Schumacher stopt er mee

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
k33z

Bericht door k33z » 12 sep 2006, 12:16

Hielke schreef:Volgens mij ben je me nu cryptisch aan het vertellen dat je in een string rondloopt K33z.

Bah en getver!

:lol:
:shock:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 12:21

@Hielke: Hill zat al aan de binnenkant en Schumi stuurde er gewoon op in. Bovendien was Schumi's wagen al beschadigd aangezien hij al een muur had geramd.

Gevonden! http://www.youtube.com/watch?v=p5H0w-pEe90

EDIT: Dan doen we deze er ook meteen maar bij. http://youtube.com/watch?v=K2b-gZf70dw

Toch erg handig dat YouTube.

:D

k33z

Bericht door k33z » 12 sep 2006, 12:25

MADRID - Fernando Alonso heeft in een gesprek met de Spaanse radiozender Marca genadeloos uitgehaald naar zijn Duitse rivaal Michael Schumacher: "Zinedine Zidane nam op een fraaiere wijze afscheid", sprak de Spanjaard, verwijzend naar de beruchte kopstoot van de Franse voetballer in zijn laatste officiële duel.

"Michael Schumacher is de meeste bestrafte en meest onsportieve coureur uit de geschiedenis van de Formule 1", sprak Alonso in reactie op het naderende afscheid van de Ferrari-kopman.

Toch had de Spaanse wereldkampioen niet enkel kritiek op de afscheidnemende Ferrari-rijder.

"Zijn onsportieve gedrag betekent niet dat hij niet de beste rijder is. Het is me een eer en genoegen geweest om tegen hem te racen". Waarna de Spanjaard rustig de tijd nam om nog eens zijn ongenoegen te uiten over de gebeurtenissen van het voorbije weekend in Monza.

Dieptepunt

De relatie tussen het Renault-kamp (Alonso) en Ferrari bereikte in Monza een dieptepunt, toen Alonso vijf plekken werd teruggezet na een klacht van Ferrari-rijder Felipe Massa. De Braziliaan meende dat hij tijdens de kwalificatie werd gehinderd door de Spanjaard, ook al zat er tussen beide coureurs een gat van honderd meter. Alonso dacht er vervolgens zelfs even aan om niet te racen, maar ging uiteindelijk toch van start. De woede bij Renault werd echter nog groter toen de Spanjaard 10 ronden voor het einde moest opgeven en Schumacher zo tot op 2 punten zag naderen in de wk-tussenstand. "Dit wereldkampioenschap is allang beslist achter de tafel", reageerde een furieuze teambaas Flavio Briatore na het verdict van de wedstrijdleiding. "We begrijpen hoe de zaken ervoor staan. Het is allemaal al besloten. De wereldtitel gaat naar Schumacher, en zo gebeurt het. Als je ziet wat er in de Formule 1 aan de hand is, moet ik slechts lachen om dat voetbalschandaal in de Serie A."

De internationale autosportfederatie FIA heeft inmiddels verklaard een onderzoek te doen naar de uitspraken van Briatore. De Italiaanse teambaas bond intussen al in. Volgens Briatore werd een "grapje" door overijverige journalisten uit zijn context gehaald.

Ik vond de straf niet terecht dat Alonso 5 plekken terug moest, maar om nu te zeggen dat de FIA het kampioenschap beslist......... Onzin. Zowieso omdat Alonso toch uitgevallen is, maar ook omdat die 5 plekken op de grid mijns inziens weinig verschil hadden gemaakt.

Dit is de eerste keer dat Alonso onterecht bestraft wordt, in de andere GP was het gewoon terecht. Net als dat Schumacher toen, en in de GP van Monaco terecht bestraft is.

Alonso zeurt teveel en presteert te weinig de laatste races.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2006, 12:29

Die Jerez aktie komt volledig op het conto van Schumacher maar in Adelaide loopt Hill zo verschrikkelijk makkelijk in de val, hij vraagt er daar gewoon om. Hij prikt 'm ertussen waar eigenlijk geen gaatje is. Dat gaatje was er geweest wanneer ie niet zo lafhartig had aangeremd. Nu lag Schumacher bij insturen een halve wagenlengte voor en was die bocht voor de Ferrari.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 12:37

Dit was makkelijk een avoidable accident. Hill was een tikkie voorzichtig, ja, maar nog niet voorzichtig genoeg blijkbaar.

Dutch

Bericht door Dutch » 12 sep 2006, 12:41

Peter Tunissen schreef:Dutch, heb je het mailadres van de manager van Hamilton en Ron Dennis toevallig? :lol:
Ja, niks nog een jaartje testen, gráág die jongen in de tweede McLaren. Hij is zó klaar voor. Hamilton wordt de Shani Davis van de F1... :lol:

Dutch

Bericht door Dutch » 12 sep 2006, 12:49

Hielke schreef:Ook een reden dat ik Schumacher toch wel even een paar trapjes hoger inschaal dan Senna. Senna heeft heel veel jaren in een zichtbaar superieure auto rondgereden. In zijn laatste jaren bij McLaren ging het team achteruit. In zijn eerste en spijtig genoeg verschrikkelijke jaar bij Williams wist ie in de aanloop naar het begin van het seizoen de auto niet voor elkaar te krijgen. Schumacher wist 'm toen al met een technisch veel mindere auto bij te houden.
Huh? Die Benetton was (al dan niet legaal) de beste auto van het veld aan het begin van het seizoen, terwijl de Williams niet te rijden was - zie hoever Hill ermee kwam. En het seizoen ervoor heeft hij prachtige dingen laten zien in een McLaren met een Ford-klantenmotor, één specificatie onder die van het fabrieksteam van Benetton. En wie was dat jaar de grootste rivaal van Prost? Verder kan ik me van Senna ook een boel moois bij Toleman en Lotus herinneren.
En Rebel, over het wel of niet mogen van een rijder. Die rijder kent jou niet. Jij mag dan wel die rijder denken te kennen, maar ook jij kent hem niet. Je ziet zijn voorkomen op tv
Hier kan ik 't zó mee eens zijn. Ik ken ze niet, heb ze nooit gesproken, ben nooit een avond met ze doorgezakt, dus kijk ik naar wat ze op de baan laten zien.

In het geval van Schumacher is dat heel wat ongelooflijks, met diverse onsportieve smetten die ik niet onder het tapijt zal vegen. Maar dat zal nooit zo zwaar tellen dat mijn bewondering er minder om wordt.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 12 sep 2006, 12:54

Hielke schreef:Die Jerez aktie komt volledig op het conto van Schumacher maar in Adelaide loopt Hill zo verschrikkelijk makkelijk in de val, hij vraagt er daar gewoon om. Hij prikt 'm ertussen waar eigenlijk geen gaatje is. Dat gaatje was er geweest wanneer ie niet zo lafhartig had aangeremd. Nu lag Schumacher bij insturen een halve wagenlengte voor en was die bocht voor de Ferrari.
En dat is nou het verschil tussen 1x wereldkampioen en 8?voudig wereldkampioen, Hielke! :wink:

Wat ik trouwens wel leuk vond de film daarvoor is wanneer je Flavio ziet mekkeren wanneer Schumacher door Senna opgehouden word. Die kerel is en blijft een huilebalk. Hetzelfde doet hij nu met zijn jankebalk Alonso.
Als het waar is dat hij dreigde niet te starten heeft Alonso nu definitief voor mij afgedaan. Zat hij niet te mekkeren in Indianapolis vorig jaar? Dat ze niet de race gingen rijden door slechte Michellins was belachelijk voor het publiek? En nu huilt hij en dreigt zijn eigen fans met niet starten en een verloren kampioenschap?

Krijg ik toch gelijk dat het een huiler is als hij niet wint. :cry: Wanneer het goed loopt is hij koel, wanneer het slecht loopt niet.

Ruud.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 13:20

Ik vond zijn raceprestatie in hetzelfde Monza anders aardig cool, alleen heeft ie daarbij teveel van zijn motor moeten vragen(veel op een 'dure' engine mode waarschijnlijk).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 sep 2006, 13:23

Alonso vs MS:

zie post Kees hierboven

Was nooit een MS fanaat, maar vond 'm erg goed als coureur(DOHOH)
Laatst gewijzigd door Robin op 12 sep 2006, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2006, 13:25

Ja, was heel knap wat ie Monza liet zien door van de 10e naar de 3e stek te rijden. Zijn inhaalcapaciteiten doen niet voor die van Schumacher onder.

Ophef over de kwalificatieperikelen van Renault is overdreven. Alonso had er ook voor kunnen kiezen achter Massa aan z'n lap te starten maar gezien de tijdnood nam ie het risico. Dan moet je ook op de blaren zitten.

k33z

Bericht door k33z » 12 sep 2006, 13:37

Robin schreef:Alonso vs MS:

http://www.planet.nl/planet/show/id=691 ... /sc=1a6c80

Was nooit een MS fanaat, maar vond 'm erg goed als coureur(DOHOH)
Lees je nooit wat ik post Robin? ;)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 13:41

Mari Oh Oh! schreef:@Hielke: Hill zat al aan de binnenkant en Schumi stuurde er gewoon op in. Bovendien was Schumi's wagen al beschadigd aangezien hij al een muur had geramd.

Gevonden! http://www.youtube.com/watch?v=p5H0w-pEe90

EDIT: Dan doen we deze er ook meteen maar bij. http://youtube.com/watch?v=K2b-gZf70dw

Toch erg handig dat YouTube.

:D
Dat vind ik nog altijd een van de grootste blunders van Williams/Patrick Head en/of Hill's race-engineer (was dat toen al Sam Michael?) ooit.
Hill zat op dat moment te ver achter Schumacher om te zien dat hij de muur had geraakt, bij Williams wisten ze het wel en ze hadden 5 seconden om het Hill te vertellen. Als je dat nalaat krijg je zeker bij een bambi-coureur als Hill zo'n halfslachtige inhaalpoging en dat hoef je bij een Schumacher of Senna of Mansell of wie dan ook niet te proberen, die gooien gewoon de deur dicht. Wat zeg ik, zelfs Tom Coronel deed dat in zijn Formule Nippon kampioenschapsjaar en die hoort als rijder toch echt niet in het bovenstaande lijstje thuis.
Niet netjes nee, maar het is geen beauty contest en Schumacher werd er toch maar mooi wereldkampioen mee.
In '97 vond ik het dan meer een lompe actie van Schumacher, maar Villeneuve is ook een andere coureur dan Hill. Die pookt die wagen er gewoon fatsoenlijk langs i.p.v. zo'n half-half actie te doen en toen kon de hele wereld over sjoemel-Schumi heen vallen.

Met Hielke eens over het wel of niet mogen van coureurs trouwens!
Alonso komt inderdaad vaak behoorlijk arrogant over vind ik, ook irl op Goodwood bijvoorbeeld, maar als je hem dan eens in het Spaans een interview hoort geven of met een Spaanse journalist over de Ring ziet rijden, dan lijkt het wel een ander mens, veel vrolijker en relaxter.
Zelfde geldt misschien wel voor Kimi, misschien is hij in het Fins wel de ster van ieder feestje, vertelt hij honderd uit en kan hij 325 moppen per uur vertellen, weten wij veel. :)
Die mensen worden niet betaald om populair te zijn of om lief te zijn en iedereen voor te laten, ze worden betaald om podiums, overwinningen en wereldkampioenschappen bij elkaar te rijden en dat kan onze vriend de Duitser met de centenbak toch wel knap goed.
Alonso misschien ook, we weten het over een jaar of 10 wel, misschien zijn alle records van Schumacher dan al weer uit de boeken. Die 51 overwinningen van Prost of de poles van Senna zouden na Imola '94 ook nooit meer verbeterd worden.....

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2006, 13:46

Kees, overheen gelezen. Excuses. :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 13:50

Maar ja???
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=29305
Q&A with Fernando Alonso

12/09/2006

Following the Italian Grand Prix, the World Champion has never been more motivated to win.

Fernando, Italy must have been one of the most demanding race weekends of your career. How are you feeling afterwards?
Fernando Alonso: Naturally, I feel disappointed with what happened over the weekend, and the retirement. But we have to think about the next race and our next opportunity. We have three races to go, and we should be very optimistic. The Renault has been very, very quick in the last three races, nearly as quick as Ferrari or even faster. So for the last three races, I think we should be the favourites.

Michael Schumacher announced his retirement on Sunday afternoon. What are your thoughts about Michael?
FA: Some people in F1 will be not so happy because there will be no-one for them to follow in the races. We lose and we will miss a great champion on the track, he beat all the records and has the best numbers in Formula 1. But I think maybe Formula 1 itself will focus more on the sport after his retirement.

You were due to be testing this week in Jerez, and now will not. Is it a serious problem?
FA: No. I banged my knee on the side of the chassis during practice in Monza, and there is some bruising. Of course, I raced with the problem at the weekend, but we took the decision not to test this week to let it recover in the best way possible. To be honest, I am really frustrated with the situation because I wanted to be out there testing. We have new tyres, new developments on the car and engine parts to test as well. It will be a very busy and important week in Jerez.

You have a two-point lead in the drivers' championship. There is only one question that matters at this point of the season: do you believe you can win it?
FA: Yes, I absolutely do. We have been quick in the last races, and the car is improving a lot. We had all the problems with the mass dampers, but the R26 is getting really, really competitive again – as we proved on Sunday by going from 10th to 3rd. For the team and myself, we are 100%, no 110% certain that we will do it.
En de waarheid zal wel weer eens op het kerkhof liggen.
Als Alonso Schumacher wil motiveren en zichzelf zeker uit het kampioenschap wil lullen, zal hij in ieder geval goed door moeten gaan zoals in dat eerste interview....

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 13:59

Ja, hebbes! Wel met Japans commentaar of wat ander koeterwaals, maar verplichte kost voor racefans dit, Schumacher op slicks, Damon Hill op intermediates (dacht ik) op een baan die te nat was voor slicks. :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=DYWFl6TjfLg

Waanzinnig hoeveel sneller die Hill bijv. in Eau Rouge is en hoe hij er gewoon nog niet langs komt. Volgens mij had Schumacher hem in een bakfiets nog achter zich gehouden.
Dan is Alonso toch van een ander kaliber, die gaat gewoon buitenom als het moet (Hungaroring).

Dutch

Bericht door Dutch » 12 sep 2006, 14:04

En Suzuka vorig jaar...

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 14:10

Yep, of Estoril '96; het verschil tussen een coureur die zich uit het kampioenschap laat rammen en eentje die dat niet doet.
Deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=TQ8ZswlfLzU
Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=NbOU-TCbvPM

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2006, 14:11

Topper dat filmpje Peter!

Ik ben overtuigd. Ms is/was beswel/tactisch snel!

Alonso is als Wesley Sneyder/Robin van Persie. Erg goed in hun vak, maar kapsones door hun leeftijd. Denk ik.

Thom

Bericht door Thom » 12 sep 2006, 15:17

Tegen Hill in de regen, dat is echt briljant racen. Zal ook een deel psychologie in zitten, Hill DURFT gewoon niet. Niet overtuigd dat hij het kan.
Kan me ook nog een verregende race in Monaco herinneren waarbij MS per ronde seconden sneller was dan de rest.

Ben nooit een fan geweest van MS, voornamelijk door zijn twijfelachtige achties, maar sturen kon'ie.

Knot

Bericht door Knot » 12 sep 2006, 15:24

Had wel een goede regenrace willen zien tussen Senna en Schumacher... helaas nooit gebeurd :(

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 sep 2006, 15:31

Ik kan me ook nog een regenrace op Monaco herinneren(eerste jaar Ferrari?) waarin Schumacher stoer op slicks startte en hem in de eerste ronden onderstuurd de muur in reed. Het kan verkeren. Wie niet waagt wie niet wint, zeggen we maar.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 15:32

Na al die youtube filmpjes moet hier toch ook wel een filmpje van Donington '93 gepost worden niet? :lol:

http://youtube.com/watch?v=K01PKdHiCK4
Niet heel eerlijk, Senna met tractiecontrole, Schumacher zonder, maar wel met een tractiecontrole uit het stenen tijdperk en met dezelfde motor (ok, die van Schumacher was iets sneller) en banden.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 sep 2006, 15:36

Dutch schreef:
Ruud Hulsegge schreef:
Mari Oh Oh! schreef:Piquet heeft tenminste smaak.
Dat is het mooie van die tijd. Door marketing en contracten kan een coureur van de topteams niet meer zomaar rijden in wat hij zelf wil.
Uiteraard doen veel coureurs wel mee met autotests, maar wat ze prive rijden word wel zo'n beetje door het team bepaald. Daarin zeg ik wel dat vroegah alles beter was. :wink:
Zou die foto niet gemaakt kunnen zijn in de tijd dat Piquet wereldkampioen werd in een Brabham-BMW?

Klopt,

kan me goed herinneren dat hij deze auto kreeg

Wilbert

Bericht door Wilbert » 12 sep 2006, 16:22

Alonso is een huilebalk!! Hij is een goeie rijder maar dat gejank daar wordt ik niet goed van!!

Plaats reactie