Maus335i schreef:PVV gestemt, maar kon nog wel eens VVD worden afhankelijk van de stemwijzer (die voorlopig nog niet online is). Advies om vooral niet PVV te stemmen omdat JIJ geen idee hebt met wie Wilders de zetels gaat vullen is natuurlijk stom gelul. Bovendien... wou je zeggen dat PvdA en CDA nu allemaal topleiders en ministers heeft/had zitten? Ik noem maar een Hamer of Vogelaar of zon kwast van een Geel. Ja hoor, allemaal toppers!!
-1 Als je twijfel hebt over de invulling bij veel zetels dan lijkt me dat een prima motivatie om niet voor een partij te kiezen. LPF is daar nog een mooi recent voorbeeld geweest van wat een onrust dat met zich mee kan brengen.
Als je echt geen partij kan vinden kun je ook blanco stemmen. Ik acht eerlijk gezegd op dit moment geen enkele partij in staat om mijn ideeën goed te vertegenwoordigen. Maar om dan maar uit pure armoede een 'strategische' stem uit brengen op PvdA, CDA, VVD of PVV gaat me echt te ver. Dat is de politiek blijven aanmoedigen, terwijl er juist een politieke hervorming nodig is (en nee, er zijn geen signalen dat PVV dat wel gaat kunnen brengen, vooralsnog is dat een partij van nee-zeggers, niet van het bieden van oplossingen).
Maus335i schreef:Laat iedereen gewoon lekker stemmen waar hij zich goed bij voelt. Je stemt niet voor een ander, maar voor jezelf.
Het is jouw stemrecht, dus jouw eigen keuze, zonder meer. Maar effecten van de volksvertegenwoordiging zijn uiteindelijk groot en hebben nooit alleen effect op jouw directe leefwereld. Je eigen keuze in wat breder perspectief plaatsen kan geen kwaad lijkt me.