Porsche ingeruild
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Porsche ingeruild
Wat een bruut apparaat dit
Die dempers leken op Zolder wel afterburners
Ook geweldig hoe dat ding opgekrikt wordt, ff wat luchtdruk aansluiten 8) Succes met het afstellen van de motor 
- Stéphane
@DR: Heb je ook uitlaattemperatuur meting en air/fuel-ratio meting?
- David R.
Voor op de testbank gebruikt men altijd lambasondes. Hiermee is te zien of een auto te rijk of te arm staat (air-fuel). Er zitten wel sensors op voor bijv luchtinlaattemperatuur maar helaas niet voor uitlaattemperatuur. Ik zelf heb het idee dat het in de turbo's zit. Het uitlaatgedeelte hebben we moeten ombouwen ivm andere flenzen. Je hoort de turbo's echter wel fluiten dus dat zou weer wijzen op werkende turbo's. De turbo's zijn echter het enigste wat gewijzigd is t.o.v. de oude set up.
David
David
- Stéphane
OK. Dat zijn dan wideband lambda-sondes waarschijnlijk voor de A/F-ratio. Maar als de turbo's niet op druk komen kan het volgens mij (ben geen expert) aan verschillende dingen liggen. De turbo's krijgen niet genoeg lucht of kunnen het niet kwijt, of een sensor die defect is waardoor hij niet de bij dat kenveld behorende druk afgeeft. Ik bedoel: ECU denkt dat je met half gas bij 3000rpm rijdt omdat-ie die waarde doorkrijgt van de sensor terwijl je in werkelijkheid volgas rijdt. Maar goed, ik weet het verder ook niet 
- David R.
Ze hebben de intercoolers afgeperst en de linkerkant bleek lek te zijn. Men verwacht dat dit de oorzaak van het probleem was. Vanavond testen.
- Stéphane
Dan krijgt de turbo niet genoeg lucht inderdaad, dus ik ben benieuwd.DR schreef:Ze hebben de intercoolers afgeperst en de linkerkant bleek lek te zijn. Men verwacht dat dit de oorzaak van het probleem was. Vanavond testen.
-
Marco R.
De turbo krijgt wel genoeg lucht, die stuurt het door naar de intercooler.
Hij kan echter zo hard blazen als hij wil, maar de druk wordt gewoon niet opgebouwd omdat er een lek zit.
Je kan nog zo hard door een rietje blazen, maar als je het uiteinde niet dichthoudt wordt er echt geen druk opgebouwd (even een simpele vergelijking).
Hij kan echter zo hard blazen als hij wil, maar de druk wordt gewoon niet opgebouwd omdat er een lek zit.
Je kan nog zo hard door een rietje blazen, maar als je het uiteinde niet dichthoudt wordt er echt geen druk opgebouwd (even een simpele vergelijking).
- Stéphane
Ja, sorry, dat bedoelde ik inderdaad 
- David R.
Vannacht tot 03.00 uur bezig geweest. We hadden de intercoolers gerepareerd en afgeperst. Gisteravond auto weer op de bank gezet en nu krijgen we iets meer turbodruk maar nog steeds lang niet genoeg. Turbo's er weer afgehaald maar zien er goed uit. Nu verwacht men dat de auto misschien niet goed op tijd staat waardoor er geen druk kan worden opgebouwd. Ik denk niet dat ik zaterdag kan rijden maar we geven nog niet op. Ik heb een filmpje gemaakt van de testbank maar moet nog even iemand vinden die dat hier kan plaatsen.
-
Metchu
uploaden naar youtube is waarschijnlijk het makkelijkst voor je (als het onder de 10 minuten is)DR schreef:Vannacht tot 03.00 uur bezig geweest. We hadden de intercoolers gerepareerd en afgeperst. Gisteravond auto weer op de bank gezet en nu krijgen we iets meer turbodruk maar nog steeds lang niet genoeg. Turbo's er weer afgehaald maar zien er goed uit. Nu verwacht men dat de auto misschien niet goed op tijd staat waardoor er geen druk kan worden opgebouwd. Ik denk niet dat ik zaterdag kan rijden maar we geven nog niet op. Ik heb een filmpje gemaakt van de testbank maar moet nog even iemand vinden die dat hier kan plaatsen.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Hopelijk is het euvel van de bruutste wagen op DF snel gevonden!
Succes ermee!
Succes ermee!
- RutgerK
Ik heb er allemaal geen verstand van maar kan je de motor ook laten lopen zonder turbo's om het werkgebied waarin het probleem zich voor kan doen te verkleinen? Lijkt mij knap frustrerend is je na zoveel tijd nog helemaal niets 100% kan uitsluiten.DR schreef:Vannacht tot 03.00 uur bezig geweest. We hadden de intercoolers gerepareerd en afgeperst. Gisteravond auto weer op de bank gezet en nu krijgen we iets meer turbodruk maar nog steeds lang niet genoeg. Turbo's er weer afgehaald maar zien er goed uit. Nu verwacht men dat de auto misschien niet goed op tijd staat waardoor er geen druk kan worden opgebouwd. Ik denk niet dat ik zaterdag kan rijden maar we geven nog niet op. Ik heb een filmpje gemaakt van de testbank maar moet nog even iemand vinden die dat hier kan plaatsen.
- RJay
Check de injectors
cpu op noodloop?
dumpvalve/wastegate open/dicht?
denk dat ik niet hoef te vragen of alle kleppen er nog in zitten, aangez. hij opnieuw opgebouwd is....
Wij hadden vorig jaar met onze turbo namelijk ook dat in ene de tbd wegviel op de afsluitdijk, waren de kleppen van cilinder 3 gesprongen.
cpu op noodloop?
dumpvalve/wastegate open/dicht?
denk dat ik niet hoef te vragen of alle kleppen er nog in zitten, aangez. hij opnieuw opgebouwd is....
Wij hadden vorig jaar met onze turbo namelijk ook dat in ene de tbd wegviel op de afsluitdijk, waren de kleppen van cilinder 3 gesprongen.
-
Peter pwr
ALs je ergens een vacuum lek hebt dan loopt de motor heel slecht of helemaal niet 
Volgensmij kan je niet minder turbodruk draaien door een verkeerde timing.
Het enigste waar het volgensmij aan kan liggen zijn dat de actuators van de wastegate´s die te slap staan. Of de electronische boostcontroller die niet op zoveel bar staat. Of dat de wastegate klep blijft open staan?
Je moet het in de turbo zoeken. Als het aan de motor zou liggen dan zou die te weinig uitlaatgassen produceren, maar dat lijkt me stug
Volgensmij kan je niet minder turbodruk draaien door een verkeerde timing.
Het enigste waar het volgensmij aan kan liggen zijn dat de actuators van de wastegate´s die te slap staan. Of de electronische boostcontroller die niet op zoveel bar staat. Of dat de wastegate klep blijft open staan?
Je moet het in de turbo zoeken. Als het aan de motor zou liggen dan zou die te weinig uitlaatgassen produceren, maar dat lijkt me stug
- David R.
Motor is uitgebouwd en heeft nu op de testbank gestaan. Eerst heeft men de injectors gecontroleerd. De motor heeft 12 injectors. De eerste 6 worden gebruikt tot 5000 rpm en daarna komen de andere 6 erbij. Doordat de motor zo lang heeft stil gestaan zijn er 6 injectors vuil geworden die niet meer goed functioneerden ( de 6 die werken onder de 5000 rpm) Injectors zijn schoongemaakt en de motor bouwt in ieder geval weer genoeg turbodruk op. Nu krijgt de motor in bepaalde gebieden echter niet genoeg brandstof dus het programma moet aangepast/herschreven worden. Hoe dit mogelijk is begrijpen we nog niet helemaal aangezien de motor altijd op dit programma heeft gelopen. Het aanpassen van het programma is echter minder moeilijk dan ik had gedacht en moet vrij snel te doen zijn. Hoop het blok zaterdag te kunnen ophalen en dan volgende week te kunnen inbouwen. In de tussentijd begonnen met het opknappen van de kooi en dat is me toch een K.. werk. Je kan nergens bij en niks zien. Als ik dan vloekend naar buiten kom en de kart zie staan is de verleiding telkens te groot om te blijven schuren aan die K.. kooi.
We hebben gelukig nog even.
David
We hebben gelukig nog even.
David
- David R.
Blok opgehaald. Programma is aangepast en blok levert nu ca 680 nm bij 3900 rpm en ca 500 pk bij 6000 rpm en 0.9 bar turbodruk. Vanaf 3100 rpm blijft het koppel telkens mooi boven de 500 nm en tussen de 3500 en 4500 zelf boven de 600 nm. Eerst volgende trackday maar eens kijken of het nu een beetje van zijn plek wil.
David
David
- Bert ///M3
"Of het nu een beetje van zijn plek wil"
Mooi resultaat
Mooi resultaat
- Elmar
Als je maar gas durft te geven...
- David R.
Net zoveel als jullie de laatste keer op Spa ?Elmar schreef:Als je maar gas durft te geven...
-
allen
Fout voorbeeld. Hij durfde zelfs dwars Eau Rouge op... 
- taaffert
Wat een fantastische bolide dit.
Ga `m graag een keer tegenkomen.
Ook heel mooi zo met die subtiele bestickering erop.
Ga `m graag een keer tegenkomen.
Ook heel mooi zo met die subtiele bestickering erop.
- David R.
Morgen naar JD in Lochem voor een run op de testbank. Op de motorenbank gaf hij bij 3900 rpm 679 nm en bij 6000 rpm 484 pk. Wat verlies je ook al weer in de aandrijflijn. Ik dacht 10% maar weet het niet zeker.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Loopt die nu goed want op de laatste DF dag liep die niet zo lekker toch?
- David R.
Hij loopt nu goed maar ik geloof niet dat die 680 nm wordt gehaald. Morgen maar eens even zien wat hij nu werkelijk op de wielen geeft.
-
siegerdehaan89
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Lochem is om het hoekje hierzo, ben benieuwd of ik wat ga horen
Maar succes morgen bij JD, blijft gaaf klinken die race porsche's.
Maar succes morgen bij JD, blijft gaaf klinken die race porsche's.