Nou, er is al een hoop vrijgegeven van deze dag en dudelijk is wel dat een spectaculaire dag was. Maar dat komt waarschijnlijk door het meesterlijke circuit, de ambiance en niet te vergeten: De Marshall! omg, wat was die gast grappig

Benjamin, hilarisch, we hebben ons rot gelachen met en om hem
Laten we bij het begin beginnen... Het wordt onderhand een trend, namelijk bij de wekker 8) Dit keer ging de eerste af om 7.20 uur en de tweede om 7.27 uur... Het ontbijt zou klaar staan vanaf zevenen. Op de een of andere manier was ik volledig uitgerust en direct wakker. Het komt denk ik door de heerlijke lucht hier. We kregen van onze enige echt Martin (remember? hoteleigenaar) een Frans ontbijt voorgeschoteld. Stokbrood met beleg naar keuze, simpel doch zeer zeer doeltreffend. Het brood is echt, ja, onbeschrijvenlijk eigenlijk... Ik denk dat ik nooit meer stokbrood van de Vomar door me strot krijg
dus het was onderhand wel half 9 a 9 uur geworden. De trailerboys waren er al op uit. Die gingen nog even tanken en moeten natuurlijk rustig hun reis afleggen, dus daarom dat die vroeg uit hun nest en vertrokken waren. De clio stond niet meer op de trailer en ik kon zelf naar het circuit rijden. Accu was niet helemaal denderend meer en startte dus niet meteen, maar gelukkig is Frankrijk erg heuvelachtig, dus bergje af in z´n 2 en hoppa Eureka!
Martin, had ons de weg uitgelegd en ik was hem al kwijt bij bocht 2, maar Elmar vertelde mij dat hij het wel wist en zoals in verslag 1 duidelijk is, vertrouw ik blind op Elmar

. wat zeggen we hier in St. Nectaire dan? FAIL!!! Uiteindelijk na 30 minuten rijden, bij een pomp gestopt om wat te tanken en te bespreken waarom we er nog niet waren.
Ondanks dat we een geweldige franse Macboy route hadden gereden, waren we finaal verkeerd gereden!!

En ondertussen was het al 10 uur ofzo. Het circuit zou 30 km van het hotel zijn, maar we moesten nog 30 kilometer rijden

. Goed, zo´n ramp was het niet, gezien de route die we hebben genomen wel geweldig was. Maar daarna, besloot de TomTom van Elmar ons midden door Clermont te leiden... Was allemaal wel leuk hoor de binnenstad, maar we waren hierdoor wel ietsjes later op het circuit.
Natuurlijk kwam ik in de stad toevallig het volgende tegen. Dit is echt ´s ochtends om 10 uur a 10.30 uur geschoten... Wat een temperaturen! 8)
Je krijgt het niet alleen warm van de temperaturen, maar externe factoren spelen ook zeker mee 8) Oh, viva la france... Bounjour madamoisselle, cava?
En dan EINDELIJK, zie je dit bord! Geeft een mens toch hoop, dat naast de TomTom ook gewoon borden zijn... Op een gegeven moment dreigde ik Elmar kwijt te raken in de stad, maar met een beetje een getaway in stockholm actie hield ik hem weer bij. Was ook wel erg grappig op te zien hoe iedereen de auto van Elmar nakeek, dus misschien toch een hoop Van Halen fans in Frankrijk?
En dan ben je een beetje naar boven aan het rijden en kijk je opeens naar links en het eerste wat er in je opkomt is: WTF!!!!!! Oh mijn god, is dit Charade denk je dan! Je kan van boven helemaal over het circuit kijken en dat zag er zoooo indrukwekkend uit. En dan hoor je ook in de diepte onze df´ers knallen over het circuit. Mooi moment vond ik dat. Ik was al overtuigd van het succes en de uniekheid van deze trip, maar toen ik daar aankwam, ons eerste circuit bezoek wist ik gewoon, deze week wordt epic!
Hier zoals eerder al verteld is door René de wissel naar Slicks en Wanli´s. Dit is het begin van de ochtend en het zonnetje scheen toen echt superheerlijk!
Maar daarna, dreigden de donkere wolken... Er werd aangekondigd door onze marshall, Benjamin van Charade dat het wel zou gaan regenen in de middag. Dus wij bereidden ons daarop voor. We zijn immers Nederlanders en zijn niets anders gewend. Aardig buitje was dat.
Sterker nog, het circuit werd voor een klein kwartiertje 20 minuutjes even afgesloten omdat er teveel water op de baan lag. Dit tot ongenoegen van René die heel graag wilde driften in dit weer
Toen kregen we groen licht van Benjamin, Peter stelde mij voor om beiden als camera auto te fungeren. Ik had een bullit cam aan de achterkant van mn clio bevestigd en Peter had mijn camera op zijn voorruit. Zo zouden we een paar rondjes gaan rijden. Het eerste rondje op het circuit reed Peter even voor zodat ik een beetje de baan leerde kennen, het tweede rondje ging ik ervoor rijden... Op een gegeven moment is er een recht stuk en komt er een hele scherpe bocht naar rechts. Ik kom daar aan, rem... glij... rem los en probeer te pompen... glij door... sturen hielp niet... Dus wat doe je dan? Dan ga je rechtdoor! Ik had geen zin om met mijn zij de grindbak in te gaan... 11.30 uur, ging Metchu met de 16v rechtdoor de grindbak in

Dit had tot gevolgd dat iedereen moest wachten totdat de clio eruitwas gesleept, dus we hadden zeg maar vervroegd pauze
Nadat de Land Rover was gekomen om mij eruit te trekken, kwamen we erachter dat mijn auto brandstof lekte. We dachten al wat te ruiken, dus ik had al zo´n donkerbruin vermoeden. Snel motor af en de auto naar de pit slepen. Bleek dat ik een brandstofpompje dat bedoeld is voor je reservetank gesloopt had. We waren het erover eens (nadat er 4 man onder de clio had gekeken), dat dit pompje niet echt een superbelangrijke functie had en luco adviseerde mij om het gewoon te proberen de slangetjes direct aanelkaar te verbinden

. Na wat onderdelen in me hand geduwd gekregen te hebben ging ik maar onder de clio liggen om dit te fixen. Uiteindelijk is het gelukt! Laurens had nog jerrycans met benzine staan, dus wat bijgevoeld en ik kon weer knallen. Hier zie je meteen het mooie van zo´n evenement. De ene komt kijken wat het probleem is, de andere analyseert het, weer iemand bied je aan om in het dorp een pompje te kopen en de ander bied zijn gereedschap aan om het te fixen en daarna zijn er nog mensen die gebruik laten maken van hun rantsoen. Dan heb je echt zo´n gevoel van, damn, wat is dit een relaxte supergezellige groep! Only on df!!
Daarna voornamelijk gefocussed op het filmen en registreren van de dag. Dat werd wel moeilijk gemaakt gezien het de middag bleef regenen, af en toe kwam dan toch de zon maar voornamelijk regen. hier een ritje in een cosworth
Iedereen genoot met volle teugen van het racen van zo´n geweldige baan. Technisch, erg mooi, spannend en sommige stukken weer erg snel... Wow wat een baan zeg, niets voor niets de mini nurnburgring en dat voor dit selecte groepje! 8)
Hier een foto van onze marshall (ook 250 cc kartracer) Benjamin. Nog nooit zo´n puike fransman meegemaakt. Sprak erg goed engels en deed erg zijn best. Maar nu snap ik ook waarom fransen weigeren engels te praten, het is stomweg gewoon hilarisch als zij engels praten. Hierover later meer, het is namelijk moeilijk uit te leggen schrijvend zeg maar... Ik zal het in de preview van de dvd wel proberen te laten zien
Dan kwam het grote moment van Elmar, met recht de stickerkoning. Je ziet namelijk zwarte vlakken op z´n wagen... Nou hier kwam dan de onthulling van een van die vlakken nadat hij op charade had gereden. Unieke stickers
Hierna gingen René130i en Elmar fanatiek driften samen. En nog genieten van de laatste uurtjes van dit circuit!
Maar dan slaat het noodlot toe en ben ik niet de enige met pech... Voordat de inkoppertjes gemaakt worden, ja het was weer een franse auto en ja het was weer een renault. En de grap is, het gebeurde in dezelfde bocht als mijn akkefietje alleen was die van Luco iets anders. De bocht was al vernoemd tot de Metchu bocht

, maar daarna is het veranderd naar de Renault combinatie

Luco, reed in de regen full attack op slicks. Dat ging een hele lange tijd goed en hij moest zo nu en dan het een en ander corrigeren, maar bij de Renault combinatie ging het dan toch fout. Nadat Luco corrigeerde kwam hij vol over de kerbs, die op charade op sommige plekken echt hoog zijn en sloopte daarbij z´n carterpan. Olie op de baan tot gevolg! Gelukkig niet heel erg, want Luco is een pro en die besefte meteen wat er aan de hand was en killde zijn auto en zetten hem aan de kant. Kattenlitter over de olie en weer rijden...
Totdat ongeveer een 45 a 30 minuten voor tijd weer het rode licht aanging. Mistvorming, ja mensen MISTVORMING (HOE VET!?) in de Renault combinatie

Echt de bochten des duivels was het daar

. Nadat we een tijdje hadden gewacht vertelde benjamin ons dat er teveel Fog was. Dit leidde tot veel hilariteit, aangezien onze Benjamin Fog namelijk uitsprak als Frog. Er werd een sport door mij en René gemaakt om het hem zo vaak mogelijk te laten zeggen. Dat was zoooo geniaal en hilarisch... Kwam ie met de mededeling (zwaar frans accent). There will be no meer racing, because there is too much frog. OMG, ik heb in tijden niet zo hard gelachen en zo vaak om een woord. Zodra ik in Nederland ben, is dit het eerste wat op youtube komt waarschijnlijk
Dus de auto´s op de trailers en de gezelligheid voerde de hele dag de boventoon. Grappen hier en grappen daar. Ondersteuning hier en ondersteuning daar.
René had nog een verrassing voor de stickerkoning op het einde van de dag
Hier een foto van iets wat ik eerder genoemd heb in mn eerste verslag. Namelijk de audio opstelling in de race van Elmar... Alles werkt met afstandsbediening (hij zal wel moeten

)
Op de terugweg hebben we nog een hoop last gehad van mist. op het volgende plaatje is dat duidelijk te zien.
Daarna, toen de mist een beetje opgeklaard was, was het tijd voor de macboy routes van frankrijk. Elke rout naar en van ons dorpje St. Nectaire is echt zo´n topgear weggetje. Geweldiggenieten is het! Je bent 30 kilometer verwijderd van een circuit, maar de tijd en de kilometers vliegen voorbij. Je hebt echt niets door. Zo´n fun!
Hier nog een shot van de hohe acht die we hier hebben, het is eigenlijk een kerkje, maar als je van beneden naar boven kijkt zie je alleen het torentje a la ring. Hierachter zit ons hotel trouwens.
En dan begint de avond, direct aan de bar natuurlijk. Beetje de dag bespreken en daarna opfrissen (schijnt zelfs nog even gepokerd te zijn) en het avondeten.
René130i kan beter z´n naam veranderen in RenéRosé
En peter wilde er ook bijhoren en laten zien dat hij fan is van een bepaalde kinderband
En daarna? Tjah, ik had toch al gezegd, dat we een nieuwe controller voor de ps2 hadden geregeld? Nou eerst hebben we nog even video´s van de dag gekeken en ons rot gelachen om alle situaties en daarna kwam de singstar weer boven tafel

8)
autoforum he...
De twee toptalenten met het singstarren, duidelijk Jitse en Laurens! Highscore tot nu toe is van Jitse met 9000 punten!!!
Dat was het dan weer voor de dinsdag. Het is alweer een uur en ik wil echt graag slapen

Morgen gaan we naar CEERTA circuit d'Issoire. Ik ben er al langs gereden dankzij de touristische route van Elmar

en heb er weer retezin in! Ook dit lijkt me een mooi circuit!
Morgen same time, same place... Met een verslag van de woensdag! En dan baal ik eigenlijk, want dan zijn we al over de helft

...
Metchu