VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Kevin20v

Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)

Bericht door Kevin20v » 07 mar 2009, 17:38

haha ja inderdaad, ik leg nu echter eerst de prioriteit bij een huis met een redelijk flinke tuin...

Dan kan ik namelijk zelf een dubbele garage bouwen met put etc. Ik ben het goed gewend nu met de klusloods, echter is dat met een paar weken ook afgelopen.

Als ik die dubbele garage met put heb kan ik dan op m'n gemakje een leuke tracktool bouwen met een beest van een motor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 07 mar 2009, 20:16

:clap: :clap: :clap: Zo mooi he, echt heel goed Kevin20v.
En ook voor mij zo herkenbaar he :wink: .
En ik begrijp op aanraden van Remco om eens bij je project te gaan kijken,dat het niet meevalt om ook nog met een Duc. te bezig houden.
Je kan je geld maar 1 x uitgeven.
Daar is Remco inmiddels ook wel achter :roflol:
Ga zo door Kevi20v. :thumbup:

Greetz Peter.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 07 mar 2009, 22:28

Haha dankje Peter!
Inderdaad je kunt je geld maar 1x uitgeven en d'r is al een berg geld in deze auto gegaan zeg :hammer:

PFFFF het zit vandaag weer even belachelijk tegen....

Ik zou morgen eigenlijk gaan testrijden maar vandaag kwam ik erachter dat er iets heul hard knakt als ik met een redelijke snelheid rem...
Het komt van rechtsvoor, voel het ook in het pedaal en klinkt belachelijk hard.

Alles gecheckt, alles zit vast, schroefset omhoog gezet, gekeken of er iets aanloopt, heb de hele motorruimte alles wat een geluid zou kunnen maken met een taillerib vastgemaakt.

Maar het geluid blijft...

Vorige week heb ik de aandrijfas los gehad, en de homokineet ook om de binnenste ashoes te vervangen, en dat is dus ook de kant die nu knakt bij remmen.

Het vreemde is dat ik het alleen hoor bij remmen, bij optrekken hoor je het absoluut niet (ook niet bij gewoon rijden of bochten nemen).

Als er iemand een tip heeft, GRAAG (ik zit er nu best wel even doorheen!!!!!) :cry:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 08 mar 2009, 01:37

Helaas ben zojuist nog ff een paar uurtjes bezig geweest maar het is nog niet opgelost.

Heb spacers gebruikt voor het eventueel aantikken van de klauw tegen de velg (kon het me ook niet voorstellen), kortere bouten, de blokken van links en rechts omgewisseld, bridgebolt iets bijgevijld leek erop dat de schijf hier tegenaan kwam (was uiteindelijk de oplossing ook niet).

Heb de bouten etc. van het onderstel nagelopen, voordat de remmen, hoofdremcilinder, achteras, en ashoes vervangen waren had hij dit niet!

Dus ligt het ook niet aan stuurstang/stabistang en veerpoot hier zit ook geen speling op... (mk1 heeft geen subframe)
Het lijstje van eventuele oorzaken is nu korter maar ik vind het wel hoerig dat het nog niet opgelost is :cry:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 mar 2009, 02:57

Moeilijke zeg :hmmm: Als de ashoes het enige is dat je aan de voorzijde hebt gedaan dan zou ik daar toch gaan zoeken. Misschien iets niet helemaal goed gemonteerd waar bij het remmen spanning opkomt ofzo. Voorste klauwen ook nog weer los gehad? Aandrijfas moer gecheckt?

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 08 mar 2009, 11:10

Aandrijfasmoer heb ik ook gechecked die zat en zit goed (ook nog eens los gehad), en de wiellagers zijn sinds vervangen nog geen 200km meer op de weg geweest.
Ook heb ik al die tijd met stilstaan een aandrijfas in het lager gehad zodat er geen extra slijtage is.

Als ik een bocht maak en een beetje gas geef hoor je de homokineet ook niet, het is me echt een raadsel!

SteV6

Bericht door SteV6 » 08 mar 2009, 15:26

Kevin,

Kan het zijn dat de stabilisatorstang dit geluid veroorzaakt? Ik weet dat de rubbers of de bevestigingsbeugeltjes wel eens een hard krakend geluid kunnen maken bij stevig remmen omdat de auto daarbij duikt en dus de hele stang roteert in de bevestigingsbeugels.

Succes bij je zoektocht naar de oorzaak.

Stephan

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 08 mar 2009, 23:32

Hej Steve nog bedankt voor de tip, heb het allemaal nog eens nagelopen maar dat was het helaas ook niet.

Waarschijnlijk hebben we het nu echter wel gevonden (heeft dus een heel weekend geduurd, ruim 12 uur per dag)

De G60-schijven hebben een grotere diameter boutgaten, en bij mijn naven waren de boutjes afgebroken waarmee je de schijf op de naaf vast zet.
Hierdoor schuift bij vol remmen de schijf +/- 2mm van z'n plek, dat tekent zich ook af op de schijf (de stalen wielen hebben geen heel groot oppervlakte tegen de naaf aan).

Helaas is tijdens het uitboren vanavond een boortje in het afgebroken boutje afgebroken (volgen jullie het nog :lol: )
Morgen dus maar een setje cobalt-boren halen en 2 nieuwe remschijf boutjes, en kijken of ik het zo opgelost krijg

Overal is een oplossing voor, alleen soms moet je er met een stel knappe koppen een weekendje voor uittrekken.... :lol:
Lin, Erik en Roger bedankt voor het eeuwige geduld :lol:

FabianGTi

Bericht door FabianGTi » 09 mar 2009, 00:38

Blijf het een gaaf project vinden :love:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 mar 2009, 00:48

Ben blij dat je het gevonden hebt, man waar het al niet in kan zitten! Zo had ik eens een keer een loodje tegen de klauw aanzitten. Hadden ze de loodjes aan de binnenkant geplakt omdat ze geen slaglood hadden. Het wiel is er wel 3x af geweest voordat ik het beschadigde loodje zag :bag: :lol:

a.levasier

Bericht door a.levasier » 09 mar 2009, 11:34

De aanhouder wint :thumbup:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 09 mar 2009, 23:57

Thnx :thumbup:

Ik heb echt iets geweldig leuks ontdekt over de cabrio, ik ben eens gaan zoeken in de originele papieren van de cabrio.

De originele duitse onderhoudsboekjes zitten er nog bij, hierin vond ik de volgende zaken:

De heer Louis Leitz kocht de cabrio op 04-09-1983, en als adres van dhr Leitz staat erbij Siemensstrasse 64 in Stuttgart.
Aan de onderhoudshistorie te zien viel het me al op dat dhr. Leitz ongeveer 15.000km reed in 6 maanden tijd, ik ga er dus vanuit dat het een zakenauto is geweest.

Nu ben ik eens gaan Googlen, kom ik erachter dat Johann Ludwig Leitz in 1896 de "Leitz ordnermap" heeft uitgevonden, wat ik zo verder uit google/wikipedia informatie kan vinden lijkt het dat Louis Leitz dus de zoon te zijn van de uitvinder van de ordnermap! (er is ook een Louis Leitz schule in Duitsland :lol: )
De eerste Louis Leitz is in 1918 gestorven, ik weet echter niet of er later nog een Louis Leitz de 2e is gekomen.

Als ik vervolgens verder ga googlen vind ik dat de "Leitz GMBH" (ja die grote van al die kantoorartikelen) gevestigd is aan de Siemensstrasse 64 in Stuttgart (hetzelfde adres als in mijn onderhoudsboekje staat).

Voor het gemak ga ik er even vanuit dat de auto als bedrijfsauto is gekocht voor de Leitz familie of een van hun medewerkers.
Ik ga kijken of ik op een of andere manier nog wat verder in het verleden van mijn cabrio kan duiken!!

jos_br

Bericht door jos_br » 10 mar 2009, 07:35

Kevin20v schreef:Hej Steve nog bedankt voor de tip, heb het allemaal nog eens nagelopen maar dat was het helaas ook niet.

Waarschijnlijk hebben we het nu echter wel gevonden (heeft dus een heel weekend geduurd, ruim 12 uur per dag)

De G60-schijven hebben een grotere diameter boutgaten, en bij mijn naven waren de boutjes afgebroken waarmee je de schijf op de naaf vast zet.
Hierdoor schuift bij vol remmen de schijf +/- 2mm van z'n plek, dat tekent zich ook af op de schijf (de stalen wielen hebben geen heel groot oppervlakte tegen de naaf aan).

Helaas is tijdens het uitboren vanavond een boortje in het afgebroken boutje afgebroken (volgen jullie het nog :lol: )
Morgen dus maar een setje cobalt-boren halen en 2 nieuwe remschijf boutjes, en kijken of ik het zo opgelost krijg

Overal is een oplossing voor, alleen soms moet je er met een stel knappe koppen een weekendje voor uittrekken.... :lol:
Lin, Erik en Roger bedankt voor het eeuwige geduld :lol:
Die boutjes houden de schijf niet op zijn plaats, daar zijn ze te klein voor. Wanneer de schijf echt tussen het wiel en naaf heen en weer zou schuiven is er iets mis (wiel los).
Verder een strak project.
Jos.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 mar 2009, 08:15

Kevin20v schreef:Thnx :thumbup:

Ik heb echt iets geweldig leuks ontdekt over de cabrio, ik ben eens gaan zoeken in de originele papieren van de cabrio.

De originele duitse onderhoudsboekjes zitten er nog bij, hierin vond ik de volgende zaken:

De heer Louis Leitz kocht de cabrio op 04-09-1983, en als adres van dhr Leitz staat erbij Siemensstrasse 64 in Stuttgart.
Aan de onderhoudshistorie te zien viel het me al op dat dhr. Leitz ongeveer 15.000km reed in 6 maanden tijd, ik ga er dus vanuit dat het een zakenauto is geweest.

Nu ben ik eens gaan Googlen, kom ik erachter dat Johann Ludwig Leitz in 1896 de "Leitz ordnermap" heeft uitgevonden, wat ik zo verder uit google/wikipedia informatie kan vinden lijkt het dat Louis Leitz dus de zoon te zijn van de uitvinder van de ordnermap! (er is ook een Louis Leitz schule in Duitsland :lol: )
De eerste Louis Leitz is in 1918 gestorven, ik weet echter niet of er later nog een Louis Leitz de 2e is gekomen.

Als ik vervolgens verder ga googlen vind ik dat de "Leitz GMBH" (ja die grote van al die kantoorartikelen) gevestigd is aan de Siemensstrasse 64 in Stuttgart (hetzelfde adres als in mijn onderhoudsboekje staat).

Voor het gemak ga ik er even vanuit dat de auto als bedrijfsauto is gekocht voor de Leitz familie of een van hun medewerkers.
Ik ga kijken of ik op een of andere manier nog wat verder in het verleden van mijn cabrio kan duiken!!
Gave ontwikkeling man.....
Lijkt me leuk om te ontdekken....

Walter

Bericht door Walter » 10 mar 2009, 09:03

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 10 mar 2009, 10:10

jos_br schreef: Die boutjes houden de schijf niet op zijn plaats, daar zijn ze te klein voor. Wanneer de schijf echt tussen het wiel en naaf heen en weer zou schuiven is er iets mis (wiel los).
Jos.
Dankje Jos,

toch is het echt zo, de schijven horen niet op de golf 1, hierdoor zitten er grotere gaten in de schijf dan bij de golf 1. Je ziet de schijf gewoon schuiven tegen de wielbouten aan.
Hierna zijn de wielbouten ook los! (terwijl ze wel op moment zijn vastgedraaid)
Ik denk dat als het kleine boutje weer door de schijf zit dat er iets meer houvast is, en dat de schijf dan niet meer zal schuiven...

@ Eric H: Ja super, ik vind het wel leuk om te onderzoeken, dus ik ga eens flink m'n best doen!

@ Walter: :shock: Dat is de informatie die ik zoek, leuk om te horen dat hij autogek is wellicht dat dat de zoektocht makkelijker maakt.

Als ik zo brutaal mag zijn, jij hebt niet toevallig nog contact met iemand die weer contactgegevens hebben van die meneer Leitz?

:shakeit:

Jeroen R

Bericht door Jeroen R » 10 mar 2009, 11:08

Kevin20v schreef:
jos_br schreef: Die boutjes houden de schijf niet op zijn plaats, daar zijn ze te klein voor. Wanneer de schijf echt tussen het wiel en naaf heen en weer zou schuiven is er iets mis (wiel los).
Jos.
Dankje Jos,

toch is het echt zo, de schijven horen niet op de golf 1, hierdoor zitten er grotere gaten in de schijf dan bij de golf 1. Je ziet de schijf gewoon schuiven tegen de wielbouten aan.
Hierna zijn de wielbouten ook los! (terwijl ze wel op moment zijn vastgedraaid)
Ik denk dat als het kleine boutje weer door de schijf zit dat er iets meer houvast is, en dat de schijf dan niet meer zal schuiven...
Kun je dan misschien niet busjes gebruiken om het schuiven tegen te gaan?

Walter

Bericht door Walter » 10 mar 2009, 11:20

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 12 mar 2009, 12:30

Dankje Walter!! :)

Zojuist heb ik de nieuwe cobaltboortjes opgehaald, en heb ik hulzen besteld die van M12 naar M14 gaan, dus dan kan de schijf zeker niet meer schuiven!!
Hopen dat dit het dan op gaat lossen!!

2000USA

Bericht door 2000USA » 12 mar 2009, 13:39

Kijk zojuist hier even naast mijn bureau: verrek > Leitz documentenbakjes! :mrgreen:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 12 mar 2009, 17:11

hahaha ja als ik hier rechts van me kijk staat er ook nog een Leitz klapper die eruit ziet alsof die ook uit 1983 komt :clap:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 15 mar 2009, 17:32

@ Jos: Je had gelijk, na vandaag de oude klauwen en schijven terug te hebben gezet bleek het geluid toch uit de klauwen te komen....

Helaas, heel erg zonde en zal waarschijnlijk wel weer duur worden om op te lossen, echter ben ik wel blij dat we het hebben gevonden, er zijn momenten geweest dat ik het toch even niet meer zag zitten!

Wat helemaal fucked up is, de klauwen heb ik gloednieuw gekocht in canada en zijn nu iets meer dan 1 jaar oud maar hebben nog geen 2km gemonteerd onder de auto gezeten (zijn pas 3 a 4 weken geleden erop gezet).

Hoop dat er wat te regelen valt met het bedrijf!

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 17 mar 2009, 10:12

Gaaf project. Erg leuk om te lezen. Je weet er veel van! :shock: Succes verder.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 19 mar 2009, 11:24

Dankje :D Die kennis is pas gekomen tijdens het bouwen, van te voren deed ik zelf alleen zomer tegen winterwielen wisselen :lol:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 31 mar 2009, 12:46

:lol:

Handremkabel issue is nu ook gefixd, ik had handremkabels van een scirocco II 16v, maar die waren precies 6,7cm te kort!
Nu heb ik nieuwe handremkabels van een 84'er Golf 2 GTI 16v en die zijn 8cm langer dan de scirocco 16v handremkabels!

Dus heb ik de voeringsbuisjes onder de auto ingekort met 1,3cm en nou passen ze perfekt!!! :D
Heb nog wat afdekplaatjes voor het dashboard gescoord dus dat ziet er ook weer helemaal goed uit, en de kentekenverlichting zit er weer in!

Nog maar eens een foto...

Afbeelding

Plaats reactie