Weer flink wat millimeters kwijt
Na lekker gegeten te hebben de achterbandjes netjes op 3,5 bar gezet. Kwartiertje rustig warm rijden en de middanarmsteun omhoog geklapt. In mijn hoofd zitten de verschillende taktieken volgens de Driftbible van Best Motoring. Stuk voor stuk de tactieken weer afgewerkt om met het nieuwe onderstel ook het drift vertrouwen te krijgen. Alleen gebruik ik mijn handrem nooit bij het driften, simpelweg omdat die niet goed genoeg is.
Het onderstel is erg fijn, maar het was toch wennen aan het veel bruter verliezen van grip. Aan de hand van verschillende soorten asfalt het vertrouwen opgebouwd en aan het eind van de avond vrijwel alle bochten en knikjes wel dwars genomen. Vooral het lift-off oversteer geeft zo'n kick met 2x70!
Wat ik vooral belangrijk vond is dat ik het links remmen nog beter onder controle kreeg. Gelukkig heb ik hier een lange bocht liggen op het industrieterein met extreem glad asfalt, de perfecte ondergrond om goed te oefenen dus. Op zondagavond met deze weersomstandigheden is het gelukkig erg rustig en ben de hele avond niemand tegen gekomen, heerlijk!
Geweldig om met beperkte middelen (192pk) zoveel lol te beleven een hele avond lang zonder dat je daar iemand anders voor nodig hebt. Dit weerstype heb ik wel echt een hele tijd gemist. Flinke tijd geleden dat ik er echt opuit ben gegaan om te driften.
Resultaat: een avond vol plezier, adrenaline, twee slicks op de achter-as en een auto die ik weer als mijn broekzak ken. Morgen de Dunlopjes er weer onderzetten en de wagen klaar maken voor Zandvoort!