nieuw lijstje:
1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke
4. Ton
5. Laurens?
6. Dick
7. Rico
8. Andre
9. Kasteel
10. Nynke
Hielke schreef:Vertel eens wat meer aub. Kun je met alle soorten auto's deelnemen? Zijn straatauto's dan verzekerd zoals de auto's tijdens Touristenfahrten? Wie verhuurt er om De Ring voor schappelijke prijzen auto's waar je zonder extra kilometerkosten de hele dag mee kan rijden (zoals de Koopman BMW's)? Wil je een limiet aan het aantal deelnemers? Alles willen we weten. Heb er nu al zin in.
Haha geen idee Hielke. Maar zoals gezegd wil ik het bij voldoende belangstelling (en die lijkt er wel te zijn) wel regelen. Dus we zullen dit eens gaan uitzoeken.
Doel: organiseer een event op de ring waar door 10-20 man van DF met zo gelijk mogelijk materiaal tegen de klok kan worden gestreden. Op basis van de resultaten kunnen we dan eindelijk vaststellen welke stelling waar is:
1. De Nordschleife snel rijden is een kwestie van een klein beetje talent en heel veel oefenen, erover praten, cursusjes, etc.
2. De Nordschleife is als ieder ander circuit: met een hoop wagenbeheersing en circuitervaring (en beperkte kennis van de ring) ben ik sowieso sneller. de a-b theorie.
En verder kunnen we denk ik een leuke titel verzinnen die degene die het snelste is een jaar mag voeren. "Der Meister" of "de langste van DF" bijvoorbeeld.
Twee hoofdvragen denk ik:
1. Meedoen aan een bestaande trackday of een dedicated event.
2. welke auto's
ad. 1 We zullen een lijstje maken van trackdays en organisatoren en met hen overleggen of zoiets is in te passen. We zullen het lijstje hier wel een beetje interactief delen.
ad. 2 Het mooiste zou natuurlijk zijn echt identieke auto's. Alles wat niet bedoeld is voor track use gaat niet een 20-30 ronden mee (zonder enorm achteruit te gaan). Ik denk aan het lijstje deelnemers te zien dat de voorkeur uit gaat naar RWD, maar is misschien lastiger te regelen. Ik denk dat we de vraag bij de volgende clubs moeten stellen:
1. RSR Nurburg - 6-8 Clio RS LHD
2. Downforce? speciaal voor andre
3. Koopman? (ik herriner me een gevalletje op de ring met kentekens / politie / beslag / arrestaties ?)
4. ? wie o wie?
verwacht geen wonderen in uren/dagen ben aardig druk de komende tijd, maar we zullen het er een beetje tussendoor proberen te regelen.
cheers G