Dus hierbij het resultaat:
Ik zal binnenkort (als het droog is) nog even op een mooie plek wat foto's schieten.
Voor de mensen die het interessant vinden om te weten waarom het zo lang heeft geduurd en waarom dit mijn slechtste deal EVER is, onderstaand het verhaal...

Bijna 4 maanden geleden komen de velgen binnen. Twee voorvelgen met gaar gereden voorbanden. Twee achtervelgen, waarvan één velg kapot met goede band er omheen en één velg goed met een gepropte band er omheen (mag je niet mee rijden in NL).
De verkoper biedt aan de kapotte velg terug naar hem te sturen. Hij zal deze vervangen voor een nieuwe en er een andere (ongepropte achterband) bij doen voor de andere velg. Deze stuurt hij dan terug.
Vandaag komt dat pakket dan eindelijk binnen. Bij het uitpakken zie ik een prop zitten in de band die om de velg heen zit (terwijl de band die om de velg heen zat toen ik hem terug stuurde dat niet had). De losse band is wel goed en blijkt de band te zijn die er eerst omheen zat... (poging tot misleiding?)
Hij heeft dus ipv de goede band die er omheen zat een gepropte band om laten leggen en de goede band als "nieuwe" mee terug gestuurd. Dit met als gevolg dat ik dus nog steeds maar één goede achterband heb. Ik zal dus een nieuwe achterband moeten aanschaffen...
Die "goede" band is al zo'n 2mm versleten. Omdat ik een achterwiel aangedreven auto heb mogen de profieldieptes van beide achterbanden niet te veel van elkaar afwijken. Een nieuwe band is in verhouding te hoog voor de gebruikte aan de andere kant. Dit heeft dus het gevolg dat ik 2 nieuwe achterbanden moet kopen.
Even een opsomming van wat er is binnen gekomen.
- Vier gloednieuwe velgen, prima, super netjes, niks mis mee.
- Twee zo goed als opgereden voorbanden, nog geen 4 mm (heb ik niks aan)
- Twee gepropte achterbanden (heb ik niks aan)
- Eén goede achterband... (kan ik niks mee, tenzij ik eens een keer lek rij).
(De advertentie zei 4 gloednieuwe velgen (klopt dus) met 4 lichtgebruikte banden met 6 á 7 mm profieldiepte) ." Voor €2300,- een mooie deal" denk je dan, toch?!
Wat ik nog heb moeten kopen:
- Twee gloednieuwe voorbanden 235/35/19 (€520,-)
- Twee gloednieuwe achterbanden 265/35/19 (€620,-)
Doe het rekenwerk:
Dealer: 1600,- + 520,- + 620,- = €2740,-
E-Bay: 2300,- + 520,- + 620,- = €3440,-
Kortom, €700,- duurder uit om €440,- te besparen...
Heb je dan een slechte deal gedaan of wat?!![]()