Bij de montage op de wielkasten moet idd nog een tegenplaat gemaakt worden, of er wordt nog een plaat blik van 3mm dik en 100mm^2 op gelast
Golf 2 16v: 9A & ITBs
- daNpy
Re: Sjakengolf | Bezig met de rolkooi
Het is en blijft een schroefkooi
Bij de montage op de wielkasten moet idd nog een tegenplaat gemaakt worden, of er wordt nog een plaat blik van 3mm dik en 100mm^2 op gelast
- GTRene
ah, oke, dat klinkt voldoende 8)
zal wat wegen allemaal, maja je hebt er ook al aardig wat gewicht uit zo te zien
zal wat wegen allemaal, maja je hebt er ook al aardig wat gewicht uit zo te zien
- Niels K.
Netjes gelast, maar waarom heb je het kruis voor zo laag zitten? Is het niet verstandig om het kruis voor in de knik van de buis die langs je A-stijl loopt te lassen?
Ik denk zn 55kg. Uitgaande van mijn eigen kooi.GTRene schreef: zal wat wegen allemaal, maja je hebt er ook al aardig wat gewicht uit zo te zien
- GTRene
55kg...dat is best nog wel wat (meer dan ik verwachte), maja stang hier en versteviging daar en allemaal ijzer tikt wel aan.
wat is nou het verschil met een stalen en een alu kooi...alu is alleen schroeven en licht? waarschijnlijk iets zachter...
staal kun je wel mooi overal aanlassen...is dat ook de reden voor staal kiezen?
wat is nou het verschil met een stalen en een alu kooi...alu is alleen schroeven en licht? waarschijnlijk iets zachter...
- daNpy
Ik had een kruizen-set besteld bij Sandtler waarbij de kruisende buizen al voorgesneden zijn in een hoek. Hierdoor kom je voor iets lager uit omdat hij dus terug loopt voor het dashboard. In principe maakt dit voor de veiligheid niet veel uit, het is echter wel weer makkelijker in en uitstappenNiels K. schreef:Netjes gelast, maar waarom heb je het kruis voor zo laag zitten? Is het niet verstandig om het kruis voor in de knik van de buis die langs je A-stijl loopt te lassen?
Wat de kooi weegt wordt t.z.t. nog bekend
@GTRene: alu kooien zijn voor de showboyz.
- daNpy
Gisteren weer eventjes verder kunnen knutselen 
Na flink wat slijpen en passen en meten is de buis tussen de B-stijlen klaar. Er zit een extra moeilijkheid in omdat hij op de 'oren' waar de onderste bevestiging van de kruizen zit gelast moet worden.

De buis is ook al vastgepikt met een elektroden lasapparaat, maar dat is echt kl#te lassen zeg
Lukte voor geen meter, de volgende keer moet er dus een fatsoenlijk lasapparaat geregeld worden om het spul vast te zetten.
Omdat het alweer wat later werd niet verder gegaan met de kooi maar eest de remklauwen eraf gepakt, deze worden gereviseerd door een monteur van TNT Motorsport
Als laatste de auto nog even gewassen want in 1 week tijd zat hij compleet onder het stof
Nog een fototje van de bestuurderskant:

Asap weer verder!
Na flink wat slijpen en passen en meten is de buis tussen de B-stijlen klaar. Er zit een extra moeilijkheid in omdat hij op de 'oren' waar de onderste bevestiging van de kruizen zit gelast moet worden.
De buis is ook al vastgepikt met een elektroden lasapparaat, maar dat is echt kl#te lassen zeg
Lukte voor geen meter, de volgende keer moet er dus een fatsoenlijk lasapparaat geregeld worden om het spul vast te zetten.
Omdat het alweer wat later werd niet verder gegaan met de kooi maar eest de remklauwen eraf gepakt, deze worden gereviseerd door een monteur van TNT Motorsport
Als laatste de auto nog even gewassen want in 1 week tijd zat hij compleet onder het stof
Nog een fototje van de bestuurderskant:
Asap weer verder!
- daNpy
Ben deze avond vast begonnen met de remklauwen een beetje schoon te maken. Uiteraard heb ik mijn staalborstel voor op de boormachine in de Golf laten liggen dus kan ik alles met de hand doen
Als ik morgen verder ga eerst maar eens snel zo'n dingetje weer halen bij de bouwmarkt want met de hand is klote
Alle 4 de klauwen voor aanvang:

Een van de nieuwste klauwen aangepakt:

De klauwen worden eerst grof schoongemaakt met de staalborstel, daarna gaan ze in de straalcabine om de kleine hoekjes schoon te spuiten. Als dat gebeurt is komt er een mooi kleurtje op en dan worden ze gereviseerd
Alle 4 de klauwen voor aanvang:
Een van de nieuwste klauwen aangepakt:
De klauwen worden eerst grof schoongemaakt met de staalborstel, daarna gaan ze in de straalcabine om de kleine hoekjes schoon te spuiten. Als dat gebeurt is komt er een mooi kleurtje op en dan worden ze gereviseerd
- jos_br
GTRene schreef:55kg...dat is best nog wel wat (meer dan ik verwachte), maja stang hier en versteviging daar en allemaal ijzer tikt wel aan.
Van wat ik ervan begrjp is alluminium "breekbaar" en wil je dt niet met een crash. Ijzer buigt tenmnste nog, dus is wat dat betreft veiliger.
Jos.
- daNpy
Deze week de klauwen gestraald, dat scheelt echt stukken! :o
Nog eenmaal de foto voor:

En nu:

Morgen spuiten en dan reviseren
Afgelopen week ook bezig geweest met de velgen. Na opschuren netjes gespoten door mn maat in de spuitcabine.

Nog eenmaal de foto voor:
En nu:
Morgen spuiten en dan reviseren
Afgelopen week ook bezig geweest met de velgen. Na opschuren netjes gespoten door mn maat in de spuitcabine.
-
RonH
Gaaf, ziet er netjes uit. En die remmen zijn ook vrij aardig gelukt. Werk je bij een spuiterij of schadeherstel bedrijf ofzoiets? 
- daNpy
Nope 
Het gaat er niet om wat je kunt, maar wie je kent
Het gaat er niet om wat je kunt, maar wie je kent
- Niels K.
Haha, je valt wel op met die kleur velgen
.
Waarom het je niet voor iets zwaardere remmen gekozen?
Misschien zijn dit al G60 klauwen icm 280mm schijven?
Goed bezig in ieder geval
.
Goed bezig in ieder geval
-
PatrickC2
Dat is een gode combi, een groene auto met oranje velgen.
Heb ik toevallig ook bij mijn Saxo

Heb ik toevallig ook bij mijn Saxo
- daNpy
Zijn idd 280mm remmenNiels K. schreef:Haha, je valt wel op met die kleur velgen.
Goed bezig in ieder geval.
- daNpy
En nu de remklauwen gespoten:

- Niels K.
Die vallen lekker op zo
. Wel goede hitte bestendige verf gebruikt?
Mijn originele (rood gespoten) remmen zagen er na een sessie op Zandvoort zo uit. 8)

Mijn originele (rood gespoten) remmen zagen er na een sessie op Zandvoort zo uit. 8)
- daNpy
Jup gespoten met verf die voor remklauwen bedoeld is 
- GTRene
je hebt de stofkapjes/rubbers ook gespoten
of ga je ze ook reviseren?
of ga je ze ook reviseren?
- daNpy
Doe ik niet zelf maar wordt gedaan
En idd, eerst gespoten omdat de rubbers enz nu toch allemaal vervangen worden
En idd, eerst gespoten omdat de rubbers enz nu toch allemaal vervangen worden
- daNpy
Zo, weer tijd om te knutselen
Helaas zijn de remmen nog niet klaar, een van de handremmechanismes zit vast dus daar is mn monteur nog mee bezig. Wel jammer want ik wilde hem dit weekend eigenlijk toch wel weer rijdend hebben.
Vanmorgen eerst begonnen met de koeler. Na een weekje slangen zoeken 1 goede en alsnog 1 foute, maar met wat zoekwerk op de sloop een andere slang kunnen transformeren naar de juiste
Ook 2 strips gemaakt om de ventilator weer op de radiator te bevestigen:

Netjes gebogen naar de vorm van de radiator en M6 boutjes erop gelast voor makkelijke bevestiging. Helaas zit de fan toch iets teveel naar het midden waardoor de stekker tegen het blok komt
Morgen maar weer ff fixxen dus.
Radiator gemonteerd:

Daarna weer verder gegaan met de kooi. Nu een lasapparaat meegenomen dus kan alles meteen vastgepunt worden. Een maat van me last de kooi af, die kan het iets beter als ik
Geplaatst zijn de 2 verstevigingen aan de A-pillars, dwarsbalk onderin tussen B-pillars, diagonaal tussen B-pillars en buizen in langsrichting tussen B- en C-pillars:

En vanachter ziet het semi-kruis er dan zo uit:

Morgen weer verder!
Helaas zijn de remmen nog niet klaar, een van de handremmechanismes zit vast dus daar is mn monteur nog mee bezig. Wel jammer want ik wilde hem dit weekend eigenlijk toch wel weer rijdend hebben.
Vanmorgen eerst begonnen met de koeler. Na een weekje slangen zoeken 1 goede en alsnog 1 foute, maar met wat zoekwerk op de sloop een andere slang kunnen transformeren naar de juiste
Ook 2 strips gemaakt om de ventilator weer op de radiator te bevestigen:
Netjes gebogen naar de vorm van de radiator en M6 boutjes erop gelast voor makkelijke bevestiging. Helaas zit de fan toch iets teveel naar het midden waardoor de stekker tegen het blok komt
Morgen maar weer ff fixxen dus.
Radiator gemonteerd:
Daarna weer verder gegaan met de kooi. Nu een lasapparaat meegenomen dus kan alles meteen vastgepunt worden. Een maat van me last de kooi af, die kan het iets beter als ik
Geplaatst zijn de 2 verstevigingen aan de A-pillars, dwarsbalk onderin tussen B-pillars, diagonaal tussen B-pillars en buizen in langsrichting tussen B- en C-pillars:
En vanachter ziet het semi-kruis er dan zo uit:
Morgen weer verder!
- TurboClouseau
Aparte kooi zo...ik vind `t wel wat hebben!
- daNpy
Thanks!
Vandaag en gisteren nog wat kleine dingetjes gedaan, spiegel rechts er weer op, kentekenplaat verlichting netjes gemaakt en gemonteerd, cold air intake gemaakt :+
Ook de bestuurdersstoel en de gordels gemonteerd, nu nog de remmerij erop en KVS erin en hij is rijdbaar

Vandaag en gisteren nog wat kleine dingetjes gedaan, spiegel rechts er weer op, kentekenplaat verlichting netjes gemaakt en gemonteerd, cold air intake gemaakt :+
Ook de bestuurdersstoel en de gordels gemonteerd, nu nog de remmerij erop en KVS erin en hij is rijdbaar
- Vdub
Mooi laswerk.. zo te zien heb je ook zon speciale boor om die hoeken/rondingen aan de buis te maken...
- daNpy
Helaas niet, dat gaat allemaal met de hand 
- daNpy
Re: Kermit is bijna weer opgebouwd!
Nou, na veel ellende *hopelijk* morgen de auto klaar, zondag namelijk circuit training in Lelystad.
Had nog wel wat voeten in aarde, omdat de achterremmen zo rot waren.
Uiteindelijk uit mn maat z'n "privé collectie" een set fatsoenlijke remklauwen gekregen (gekocht) welke hij deze week gereviseerd heeft. Vanmorgen door een collega uit Duitsland meegenomen, prima service..........
alleen misten nu de remblokken en de beugels (andere helft van de klauw) :X want die liggen dus bij een andere collega :')
Vanmiddag een set nieuwe blokken opgehaald en daar er dus achter gekomen dat de helft van de klauwen misten. Deze na het werk nog op de sloop opgezocht en meegenomen. Uiteindelijk nog een gedoe maar als het goed is heb ik nu alles bij elkaar. De beugels moeten nog wel even met de staalborstel bewerkt worden om ze enigszins toonbaar te maken, maar als ik alle spullen uit DL heb komen de goede er toch weer op.Het is maar dat ik zondag kan rijden.
Deze avond alvast de auto op de brug, wielen eraf en ach, dan kunnen we de voorste remmen ook wel even monteren

Had nog wel wat voeten in aarde, omdat de achterremmen zo rot waren.
Uiteindelijk uit mn maat z'n "privé collectie" een set fatsoenlijke remklauwen gekregen (gekocht) welke hij deze week gereviseerd heeft. Vanmorgen door een collega uit Duitsland meegenomen, prima service..........
alleen misten nu de remblokken en de beugels (andere helft van de klauw) :X want die liggen dus bij een andere collega :')
Vanmiddag een set nieuwe blokken opgehaald en daar er dus achter gekomen dat de helft van de klauwen misten. Deze na het werk nog op de sloop opgezocht en meegenomen. Uiteindelijk nog een gedoe maar als het goed is heb ik nu alles bij elkaar. De beugels moeten nog wel even met de staalborstel bewerkt worden om ze enigszins toonbaar te maken, maar als ik alle spullen uit DL heb komen de goede er toch weer op.Het is maar dat ik zondag kan rijden.
Deze avond alvast de auto op de brug, wielen eraf en ach, dan kunnen we de voorste remmen ook wel even monteren