GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Erik
Auto: BMW ///M

Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer

Bericht door Erik » 18 apr 2010, 12:54

andre is toch altijd al pro gt3 (rs) geweest alleen de prijs hield hem tegen, om met een 80-100k wagen op het circuit het uiterste te vergen, tenminste dat is in de gummen hoogtij dagen van weleer

ik ken andre dan ook niet anders dan een enorm gt3 adept die alleen vele omwegen bewandeld heeft alvorens er in plaats te nemen

(wat ik hem niet kwalijk neem trouwens)

persoonlijk vind ik de gt3 100x meer een traqckdaywagen dan enig CSL
ondanks dat de motor op de achteras ligt
waarom ?
gevoel, onderbuik, heritage van het merk porsche
en als een ander dat gevoel heeft bij een csl, vooral doen zeg ik !
je hoeft niet te proberen aan te tonen welke de beste is
ze zijn niet geheel vergelijkbaar m.i.

E

PS Hulde aan die alfa rijder die met een gt3 speelt. :bag:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 apr 2010, 12:59

steve smith schreef:
Gerwin Ring schreef: 2. Steve, doe je mee?
Wouldn't miss it for the world. Oh de bovenstaande meneer Kasteel hebben we hier ook bij nodig!
Lijkt me leuk Ringdagje met hoop ervaring op de baan, ben present (wellicht nog zo'n prutser-5-daagse of trackday ervoor ;))

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 apr 2010, 13:13

Erik schreef:andre is toch altijd al pro gt3 (rs) geweest alleen de prijs hield hem tegen, om met een 80-100k wagen op het circuit het uiterste te vergen, tenminste dat is in de gummen hoogtij dagen van weleer
Andre is net zo wisselvallig als iedereen op autogebied ;)
Erik schreef: PS Hulde aan die alfa rijder die met een gt3 speelt. :bag:
http://www.vimeo.com/7240186

Laat imho ook goed zien dat er veel extra tempo wordt bereikt door de baan/laatste meters te kennen ;); Porsche doet het imho niet eens zo heel gek.

@1300kg droog wegende/70-30 FR/FWD/Federals

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 18 apr 2010, 13:25

Gerwin Ring schreef:@ hielke ook in een door mij zelf geopend zie-mij-eens-blij-zijn-met-mijn-nog-alleen-op-papier-bestaande-auto hoop ik dat je frank en vrij je mening geeft. Is een beetje het idee toch van een forum.

overigens vind ik friezen over het algemeen wel prutsers, had ik dat al gezegd eigenlijk? :mrgreen:

@ ringmazda/ton: excuse mode on: wel een beetje claustrofobisch ben ik bang zo'n MAX5-je...

wat heeft theo rent-a-racecar tegenwoordig aan identiek materiaal? 4 identieke auto's (we kunnen ook wel iets met bmw regelen met straatauto's denk ik), dagje baanhuur ns is 19k geloof ik. De top 20 zelfverklaarde schumi's van DF. De ondernemers betalen wat meer dan de loonslaven. We regelen nog wat sponsoring/leuke plaatjes. Ik denk dat dat ook leuke beelden oplevert. Bij voldoende belangstelling wil ik het wel regelen. Ik denk dat andre (gele banaan) en Dick ook wel te porren zijn.

1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke?
4. Ton?
5. Laurens?
6. Dick
7. Rico
8. Andre

zal wel laat najaar of begin 2011 worden ivm met baanhuur. TF is niet bedoeld voor dit soort competities ben ik bang...

dus
Leuk initiatief, ik regel wel een paar identieke bmw's voor weinig ;)

Erik

Bericht door Erik » 18 apr 2010, 13:52

Leuk filmpje van 156 GTA vs Porker
Maar ga je nu vertellen dat je de porsche als auto verslagen hebt
Of ga je vertellen dat je de berijder als NS noob verslagen hebt
In het geval dat jij vindt dat je die porker verslagen hebt, stel ik de volgende keer voor ff van stoel te wisselen, dat stevie in de porker gaat rijden en de porker rijder in de schijnbaar ubermachtige 156gta
:mrgreen: en dan zullen we zien of de alfa er nog achter blijft hangen
:thumbup:
(dat is dus een compliment voor de alfa bestuurder stevie, je blaft er lekker over daar waar je ziet dat de poerker vroeg remt, nietgoed instuurt, gewoon niet lekker gaat)
:beer:
E
ps ik denk dat mn zwager in zijn alfa 155 met 2.0-16V evo 180paardjes er ook achter was blijven hangen :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 18 apr 2010, 13:55

Kasteel schreef:
http://www.vimeo.com/7240186

Laat imho ook goed zien dat er veel extra tempo wordt bereikt door de baan/laatste meters te kennen ;); Porsche doet het imho niet eens zo heel gek.
De Porsche rijder een opgewarmd lijk noemen is nog een belediging aan het adres van opgewarmde lijken. Als het z'n eerste rondje is zou ik het 'm nog kunnen vergeven.

@Steve,

bestaat er ook een onboard ronde van jou op De Ring zonder hinderlijke oranje obstakels? Zo ja, mag ik die eens zien aub.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 apr 2010, 14:38

Hielke schreef:@Steve,

bestaat er ook een onboard ronde van jou op De Ring zonder hinderlijke oranje obstakels? Zo ja, mag ik die eens zien aub.
Heb het rondje daarna wel gedeeltelijk op video, de camera vooruit is halverwege leeg, de achterste camera houdt het wel uit tot aan de Parkplatz. Verder hebben we afgelopen jaar nauwelijks met de 156 gefilmd. Moet het dan ff van Geux' Drobo afhalen en verwerken. Op Youbuis staan wel oude rondjes van een paar jaar geleden.

Andre

Bericht door Andre » 18 apr 2010, 14:45

Volgens mij is die porsche rijder de remmen aan het inremmen.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 apr 2010, 14:59

Erik schreef:Maar ga je nu vertellen dat je de porsche als auto verslagen hebt

Dat zeg ik niet en dat staat er niet. Als daar een fatsoenlijke bestuurder in zat die dat ding op 80% zou rijden was 'ie uit het zicht zoals de Skyline in het begin van het filmpje. Die gele Turbo hangt er trouwens de hele tijd voor, dus dat is ook een rukker.

Het enige wat ik gezegd heb is dat ik bijzonder weinig 996en tegenkom die echt afscheid nemen. Het percentage CSL's en 997's wat serieus hard gaat is veel groter. Lees: een gemiddelde bestuurder is met een CSL of 997 ook in staat een rondje tempo te rijden, en een vlotte bestuurder kan zo'n ding op 80% rijden. Zo zou je dat dus een "goede auto" kunnen noemen. Op dezelfde manier dat elke imbeciel hard gaat met een GT-R en dat dus een heeeeeele goede auto schijnt te zijn, ondanks dat de lol beperkt is. Een 996 "doensn't suffer fools well" en zodoende zijn de mensen die daar echt hard mee gaan erg few and far between. Kudos to them. En zo is het dus zelden dat ik met de 156 op de baan een 996 tegenkom waar ik niet aan kan haken of er omheen kan. Is dit fonetisch genoeg?

bdc dik

Bericht door bdc dik » 18 apr 2010, 16:00

Gerwin Ring schreef: 1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke?
4. Ton?
5. Laurens?
6. Dick
7. Rico
8. Andre
Gerwin,

Mogen er ook vrouwen in de lijst? :mrgreen:
Even onder de log in van mijn vriend,

Groet,
Nynke
destijds bestuurster Lila (rozige BMW)

Andre

Bericht door Andre » 18 apr 2010, 16:12

Je mag alleen mee als je wel een sport bh draagt.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 apr 2010, 16:40

@Gerwin,

Goed initiatief. Touristenfahrten zijn een no go area voor challenges geworden.

Vertel eens wat meer aub. Kun je met alle soorten auto's deelnemen? Zijn straatauto's dan verzekerd zoals de auto's tijdens Touristenfahrten? Wie verhuurt er om De Ring voor schappelijke prijzen auto's waar je zonder extra kilometerkosten de hele dag mee kan rijden (zoals de Koopman BMW's)? Wil je een limiet aan het aantal deelnemers? Alles willen we weten. Heb er nu al zin in.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 apr 2010, 17:02

Erik schreef:andre is toch altijd al pro gt3 (rs) geweest alleen de prijs hield hem tegen, om met een 80-100k wagen op het circuit het uiterste te vergen, tenminste dat is in de gummen hoogtij dagen van weleer

ik ken andre dan ook niet anders dan een enorm gt3 adept die alleen vele omwegen bewandeld heeft alvorens er in plaats te nemen

(wat ik hem niet kwalijk neem trouwens)

persoonlijk vind ik de gt3 100x meer een traqckdaywagen dan enig CSL
ondanks dat de motor op de achteras ligt
waarom ?
gevoel, onderbuik, heritage van het merk porsche
en als een ander dat gevoel heeft bij een csl, vooral doen zeg ik !
je hoeft niet te proberen aan te tonen welke de beste is
ze zijn niet geheel vergelijkbaar m.i.

E

PS Hulde aan die alfa rijder die met een gt3 speelt. :bag:
Die gt3 vond het kennelijk niet zo erg dat er een alfa achter hem hing want hij gaat amper op het gas........
Misschien had die man in die porsche wel helemaal geen "race" aspiraties op dat moment.......

Erik

Bericht door Erik » 18 apr 2010, 17:04

Jahoor dat is fonetisch genoeg. Je hebt een nOOb in een dure wagen bijgehouden, die idd zoals Andre het stelt, zijn remmen aan het inremmen was oid.

Post dan nu maar de filmpjes dat jij werd ingehaald door 20 jaar oude bmwtjes met ca 180pk ofzo :drinking:

E

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 apr 2010, 17:54

Erik schreef:Leuk filmpje van 156 GTA vs Porker
Maar ga je nu vertellen dat je de porsche als auto verslagen hebt
In het geval dat jij vindt dat je die porker verslagen hebt, stel ik de volgende keer voor ff van stoel te wisselen, dat stevie in de porker gaat rijden en de porker rijder in de schijnbaar ubermachtige 156gta
:mrgreen: en dan zullen we zien of de alfa er nog achter blijft hangen
:thumbup:
(dat is dus een compliment voor de alfa bestuurder stevie, je blaft er lekker over daar waar je ziet dat de poerker vroeg remt, nietgoed instuurt, gewoon niet lekker gaat)
:beer:
E
ps ik denk dat mn zwager in zijn alfa 155 met 2.0-16V evo 180paardjes er ook achter was blijven hangen :bag:
Het was ook niet bedoeld om de 156 als heilig af te schilderen, maar d8 even dat je het tempo wilde schofferen als overrated, vandaar het filmpje. De gt3 valt tegen, maar denk dat 80% niet binnen de eerste 10 rondjes de Porker voorbij steekt.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 apr 2010, 19:12

Beste Eric, wellicht wil je ook meedoen met de challenge?

Sprak Ron net, er is 6x LHD Clio RS (huidige type) die voor een dergelijk event gebruikt kunnen worden. Eventueel kunnen er nog 2 bijgehuurd worden om er 8 te hebben. Dan zou je een kwalificatie-achtige sessie kunnen houden in de laatste 1,5 a 2 uur van een trackday. Idee?

Zijn 2 sessies van 3 laps per rijder genoeg? BTG klokkend dus twee volle ronden per sessie? Wellicht de sessies in verschillende auto's om alles uit te sluiten?

Snap zelf ook dat 8 e92 M3's leuker zou zijn maar dat eigen risico gaat pijn doen.

Erik

Re: GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....

Bericht door Erik » 18 apr 2010, 19:26

Bedankt voor de uitnodiging maar mijn prioriteiten liggen niet bij de ring (ben er ook nog nooit geweest trouwens)

Ik wil dat in de toekomst wel eens gaan doen, maar om dan gelijk te beginnen met een challenge is vragen om ongelukken, ik ken mezelf.............

E

MX5T

Bericht door MX5T » 18 apr 2010, 21:55

@ ringmazda/ton: excuse mode on: wel een beetje claustrofobisch ben ik bang zo'n MAX5-je...
och als amateur/prutser moet ik ook ergens een psychologisch voordeel vandaan halen.

initiatief is super

of ik daadwerkelijk mee kan doen hangt zoals bij de meesten af van de financiele kant.
daarnaast is moet ik ook mijn snelheidsnivo nog wat opkrikken want het zijn niet de minsten die zouden kunnen besluiten om mee te doen. zodra de ringmazda/2010spec onder de 8.10 kan gaat over de 20,6 km (of onder de 7.49 BtG) is mijn baankennis en voertuigbeheersing op het door mij noodzakelijk geachte nivo

steve smith

Bericht door steve smith » 18 apr 2010, 23:50

Hielke, op je weken bediend.......

[vimeo]http://www.vimeo.com/11027085[/vimeo]

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2010, 00:38

mooie tijd, en dat maakt nog best geluid, leek wel iets op bepaalde e36 M3 racers, anyway baankennis en wat op limiet rijden levert wel wat op :mrgreen:
Ik rijd lang niet op de limiet, sowieso niet van remmen en niet van banden (uitzondering stukjes daargelaten) vind ik ook zonde voor men kar :bag: houden we er ook in :wink: ,
buiten dat, rijd ik ook te weinig daar voor.

Lol @ uitdaging :bignews:

het venijn zit vaak in het einde :angel:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 apr 2010, 07:59

Laatste filmpje van Steve is OK, maar heb je 'm ook dat je dat in 'n 75 3.0 America doet ofzo? :mrgreen:

Zoals Hielke die met die zwabberende Sierra Cosworth rwd zelfs Andre in de EVO 't leven 'n beetje zuur maakt daar. :wink:

Ik ben zelf 'n niet al te lamme Ringrookie, maar met 'n fwd gaat 't echt makkelijker hard daar dan met 'n pittige rwd weet ik uit ervaring.

Cheers
Robin

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 19 apr 2010, 08:08

nieuw lijstje:

1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke
4. Ton
5. Laurens?
6. Dick
7. Rico
8. Andre
9. Kasteel
10. Nynke
Hielke schreef:Vertel eens wat meer aub. Kun je met alle soorten auto's deelnemen? Zijn straatauto's dan verzekerd zoals de auto's tijdens Touristenfahrten? Wie verhuurt er om De Ring voor schappelijke prijzen auto's waar je zonder extra kilometerkosten de hele dag mee kan rijden (zoals de Koopman BMW's)? Wil je een limiet aan het aantal deelnemers? Alles willen we weten. Heb er nu al zin in.
Haha geen idee Hielke. Maar zoals gezegd wil ik het bij voldoende belangstelling (en die lijkt er wel te zijn) wel regelen. Dus we zullen dit eens gaan uitzoeken.

Doel: organiseer een event op de ring waar door 10-20 man van DF met zo gelijk mogelijk materiaal tegen de klok kan worden gestreden. Op basis van de resultaten kunnen we dan eindelijk vaststellen welke stelling waar is:

1. De Nordschleife snel rijden is een kwestie van een klein beetje talent en heel veel oefenen, erover praten, cursusjes, etc.
2. De Nordschleife is als ieder ander circuit: met een hoop wagenbeheersing en circuitervaring (en beperkte kennis van de ring) ben ik sowieso sneller. de a-b theorie.

En verder kunnen we denk ik een leuke titel verzinnen die degene die het snelste is een jaar mag voeren. "Der Meister" of "de langste van DF" bijvoorbeeld.

Twee hoofdvragen denk ik:

1. Meedoen aan een bestaande trackday of een dedicated event.
2. welke auto's

ad. 1 We zullen een lijstje maken van trackdays en organisatoren en met hen overleggen of zoiets is in te passen. We zullen het lijstje hier wel een beetje interactief delen.

ad. 2 Het mooiste zou natuurlijk zijn echt identieke auto's. Alles wat niet bedoeld is voor track use gaat niet een 20-30 ronden mee (zonder enorm achteruit te gaan). Ik denk aan het lijstje deelnemers te zien dat de voorkeur uit gaat naar RWD, maar is misschien lastiger te regelen. Ik denk dat we de vraag bij de volgende clubs moeten stellen:

1. RSR Nurburg - 6-8 Clio RS LHD
2. Downforce? speciaal voor andre
3. Koopman? (ik herriner me een gevalletje op de ring met kentekens / politie / beslag / arrestaties ?)
4. ? wie o wie?

verwacht geen wonderen in uren/dagen ben aardig druk de komende tijd, maar we zullen het er een beetje tussendoor proberen te regelen.

cheers G

ErikS

Bericht door ErikS » 19 apr 2010, 08:16

Tom v/d H bied het al aan, en heeft ook trackday wagen verhuur!

Hierboven ergens!

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 19 apr 2010, 08:48

Even als mosterd na de maaltijd.....

Steve z'm rondje met / achter de kever laat juist zijn dat het rijden van de NS als één circuit veel meer doet dan iedere bocht afzonderlijk aanvallen ( hence : de kever )

Oftewel, het maakt niet uit hoe snel je wagen is, als je de route niet kent eindigt het in tranen.

Verder snap ik ook wel dat als er iemand met dezelfde kennis als Steve in de Porsche had gezeten, deze in no time uit het zicht was verdwenen.

Filmpje deed me trouwens denken aan een ander filmpje met het witte hondje achter een Renault Megane Sportdinges uitvoering aan.......
Geweldig om te zien :mrgreen:

Mocht het evenement dat Gerwin voor ogen heeft doorgaan, dan kom ik zeker kijken.
Rijden doe ik niet, dat kan ik namelijk niet zo goed als anderen hier.

Marius

Bericht door Marius » 19 apr 2010, 10:02

Een trackday is altijd goed! Ik doe graag mee en wil met de R5 best even een langzame richttijd zetten indien gewenst, dan is er tenminste een ondergrens duidelijk ;-)

Plaats reactie