
BMW E92 325iA High Executive (lager bij de grond...)
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Mooi ding man! 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Joop!!!!! wat een supergave kar man 
Heel veel fijne km's in dat ding gewenst 8)

Heel veel fijne km's in dat ding gewenst 8)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Hele mooie auto ! M-stuur erin en andere velgen en helemaal klaar !
Hoe rijdt en klinkt de auto met automaat ? Vind de binnenkant ook geweldig omdat je de bult niet hebt. Niet dat ik de bult lelijk vind, maar dit is toch echt wel stoerder !
Hoe rijdt en klinkt de auto met automaat ? Vind de binnenkant ook geweldig omdat je de bult niet hebt. Niet dat ik de bult lelijk vind, maar dit is toch echt wel stoerder !
- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
18" gaan er zaterdag onder, heb afgelopen dinsdag een krik bij de dealer opgehaald voor een slordige €104,-; maar ja dan kan ik iig zelf de wielen wisselen.
Wat betreft het rijden met de automaat: Zelf schakelen behoort gewoon tot de opties; is namelijk een Steptronic automaat. Motortje is ook een bekende, de zescilinder draait in .25i vorm van voor 09-2007 gretiger toeren dan de uitvoering van na 09-2007 (sindsdien een teruggetunede 3.0L R6); maar van binnen is de motor wel nauwelijks hoorbaar, enkel wanneer je lekker doortrekt hoor je hem op de achtergrond.
Automaat (D): lekker relaxed
Automaat in sportstand (DS): knalt bij gas naar de vloer gewoon richting de 5000-6000rpm, voordat ie doorschakelt.
Sequentieel in sportstand: het schakelen zelf gaat nog redelijk vlot vind ik zelf. Het zijn geen SMG-schakelsnelheden als in de M3, maar zeker vlot genoeg op en terug voor een sportieve rijstijl. Daarnaast remt de auto ook redelijk tot goed op de motor af, wanneer je handmatig terugschakeld.
Tot nu toe geen klagen iig; een lange proefrit moest mij ook overtuigen om deze stap te nemen.
Heb de auto dik een uur meegekregen, als het langer moest nog langer. Maar dat uurtje was eigenlijk al overtuigend genoeg.
Inmiddels al weer een 1500km en een paar sportieve bochtige stukken verder, maar vooral in de sequentiële stand kan ik me nog dikke prima vermaken en geeft het me nog een gevoel van snelheid maken; een gevoel welke je bij de D- en DS-stand eigenlijk nauwelijks hebt (op de wat hoger toerendraaiende motor na dan), de auto loopt met gemak naar snelheden ver boven de 200km/h, waarbij je het idee hebt net 100km/h te rijden.
Eigenlijk is het allemaal vrij simpel: Lekker rustig warmrijden in D, wanneer warm: pookje naar links en zelf schakelen. Afgelopen week 's avonds al wat dijkwegen (van Arnhem naar Leerdam en weer terug naar Rhenen/Ede) gepakt; in de sequentiële stand is het nog meer dan dikke prima om sportief rijden met een automaat.
Zondagmiddag eigenlijk eender over een dikke 270km sturen, na een stukje autobahn (ook zelfschakelend) kom je vlot naar de 230-240 op de teller, in 5 (6 is een echte 'overdrive'), de binnenwegen van de achterhoek en twente opgezocht richting de Veluwe, daar ook de schakelpartij weer in eigen hand genomen, dat rijdt eigenlijk super.
Wat betreft interieur: het M-stuur mis ik eigenlijk niet; dat stuur is namelijk nagenoeg gelijk aan het sportstuur wat standaard in de coupé zit; lekker dik en je voelt alles wat onder de voorwielen gebeurt. Het enige serieuze verschil is het M-embleempje en de bekleding van het stuurwiel. Dikte is namelijk nauwelijks anders dan het originele M-stuurwiel (wat ik overigens net te dik vind).
Nav-systeem was voor mij eigenlijk geen noodzakelijke optie; leuk als het aanwezig was, jammer wanneer niet. Vind zelf het dashboard zonder de extra bult opgeruimder en netter ogen dan degeen met de extra bult; die mening is iig nog niet veranderd.
Wat betreft het rijden met de automaat: Zelf schakelen behoort gewoon tot de opties; is namelijk een Steptronic automaat. Motortje is ook een bekende, de zescilinder draait in .25i vorm van voor 09-2007 gretiger toeren dan de uitvoering van na 09-2007 (sindsdien een teruggetunede 3.0L R6); maar van binnen is de motor wel nauwelijks hoorbaar, enkel wanneer je lekker doortrekt hoor je hem op de achtergrond.
Automaat (D): lekker relaxed
Automaat in sportstand (DS): knalt bij gas naar de vloer gewoon richting de 5000-6000rpm, voordat ie doorschakelt.
Sequentieel in sportstand: het schakelen zelf gaat nog redelijk vlot vind ik zelf. Het zijn geen SMG-schakelsnelheden als in de M3, maar zeker vlot genoeg op en terug voor een sportieve rijstijl. Daarnaast remt de auto ook redelijk tot goed op de motor af, wanneer je handmatig terugschakeld.
Tot nu toe geen klagen iig; een lange proefrit moest mij ook overtuigen om deze stap te nemen.
Heb de auto dik een uur meegekregen, als het langer moest nog langer. Maar dat uurtje was eigenlijk al overtuigend genoeg.
Inmiddels al weer een 1500km en een paar sportieve bochtige stukken verder, maar vooral in de sequentiële stand kan ik me nog dikke prima vermaken en geeft het me nog een gevoel van snelheid maken; een gevoel welke je bij de D- en DS-stand eigenlijk nauwelijks hebt (op de wat hoger toerendraaiende motor na dan), de auto loopt met gemak naar snelheden ver boven de 200km/h, waarbij je het idee hebt net 100km/h te rijden.
Eigenlijk is het allemaal vrij simpel: Lekker rustig warmrijden in D, wanneer warm: pookje naar links en zelf schakelen. Afgelopen week 's avonds al wat dijkwegen (van Arnhem naar Leerdam en weer terug naar Rhenen/Ede) gepakt; in de sequentiële stand is het nog meer dan dikke prima om sportief rijden met een automaat.
Zondagmiddag eigenlijk eender over een dikke 270km sturen, na een stukje autobahn (ook zelfschakelend) kom je vlot naar de 230-240 op de teller, in 5 (6 is een echte 'overdrive'), de binnenwegen van de achterhoek en twente opgezocht richting de Veluwe, daar ook de schakelpartij weer in eigen hand genomen, dat rijdt eigenlijk super.
Wat betreft interieur: het M-stuur mis ik eigenlijk niet; dat stuur is namelijk nagenoeg gelijk aan het sportstuur wat standaard in de coupé zit; lekker dik en je voelt alles wat onder de voorwielen gebeurt. Het enige serieuze verschil is het M-embleempje en de bekleding van het stuurwiel. Dikte is namelijk nauwelijks anders dan het originele M-stuurwiel (wat ik overigens net te dik vind).
Nav-systeem was voor mij eigenlijk geen noodzakelijke optie; leuk als het aanwezig was, jammer wanneer niet. Vind zelf het dashboard zonder de extra bult opgeruimder en netter ogen dan degeen met de extra bult; die mening is iig nog niet veranderd.
- Fernando
- Berichten: 5085
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
FF voor het idee....


- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Die 225M velgen zijn idd. ook super (en eigenlijk nog fraaier dan de 193M's); wellicht kan ik die nog wel een keer voor weinig op de kop tikken net als de 193M's die ik er nu onder ga zetten.
Bij de 19" zal de auto idd. ook wel een stukje omlaag moeten, maar of die zo laag moet als je hem ge-PS'ed heb vraag ik me af, is wel erg laag; auto moet nog wel vloeiend over de drempels kunnen knallen
...
Bij de 19" zal de auto idd. ook wel een stukje omlaag moeten, maar of die zo laag moet als je hem ge-PS'ed heb vraag ik me af, is wel erg laag; auto moet nog wel vloeiend over de drempels kunnen knallen

- Fernando
- Berichten: 5085
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Lol hij is idd wel laag ja, maar als je wil kan ik hem wel omhoog shoppen hoor kleine moeite... 

- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Stoere bak! 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Zover verlagen Joop!
Staat em helemaal goed
Staat em helemaal goed

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Prachtig interieur ook! 8)
- farl
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 07 aug 2008, 09:27
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Ik had hem al op E46forum gezien, echt een mooie auto. Ik vind de kleur combinatie van de buitenkant en het leer aan de binnenkant echt super mooi staan!
Veel plezier ermee!

Veel plezier ermee!
- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Thanks voor de positieve reacties tot dusver.
De 193M velgen er vanmiddag maar eens onder gegooid...
Hier alvast een paar foto's die ik met de telefoon heb gemaakt (geen superkwaliteit) voor het idee:


'k Zit alleen nog even met een visueel dingetje... Die auto mag eigenlijk zoals ik eigenlijk al verwachte met deze velgen omlaag.
Ben er alleen nog niet uit op welke manier de auto een stukje omlaag moet.
De makkelijkste manier is een aantal verlagingsveren van Eibach type Prokit (E10-20-014-12-22) bijvoorbeeld. Echter gaat de koets dan behoorlijk rap omlaag met 35mm voor en 25mm achter.
Nog andere suggesties?
De 193M velgen er vanmiddag maar eens onder gegooid...
Hier alvast een paar foto's die ik met de telefoon heb gemaakt (geen superkwaliteit) voor het idee:
'k Zit alleen nog even met een visueel dingetje... Die auto mag eigenlijk zoals ik eigenlijk al verwachte met deze velgen omlaag.
Ben er alleen nog niet uit op welke manier de auto een stukje omlaag moet.
De makkelijkste manier is een aantal verlagingsveren van Eibach type Prokit (E10-20-014-12-22) bijvoorbeeld. Echter gaat de koets dan behoorlijk rap omlaag met 35mm voor en 25mm achter.
Nog andere suggesties?
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Hij mag inderdaad wel ietsje lager!
Maar wat een mooie tijdloze auto is het
Maar wat een mooie tijdloze auto is het

- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Eibach setje; klaar.........................
- Mooi laag ( zonder ordinair te zijn)
- Iets steviger veer gedrag ( standaard iets te soft)
- Zijn zwarte veren, dus geen opvallend rood, geel of blauw....................dus weer dikke prima
Ik heb het in 2001 toen ik de E46 328i kocht ook laten doen ( na 2 dagen sturen vond ik die kar te veel deinen), Eibach setje er onder en perfect verder.............
http://www.modbargains.com/product.aspx ... E90_E92_MW" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mooi laag ( zonder ordinair te zijn)
- Iets steviger veer gedrag ( standaard iets te soft)
- Zijn zwarte veren, dus geen opvallend rood, geel of blauw....................dus weer dikke prima
Ik heb het in 2001 toen ik de E46 328i kocht ook laten doen ( na 2 dagen sturen vond ik die kar te veel deinen), Eibach setje er onder en perfect verder.............
http://www.modbargains.com/product.aspx ... E90_E92_MW" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door romo op 21 feb 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijzbed-opc
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
- Locatie: krommenie
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)

Toppie Joop een hele hele hele mooie bak hoor,mijn complimenten. 8)
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Hele mooie auto zo, helemaal met die velgen! Paar cm lager en een ultieme combinatie!
Laatst gewijzigd door Max V op 22 feb 2009, 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Heb E90post-forum even nagelopen; weinig E92 foto's met Eibach Pro Kit, maar kwam deze wel tegen en dat ziet er eigenlijk gewoon nog steeds netjes uit:


Verlagen moet niet naar het ordinaire doorschieten, komt ten eerste het optische aspect niet ten goede, maar de dagelijkse bruikbaarheid van de auto al helemaal niet. Denk dat ik bij de bmw-specialist hier in het dorp maar eens even ga vragen hoe lang het duurt om ze eronder te zetten en evt. opnieuw uitlijnen van de auto; heb namelijk al een setje gezien voor €189,- bij Promaxx.nl, dat lijkt me netjes geprijsd.
Vervolgens even nadenken, of het echt de weg om op deze manier de auto te verlagen. Standaard schokbrekers krijgen het wel iets meer voor hun kiezen. Als ik de verhalen op E90post moet geloven dan kan het voor de rijkwaliteit geen kwaad.
Verlagen moet niet naar het ordinaire doorschieten, komt ten eerste het optische aspect niet ten goede, maar de dagelijkse bruikbaarheid van de auto al helemaal niet. Denk dat ik bij de bmw-specialist hier in het dorp maar eens even ga vragen hoe lang het duurt om ze eronder te zetten en evt. opnieuw uitlijnen van de auto; heb namelijk al een setje gezien voor €189,- bij Promaxx.nl, dat lijkt me netjes geprijsd.
Vervolgens even nadenken, of het echt de weg om op deze manier de auto te verlagen. Standaard schokbrekers krijgen het wel iets meer voor hun kiezen. Als ik de verhalen op E90post moet geloven dan kan het voor de rijkwaliteit geen kwaad.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Schraapt de voorbumper al over het asfalt?
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
nog niet maar we hebben Joop opgegeven voor Pimpmyride, maar dat weet ie nog niet! 

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Nee man, De Grote Beurt :banaan:
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Het valt mij hier op dat de achterste velg meer naar binnen staat, jammer en hoort dat ook zo?Joop schreef:Heb E90post-forum even nagelopen; weinig E92 foto's met Eibach Pro Kit, maar kwam deze wel tegen en dat ziet er eigenlijk gewoon nog steeds netjes uit:
Verlagen moet niet naar het ordinaire doorschieten, komt ten eerste het optische aspect niet ten goede, maar de dagelijkse bruikbaarheid van de auto al helemaal niet. Denk dat ik bij de bmw-specialist hier in het dorp maar eens even ga vragen hoe lang het duurt om ze eronder te zetten en evt. opnieuw uitlijnen van de auto; heb namelijk al een setje gezien voor €189,- bij Promaxx.nl, dat lijkt me netjes geprijsd.
Vervolgens even nadenken, of het echt de weg om op deze manier de auto te verlagen. Standaard schokbrekers krijgen het wel iets meer voor hun kiezen. Als ik de verhalen op E90post moet geloven dan kan het voor de rijkwaliteit geen kwaad.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Achterste velgen staan/stonden nogal ver naar binnen. Bij de recente facelift van de E90 is dat een van de dingen die veranderd is (spoorbreedte vergroot).
- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Heb het verlagingsverhaal nog even op de lange baan geschoven, wil daar nog even goed over nadenken voordat ik een verlagingssetje van een paar honderd euro er onder schroef om er een paar weken later achter te komen, dat dat wellicht niet de meest handige zet was geweest.
Wat betreft de achterwielen: dat is een BMW-dingetje geloof ik. Snap nog steeds niet waarom Audi het wel voor elkaar krijgt die wielen nagenoeg glad met de koets te krijgen en BMW niet. Op de foto's hierboven en ook de wielen onder mijn auto zijn allen breedset uitvoeringen, dus de achterwielen zijn al breder dan de voorwielen en nog steken ze naar binnen (enerzijds ook omdat BMW ze verder naar binnensteekt ET=37 ipv 34 voor), gemiste kans denk ik.
Zo kan het namelijk ook (zelfde 193M wielen die ik nu, maar dan op de vorige auto):


Wat betreft de achterwielen: dat is een BMW-dingetje geloof ik. Snap nog steeds niet waarom Audi het wel voor elkaar krijgt die wielen nagenoeg glad met de koets te krijgen en BMW niet. Op de foto's hierboven en ook de wielen onder mijn auto zijn allen breedset uitvoeringen, dus de achterwielen zijn al breder dan de voorwielen en nog steken ze naar binnen (enerzijds ook omdat BMW ze verder naar binnensteekt ET=37 ipv 34 voor), gemiste kans denk ik.
Zo kan het namelijk ook (zelfde 193M wielen die ik nu, maar dan op de vorige auto):
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Gefeliciteerd met de nieuwe wheels Joop 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E92 325iA High Executive (foto's pag. 3)
Bij de facelift is dat wel redelijk voor elkaar gekomen. Foto:Joop schreef:Wat betreft de achterwielen: dat is een BMW-dingetje geloof ik. Snap nog steeds niet waarom Audi het wel voor elkaar krijgt die wielen nagenoeg glad met de koets te krijgen en BMW niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Gisae, JdvPolo, jessedehaan, tomgtr, Wimo en 18 gasten