EMG cursus
- RVV
Re: EMG cursus
Eigenlijk heb ik best wel een beetje schrik in de benen als ik dit allemaal zo lees. Bekeuringen boeien me minder, niet dat ik er nou dik inzit ofzo. Dit jaar slechts 230 euro aan een boete. Maar als ik even terug denk aan die situatie, dan hadden ze met toen best zo'n EMG kunnen aannaaien.
Nu moet ik zeggen dat ik gemiddeld genomen best een stukje braver ben ga rijden.. ik probeer iig zo min mogelijk op te vallen in het verkeer. Pas als alles leeg en rustig is.. alle struikrovers op één oor liggen pak ik mijn mogelijkheden.
Nu moet ik zeggen dat ik gemiddeld genomen best een stukje braver ben ga rijden.. ik probeer iig zo min mogelijk op te vallen in het verkeer. Pas als alles leeg en rustig is.. alle struikrovers op één oor liggen pak ik mijn mogelijkheden.
- Dennis Cavallino
Dus toen ik laatst door olie op de weg per ongeluk met wielspin weg reed, dan had ik ook zo'n EMG cursus kunnen gaan doen als een agent een beetje kwade wil had gehad? Of moet je dan echt een notoire overtreder zijn? Zou leuk zijn om tijdens die cursus de instructeurs nog wat te kunnen leren, of overal bijdehand met 'ja maar....' op te reageren. 

- Maus335i
Hehe, zei ik ook al. Zo'n instructeur of weet ik het gaat een zware dobber aan mij hebben. Ik mag aannemen dat ze niet je je rijbewijs kunnen afnemen omdat je bijdehand bent. Maar praktisch elke overtreding kan in aanmerking komen voor een EMG cursus als je de criteria leest. Wegrijden met wielspijn kan je op "bewust gevaarzettend rijgedrag" of "gebrek aan risico-inzicht" gooien. Staat nergens dat het gaat om herhaaldelijk gedrag.Dennis Cavallino schreef:Dus toen ik laatst door olie op de weg per ongeluk met wielspin weg reed, dan had ik ook zo'n EMG cursus kunnen gaan doen als een agent een beetje kwade wil had gehad? Of moet je dan echt een notoire overtreder zijn? Zou leuk zijn om tijdens die cursus de instructeurs nog wat te kunnen leren, of overal bijdehand met 'ja maar....' op te reageren.
Edit: wacht ff, dit zegt het wetboek er over:
Hele verhaal: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008003/g ... 13-11-2009" onclick="window.open(this.href);return false;Het vermoeden dat betrokkene niet beschikt over de vereiste rijvaardigheid of zodanig rijgedrag heeft vertoond dat daardoor het vermoeden is ontstaan dat hij niet beschikt over de vereiste rijvaardigheid, is gebaseerd op de volgende, niet aan alcohol gerelateerde, feiten en omstandigheden:
– Betrokkene heeft gevaarzettend rijgedrag tentoongespreid waardoor:
a. andere weggebruikers en obstakels rakelings worden gepasseerd;
b. andere weggebruikers worden klem gereden of de weg wordt afgesneden, of
– Betrokkene heeft blijk gegeven van gebrek aan inzicht in risico’s in het verkeer, zoals:
a. onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers;
b. niet adequaat reageren op bijzondere verkeerssituaties, zoals filevorming;
c. niet tijdig onderkennen van de invloed van externe factoren, zoals het weer, de toestand van de weg, het tijdstip, de aanwezigheid van scholen, voetgangersoversteekplaatsen, de specifieke eigenschappen en de toestand van het eigen motorrijtuig en van andere voertuigen en van de vervoerde lading, of van interne factoren, zoals het ‘hand held’ bellen, afleiding door audiovisuele middelen of vermoeidheid;
d. uitvoeren van gevaarlijke inhaalmanoeuvres en inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen, waarbij voetgangers duidelijk in gevaar zijn gebracht;
e. met een te hoge snelheid naderen van en inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen of in andere onoverzichtelijke situaties, zoals kruisingen en spoorwegovergangen;
f. aanhouden van, gelet op de snelheid waarmee gereden wordt, een te korte en derhalve onveilige volgafstand;
g. geen rekening houden met de belangen van andere weggebruikers, zoals het:
1. geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook;
2. blokkeren van doorgangen en dubbel parkeren, of
– Betrokkene heeft blijk gegeven van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers in het verkeer, dat blijkt uit:
a. rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid;
b. onnodig remmen en stoppen;
c. snijden: het niet juist afmaken van de inhaalmanoeuvre door te snel en te abrupt naar rechts te gaan;
d. op te korte afstand volgen van voorliggers;
e. onjuist invoegen op autowegen en autosnelwegen;
f. onjuist invoegen bij vermindering van het aantal rijstroken, of
– Betrokkene heeft duidelijk een gedrag tentoongespreid dat in strijd is met de essentiële verkeersregels en verkeerstekens terzake van:
a. de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden;
b. het inhalen;
c. het verlenen van voorrang;
d. het naar links of rechts afslaan;
e. het gebruik van lichten en geven van signalen;
f. het rijden op auto(snel)wegen: bijvoorbeeld het rijden op de vluchtstrook of het negeren van het rode kruis boven een rijstrook;
g. het negeren van een rood verkeerslicht;
h. het als bestuurder van een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets, overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 50 km/u of meer op wegen binnen de bebouwde kom;
i. het als bestuurder van een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets, overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 31 km/u of meer op wegen binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 13 nov 2009, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
In principe is gewoon elke overtreding afgedekt.
- Maus335i
Dat ze gvd al die oudjes die met 50 willen invoegen op de snelweg ook een EMG cursus aansmerene. onjuist invoegen op autowegen en autosnelwegen;

Ook ONNODIG remmen bij rotondes voor fietsers die geen voorrang hebben. Eigenlijk is die EMG cursus juist iets goeds als ik het zo lees, alleen het wordt volledig verkeerd gebruikt door agenten.
- RVV
Dat is het wel.. voorbeeld.. A7 oprit Marum ... 1600 meter om in te voegen... en dan nog presteert de massa het om zodra de dubbele streep overgaat in blokken om met 80 in te voegen..
Dat asfalt ligt er toch niet voor niets .. en dan ga ik ze rechts voorbij, maag want het zijn blokken.... krijg je groot licht en middelvingers...

Dat asfalt ligt er toch niet voor niets .. en dan ga ik ze rechts voorbij, maag want het zijn blokken.... krijg je groot licht en middelvingers...

- Femme
Met de eigen auto lijkt me nogal lastig voor de deelnemers waarvan het rijbewijs is ingevorderd.Hans schreef:Met je eigen auto? Waneer ben je op die cursus geweest? Was dat ook een EMG (3 dagen) en waarvoor heb jij die gehad?Davy MR2DRIFT schreef: Daarna moet je de slipbaan op en krijg je allerlei slipoefeningen. Daarna nog even naar binnen om te discussieren.
- VLA
Helemaal niks.. mag je paar weekje schoffelen en krijg je verder een voorwaardelijke straf. Denk dat je met mishandeling beter weg komt dan met onnodig toeteren in het verkeer.duifjes.com schreef:Wat een verhaal zeg....als ik die cursus zo lees als jij hem beschrijft.....
En wat voor cursus krijgt iemand die een ander heeft neergestoken??? en hoeveel betaald diegene daarvoor???
- Erik335i
En nu even de straffen die ik voor dit ritje krijg:VLA schreef:Helemaal niks.. mag je paar weekje schoffelen en krijg je verder een voorwaardelijke straf. Denk dat je met mishandeling beter weg komt dan met onnodig toeteren in het verkeer.duifjes.com schreef:Wat een verhaal zeg....als ik die cursus zo lees als jij hem beschrijft.....
En wat voor cursus krijgt iemand die een ander heeft neergestoken??? en hoeveel betaald diegene daarvoor???
- 2e punt op mijn rijbewijs
- 150 euro geluidshinder boete
- +- 250 euro snelheids boete
- 750 euro cursus kosten
- 4 dagen cursus (taakstraf), waarbij te laat komen, niet meewerken of hoe dan ook afwezig zijn resulteert in ongeldig verklaren van mijn rijbewijs
- Officier van justitie gaat bepalen of hij mij wil laten voorkomen omdat het een 30+ overtreding binnen bebouwde kom is. Zou goed kunnen dat hij nog een eis van 2 maanden voorwaardelijk/onvoorwaardelijk ontzegging gaat neerleggen.
Directe/meetbare kosten:
1150 euro.
Gemiddeld betaalt iemand in NL toch wel zo'n 42% belasting denk ik, zit je al richting de 1800 euro die verdient moet worden, en er zijn nog eens 4 dagen minder om dat geld te verdienen.
Waar gaat het heen met dit land..
P.S. Iemand gister Pauw en witteman gezien? Daarin zaten een aantal agenten (o.a. met hogere functies) doodleuk te vertellen dat er nog steeds quota zijn om te halen en dat het hele politie systeem op die quota is ingericht. En dat ze het daar zelf ook totaal nit mee eens zijn.
Voelde voor mij aan als zout op de wonden strooien
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat is behoorlijk wat geld voor een lullige verkeersovertreding, er zijn toch veel ergere dingen lijkt mij.
Zoals het er nu uitziet kun je een irritante mede weggebruiker gewoon netjes volgen en voor z'n voordeur neersteken dan hem afsnijden en een middelvinger op steken

Zoals het er nu uitziet kun je een irritante mede weggebruiker gewoon netjes volgen en voor z'n voordeur neersteken dan hem afsnijden en een middelvinger op steken

Zei ik ook al op de vorige pagina, te idioot voor woorden!P.S. Iemand gister Pauw en witteman gezien? Daarin zaten een aantal agenten (o.a. met hogere functies) doodleuk te vertellen dat er nog steeds quota zijn om te halen en dat het hele politie systeem op die quota is ingericht. En dat ze het daar zelf ook totaal nit mee eens zijn.

- Hans
Daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn.Maus335i schreef:Zo'n instructeur of weet ik het gaat een zware dobber aan mij hebben. Ik mag aannemen dat ze niet je je rijbewijs kunnen afnemen omdat je bijdehand bent.

- RVV
Erik ik geef je 30000 euro voor die 335i, probleem opgelost 

- Maus335i
Kunnen wij anders niet ruilen Rico? 

- RVV
Tuurlijk ben wel wat aan anders toe, na de e46 330d 

- Erik335i
als je er nog 10 bijlegt vind ik het goed 
Kan ik even een jaartje rustig aan doen..
Lijk wel gek, die auto brengt me juist een hoop

Kan ik even een jaartje rustig aan doen..

Lijk wel gek, die auto brengt me juist een hoop

Das mooi zuur..
Ik heb de voorganger van de EMG gedaan een jaar of 3 geleden, en geloof me..... maak je borst maar nat!
Hier kun je een advocaat op zetten of zelfs Beatrix opbellen, maar het gaat je niets helpen, meneer de NSBer heeft de aanvraag geregeld dan moet je gewoon komen, terecht of onterecht het zal ze daar aan hun kont roesten bij het CBR.
Ik moest mondeling theorie doen, dat ging goed, toen even 1.5 uur sturen met een NSBer 1ste klas, ging super goed en super netjes gereden, 2 weken later de uitslag per post thuis en jawel hoor op iets van 11 examenpunten allemaal onvoldoende.
dus ik mocht nog een keer komen proberen (laatste kans!) weer lesauto huren + instructeur voor 3 uren, het examen betalen en toen had ik echt mazzel dat ik een erg aardige man trof van het CBR.
Knap gereden en 2 weken later gelukkig goed nieuws per post. maar man o man! je bent aan de beurt hoor!
CBR trekt zich helemaal niets aan van bezwaar/advocatuur etc .... doen gewoon hun eigen ding.. en das geld innen.
Ik had schriftelijk uitstel aangevraagd omdat het in de vakantietijd viel en ik op vakantie zou, hun antwoord, gewoon komen of je rijbewijs is weg, geen boodschap aan de aanvraag voor uitstel. en niet op komen dagen is bye bye rijbewijs.
Probleem is ook mocht je het niet redden, dat je altijd aan hun vast blijft zitten, je nieuwe aanvraag of lessen doen etc gaat ook weer via een speciale afdeling van het CBR, dus op de normale manier je rijbewijs weer halen zit er niet in!
Als ik die vent van de 1ste nog een keer tref dan ram ik zijn tanden eruit en loopt ie 4 wken met zijn neus skeef op zijn bakkes... wat een lul!
Ik wens je suc6
BTW diegene die mij aanmelde in de tijd zat ook alleen in de auto, en dit was wegens een heel klein driftje midden in de nacht met geen kop op de weg en hij plaatste het onder art 5.
Suc6
Ik heb de voorganger van de EMG gedaan een jaar of 3 geleden, en geloof me..... maak je borst maar nat!
Hier kun je een advocaat op zetten of zelfs Beatrix opbellen, maar het gaat je niets helpen, meneer de NSBer heeft de aanvraag geregeld dan moet je gewoon komen, terecht of onterecht het zal ze daar aan hun kont roesten bij het CBR.
Ik moest mondeling theorie doen, dat ging goed, toen even 1.5 uur sturen met een NSBer 1ste klas, ging super goed en super netjes gereden, 2 weken later de uitslag per post thuis en jawel hoor op iets van 11 examenpunten allemaal onvoldoende.
dus ik mocht nog een keer komen proberen (laatste kans!) weer lesauto huren + instructeur voor 3 uren, het examen betalen en toen had ik echt mazzel dat ik een erg aardige man trof van het CBR.
Knap gereden en 2 weken later gelukkig goed nieuws per post. maar man o man! je bent aan de beurt hoor!
CBR trekt zich helemaal niets aan van bezwaar/advocatuur etc .... doen gewoon hun eigen ding.. en das geld innen.
Ik had schriftelijk uitstel aangevraagd omdat het in de vakantietijd viel en ik op vakantie zou, hun antwoord, gewoon komen of je rijbewijs is weg, geen boodschap aan de aanvraag voor uitstel. en niet op komen dagen is bye bye rijbewijs.
Probleem is ook mocht je het niet redden, dat je altijd aan hun vast blijft zitten, je nieuwe aanvraag of lessen doen etc gaat ook weer via een speciale afdeling van het CBR, dus op de normale manier je rijbewijs weer halen zit er niet in!
Als ik die vent van de 1ste nog een keer tref dan ram ik zijn tanden eruit en loopt ie 4 wken met zijn neus skeef op zijn bakkes... wat een lul!
Ik wens je suc6
BTW diegene die mij aanmelde in de tijd zat ook alleen in de auto, en dit was wegens een heel klein driftje midden in de nacht met geen kop op de weg en hij plaatste het onder art 5.
Suc6
Laatst gewijzigd door Paul op 13 nov 2009, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineADV
Ik word er echt gewoon bijna bang van als ik dit zo allemaal lees..
- Bert ///M3
Volgens mij heet dat onderzoek naar rijvaardigheid Paul, ik dacht dat ze je dat ook nog op konden leggen op dit moment 

klopt, maar is bijna hetzelfde lijkt me....Bert ///M3 schreef:Volgens mij heet dat onderzoek naar rijvaardigheid Paul, ik dacht dat ze je dat ook nog op konden leggen op dit moment
Ze hebben toendertijd ook idd naar "mijn verleden" gekeken, en goh 2 x bekeuring mistlampen aan en eens iemand ingehaald aan de verkeerde kant.
En 2

Dit is gewoon puur een trap nageven omdat ze kennelijk niet meer van de bekeuring kunnen maken omdat daar een vast sanctiebedrag voor staat, dus naaien ze je zo nog maar eens even beter in je poeperd.
Laatst gewijzigd door Paul op 13 nov 2009, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Erik je bent een verkeershufter en een rotte appel:
Laatst gewijzigd door EJGT3CS op 13 nov 2009, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Die Eurlings houdt er wel van om in zijn poeperd gepakt te worden
zo te horen/zien.... ook kapotschoppen zon stakker

- duifjes.com
---------------------------------------------------Erik335i schreef:En nu even de straffen die ik voor dit ritje krijg:VLA schreef:Helemaal niks.. mag je paar weekje schoffelen en krijg je verder een voorwaardelijke straf. Denk dat je met mishandeling beter weg komt dan met onnodig toeteren in het verkeer.duifjes.com schreef:Wat een verhaal zeg....als ik die cursus zo lees als jij hem beschrijft.....
- 2e punt op mijn rijbewijs
- 150 euro geluidshinder boete
- +- 250 euro snelheids boete
- 750 euro cursus kosten
- 4 dagen cursus (taakstraf), waarbij te laat komen, niet meewerken of hoe dan ook afwezig zijn resulteert in ongeldig verklaren van mijn rijbewijs
- Officier van justitie gaat bepalen of hij mij wil laten voorkomen omdat het een 30+ overtreding binnen bebouwde kom is. Zou goed kunnen dat hij nog een eis van 2 maanden voorwaardelijk/onvoorwaardelijk ontzegging gaat neerleggen.
Directe/meetbare kosten:
1150 euro.
Gemiddeld betaalt iemand in NL toch wel zo'n 42% belasting denk ik, zit je al richting de 1800 euro die verdient moet worden, en er zijn nog eens 4 dagen minder om dat geld te verdienen.
Waar gaat het heen met dit land..
P.S. Iemand gister Pauw en witteman gezien? Daarin zaten een aantal agenten (o.a. met hogere functies) doodleuk te vertellen dat er nog steeds quota zijn om te halen en dat het hele politie systeem op die quota is ingericht. En dat ze het daar zelf ook totaal nit mee eens zijn.
Schandalig
Steel eens wat uit een winkel of een fiets of een oud omaatje dr tas stelen.........en jahoor de echte criminelen krijgen minder straf.....wat een k** land ik ga verhuizen *(en nee....da's een ander topic)
- duifjes.com
Het is mij ook menens........kom op man lekker automoblistje pakken op hard rijden ben je dan een crimineel??? nee dan al dat tuig wat op straat loopt...mensen lopen te terroriseren hebben ze in Utrecht daar niet een probleem mee??? en wat doen de agenten....die DURFEN niet die gasten aan te pakken........man o man wat een land....
Als je je echt aso gedraagt met 3 joints op rijden etc prima......maar omdat je toevallig waar het kan te hard rijdt en dan zo'n straf staat niet in verhouding....en daar gaat het om....de verhouding!!!
Als je je echt aso gedraagt met 3 joints op rijden etc prima......maar omdat je toevallig waar het kan te hard rijdt en dan zo'n straf staat niet in verhouding....en daar gaat het om....de verhouding!!!
- Hans
Laat ze maar eens een half uur acht Eurlings aan rijden, ik wed dat ik zo een paar reden heb om hem eens op cursus te sturen. Wat een fucking loser, weet bij god niet waar ie over praat.Ernst Jan Dekker schreef:Erik je bent een verkeershufter en een rotte appel:
- Maus335i
Hehe ja ook zoiets. Jongelui pakken ze aan als ze hun misverlichting aan hebben omdat het cool is, maar die hele hordes weggebruikers die hun mistlamp maandenlang aan laat staan na 1 dagje mist laten ze gewoon gaan. Gaat nergens over :]Paul schreef:Ze hebben toendertijd ook idd naar "mijn verleden" gekeken, en goh 2 x bekeuring mistlampen aan en eens iemand ingehaald aan de verkeerde kant.