
Remmen BMW E36 M3
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Remmen BMW E36 M3
Ik heb de 3.2 set op mijn 325i gemonteerd. Ben enorm tevreden, al zijn de schijven wel licht krom maar dat zijn nog de schijven van de aankoop bij Holtrop. Misschien zat daar al een (lichte) kromming in. Heb nu een nieuw setje schijven gehaald en deze komen er deze week op. Op Zolder dus weer volledig fris setje icm CL RC6 blokken. Dus Tristan als je wilt voelen wat die schijven + blokken doen gaan we dat op Zolder even testen, kan ik meteen die KW var 2 set van jou eens aanvoelen met een passenger lap 

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Remmen BMW E36 M3
De standaard M3 blokken krijg ik aan het faden op een leuke binnendoor route dus de auto heeft toch wel wat betere blokken nodig gezien ik op het circuit ook alleen maar vol het abs in rem. Waar moet ik aan denken bij die PFC blokken kwa prijs ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Ongeveer 250 euro denk ik voor een setje. Ik was iets van 485 rondom kwijt. Met een leuk detail dat mijn achterblokken voor M3 klauwen duurder waren als de voorblokken voor AP klauwen.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Remmen BMW E36 M3

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Bas doet volgens mij veel Hawk.
Je hebt die Hawk HT serie ala Hawk HT10 enz maar je hebt tegenwoordig ook de DTC serie, DTC60 en DTC70 die zijn nog aggressiever.
Je hebt die Hawk HT serie ala Hawk HT10 enz maar je hebt tegenwoordig ook de DTC serie, DTC60 en DTC70 die zijn nog aggressiever.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Remmen BMW E36 M3
Ja klopt net gebeld, HT10 had ie het over. Al had ie meer liggen voor 325i (Ziengs cup) dan voor een M3. Maar dat ging ie nog even bekijken.
HT10 is iets ouder materiaal, vreet wat meer schijf naar het schijnt. Ach ja het is maar voor 1 dag. Daarna weer de DS2500 erop voor de straat.
HT10 is iets ouder materiaal, vreet wat meer schijf naar het schijnt. Ach ja het is maar voor 1 dag. Daarna weer de DS2500 erop voor de straat.
- bartje325i
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Remmen BMW E36 M3
De remstof brandt wel in op de zijkant van je auto. (dat was tenminste zo bij m'n e30) Weet niet of je dat erg vindt?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen BMW E36 M3
Die Combo heb ik op de Hartge zitten 3.2 schijven en DS 3000 remblokken bevalt erg goed als dagelijkse combo en track , goede pasvorm en geen rammels hooguit lichte piep als ze warm zijn maar niet half zo erg als de CLR6 met die combo die piept erg en rammelt ook.!Tristan schreef:Oke, dus 3.2 schijven en dan DS3000 blokken of Pagid's of CL?
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Remmen BMW E36 M3
Je heb toch zeker niet de 3000 rondom maar de 2500 achter ivm uitbreken van achter ?GTRene schreef:Die Combo heb ik op de Hartge zitten 3.2 schijven en DS 3000 remblokken bevalt erg goed als dagelijkse combo en track , goede pasvorm en geen rammels hooguit lichte piep als ze warm zijn maar niet half zo erg als de CLR6 met die combo die piept erg en rammelt ook.!Tristan schreef:Oke, dus 3.2 schijven en dan DS3000 blokken of Pagid's of CL?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Zolang je ABS hebt maakt dat niet uit Aad, die regelt dan namelijk zelf zijn remdrukverdeling en past die automatisch aan aan de frictiecoeffcient.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen BMW E36 M3
Achter heb ik de standaard BMW M coupe blokjes en die combo met voor Sportblokken bevalt me erg goed.Aad Hoogendoorn schreef:Je heb toch zeker niet de 3000 rondom maar de 2500 achter ivm uitbreken van achter ?GTRene schreef:Die Combo heb ik op de Hartge zitten 3.2 schijven en DS 3000 remblokken bevalt erg goed als dagelijkse combo en track , goede pasvorm en geen rammels hooguit lichte piep als ze warm zijn maar niet half zo erg als de CLR6 met die combo die piept erg en rammelt ook.!Tristan schreef:Oke, dus 3.2 schijven en dan DS3000 blokken of Pagid's of CL?
-
OnlineTristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Remmen BMW E36 M3
Ik heb 3.2 schijven besteld met Hawk blokken. Heb goede ervaringen met Hawk blokken op standaard schijven op de E30 dus ga kijken of dit ook geldt voor de E36.
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Remmen BMW E36 M3
Kun je me die eens uitleggen? Wat is het probleem met DS3000 rondom? Beide kanten moeten de blokken wat opwarmen idd, achter duurt nu eenmaal ietsje langer misschien, maar agressief hakken en uitbreken heb ik niet kunnen ontdekken hoor. Komt misschien door de remdrukverdeler maar heb ook een tijd zonder gereden en geen problemen gehad (let wel, in mijn geval e30)Aad Hoogendoorn schreef:Je heb toch zeker niet de 3000 rondom maar de 2500 achter ivm uitbreken van achter ?GTRene schreef:Die Combo heb ik op de Hartge zitten 3.2 schijven en DS 3000 remblokken bevalt erg goed als dagelijkse combo en track , goede pasvorm en geen rammels hooguit lichte piep als ze warm zijn maar niet half zo erg als de CLR6 met die combo die piept erg en rammelt ook.!Tristan schreef:Oke, dus 3.2 schijven en dan DS3000 blokken of Pagid's of CL?
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Remmen BMW E36 M3
E36 brak enorm uit van achteren zonder remdrukregelaar en met rondom 3000 en daarom pakken ze 2500 achter is iets milder !
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Dat is ook omdat jij je ABS weg gesloopt hebt. Als je dat doet zonder aanpassingen dan krijgt je remsysteem ineens heel erg veel remdruk naar achteren omdat er geen reduceer in de leidingen naar achteren zit. Heb je wel ABS of een vaste reduceer zoals op een E30 dan maakt het minder uit.
Ik heb ook altijd voor en achter gelijke blokken gehad en is nooit een probleem geweest.
Ik heb ook altijd voor en achter gelijke blokken gehad en is nooit een probleem geweest.
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Remmen BMW E36 M3
ABS is voor mietjes :banaan: :banaan: :banaan:
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Tsja. Zolang ik jou in filmpjes nog 180 meter zie remmen voor de Tarzan schiet het zonder ABS ook niet op 

- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Remmen BMW E36 M3
Kom jij nou maar een keer de baan op met dat gele ding , volgens mij is die al een tijdje klaar maar durf je gewoon niet :shakeit:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen BMW E36 M3
Bert ///M3 schreef:Tsja. Zolang ik jou in filmpjes nog 180 meter zie remmen voor de Tarzan schiet het zonder ABS ook niet op


- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Die is ook klaar, alleen even ophalen bij Henk eind volgende week als ik weer thuis ben :shakeit:Aad Hoogendoorn schreef:Kom jij nou maar een keer de baan op met dat gele ding , volgens mij is die al een tijdje klaar maar durf je gewoon niet :shakeit:
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Remmen BMW E36 M3
Kijk dat is mooi , weet jij waarom het bij iedereen wel lukt met ABS en toen ik met slicks het ging proberen hij veel te snel bijkwam , veranderen jullie wat aan het ABS ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Nee, kan aan heel veel dingen liggen. Je onderstel enz, blokken, gewicht op de achteras enz.
Het ligt ook aan je manier van remmen. Je moet kort en hard remmen maar niet als een boer op het rempedaal stampen zoals bij een noodstop.
ABS regelt in feite alleen op snelheidsverschil tussen de voor en achterwielen. Volgens mij zit er bij de E36 geen accelometer in, maar misschien wel een voorgeprogrammeerde deceleratie waarde.
Wat nog wel kan is je DME naar engeland opsturen en hem laten herprogrammeren naar Group N spec. Er is een bedrijf die dat doet, chipwizzards. Dan zijn je basiswaarden iets anders en volgens mij werkt hij dan op meer pulsen per sec. Kost iets van 450 pond, zal een euro of 600 zijn denk ik. Maar volgens mij werkt dat alleen voor 3.0 DME's, geen 3.2
Het ligt ook aan je manier van remmen. Je moet kort en hard remmen maar niet als een boer op het rempedaal stampen zoals bij een noodstop.
ABS regelt in feite alleen op snelheidsverschil tussen de voor en achterwielen. Volgens mij zit er bij de E36 geen accelometer in, maar misschien wel een voorgeprogrammeerde deceleratie waarde.
Wat nog wel kan is je DME naar engeland opsturen en hem laten herprogrammeren naar Group N spec. Er is een bedrijf die dat doet, chipwizzards. Dan zijn je basiswaarden iets anders en volgens mij werkt hij dan op meer pulsen per sec. Kost iets van 450 pond, zal een euro of 600 zijn denk ik. Maar volgens mij werkt dat alleen voor 3.0 DME's, geen 3.2
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Remmen BMW E36 M3
Bert zegt eigenlijk: Je moet gewoon leren rijden, AadBert ///M3 schreef:
Het ligt ook aan je manier van remmen. Je moet kort en hard remmen maar niet als een boer op het rempedaal stampen zoals bij een noodstop.

Overigens zet ik de ABS ook uit op droog. Maar ja, ik moet ook nog leren rijden.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen BMW E36 M3
Probleem wat je dan alleen hebt is dat je EBC het ook niet doet. Dus ik weet dan niet echt wat er beter is, met ABS aan blijven rijden of ABS uit zetten. Maar dat ga ik ook nog eens proberen 

- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Remmen BMW E36 M3
Wat is EBC?Bert ///M3 schreef:Probleem wat je dan alleen hebt is dat je EBC het ook niet doet. Dus ik weet dan niet echt wat er beter is, met ABS aan blijven rijden of ABS uit zetten. Maar dat ga ik ook nog eens proberen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joost H., Majestic-12 [Bot] en 9 gasten