Gereden: Porsche Boxter 2009 PDK
- Mark 320iS
Re: Gereden: Porsche Boxter 2009 PDK
Gigantisch off-topic, maar waarom ga je niet ook eens rijden in een Lotus Evora?
Als ik de EVO ecoty test mag geloven is dat een fenomenaal scheurijzer. Je moet wel van het uiterlijk houden natuurlijk (ik vind hem schitterend), dat zal wel het struikelblok zijn neem ik aan?
Als ik de EVO ecoty test mag geloven is dat een fenomenaal scheurijzer. Je moet wel van het uiterlijk houden natuurlijk (ik vind hem schitterend), dat zal wel het struikelblok zijn neem ik aan?
- Macboy
Alsof de Cayman een natural beauty is. Het gaat natuurlijk niet om uiterlijk maar om de ultieme sportwagen: Porsche !
-
:idea:Mark 320iS schreef:Gigantisch off-topic, maar waarom ga je niet ook eens rijden in een Lotus Evora?

- Mark 320iS
Als je het afgelopen jaar de EVO had gelezen zou je bovenstaande niet geschreven hebben denk ikMacboy schreef:Alsof de Cayman een natural beauty is. Het gaat natuurlijk niet om uiterlijk maar om de ultieme sportwagen: Porsche !

- Sperdy
Evora? Ja, supertracktool natuurlijk. Ziet er niet uit, maar wat geeft het. Volgens autocar.co.uk is de Evora een betere handling-car/tracktool dan oa. de nieuwste Porsche GT3
EVO test de Cayman S 2009, zijn er lyrisch over: 'probably the best Porsche there is'. EVO zet Evora naast Cayman S 2009. Cayman S voelt aan als een zak aardappelen naast de Evora. Ik zou toch voor de Porsche gaan, omdat de oer-ontwerper Ferdinand van zijn voornaam heet. en omdat Vincent van Gogh de aardappeleters heeft geschilderd. 

- FreudeamFahren
Ik zal de laatste zijn die evo, en in mindere mate Autocar, en de mening van de schrijvers daar niet respecteert maar om nou een auto te kopen omdat zij hem goed vinden...
Wat ik mis in de eerste post in dit draadje en alle koopmotivaties die je daarna oplepelt is wat je nou precies aan spreekt in een Cayman. 'Hij maakt een geluid dat ik niet kan beschrijven en hij gaat wel hard maar mijn BMW gaat harder'. Veel meer maak ik er niet van. Of je nou daarom een Cayman moet kopen?
Als ik in jouw schoenen stond kocht ik een instap Cayman met een GT3 stoel erin, zonder PDK. Daarnaast ging ik veel tijd en moeite stoppen in leren rijden. Circuits, gevorderde rijtraining op de openbare weg, driftdagen. Onderstuur, overstuur, ideale lijn, powersliding, heel & toe (daarom geen PDK) etc. Dan zul je zien dat een Cayman ontzettend zuiver communiceert door stoel en stuur en je ermee kunt hoeken op en over de gripgrenslimiet, zoals dat met bijna geen andere auto kan (al is een Evora daar misschien wel beter in). Maar ja. Da's mijn referentiekader, mijn voorkeur. Als jij het meeste lol beleeft aan C63AMGs afdrogen in een rechte lijn op de snelweg, dan gaat heb je aan Cayman niks.
Wat ik mis in de eerste post in dit draadje en alle koopmotivaties die je daarna oplepelt is wat je nou precies aan spreekt in een Cayman. 'Hij maakt een geluid dat ik niet kan beschrijven en hij gaat wel hard maar mijn BMW gaat harder'. Veel meer maak ik er niet van. Of je nou daarom een Cayman moet kopen?
Als ik in jouw schoenen stond kocht ik een instap Cayman met een GT3 stoel erin, zonder PDK. Daarnaast ging ik veel tijd en moeite stoppen in leren rijden. Circuits, gevorderde rijtraining op de openbare weg, driftdagen. Onderstuur, overstuur, ideale lijn, powersliding, heel & toe (daarom geen PDK) etc. Dan zul je zien dat een Cayman ontzettend zuiver communiceert door stoel en stuur en je ermee kunt hoeken op en over de gripgrenslimiet, zoals dat met bijna geen andere auto kan (al is een Evora daar misschien wel beter in). Maar ja. Da's mijn referentiekader, mijn voorkeur. Als jij het meeste lol beleeft aan C63AMGs afdrogen in een rechte lijn op de snelweg, dan gaat heb je aan Cayman niks.
-
Porsche biedt een dealer wat meer marge dan zeg Audi of BMW.Rico schreef:Leuk en aardig, maar als jij een showroom binnenloopt.. kijkt die verkoper al naar buiten en weet al wat hij je voor je auto gaat geven..kun je hoog of laag onderhandelen maar de marge die je dan nog als extra korting er uit weet te peuteren ligt binnen de bandbreedte van 1000 euro.
Daarnaast worstelen een aantal (alle?) dealers met het halen van de verkoop targets, bij meerdere winkels gaan onderhandelen zou mogelijk kunnen helpen.
- Sperdy
Kijk, daar heb ik dan weer die ACS1 voor..FreudeamFahren schreef:.... Als jij het meeste lol beleeft aan C63AMGs afdrogen in een rechte lijn op de snelweg, dan gaat heb je aan Cayman niks.

Kreeg ook de tip van MacBoy om de Cayman non-S niet uit te sluiten. jij zegt het u ook. Denk dat jullie een punt hebben. Ga ik achteraan...
- GTRene
waaaaat? non S? jij zal nooit een super coureur worden of heel veel on track, man als je kan koop je toch de S of beter RS van zo'n tuner
staan leuke te koop in DLD met 400pk ofzo
anyway life starts with a S anders moet je ook 1000x uitleggen aan mensen tis geen S maar...just my 2 cents...je hoeft echter niet de volle uitvoering natuurlijk, kan best kaal net als ik
eneuh heel and toe? waarom zou je das voor ouwe lullen (ja zeg ik nu omdat ik het niet kan haha) anyway als de auto voor je terug blipt zoals bij PDK waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en zo vol concentratie voor de rest hebt/houd face it je zal waarschijnlijk niet een Loeb of Shumacher worden toch?
en wat zeg je liever als je autotalk doet...ik heb een instap Cayman of ik heb een S of zelfs RS
staat al een tijd te koop dsu vast met dikke korting te verkrijgen, gewoon 10K minder bieden
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
kan ook veel goedkoper en toch extra power
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze ook goedkoop

dat zijn de special editions S
die sport S Caymans hebben standaadrd al 320pk
sommige meer en in vele kleuren te koop 

staan leuke te koop in DLD met 400pk ofzo

anyway life starts with a S anders moet je ook 1000x uitleggen aan mensen tis geen S maar...just my 2 cents...je hoeft echter niet de volle uitvoering natuurlijk, kan best kaal net als ik

eneuh heel and toe? waarom zou je das voor ouwe lullen (ja zeg ik nu omdat ik het niet kan haha) anyway als de auto voor je terug blipt zoals bij PDK waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en zo vol concentratie voor de rest hebt/houd face it je zal waarschijnlijk niet een Loeb of Shumacher worden toch?

en wat zeg je liever als je autotalk doet...ik heb een instap Cayman of ik heb een S of zelfs RS

staat al een tijd te koop dsu vast met dikke korting te verkrijgen, gewoon 10K minder bieden
kan ook veel goedkoper en toch extra power
en deze ook goedkoop
dat zijn de special editions S
die sport S Caymans hebben standaadrd al 320pk

- FreudeamFahren
De één koopt een auto voor de pats, de ander om er mee te rijdenGTRene schreef:(...) wat zeg je liever als je autotalk doet...ik heb een instap Cayman of ik heb een S of zelfs RS![]()

- GTRene
Ja je kan ook de Techart Mac boy edition kopen...breed.

- FreudeamFahren
De tandjes. Zelden zo'n ranzig kermishok gezien. Ieder zijn ding.GTRene schreef:Ja je kan ook de Techart edition kopen...breed.

- Macboy
Grote onzin natuurlijk om de Cayman alleen in S-uitvoering te bestellen. Typische opmerking van iemand die nooit in een Cayman heeft gereden. Gun jezelf een kans. Niet altijd is het duurste het beste. Als je geld hebt wel, maar heb je enig idee wat de S extra kost ?
Bij de BMW 1-serie zou iedereen ook het sportonderstel nemen, terwijl de standaard 1-serie wat wegligging betreft daar NIETS voor onder deed (heb het nu niet over M-onderstel).
Cavallino, back me up here

Geweldige voorkant
, de rest is wat overdreven.
Bij de BMW 1-serie zou iedereen ook het sportonderstel nemen, terwijl de standaard 1-serie wat wegligging betreft daar NIETS voor onder deed (heb het nu niet over M-onderstel).
Cavallino, back me up here

Geweldige voorkant

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Goed verhaal!FreudeamFahren schreef:Ik zal de laatste zijn die evo, en in mindere mate Autocar, en de mening van de schrijvers daar niet respecteert maar om nou een auto te kopen omdat zij hem goed vinden...
- Sperdy
'k Zit helemaal niet te wachten op een 800 pk Cayman turbo. Maar dan ook echt helemaal niet. Ik heb met de ACS1 al een turbojoekel. Gisteren 120 in 4, vol het gas er op en voila: vette wielspin en knipper de knipper (dsc). Ok, nat wegdek, maar toch, 't is mij onduidelijk wat ik er mee moet behalve lachen - gieren - brullen natuurlijk. Mijn gevoel zegt een S, maar ik ga zeker de non-s ook proberen. Ik vind een Cayman S ook wel een echte coole Porsche. Ja, ik loop mijn pik ook wel een beetje achterna..
Maar dat doen we allemaal met auto's (met vrouwen gaat het ons om het karakter
) Tuning? Nee, misschien ooit eens iets bij Manthey. Dat is tot nu toe de enige tuner met produkten waar ik mij iets bij kan voorstellen.

-
Gaat wel goedkomen met Ferdinand.
Vind het verhaal van Faf wel sterk. Als je de auto erbij koopt om veel rijplezier van te hebben is dat toch wel de juiste insteek. Enige minpunt wat daar bij komt kijken is dat je ook de tijd moet hebben..

-
Ga je nieuw kopen, dan zou ik de Cayman zeker proefrijden. Eventueel met het geld wat over is langs Manthey om te kijken wat eraan te verbeteren is.
Bij een gebruikte Cayman lijkt het prijsverschil mij vrij klein (sowieso zullen er meer Sen verkocht zijn?); dan zou mijn voorkeur bij de S liggen.
Bij een gebruikte Cayman lijkt het prijsverschil mij vrij klein (sowieso zullen er meer Sen verkocht zijn?); dan zou mijn voorkeur bij de S liggen.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Een jong gebruikte S uit Duitsland is misschien ook een idee? Hou je misschien een paak K in de zak voor de upgrades die je eventueel wilt doen.
- FreudeamFahren
Mod = sperretje. Schreeuwt jouw 135i trouwens net zo goed om. En op de Cayman voor 't oog misschien dubbel rond ipv dubbel euh... lelijk qua Auspuff. FertigSteven Nauta schreef:Een jong gebruikte S uit Duitsland is misschien ook een idee? Hou je misschien een paak K in de zak voor de upgrades die je eventueel wilt doen.

- Sperdy
Steven, wij moeten toch al die invoerrechten en BPM betalen aan de grens? Maakt dat wat uit? Misschien dat de tweede hands prijzen lager liggen? De nieuwsprijzen ook?Steven Nauta schreef:Een jong gebruikte S uit Duitsland is misschien ook een idee? Hou je misschien een paak K in de zak voor de upgrades die je eventueel wilt doen.
-
Met een nieuwe heeft dat geen zin, maar met een 2e hands zeker wel! Kan duizenden euro's schelen!Ferdinand schreef:Steven, wij moeten toch al die invoerrechten en BPM betalen aan de grens? Maakt dat wat uit? Misschien dat de tweede hands prijzen lager liggen? De nieuwsprijzen ook?Steven Nauta schreef:Een jong gebruikte S uit Duitsland is misschien ook een idee? Hou je misschien een paak K in de zak voor de upgrades die je eventueel wilt doen.
- FreudeamFahren
Simpel vergelijk: goedkoopste instap Cayman op de Duitse Autoscout vs de goedkoopste instap Cayman op de Nederlandse Autoscout. Let wel, geen koopsuggestie oid, maar gewoon een rekenvoorbeeldje.
Duitse auto.
*klik* Cayman 10e maand 2006 52d km EUR 29d
Komt nog 9 mille bij aan import. Staat bij de Porsche dealer in Berlijn.
Nederlandse auto.
*klik* Cayman 8e maand 2006 42d km EUR 49d
De koerslijst geeft voor deze auto een prijs van 46, dus hij is aardig representatief.
Verder niet helemaal vergelijkbaar: de Duitse auto heeft een fractie meer gelopen en heeft een 5 bak ipv de toen optionele 6 bak, maar De Idee mag duidelijk zijn.
Duitse auto.
*klik* Cayman 10e maand 2006 52d km EUR 29d
Komt nog 9 mille bij aan import. Staat bij de Porsche dealer in Berlijn.
Nederlandse auto.
*klik* Cayman 8e maand 2006 42d km EUR 49d
De koerslijst geeft voor deze auto een prijs van 46, dus hij is aardig representatief.
Verder niet helemaal vergelijkbaar: de Duitse auto heeft een fractie meer gelopen en heeft een 5 bak ipv de toen optionele 6 bak, maar De Idee mag duidelijk zijn.
- GTRene
Verder is Duitsland veel groter dus veel meer keus om bv de auto te vinden die al helemaal klaar is voor wat jij wil...stel een NL auto wil je andere velgen en verlaging en dikkere remmen ofzo dan ben je weer een paar duizend lichter.
Terwijl je in DLD gewoon ff moet zoeken naar jou kleur en met de opties die jij hebben wil en vaak betaal je dan nog de gewone prijs
dus al met al veel goedkoper daar weg halen als je een beetje speurt, en zeg 5k<>8K is toch mooi meegenomen kun je een jaar of 2 gratis voor rond kachelen bijwijze van. 
Terwijl je in DLD gewoon ff moet zoeken naar jou kleur en met de opties die jij hebben wil en vaak betaal je dan nog de gewone prijs

- Macboy
Nadat Ferdi voor het eerst in aanraking komt met Porsche, komt hij nu ook voor het eerst in aanraking met Duitsland en invoeren.
Mijn god, waar heb jij de afgelopen 10 jaar nou echt geleefd ?
-
- Auto: M3P, 130i
Ferdi heeft een hobo! 8)Macboy schreef: