Seat Ibiza TDI Time Attack project (Driften met een FWD ;-)
- Vdub
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
heb jij het vinkje bij "Schakel BBcode uit" aan staan? Die quote doet het nl bij jou nooit..
- Stéphane
Zoiets zat ik ook al te denken. Staat onder de post, Martijn.Vdub schreef:heb jij het vinkje bij "Schakel BBcode uit" aan staan? Die quote doet het nl bij jou nooit..
- PD power
TDC auto's hebben verplicht een roetfilter, max vermogens liggen rond de 230pk, dit moeten ze met filter ook 100 minuten constant volhouden.Tinus_TDI schreef:Geloof me, sommige TDC auto's rijden met behoorlijk veel vermogen en hele dikke turbo's..
Voor een korte of lange race wordt soms het vermogen (programma) aangepast om brandstof te besparen, of juist nog meer vermogen te hebben.
Ook daar rijden ze (volgens mij) soms met meer dan 250pk rond. En meer vermogen betekend niet altijd een snellere tijd.
De basis (de motor) is bij deze Ibiza (na een bezoekje aan VVT) voldoende, maar onderstel en remmen zijn echt niet spectaculair en gebouwd op endurance en max 170pk. (dat het onderstel en remmen niet spectaculair zijn krijg ik te horen van mensen uit de cup)
Wij gaan er nu natuurlijk wel hele extreme dingen mee doen![]()
![]()
Maarja, dat is misschien juist wel het leuke van dit project...
Voor €100.000 koop je een leuke en snelle DSC auto, dit project komt totaal waarschijnlijk op max. €10.000 en dat is inclusief de aanschaf van de Ibiza.
620 gaat niet passen martijn weet ik helaas uit ervaring, had een partij 620 gekocht ( 24 stuks) maar op een ibiza wordt je die niet kwijt.....
- Tinus_TDI
Hey Henno!
Bedankt voor de tip over de banden.
Johan had nog een setje oude Dunlop banden liggen om te proberen, maar was er al bang voor dat dit niet ging passen.
Heb gisteren een set 205/40/17 Toyo R888 besteld bij Musoko Racing.
R888 scheelt grip t.o.v. slicks, maar winnen in deze klasse gaat toch niet lukken.
Wij hopen sneller te kunnen rijden als de 02:06 die ik eerder met mijn Golf heb gereden op Zandvoort.
Voor de rest zou het leuk zijn om een paar snellere auto's achter ons te laten. We zullen wel zien waar we gaan eindigen (doel is dus nog steeds gelijk
)
TDC weet ik te weinig van. ik weet dat sommige auto's met een behoorlijke turbo rijden, vermogen hoe, wat, waar weet ik niet. Laten we het daar ook maar bij houden.
De 20ste hebben we de eerste test. Ik ben echt zo benieuwd hoe de Seat rijdt en welk vermogen er daadwerkelijk uit de motor komt..
Ik bel je anders eerdaags nog wel even, heb je al een tijd niet meer gesproken...
Groeten Martijn
Johan had nog een setje oude Dunlop banden liggen om te proberen, maar was er al bang voor dat dit niet ging passen.
R888 scheelt grip t.o.v. slicks, maar winnen in deze klasse gaat toch niet lukken.
Wij hopen sneller te kunnen rijden als de 02:06 die ik eerder met mijn Golf heb gereden op Zandvoort.
Voor de rest zou het leuk zijn om een paar snellere auto's achter ons te laten. We zullen wel zien waar we gaan eindigen (doel is dus nog steeds gelijk

TDC weet ik te weinig van. ik weet dat sommige auto's met een behoorlijke turbo rijden, vermogen hoe, wat, waar weet ik niet. Laten we het daar ook maar bij houden.
De 20ste hebben we de eerste test. Ik ben echt zo benieuwd hoe de Seat rijdt en welk vermogen er daadwerkelijk uit de motor komt..
Ik bel je anders eerdaags nog wel even, heb je al een tijd niet meer gesproken...
Groeten Martijn
Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 04 feb 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tinus_TDI
Ik zal d'r eens op letenStéphane schreef:Zoiets zat ik ook al te denken. Staat onder de post, Martijn.Vdub schreef:heb jij het vinkje bij "Schakel BBcode uit" aan staan? Die quote doet het nl bij jou nooit..

- Stéphane
Glorie
Sneller dan de 2:06 met de Golf moet dan zeker wel lukken, lijkt me. Ben heel benieuwd! Anders als je geen timing hebt de 20e moet je even kijken of je op je telefoon dit kan installeren:
http://www.racechrono.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet supernauwkeurig, maar komt aardig in de buurt is mijn ervaring.

Sneller dan de 2:06 met de Golf moet dan zeker wel lukken, lijkt me. Ben heel benieuwd! Anders als je geen timing hebt de 20e moet je even kijken of je op je telefoon dit kan installeren:
- Tinus_TDI
Stéphane schreef:Glorie![]()
Nooit aan gedacht, deze app. werkt niet op mijn telefoon Maar heb voor mijn Iphone even een gratis App. gedownload.
Toch eens kijken hoe deze werkt.
(voor de mensen die ook een Iphone hebben de naam is: MaxQdata)
Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 04 feb 2010, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
Ik zal die voor de iPhone dan ook eens installeren en proberen. Kan ik ze beiden ook nog even vergelijken welke het meest nauwkeurig is
Ik had RaceChrono vorig jaar tijdens Time Attack ook gebruikt en zat aardig in de buurt, niet tot op de 1/100e seconde nauwkeurig, maar dat komt door te lage GPS-frequentie.

- Bert ///M3
Ligt niet alleen aan je GPS frequentie maar ook waar je je start finish neemt. Je zou al moeten zorgen dat die precies op dezelfde plaats als de officiele timing ligt.
Als ik er een racelogic datafile bij pak dan zit er soms 8 tiende verschil in rondetijd afhankelijk waar je je startlijn zet, met verschillende oorzaken soms word je in de weg gereden en kom je niet met dezelfde snelheid het rechte stuk op enz.
Als ik er een racelogic datafile bij pak dan zit er soms 8 tiende verschil in rondetijd afhankelijk waar je je startlijn zet, met verschillende oorzaken soms word je in de weg gereden en kom je niet met dezelfde snelheid het rechte stuk op enz.
- Stéphane
@Bert: Dat ook inderdaad. Verschil tussen de MaxQdata en RaceChrono is dat RaceChrono werkt met 'eigen' maps van het circuit, dus daar zit je dan wel aan vast. Voor Zandvoort zijn er 4 traps gedefinieerd en ik weet niet of je die kunt aanpassen. Net trouwens nog even zitten kijken naar RaceChrono. Volgens de optimale rondetijd zou ik 2:05:40 moeten kunnen rijden, als RaceChrono klopt dan tenminste.
Winnaar extreme klasse zal Robin Monster wel zijn 

- Tinus_TDI
Waarom, jij rijdt toch ook met dezelfde autoRed Wolf schreef:Winnaar extreme klasse zal Robin Monster wel zijn

Ze hebben een veel beter onderstelTinus_TDI schreef:Waarom, jij rijdt toch ook met dezelfde autoRed Wolf schreef:Winnaar extreme klasse zal Robin Monster wel zijn

- PD power
Tinus_TDI schreef:Hey Henno!
Voor de rest zou het leuk zijn om een paar snellere auto's achter ons te laten. We zullen wel zien waar we gaan eindigen (doel is dus nog steeds gelijk)
Groeten Martijn
Komop martijn, niet zo bescheiden, met 300pk en sper zul je de 2.00 wel gaan slechten, bij goed weer natuurlijk.
De groene ibiza van de TDC had de laatste keer net 220pk volgens mij reed die 2.03.
- Tinus_TDI
Henno, wij rijden met standaard remmen en onderstel. Dat zijn juist de zwakke plekken van de Cupra Cup Seat. Tevens hebben wij geen ervaring met afstellen en heb ik veeel minder ervaring met rijden (zeker in deze auto). We zullen wel zien hoe het loopt en waar wij eindigen. Aan de inzet en het enthousiasme zal het iig niet liggen. Zolang we maar net zoveel lol hebben als bij de overige TA wedstrijden, dat vindt ik ook erg belangrijk!! (lees: het belangrijkste!)henno boenink schreef:Tinus_TDI schreef:Hey Henno!
Voor de rest zou het leuk zijn om een paar snellere auto's achter ons te laten. We zullen wel zien waar we gaan eindigen (doel is dus nog steeds gelijk)
Groeten Martijn
Komop martijn, niet zo bescheiden, met 300pk en sper zul je de 2.00 wel gaan slechten, bij goed weer natuurlijk.
De groene ibiza van de TDC had de laatste keer net 220pk volgens mij reed die 2.03.
Laatst gewijzigd door Tinus_TDI op 05 feb 2010, 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
@Martijn: Ik weet niet of Mark Verhoeven nog wat met Ibiza cupauto's doet? Die heb ik er in het verleden (5+ jaar geleden) wel eens over gesproken.
- Tinus_TDI
Thnx voor de tip Stephane, ik was al aan het kijken of we ergens hulp kon krijgen voor de afstelling end.
Even een kleine update..
Vanavond kan ik eindelijk de Seat eens in het echt gaan bewonderen nadat deze volledig is overgespoten.
Het bodywork is nu helemaal klaar en ook de voor en achterbumper zitten er inmiddels op. Ben benieuwd...
Deze week gaat verder de bak eronder vandaan en wordt de Quaife gemonteerd. Turbo, verstuivers en nokkenas zaten al in/op de motor na de laatste keer rijden op Assen ,dus daar wordt nu dus niets aan veranderd. Het programma in de ECU zal wel worden aangepast van 278pk naar rond de 300pk zodat we hier volgende week zaterdag mee kunnen testen op Zandvoort.
Ook zitten inmiddels de andere velgen onder de auto. Om de 17inch Team Dynamics ligt nu vers 205/40/17 R888 rubber
Ik kan niet wachten om de auto straks te gaan bewonderen..
Even een kleine update..
Vanavond kan ik eindelijk de Seat eens in het echt gaan bewonderen nadat deze volledig is overgespoten.
Het bodywork is nu helemaal klaar en ook de voor en achterbumper zitten er inmiddels op. Ben benieuwd...
Deze week gaat verder de bak eronder vandaan en wordt de Quaife gemonteerd. Turbo, verstuivers en nokkenas zaten al in/op de motor na de laatste keer rijden op Assen ,dus daar wordt nu dus niets aan veranderd. Het programma in de ECU zal wel worden aangepast van 278pk naar rond de 300pk zodat we hier volgende week zaterdag mee kunnen testen op Zandvoort.
Ook zitten inmiddels de andere velgen onder de auto. Om de 17inch Team Dynamics ligt nu vers 205/40/17 R888 rubber

Ik kan niet wachten om de auto straks te gaan bewonderen..
- Petrolhead Tom
Re: Time Attack TDI.... (bodywork klaar, nu de rest nog..)
Vergeet je niet even foto's te maken 

- Stéphane
Hij is hier te vinden:Tinus_TDI schreef:Thnx voor de tip Stephane, ik was al aan het kijken of we ergens hulp kon krijgen voor de afstelling end.
http://www.ems-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals gezegd, in het verleden heeft hij er wel wat mee gedaan dus hij zou er wel wat van moeten weten. Ik bedoel dan niet managementsysteem, auto zelf. Mark kan ook wel behoorlijk goed rijden, ook oud Nederlands rally-kampioen.
- Tinus_TDI
Afgelopen vrijdag 'even' naar Lutjegast gereden om de Seat te bekijken.
Moet zeggen dat Jeroen erg ze best heeft gedaan. De Seat zal vol met deuken, maar hij staat er weer super strak bij.
De bak ligt is er momenteel onder vandaan om de Quaife te monteren. Vervolgens moeten er nog wat aanpassingen gedaan worden aan het onderstel en de auto moet nog op de Dyno om de software af te stellen.
Aangezien de remmen standaard blijven (alleen blokken en schijven zijn aangepast voor de cup) alsmede het onderstel ben ik benieuwd hoe die zich gaan houden a.s. zaterdag op Zandvoort.
We zullen het gaan zien, heb er iig erg veel zin in.
Hieronder een paar foto's welke ik vrijdag heb genomen.

Moet zeggen dat Jeroen erg ze best heeft gedaan. De Seat zal vol met deuken, maar hij staat er weer super strak bij.
De bak ligt is er momenteel onder vandaan om de Quaife te monteren. Vervolgens moeten er nog wat aanpassingen gedaan worden aan het onderstel en de auto moet nog op de Dyno om de software af te stellen.
Aangezien de remmen standaard blijven (alleen blokken en schijven zijn aangepast voor de cup) alsmede het onderstel ben ik benieuwd hoe die zich gaan houden a.s. zaterdag op Zandvoort.
We zullen het gaan zien, heb er iig erg veel zin in.
Hieronder een paar foto's welke ik vrijdag heb genomen.
Heel mooi.. kleurencombinatie is erg mooi!!!!!!!!
- Petrolhead Tom
Super dik! Mag ik zaterdag een rondje mee? 

- Tinus_TDI
Van mij mag je zeker een rondje mee. Nu weet ik wel dat er vanuit VVT ook zo'n 40 man mee komt, dus of er ruimte is weet ik niet
Maar nogmaals, als het kan geen probleem..

Maar nogmaals, als het kan geen probleem..
-
Ziet er goed uit in die kleur in combi met die witte wielen! 

- Stéphane
Ziet er erg goed uit inderdaad!
@Martijn: Ken jij misschien Ferry van W. (sorry, kort liever af op Internet forum)?
@Martijn: Ken jij misschien Ferry van W. (sorry, kort liever af op Internet forum)?