparen, plus nog eens een 350 euro van mijn baas opstrijken. Ik kan daar echter geen nieuwe 3-serie van aanschaffen, rijden, voltanken, afschrijven en onderhouden.
De 320D EDE lijkt me de beste keus voor mij.
De vraag is nu nog welke wielen ik er onder wil. Eigenlijk vind ik de standaard wielen voor de Efficient Dynamics Edition gewoon het mooist:
Verder laat ik hem dan waarschijnlijk zonder type-aanduiding leveren, dat staat zo goed als zijn kont onbevlekt is:).
De auto gaat me netto ongeveer 470 euro per maand kosten dan, maar dan rijd ik wel in de auto die ik wil voor de komende vier jaar.
Ik kan ook kiezen om geen leaseauto te nemen en dan die 470 euro besparen, plus nog eens een 350 euro van mijn baas opstrijken. Ik kan daar echter geen nieuwe 3-serie van aanschaffen, rijden, voltanken, afschrijven en onderhouden.
De 320D EDE lijkt me de beste keus voor mij.
- smiley
Dat zijn de styling 306 velgen die bij de standaard EDE zitten.Aerschtuner schreef:De vraag is nu nog welke wielen ik er onder wil. Eigenlijk vind ik de standaard wielen voor de Efficient Dynamics Edition gewoon het mooist:
![]()
Je hebt de business line gekozen, en daar zitten de style 268's onder.
Hier eronder gesoept:
Moet zeggen dat ik ook iets meer gecharmeerd ben van de standaard EDE velgen.
-
Op de shop zijn ze wel wat groter dan ze in het echt zijn 
Verkijk je daar niet op!
Ik heb niet echt een voorkeur voor een van de twee, al wordt de bovenste natuurlijk wel als EDE herkend

Verkijk je daar niet op!
Ik heb niet echt een voorkeur voor een van de twee, al wordt de bovenste natuurlijk wel als EDE herkend

- Mathieu
Zal ik Kusjes Liesbeth even bellen met de vraag of ze akkoord kan geven.
Vind het nu wel heel erg lang duren
Vind het nu wel heel erg lang duren