Dat nummerbord, is dat toeval?
1989 BMW E30 M3 Cecotto
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Dat nummerbord, is dat toeval?
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Gezien het engels is, waarschijnlijk niet nee :oCasper schreef:![]()
Supervet!
Dat nummerbord, is dat toeval?
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
van bmwmregistry:frankv schreef:heeft hij dan wel de dunnere ruiten? en was de zwitserse versie niet iets geknepen met een ander uitlaatspruitstuk?Michel P schreef:Formeel dus een cecotto spec e30 M3. Maak geen donder uit blijft een feest!
Michel
"In addition to the initial 505 Cecotto and Ravaglia editions, the Swiss market also received a special series of 50 additional E30 M3 Cecotto models in late 1989 and early 1990. These are identical in every way to the normal Cecotto edition model aside from being fitted with a special 211-hp (DIN) version of the S14 motor tailored for Swiss emissions regulations. Being 1990 models, they are also equipped with the later M-Technic II steering wheel. A unique center console plaque that bears the signature of Johnny Cecotto, but is not individually numbered. The Swiss Cecotto models do not contain a unique VIN sequence, but are instead included within the standard E30 M3 range."
Scheelt toch weer 4pk! Niemand zal het merken.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Hey hey hey, zeg dat maar als je met die 4pk nipt verliest op de kwartmijl!frankv schreef:van bmwmregistry:frankv schreef:heeft hij dan wel de dunnere ruiten? en was de zwitserse versie niet iets geknepen met een ander uitlaatspruitstuk?Michel P schreef:Formeel dus een cecotto spec e30 M3. Maak geen donder uit blijft een feest!
Michel
"In addition to the initial 505 Cecotto and Ravaglia editions, the Swiss market also received a special series of 50 additional E30 M3 Cecotto models in late 1989 and early 1990. These are identical in every way to the normal Cecotto edition model aside from being fitted with a special 211-hp (DIN) version of the S14 motor tailored for Swiss emissions regulations. Being 1990 models, they are also equipped with the later M-Technic II steering wheel. A unique center console plaque that bears the signature of Johnny Cecotto, but is not individually numbered. The Swiss Cecotto models do not contain a unique VIN sequence, but are instead included within the standard E30 M3 range."
Scheelt toch weer 4pk! Niemand zal het merken.
- Simoni
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:27
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Xave30 schreef:Ga je hem binnenkort verwennen Simoni?!!!!!?!?![]()
Ik heb het in ieder geval voorgesteld
De wagen is echt super onderhouden, ampers iets van swirls, stond nog goed in de wax. Enkel ergens een raamrubber met ng een restje polish/wax maar niets ernstig. Ik vrees dus dat 't pas voor later zal zijn
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Simoni schreef:Xave30 schreef:Ga je hem binnenkort verwennen Simoni?!!!!!?!?![]()
De wagen is echt super onderhouden..........
. Ik vrees dus dat 't pas voor later zal zijn
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Prachtige wagen, veel plezier ermee.
De uitlaat demper is niet origineel toch, zit een erg donker geluid in.
En natuurlijk even voorstellen op http://www.e30m3.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De uitlaat demper is niet origineel toch, zit een erg donker geluid in.
En natuurlijk even voorstellen op http://www.e30m3.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Simoni
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:27
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Uitlaat is Harge, net zoals de spiegels.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Spiegels zijn Schnitzer!Simoni schreef:Uitlaat is Harge, net zoals de spiegels.
Frank 4pk zoveel nog
Een e30 m3 is gewoon iets bijzonders, is geen speciale versie voor nodig, de auto is gewoon speciaal!
Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 21 mar 2009, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
helemaal mee eens 
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Bedankt voor de leuke reacties jongelui!
Ondertussen heb ik het chassisnummer opgevraagd bij BMW:
Omschrijving: M3 E30 LIM MECH LL S14 EUR - Speciale uitvoering
Productiedatum: 29.05.1989
Verkooppunt: 02331 (BMW Niederlassung München AG)
Kleur: 250 M - Macao blue metallic
Bekleding: 0344 - Description not found
Bestelde speciale uitvoering
0354 Voorruit met groene boord
0401 Elektrisch schuifdak
0410 Elektrisch bediende ramen vooraan
0428 Gevarendriehoek en verbandkist (in de koffer)
0510 Headlight range adjustment (low beam)
0535 Description not found
0551 Description not found
0663 Radio BMW Professional RDS
0675 BMW rear compartment audio system
0681 Roof aerial
0690 Verlichte cassettenhouder
0795 Alu velgen styling 71
De demper + uitlaat zijn idd van Hartge, de originele heb ik er ook bij gekregen. Ik weet nog niet goed wat ik ga doen ... OEM pijpjes vind ik veel mooier, maar ze zullen minder goed klinken vrees ik. Al vind ik dat de Hartge een beetje te luid is. 'k Ga zien, het volume speelt niet echt een rol aangezien ik 'm toch niet plan te tracken.
Ondertussen heb ik het chassisnummer opgevraagd bij BMW:
Omschrijving: M3 E30 LIM MECH LL S14 EUR - Speciale uitvoering
Productiedatum: 29.05.1989
Verkooppunt: 02331 (BMW Niederlassung München AG)
Kleur: 250 M - Macao blue metallic
Bekleding: 0344 - Description not found
Bestelde speciale uitvoering
0354 Voorruit met groene boord
0401 Elektrisch schuifdak
0410 Elektrisch bediende ramen vooraan
0428 Gevarendriehoek en verbandkist (in de koffer)
0510 Headlight range adjustment (low beam)
0535 Description not found
0551 Description not found
0663 Radio BMW Professional RDS
0675 BMW rear compartment audio system
0681 Roof aerial
0690 Verlichte cassettenhouder
0795 Alu velgen styling 71
De demper + uitlaat zijn idd van Hartge, de originele heb ik er ook bij gekregen. Ik weet nog niet goed wat ik ga doen ... OEM pijpjes vind ik veel mooier, maar ze zullen minder goed klinken vrees ik. Al vind ik dat de Hartge een beetje te luid is. 'k Ga zien, het volume speelt niet echt een rol aangezien ik 'm toch niet plan te tracken.
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Kijk 's. cool extratjeAlexanderr schreef: 0690 Verlichte cassettenhouder
-
arjanvanessen
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
[quote="Alexanderr"]Bedankt voor de leuke reacties jongelui!
Ondertussen heb ik het chassisnummer opgevraagd bij BMW:
Omschrijving: M3 E30 LIM MECH LL S14 EUR - Speciale uitvoering
Productiedatum: 29.05.1989
Verkooppunt: 02331 (BMW Niederlassung München AG)
Kleur: 250 M - Macao blue metallic
Bekleding: 0344 - Description not found
Bestelde speciale uitvoering
0354 Voorruit met groene boord
0401 Elektrisch schuifdak
0410 Elektrisch bediende ramen vooraan
0428 Gevarendriehoek en verbandkist (in de koffer)
0510 Headlight range adjustment (low beam)
0535 Description not found
0551 Description not found
0663 Radio BMW Professional RDS
0675 BMW rear compartment audio system
0681 Roof aerial
0690 Verlichte cassettenhouder
0795 Alu velgen styling 71
0344 motorsport design anthrazit
0535 is elecktronische temperatuur regeling
0551 is onboard computer 2 met afstandbediening (raw schakelaar indrukken)
0795 staat denk ik voor m3 sondermodell 89 , en niet voor velgen
Arjan
ps mooi ding !!
Ondertussen heb ik het chassisnummer opgevraagd bij BMW:
Omschrijving: M3 E30 LIM MECH LL S14 EUR - Speciale uitvoering
Productiedatum: 29.05.1989
Verkooppunt: 02331 (BMW Niederlassung München AG)
Kleur: 250 M - Macao blue metallic
Bekleding: 0344 - Description not found
Bestelde speciale uitvoering
0354 Voorruit met groene boord
0401 Elektrisch schuifdak
0410 Elektrisch bediende ramen vooraan
0428 Gevarendriehoek en verbandkist (in de koffer)
0510 Headlight range adjustment (low beam)
0535 Description not found
0551 Description not found
0663 Radio BMW Professional RDS
0675 BMW rear compartment audio system
0681 Roof aerial
0690 Verlichte cassettenhouder
0795 Alu velgen styling 71
0344 motorsport design anthrazit
0535 is elecktronische temperatuur regeling
0551 is onboard computer 2 met afstandbediening (raw schakelaar indrukken)
0795 staat denk ik voor m3 sondermodell 89 , en niet voor velgen
Arjan
ps mooi ding !!
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Ik heb zaterdag weer veel plezier gehad met de mijne, laat hem snel op NL kenteken zetten, dan kun je ook los!
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Belgisch toch? Of zit ik er naast?frankv schreef:Ik heb zaterdag weer veel plezier gehad met de mijne, laat hem snel op NL kenteken zetten, dan kun je ook los!
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Inderdaad Belgisch ... een kanarie-kenteken op zo'n mooie auto is zonde 8)
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
beetje met kleuren zitten knoeien om het goed te krijgen (tis beter dan het origineel, maar nog steeds slecht
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Nog een beetje illegaal met engelse plaatjes aan het gummen?
Je mag de auto zo voor mijn deur zetten hoor. Damn wat is die mooi!
Je mag de auto zo voor mijn deur zetten hoor. Damn wat is die mooi!
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
De auto is verzekerd op mijn naam en is nog steeds ingeschreven op de Britse platen .. kan dus geen kwaad 
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Keuringsstation deed erg moeilijk over de zijspiegels van ACS, die zijn blijkbaar niet Europees goedgekeurd en moesten er dus van. Ook de motorcode kwam niet voor in hun computer, dus ik moet een attest van BMW kunnen voorleggen.
Vandaag heb ik al de zijspiegels kunnen vervangen (met de hulp van een vriend, alleen lukte het niet
) en donderdag mag ik bij BMW langs. Vrijdag dan naar de keuring en HOPELIJK is het dan eindelijk in orde om op Belgisch kenteken te kunnen rijden.

Vandaag heb ik al de zijspiegels kunnen vervangen (met de hulp van een vriend, alleen lukte het niet
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
ff duimen dus. 
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Komt wel goedXave30 schreef:ff duimen dus.
Het is erg vervelend allemaal omdat ik maar 1 dagje vrijaf neem per week; dus ik moet mij telkens schikken om alles dàn geregeld te hebben, en dat lukt niet altijd. Daardoor sleept alles een heel eind aan ...
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
Nog steeds aan't wachten op mijn gelijkvormigheidsattest .. In afwachting nog eens van stal gehaald om naar de importeur te rijden. Voor de Belgische keuring had ik immers een attest nodig van BMW zelf, met alle motorcodes. Omdat de auto een "swiss cecotto" is, is de auto totaal onbekend in België en heeft de keuring echt alle mogelijke details nodig, zodat de overheid zeker genoeg belasting kan heffen op de auto
Nu heb ik er dus weer een 400km mee kunnen rijden ... wat een SUBLIEM ding zeg
In het Brusselse heb ik een paar klaverbladjes meegenomen; het weergalmen van de uitlaat onder de bruggen; de grip; het stuurgevoel; de feel van het alcantara; de directheid van het gaspedaal; de explosie vanaf 5500opm; .. dit moet gewoon één van de beste rijdersauto's ooit zijn!
Op weg naar huis kwam ik nog een witte 944 Turbo tegen .. ding zag er punt-en puntgaaf uit. Onder de 180kmh geraakte de P niet voorbij .. maar eens voorbij die snelheid heeft 'm zijn aerodynamisch voordeel ..
Ik heb ondertussen ook een topspeedrun gedaan; ketel trekt er stevig aan tot 140-150mph (240kmh) op teller, en ik had de indruk dat hij daar nog niet op het einde van z'n latijn zat. Aan die snelheid heb ik het voor bekeken gehouden want de auto is nog niet ingeschreven, was toen nog niet gekeurd, en ik heb mijn rijbewijs nog maar net terug .. zou het niet opnieuw kwijt willen zijn
Vrijdag rijd ik mee in een "oldtimer, classic en special car rally" ... dus ik ben gisteren aan het poetsen geslagen




Tijd dat er eens deftige foto's van genomen worden
Nu heb ik er dus weer een 400km mee kunnen rijden ... wat een SUBLIEM ding zeg
In het Brusselse heb ik een paar klaverbladjes meegenomen; het weergalmen van de uitlaat onder de bruggen; de grip; het stuurgevoel; de feel van het alcantara; de directheid van het gaspedaal; de explosie vanaf 5500opm; .. dit moet gewoon één van de beste rijdersauto's ooit zijn!
Op weg naar huis kwam ik nog een witte 944 Turbo tegen .. ding zag er punt-en puntgaaf uit. Onder de 180kmh geraakte de P niet voorbij .. maar eens voorbij die snelheid heeft 'm zijn aerodynamisch voordeel ..
Ik heb ondertussen ook een topspeedrun gedaan; ketel trekt er stevig aan tot 140-150mph (240kmh) op teller, en ik had de indruk dat hij daar nog niet op het einde van z'n latijn zat. Aan die snelheid heb ik het voor bekeken gehouden want de auto is nog niet ingeschreven, was toen nog niet gekeurd, en ik heb mijn rijbewijs nog maar net terug .. zou het niet opnieuw kwijt willen zijn
Vrijdag rijd ik mee in een "oldtimer, classic en special car rally" ... dus ik ben gisteren aan het poetsen geslagen
Tijd dat er eens deftige foto's van genomen worden
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
No words needed. Subliem gewoon

