geloel dus. Wat moeten die dikke motorfietsen hier dan. Onzin dusTom schreef:Nou kan mezelf er wel iets bij voorstellen. Vermogen is wel leuk, auto moet wel vlot optrekken anders is er niks aan. Maar als je een 400+pk auto op een B-weg rijd (80 toegestaan) en je trapt even het gas in, dan zit je in no-time op 200+km. Veel te gek natuurlijk. Kan je na een bocht na een paar tellen alweer van het gas af. Ik heb 231pk, niet wereldschokkend, en heb dat al af en toe. Na een bocht even gasgeven, tot je op de teller kijkt en 180 ziet staan ofzo. Kut, maar weer van het gas af en even op de rem. Blijft gaaf veel vermogen en dan op het gaspedaal gaan staan, maar kan begrijpen dat men zegt dat het niet echt bruikbaar is. Met 250pk moet je na 10 tellen van het gas af omdat de naald richting de 200 gaat en je al op 2x toegestane snelheid zit, en met 400pk is dat na 6 seconden al (noem maar even wat getallen).Wat je ook vaak leest, is dat 500pk niet echt 'nodig' is, niet 'bruikbaar' is op de NL weg, enz. enz. Dat is ook gewoon gelul, er zijn zoveel situaties dat je een auto even flink door kunt laten trekken, op B wegen, opritten enz.

*zoekt onboard youtube filmpje van Nelson Piquet in Brabham BT 52 in Monaco in 1983 met 2x zoveel vermogen als Rico's kar en 3x zo licht*
Auf die Dauer hilft nur Power. (wel handig als de kar niet al te zwaar is)Bochten worden verbonden door rechte stukken.Makkelijk zat.
voorbeeld met power 530pk op 900kg, nee geen Caterham of Lotus, geen Porsche of M5:
ook leuk, Hockenheim met 'n baffer met 87pk minder dan de M5 rijdt dik 2 seconden sneller dan die M5 en 1 seconde sneller dan de Exige S 243 fwiw.
