Seat leon Cupra 310 UPDATE!!! GEJAT! pagina 11 verhaal.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
atomchris

Re: Seat leon Cupra 2...pk limeTIT edition...

Bericht door atomchris » 19 jun 2009, 23:40

DDX schreef:Je zou je via em kunnen aanmelden voor rollenbankdag bij verhoeven ?
(50 euro)

http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... p?p=540706" onclick="window.open(this.href);return false;
Kzou wel willen,alleen ik ben geen lid daar....ik wou al bij verhoeven gaan dus dat zou goed uitkomen......

DDX

Bericht door DDX » 19 jun 2009, 23:53

Ze zitten nog niet op 20 auto's, dus lijkt me niet probleem om mee te doen ?
(En de zandvoort meeting van em melden ze ook hier, dus er is enige vorm van samenwerking ;) )

Raymond

Bericht door Raymond » 21 jun 2009, 00:35

Laat ze maar aantonen dat er bij een onafhankelijke bank 310 pk uitkomt.
Zal waarschijnlijk in de kleine lettertjes een bepaalde afwijking in kunnen zitten.
Ik heb eigelijk nooit begrepen het verschil tussen een gewone en edition cupra, behalve de abt chip.
Dit heeft uiteraard niks te maken met waarom het gaat:
Het produkt voldoet niet aan de verwachtingen en haalt niet de opgegeven waarde's.
Ik zal er echt serieus werk van maken.

Maar misschien valt het mee en is er bijv een klein slangetje los.
En het aanbod van Edwin zal ik zeker serieus nemen, succes!

Shakes

Bericht door Shakes » 21 jun 2009, 08:00

Diho heeft ook ervaring m.b.t. dit onderwerp dacht ik?!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 jun 2009, 10:47

Raymond, een puntje op dit moment is dat er geen directe aanleiding is voor PON om actie te ondernemen. Er is een andere Cupra310 die niet aan het vermogen komt. Er zijn natuurlijk tientallen redenen te nomen waardoor dit auto specifiek kan zijn.

Chris zal eerst zelf moeten aantonen dat de 310pk niet geleverd wordt. Het is nu wat lastig om te zeggen dat het produkt niet aan de wensen voldoet terwijl straks misschien blijkt dat er wel degelijk 310pk op de uitdraai staat.
Raymond schreef:Laat ze maar aantonen dat er bij een onafhankelijke bank 310 pk uitkomt.
Zal waarschijnlijk in de kleine lettertjes een bepaalde afwijking in kunnen zitten.
Ik heb eigelijk nooit begrepen het verschil tussen een gewone en edition cupra, behalve de abt chip.
Dit heeft uiteraard niks te maken met waarom het gaat:
Het produkt voldoet niet aan de verwachtingen en haalt niet de opgegeven waarde's.
Ik zal er echt serieus werk van maken.

Maar misschien valt het mee en is er bijv een klein slangetje los.
En het aanbod van Edwin zal ik zeker serieus nemen, succes!

Peric

Bericht door Peric » 21 jun 2009, 18:46

Ik kan natuurlijk niet in Chris z'n knip kijken, maar ik zou éérst dat ding op een rollenbank zetten en dan kijken wat er uitkomt.
Dán heb je munitie om mensen mee om hun oren te slaan.

Ik zou eerst de auto laten rollen. Want als er in jouw geval tóch 310 uitkomt sta je toch een beetje in je hemd.. :)

atomchris

Bericht door atomchris » 21 jun 2009, 20:15

volgende week bij JD,en dan uitdraai plus rekening naar mijn dealert!
Vandaag advocaat gesproken,die zei:je staat in je recht,alleen nu nog je recht halen.............. Das het probleem.

Ik ben niet van plan om hier lang mee bezig te zijn,anders maar op eigen kosten naar 310pk tunen......jammah dan!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 jun 2009, 20:33

Chris, ik snap de felheid op dit moment niet. Ga nou eerst rustig die meting laten doen en bepaal dan welke actie ondernomen moet worden.

Een advocaat laat mij vooralsnog overbodig en kan er toe leiden dat de dealer en PON ook direct met de hakken in het zand gaat. Tot nu toe heb je een zaak zonder feiten! Eerst op een goede manier de feiten verzamelen en dan een plan de campagne.
Natuurlijk heb je bij 282pk een makkelijke zaak dat de dealer/PON wat moet doen, maar ik acht de kans erg klein dat de dealer/PON de kosten gaat vergoeden voor andere tuning. De kans is groot dat, als het vermogen tekort schiet, het motormanagement eerst naar Abt gestuurd zal worden voor nieuwe software. Ook voor de dealer/PON is dat de beste weg voor het geval de software ook in andere gevallen niet de 310pk geeft. Ga je bij 308pk en 440Nm ook actie ondernemen of bij 312pk en 400Nm?

Dit is het datablad van Abt bij de software en daar staat op dat de waarde gebaseerd is op de waarde van het testvoertuig.

http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx ... halter.pdf

JP

Bericht door JP » 21 jun 2009, 20:38

Volgens mij hebben de fabrikanten een marge wat betreft de opgegeven pk's en de werkelijke pk's.

Paar jaar geleden in AutoMotorSport, al eens zoiets gelezen over een Porsche rijder die na een meting geen 350, maar maar 300pk had. Helaas voor hem viel Porsche daar niets aan te verwijten...oftewel, werd niets aan gedaan.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 jun 2009, 20:49

Mag toch hopen dat hier normen voor zijn en dat je anders in je recht staat als je naar de rechter gaat.

Als je afgezien van allerlei rekenkundige dingen voor 350 pk betaald en je krijgt 300 pk, mag ik toch hopen dat geen enkele rechter daarvoor akkoord geeft!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 jun 2009, 20:51

Als de motor technish nooit het vermogen zou kunnen leveren denk ik het wel. Met software is het toch een ander verhaal. Bij standaardmotoren zijn er ook marges waarbinnen het vermogen kan afwijken.
Ruben schreef:Mag toch hopen dat hier normen voor zijn en dat je anders in je recht staat als je naar de rechter gaat.

Als je afgezien van allerlei rekenkundige dingen je350 pk betaald en je krijgt 300 pk, mag ik toch hopen dat geen enkele rechter daarvoor akkoord geeft!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 jun 2009, 20:54

Normaal is die marge volgens mij +/- 5%, dat wil dus zeggen dat die Seat 310 zo tussen de 295 en 325 PK moet zitten.

Rond de 280 heeft hij dus echt te weinig en heb je wel een poot om op te staan natuurlijk.

atomchris

Bericht door atomchris » 21 jun 2009, 22:11

de advocaat is mijn stiefbroer....dus die spreek ik wel vaker,eerst naar JD
Dan zien we wel verder.
Felheid is aangeboren.... :sealed:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 21 jun 2009, 22:31

Hoi
Maak je nu niet zo druk :df:
Hoe is die andere auto gerold ?
Hoe lang heeft hij staan te wachten met warme motor ?
Hoe was de koeling ?
Hoe was de wind op de intercooler ?
Hoe werd de slip op de rollen verrekend ?
Was het een wervelsrtoombank een waterrem of wat anders ??
Hoe ziet de boostcurve eruit, en de afr ?
Zonder die zaken heb je niets aan een rolsessie
Hoe zijn de verliezen bepaald, de bank rolt immers en meet koppel aan de wielen, hoe is hierbij het bijbehorend rpm bepaald, en hoe zijn de verliezen bepaald. Tien tegen 1 dat de dynamische verliezen niet bepaald zijn maar basis een roterende voertuigmassa welke 1malig is ingegeven, zaken worden bepaald. Een rollenbank is een tool om je auto te tunen of af te stellen. Fijnafstelling doet men op de weg, zie de werkwijze van JD. Dips in een koppelcurve stel je op de bank af, dan ga je rijden en ga je spikes uit je boostcurve halen, of evt een afr gebiedje aanpakken, her en der de ontsteking oppoetsen. Een rollenbank is zeker geen beoordelingsmiddel, dat gebeurd in real life, op de weg. Een rollenbank is een tool, geen doel.

Ben zaterdag bij een rollenbank gebeuren bij Rica geweest, de tranen schoten in je ogen en jahoor alle gerolde mannen rolde veel minder veel minder dan opgave behalve een enkeling (waaronder mijn zwager) maar die enkelingen stonden bekend dat ze zeer snelle wagens hadden (basis feiten op het circuit :bag: )

Ik mocht ook rollen met mn wrx, maar dat had aan gebrek aan gecreerde rijwind m'n motor gekost dus ik heb bedankt (ik heb zon geile intercooler vlak op de motor liggen, daar MOET je een separate ventilator opzetten anders gaat de boel naar de kloten---> maand geleden in Nieuwegein nog gebeurd).

Voorts is de wettelijke max afwijking in NL 10% (is jurisprudentie over), een 310pk wagen mag dus geleverd worden vanaf de 279pk....................

E

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 jun 2009, 23:01

Het gaat om deze discussie zo te zien

http://www.seat-online.nl/forum/index.p ... 118.0.html

Ik vind het een moeilijk verhaal. Je zal een discussie kunnen gaan krijgen over de werking van de Abt software. Als Abt zegt dat de software het vermogen terug gaat regelen als de inlaat en uitlaat zijn veranderd ten opzichte van de uitgangssituatie dan kom je in een ingewikkelde discussie over aanpassingen en garantiebepalingen

Het verhaal dat je terug geworpen kan krijgen is dat de garantie op de auto alleen houdbaar is voor de situatie dat de auto rond de 310pk zit met software. Dat is getest door Abt en daar kan Abt (en Seat) een garantie voor bepalen. Het vermogen uit de 2.0T is al hoog en als je door allerlei aanpassingen op 330pk en 470Nm komt dan worden die grenzen nog verder opgerekt. De vraag is of een dealer wel zit te wachten om hier nog dezelfde garantie op te geven.

In de garantiebepaling van Abt staat ook het volgende te lezen.

"Bei zusätzlichen Veränderungen am Fahrzeug, die unmittelbar oder mittelbar Einfluss auf die von uns erbrachten Lieferungen und Leistungen haben, erlischt jeglicher Garantieanspruch an ABT Sportsline."

http://www.abt-sportsline.de/produkte/g ... dingungen/

Oftewel bij aanpassingen aan de auto die de prestaties van de auto met Abt software kunnen beïnvloeden vervalt de garantie. PON zal dit direct inbrengen in een eventuele rechtzaak.

RVV

Bericht door RVV » 21 jun 2009, 23:34

Erik goed verhaal :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 21 jun 2009, 23:39

Precies Rutgter dat dacht ik ook al.. natuurlijk alleala leuk Airbox, miltekk. ed.. heb ook geen mening over de kwaliteit.. maar genoeg excuus voor PON/dealer om er geen werk van te maken.

atomchris

Bericht door atomchris » 21 jun 2009, 23:50

@erik:goed duidelijk verhaal!thnx
Vinnut idd ook jammer dat de andere leon al getuned was,maar een zekere dealer wist mij ook te vertellen dat het vermogen niet in de buurt komt van wat opgegeven is.....
Ag we zien wel,heb niet te klachtn nu,alleen vinnik het zo jammer (als het waar is)dat ik eigelijk een beetje in de zeik ben genomen.....
Ik zal morgen nog wel wat dingen laten zien hier waar ik ook mee zit,ga nu snel ff de laatste fles aan me kind geven.
Wel nog bedankt voor alle adviezen!!!!!
:thumbup:

atomchris

Bericht door atomchris » 22 jun 2009, 16:54

Oke:een maand na de lancering van de 310 is de normale cupra in prijs verlaagt naar 31995...
Dan had ik voor 800 euro bij jd een chip kunnen kopen>meer pk's en minder geld.....toch vreemd.....moguh ze de stickers houwuh.
Plus het risico van de inruilwaarde......maar goed nuf said.
Vandaag erug druk gehad,morgen JD maar eens bellen......

Harrie

Bericht door Harrie » 25 jun 2009, 10:17

[quote="atomchris.....
Ik zal morgen nog wel wat dingen laten zien hier waar ik ook mee zit........ :thumbup:[/quote]

Zijn er nog ontwikkelingen gaande? Reaktie gehad van Pon of dealer? En wat bedoelde je met de regel hierboven....nog meer zaken waar je niet gelukkig mee bent?

atomchris

Bericht door atomchris » 25 jun 2009, 12:45

atomchris schreef:Oke:een maand na de lancering van de 310 is de normale cupra in prijs verlaagt naar 31995...
Dan had ik voor 800 euro bij jd een chip kunnen kopen>meer pk's en minder geld.....toch vreemd.....moguh ze de stickers houwuh.
Plus het risico van de inruilwaarde......maar goed nuf said.
Vandaag erug druk gehad,morgen JD maar eens bellen......

Dat bedoelde ik.
Verder gaat ie volgende week woensdag ochtend naar JD....ben benieuwd!
Nog niks van dealer en pon vernomen....volgende week rij ik gewoon op de terug weg langs mijn dealer en gooi ik die uitdraai+rekening in hun ook en EIS ik een verklaring binnen 2 dagen(heb dan al 2 weken op een reactie gewacht.....
Gelijk bij JD vragen wat het kost om die van mij naar 310 te brengen....als het te lang gaat duren,doe ik het zelf wel......
En dan nooooooooit meer een auto bij mijn dealer kopen,je zou eens moeten weten wat we daar de afgelopen 4 jaar naar binnen hebben geschept!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jun 2009, 11:20

Ik blijf die reakties van jou toch een beetje apart vinden :hmmm: Je weet nog helemaal niets en blaast hoog van de toren, apart imho. Of enkel frustratie(s)?

atomchris

Bericht door atomchris » 29 jun 2009, 15:26

Arthur schreef:Ik blijf die reakties van jou toch een beetje apart vinden :hmmm: Je weet nog helemaal niets en blaast hoog van de toren, apart imho. Of enkel frustratie(s)?

Kan je mij A.U.B. vertellen waar mijn frustraties over gaan???? :bignews:

Dat vindt ik dan wel weer leuk om te weten....

Hoog van de toren blazen?????ik heb nog wel meer info,maar die plaats ik hier niet(in vertrouwen aan mij verteld)
En heeft ie woensdag toch 310 pk,sorry dan alvast.............. :playcar:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jun 2009, 16:48

atomchris schreef:
Kan je mij A.U.B. vertellen waar mijn frustraties over gaan???? :bignews:

Dat vindt ik dan wel weer leuk om te weten....
Volgens mij is het nu juist het punt dat het Arthur maar ik mij niet duidelijk is wat jouw punt is, omdat er nog niets vastligt. Op 'hearsay' ga je als dealer natuurlijk niet inhoudelijk reageren en zeker niet als het over een andere auto gaat.

Waarom vraag je niet, als de uitdraai tegenvalt, een gesprek aan met de manager sales om bij een kopje koffie de opties door te spreken? Geen dealer gaat iets op papier zetten dat mogelijk anders kan worden geïnterpreteerd en tegen hen gebruikt kan worden. Een dealer heeft niet alleen met jouw te maken voor een goede afhandeling maar ook met PON en misschien Abt.

atomchris

Bericht door atomchris » 29 jun 2009, 18:13

Ik ken de dealer,al wel eens vaker wat gehad,maar de uitdraai komt toch????
En die gaat toch ook gelijk naar de dealer???
Op een forum kan je niet alles vertellen(hoe iets gaat/of hoe het voelt)boekten dat is nou net het punt!
Hij zou een meel sturen(pon vertelde mij dat ze voor zoiets gewoon kunnen bellen en gelijk antwoord krijgen)en ik zou snel wat horen....
Dus als het niet lukt allemaal gaat er gewoon een brief naar pon(zoals afgesproken met pon)en dan gaat het verhaal weer verder.
Maar goed als er dus wel 310 pk in zitten zal ik mijn nederige excuses maken op dit forum.
Ik heb er al veel over gesproken met mensen die zeker wel ergens verstand van hebben.
En die bevestigen gewoon een hoop,daarbij heb ik een "vehaal" van de persoon zelf,wat voor mij gewoon heel erg duidelijk is/was.
Ik ben allang niet meer boos of geirriteerd meer,ik zou alleen graag willen hebben waar ik voor betaald heb,logisch?
En als dat niet gaat lukken roggel ik het zelf wiel met JD.
Dus eigelijk geen frustraties van mijn kant,maar gewoon een gevoel van onrecht,we zullen zien woensdag(kost me een vrije dag en 120 eu)spannend!!!!
Nog nooit een auto op zo een ding gehad! :popcorn: maar wel vaak gezien,ik zal het filmen!!
8)
Oh ja nog even dit:ik sta er juist positief in!en ga zeker niet vijandig lopen doen naar mijn dealer(als ze alles netjes doen)
Grtz chris

Plaats reactie