Verkeershufter verplicht naar cursus (3 dagen 690 euro)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
EG

Re: Verkeershufter verplicht naar cursus (3 dagen 690 euro)

Bericht door EG » 05 okt 2008, 11:56

Hans schreef:Rijontzeging en geldboete blijf je gewoon houden ook al sturen ze je op cursus, bij heel die cursus komt ook geen rechter aan te pas. De politie meld je aan bij het CBR. bijvoorbeeld bij 50 te hard is het rijbewijs weg, dikke geld boete en 3 dagen hechtenis in de vorm van een cursus en 700 euro boete in de vorm van cursusgeld. Wat leven we toch in een geweldig land. Bij overtredingen waar niet meteen verplicht een cursus voor staat ligt het aan de willekeur van de betreffende agent wat ie ermee doet. Als hij je kop niet aan vind staan kan dat dus al genoeg zijn, of dat je de overtreding baggitaliseerd met "ach boeie die geldboete, morgen na het eerste uur heb ik die al verdiend"
Je zou een buurt kunnen terroriseren, krijg je minder straf.

En ik overdrijf hier niets.

raymondw

Re: Verkeershufter verplicht naar cursus (3 dagen 690 euro)

Bericht door raymondw » 05 okt 2008, 21:43

Gisteravind tegen een uur of zes reed ik met mijn C180 vanuit mijn hal terug naar mijn woning. Rijdt binnen de bebouwde kom, dus 60km/h op de teller. Al een tijdje rijdt er achter mij een Golf IV V6 4Motion (24-DR-xx). De auto kende ik wel en het verbaasde mij dat deze mij op het rechte stuk van de Bergleidingweg niet inhaalde. Affijn, ik nader de stoplichten bij de kruising met de N35, deze springen op oranje op het moment dat ik er ong 50-75mtr vanaf. M.a.w ik kan fatsoenlijk remmen en doe dat ook. Vindt die onverlaat in die Golf het nodig om drie ernstige en een minder ernstige verkeersovertredingen te begaan.

1: Rechts inhalen
2: Inhalen over doorgetrokken streep in een voorsorteervak.
3: Door rood rijden (al 2sec rood dus geen grensgeval)
4: Overschrjding van de maximum snelheid (weliswaar een kleine, maar toch in combinatie met de eerste drie)

Het betreffende heerschap heeft nog het geluk gehad dat er de nodige tijd tussen het op rood gaan van de ene stoplicht en het op groen gaan van de andere stoplicht zit. Dat soort bestuurders valt voor mij onder de categorie 'verkeers-hufters' en is rijp voor een dergelijke cursus. En dat is dan nog voorzichtig uitgedrukt.

Plaats reactie