Donkervoort D8 GTO en RS (af pag 5)

Dit is ons algemene autoforum.
GTRene

Re: Donkervoort D8 GTO

Bericht door GTRene » 15 jan 2016, 03:11

gave ervaring Jacobt :df:
damn, ben ook wel heel benieuwd hoe zoiets gaat, ik ga er vanuit dat er ook een dichte versie komt,
ala de GT versie en dan ook met die leuke 5-pitter.

gebruikte GTO zal nog wel wat mogen kosten denk ik, maar als zoiets kan...dan doen, veel kicks denk ik
voor een 'speel/fun' auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 feb 2016, 18:32

Donkervoort komt schijnbaar met 3 'nwe' modellen van de GTO, die GTO-R lijkt wel een dichte versie ala GT
dat zou mooi zijn, is helaas alleen voor het circuit...

Afbeelding
Volgend jaar krijgen we drie nieuwe versies te zien, waarvan er een wat naamgeving betreft knipoogt naar de 270 RS uit 2005, destijds een tot 25 stuks gelimiteerde uitgave.

De GTO-S is een van de nieuwelingen, een uiterlijk aan de D8 GTO identieke versie met de focus op - jawel - 'nog meer' comfort.Deze variant is vanaf begin deze maand leverbaar en wordt in maart geleverd. De vanafprijs ligt op 115.173 euro. Let wel: dat is exclusief belastingen.

Dan is er de GTO-RS, de zojuist genoemde versie die een hommage is aan de 270 RS. Specificaties krijgen we nog niet gepresenteerd. In juni dit jaar wordt hij gelanceerd in een beperkte oplage van 40 stuks. De prijs ligt - eveneens exclusief belastingen - op 151.173 euro.

De laatste nieuweling is de GTO-R, een speciaal voor het circuit bestemde versie waar je dan ook niet de weg mee op mag. In het najaar laat Donkervoort hem los op de circuits. De vanafprijs ligt op 251.173 euro.
http://www.autoweek.nl/nieuws/35976/don ... rm=a_49212" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 03 feb 2016, 21:16

Geweldig zeg ! Fuck the world.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 feb 2016, 21:20

Ik mis nog de Donkervoort GTF-OH met een vanafprijs van 3 ton ex BPM.

Maar de Dela geeft je korting bij je begrafenis...

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 03 feb 2016, 21:24

Robin schreef:Ik mis nog de Donkervoort GTF-OH met een vanafprijs van 3 ton ex BPM.

Maar de Dela geeft je korting bij je begrafenis...
:lollerdelol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 feb 2016, 21:32

Wel echt belachelijk duur voor zo'n trackday auto hoor. Want dat is het uiteindelijk. Een hele snelle hele goede Caterham. Een GT3 en een Caterham lijkt me bijvoorbeeld handiger en leuker. Om 250 K neer te tellen voor zoiets dan heb je denk ik al een parkeergarage aan speeltjes staan en wordt dit speeltje gemiddeld 1 keer per jaar uitgelaten. Door je verwende zoon. Totdat hij zich om een boom vouwt. Nou ja, nu sla ik door. Maar hoe dan ook, belachelijk veel geld voor het doel van de auto.

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2016, 21:37

tomgtr schreef:Wel echt belachelijk duur voor zo'n trackday auto hoor. Want dat is het uiteindelijk. Een hele snelle hele goede Caterham. Een GT3 en een Caterham lijkt me bijvoorbeeld handiger en leuker. Om 250 K neer te tellen voor zoiets dan heb je denk ik al een parkeergarage aan speeltjes staan en wordt dit speeltje gemiddeld 1 keer per jaar uitgelaten. Door je verwende zoon. Totdat hij zich om een boom vouwt. Nou ja, nu sla ik door. Maar hoe dan ook, belachelijk veel geld voor het doel van de auto.
Nou hèhè , eentje die 'm snapt:)

Manoman: C7 Vette, GT3RS, 488, basis McLaren570, Huracan, ook geen stakkers...die haal je toch wel voor 250 ex? Voor elck wat wils...

Donkervoort=zeer goed etc etc, maar dit kán niet jongens. Dit is 'n Swatch met 'n Rolex uurwerk voor 20k....
Zo zie ik 't.

Caterham R620(zo heet ie toch?) doe mij die maar, voor m'n ergste vijand(heb ik niet even theorie)

allen

Bericht door allen » 03 feb 2016, 21:41

Ah Robin, u riep me?! :mrgreen:
Afbeelding

Lichter, nog minder veilig en nog gaver. Denk ik dan in ieder geval! :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 feb 2016, 10:42

allen schreef:Ah Robin, u riep me?! :mrgreen:
Afbeelding

Lichter, nog minder veilig en nog gaver. Denk ik dan in ieder geval! :lol:
Was dit voor of na de revisie...... :tooth:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 04 feb 2016, 10:44

tomgtr schreef:Wel echt belachelijk duur voor zo'n trackday auto hoor. Want dat is het uiteindelijk. Een hele snelle hele goede Caterham. Een GT3 en een Caterham lijkt me bijvoorbeeld handiger en leuker. Om 250 K neer te tellen voor zoiets dan heb je denk ik al een parkeergarage aan speeltjes staan en wordt dit speeltje gemiddeld 1 keer per jaar uitgelaten. Door je verwende zoon. Totdat hij zich om een boom vouwt. Nou ja, nu sla ik door. Maar hoe dan ook, belachelijk veel geld voor het doel van de auto.

op het gemiddelde circuit staan weinig bomen, maar ik snap je punt...

ergens onbegrijpelijk dat ze voor zo'n opgeleukte kitcars ZOVEEL geld vragen...maar nog onbegrijpelijker...ze krijgen het ook nog.

Joy

Bericht door Joy » 04 feb 2016, 10:50

Een wezenlijk verschil met Caterham is dat Donkervoort aan crashtest-eisen en emissie-eisen voldoet. Dat betekent voor een fabrikant forse investeringen die er ook weer uitgehaald moeten worden met slechts enkele tientallen auto's per jaar.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 feb 2016, 10:53

Roy RS schreef:ergens onbegrijpelijk dat ze voor zo'n opgeleukte kitcars ZOVEEL geld vragen...maar nog onbegrijpelijker...ze krijgen het ook nog.
Een Donkervoort D8 GTO heeft ongeveer evenveel met een kitcar te maken als een nieuwe 911 GT3 RS met een Kever.

allen

Bericht door allen » 04 feb 2016, 10:59

Zowel voor als erna wat tevens ook weer ervoor is Hans. :tooth:

170k Ongeveer voor een standaard Donkervoort. Ergens snap ik de prijs wel. Kleinere markt, toch nog wel mooi in elkaar gezet en voor het logo moet ook betaald worden.
Door al dat mooie luxe leer etc, is de auto voor het concept alleen wel te zwaar in mijn ogen. 700 Kilo. Een Seven-achtig ding moet gewoon rond de 500-550 kilo blijven.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 feb 2016, 11:00

Buiten de lightweight sessie van vorig jaar, heb ik nog nooit een dondervoort gezien op een DF trackday.
Wel genoeg locaterwest7fields.

Compleet ander publiek dan wat hier rondhangt die donkervoort kopers.

allen

Bericht door allen » 04 feb 2016, 11:28

Joy schreef:Een wezenlijk verschil met Caterham is dat Donkervoort aan crashtest-eisen en emissie-eisen voldoet. Dat betekent voor een fabrikant forse investeringen die er ook weer uitgehaald moeten worden met slechts enkele tientallen auto's per jaar.
Caterham voldoet sinds 2009 gewoon aan de ECSSTA, dus ik gok dat ze 'relatief' veilig zijn. Aan de emissie eisen voldoen ze ook. Niet zo moeilijk als de meeste motoren tegenwoordig van Ford komen. ;)

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2016, 11:33

smiley schreef:Buiten de lightweight sessie van vorig jaar, heb ik nog nooit een dondervoort gezien op een DF trackday.
Wel genoeg locaterwest7fields.

Compleet ander publiek dan wat hier rondhangt die donkervoort kopers.
Kogel is door de kerk, feliciteer mij maar!

Fuck the world inderdaadJe leeft maar één keer denk ik dan!

allen

Bericht door allen » 04 feb 2016, 11:46

:tooth:

Met of zonder auto overigens? :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2016, 12:00

allen schreef::tooth:

Met of zonder auto overigens? :mrgreen:
Euh :dood:

Eerst een jack en schoenen!

Tom

Bericht door Tom » 04 feb 2016, 12:05

Geen idee of ie z'n geld waard is... daar ken ik ze niet goed genoeg voor... maar ze moeten wel heel veel beter/leuker zijn dan bijv. Caterham als het topmodel van laatstgenoemde 50K kost en zo'n D8 GTO een prijskaartje van 250K heeft. Los van de prijs natuurlijk erg gaaf en ziet er allemaal prachtig uit!

En knap dat ze het al zo lang volhouden en trouw blijven aan het concept, lijkt mij een heel erg kleine markt waar ze in zitten.
Wat dat betreft zou je verwachten dat een merk als Spyker het een stuk gemakkelijker had, ook een kleine markt maar zo'n auto kun je nog verkopen aan rijke oliesjeiks die ermee patsen in London. Een Donkervoort kun je alleen kwijt aan wat mensen die a) echt autoliefhebber zijn (patsen gaat hier niet mee), b) een kart zonder luxe zoeken (hier op DF is een tweezitter voor veel mensen al geen optie) en c) zo'n berg geld ervoor hebben liggen.

JP

Bericht door JP » 04 feb 2016, 12:07

Bepaalt de motor (Audi 5 pitter ?) niet ook een groot deel van de Donky prijs ?

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2016, 12:13

Tom schreef:Geen idee of ie z'n geld waard is... daar ken ik ze niet goed genoeg voor... maar ze moeten wel heel veel beter/leuker zijn dan bijv. Caterham als het topmodel van laatstgenoemde 50K kost en zo'n D8 GTO een prijskaartje van 250K heeft. Los van de prijs natuurlijk erg gaaf en ziet er allemaal prachtig uit!

En knap dat ze het al zo lang volhouden en trouw blijven aan het concept, lijkt mij een heel erg kleine markt waar ze in zitten.
Wat dat betreft zou je verwachten dat een merk als Spyker het een stuk gemakkelijker had, ook een kleine markt maar zo'n auto kun je nog verkopen aan rijke oliesjeiks die ermee patsen in London. Een Donkervoort kun je alleen kwijt aan wat mensen die a) echt autoliefhebber zijn (patsen gaat hier niet mee), b) een kart zonder luxe zoeken (hier op DF is een tweezitter voor veel mensen al geen optie) en c) zo'n berg geld ervoor hebben liggen.

Goed verhaal, maar wat Smiley hierboven zei en ik sarcastisch bedoelde is dat ik juist Donkervoort van 'alle kitkars' juist het minst puur/racy/origineel is (in mijn ogen), ik zeg niet het slechtst, verre van het zal het 'beste'Seven model 'ever' zijn. Maar ik zie 't ook wel een beetje als 'luxe merk' onder de 'kitcars', ik vind dus dat het middel het doel voorbijgevlogen is op vele punten bij Donkervoort, en die bedragen lokken een bepaald publiek. Niet het Caterham/Westfield/Schouderham etc publiek.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 feb 2016, 16:17

smiley schreef:Buiten de lightweight sessie van vorig jaar, heb ik nog nooit een dondervoort gezien op een DF trackday.
Dat komt misschien omdat Donkervoort zelf ook trackdays organiseert.

Ik heb een keer met Andre een dag in een GTO gereden en dat was toch wel een gedenkwaardige dag, vind ik zelf. Motoragent: "Ik ga zo die kant op en dan heb ik drie kwartier pauze. Veel plezier!"

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 feb 2016, 17:50

Hier zitten die eigenaren :tooth:

Pica
Auto: Ford Focus CC Titanium

Bericht door Pica » 04 feb 2016, 22:16

:'( Ze worden echt als haakse slijper gebruikt. zeker op die randen. :duh: :roll:

Macboy

Re: Donkervoort D8 G

Bericht door Macboy » 05 feb 2016, 04:29

Voor die bedragen zou ik veel liever een Wiesmann willen rijden. Misschien niet helemaal te vergelijken, maar denk grotendeels weer juist wel als je naar het gebruik gaat kijken.

Toch krijg ik bij het zien van deze foto wel extreem veel zin om in te stappen en te gaan rijden, wat een vet ding :love:

Afbeelding

Plaats reactie