Eerst zeggen ze minimale marge op zo'n 1 serie, levert slechts 1500 euro winst op dus dat is onze speling (onzin natuurlijk maar dat doet er even niet toe). Vervolgens komen ze bij een nieuwe wagen wel met een inruilprijs van 5000 euro hoger. Hoe verklaar je dat dan?
HAHA autohandel.....
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Klopt ze spreken hunzelf tegen in een paar zinnen...
Eerst zeggen ze minimale marge op zo'n 1 serie, levert slechts 1500 euro winst op dus dat is onze speling (onzin natuurlijk maar dat doet er even niet toe). Vervolgens komen ze bij een nieuwe wagen wel met een inruilprijs van 5000 euro hoger. Hoe verklaar je dat dan?
Eerst zeggen ze minimale marge op zo'n 1 serie, levert slechts 1500 euro winst op dus dat is onze speling (onzin natuurlijk maar dat doet er even niet toe). Vervolgens komen ze bij een nieuwe wagen wel met een inruilprijs van 5000 euro hoger. Hoe verklaar je dat dan?
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Haha Jelmer, je zou die argumenten eens moeten weerleggen. Je wil een optievolle 118d verkopen en door de afschrijving van de opties levert die auto nou eenmaal zo weinig op? Is die 130i kaal dan ofzo? Of heeft die eigenlijk ook veel opties waar de dealer niet op af wil schrijven? En diezelfde dealer wil vervolgens wel dat jij massaal op je opties afschrijft 2 minuten later. Met die M5 is het gewoon net zo:
Ja prachtauto, bomvol met opties, helemaal klaar. Je krijgt er garantie bij, dus het is zeker een goede koop! Wil je de W12 met garantie inruilen, krijg je 5 minuten later te horen: "ja maar die opties zijn allemaal wel leuk, maar leveren in de handel nou eenmaal niets meer op. Bovendien verbruikt een W12 veel, is duur in onderhoud en de verzekering is duur dus niemand wil zon ding hebben." EN DIE M5 DAN?! Die zuipt toch gvd net zoveel, is net zo duur in onderhoud en duur in de verzekering. Wat een enorme onzin... Natuurlijk koopt een gemiddelde huisvader geen M5 om die redenen, maar die shopt sowieso al niet voor zo'n auto maar voor een A4 2.0 tdi. Dat is je publiek nou eenmaal niet voor zon auto, of het nou een W12 of M5 is. Het soort mensen dat deze auto's koopt neemt dat allemaal voor lief.
Sorry Jacco, maar ik vind de autobranche in een aantal gevallen de grootste georganiseerde boevenbende in Nederland. En maar blind blijven voor commentaar van de eigen klanten. Werken met krappe marges.. zal best, maar met een paar dubbeltjes miljonair worden willen we allemaal.
Ja prachtauto, bomvol met opties, helemaal klaar. Je krijgt er garantie bij, dus het is zeker een goede koop! Wil je de W12 met garantie inruilen, krijg je 5 minuten later te horen: "ja maar die opties zijn allemaal wel leuk, maar leveren in de handel nou eenmaal niets meer op. Bovendien verbruikt een W12 veel, is duur in onderhoud en de verzekering is duur dus niemand wil zon ding hebben." EN DIE M5 DAN?! Die zuipt toch gvd net zoveel, is net zo duur in onderhoud en duur in de verzekering. Wat een enorme onzin... Natuurlijk koopt een gemiddelde huisvader geen M5 om die redenen, maar die shopt sowieso al niet voor zo'n auto maar voor een A4 2.0 tdi. Dat is je publiek nou eenmaal niet voor zon auto, of het nou een W12 of M5 is. Het soort mensen dat deze auto's koopt neemt dat allemaal voor lief.
Sorry Jacco, maar ik vind de autobranche in een aantal gevallen de grootste georganiseerde boevenbende in Nederland. En maar blind blijven voor commentaar van de eigen klanten. Werken met krappe marges.. zal best, maar met een paar dubbeltjes miljonair worden willen we allemaal.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
In jouw voorbeeld zou je voor mijn auto trouwens al 7000 euro overhouden aan het eind vd streep. Dat is als je een inruilwaarde geeft van 50.000 euro. Laat staan wanneer je met 25 aan komt zetten 
Nog even terzijde, de problemen in de automobiele branche hebben dealers en handelaren over zichzelf afgeroepen. Er worden niet voor niks steeds meer auto's geimporteerd. Mensen zijn slimmer geworden door het internet en zien dat ze soms 5 tot 10.000 euro kunnen besparen door een gelijkwaardige auto uit Duitsland te halen. Het is veel te interessant geworden om dit zelf te regelen, zonder de tussenkomst van handelaren die bakken met geld willen verdienen. Geef ze eens ongelijk?
Nog even terzijde, de problemen in de automobiele branche hebben dealers en handelaren over zichzelf afgeroepen. Er worden niet voor niks steeds meer auto's geimporteerd. Mensen zijn slimmer geworden door het internet en zien dat ze soms 5 tot 10.000 euro kunnen besparen door een gelijkwaardige auto uit Duitsland te halen. Het is veel te interessant geworden om dit zelf te regelen, zonder de tussenkomst van handelaren die bakken met geld willen verdienen. Geef ze eens ongelijk?
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
We betrekken in de voorbeelden een auto, dat doet Jacco ook, maar er staan er meer rente te vreten, op de ene auto pak je meer dan een andere. Factoren zijn courantheid, maar ook een dosis geluk, wat op papier een leuke deal is kan uiteindelijk toch anders aflopen voor de dealer, dat is uiteraard ondernemers risico. Neem de einser van Rico eens, die heeft ook heel erg lang in de showroom gestaan, en is meerdere keren in prijs gedaald, zou daar op verdient zijn? Jelmer, het kan goed zijn dat de dealer op een nieuwe einser 1500 euro winst heeft, ofwel naar aftrek van alle kosten. Wellicht dat deze daarom ook meer terug geeft bij een aanschaf van een nieuwe auto. Het is een weging, die door vele factoren bepaald worden, en van maand tot maand kunnen wijzigen. Economische factoren spelen daar ook een rol in. Grote bakken kan de handel nu voor een appel en een ei kopen van de dealers, omdat ze tot de strot vol zitten. Iedereen is aan het downsizen om te kunnen blijven autorijden. Veel particulieren willen van hun dieselhok af, ofwel de markt word overspoelt met incourante diesels, puur door de dieselprijs en wegenbelasting. Prive diesel rijden is amper nog rendabel.
Kijk naar de verkoopcijfers van nieuwe auto's en kijk in welke types de groei zit, dat zijn de kleine autotjes. Die zijn courant, daar zijn de prijzen relatief hoog van, en dat blijft zo.
De politiek is dus erg dwingend aanwezig, en wil de burger in een kleinere auto, of zelfs uit de auto.
De opmerking van Macboy over lease snijd dus ook hout.
Als je dus een goede prijs wenst te ontvangen moet je geduld hebben en je eigen auto eerst verkopen, je hebt na de verkoop de macht, en een wereld aan keuze.
Maurice, door de BPM terugbetaling bij export zou je de auto bijvoorbeeld in D. te koop aan kunnen bieden, zou wel eens interessant kunnen zijn voor een Duitser, die nog een klap BMP terug vangt. Creatief zijn is dus het devies.
Een dealer is niet altijd te benijden, zeker nu je bijvoorbeeld zelf je 2e hands auto kunt verkopen, en er zelfs garantie bij kunt aanbieden.
En zelf ook nog eens eenvoudig een auto uit bijvoorbeeld D. kunt halen.
Michel
Kijk naar de verkoopcijfers van nieuwe auto's en kijk in welke types de groei zit, dat zijn de kleine autotjes. Die zijn courant, daar zijn de prijzen relatief hoog van, en dat blijft zo.
De politiek is dus erg dwingend aanwezig, en wil de burger in een kleinere auto, of zelfs uit de auto.
De opmerking van Macboy over lease snijd dus ook hout.
Als je dus een goede prijs wenst te ontvangen moet je geduld hebben en je eigen auto eerst verkopen, je hebt na de verkoop de macht, en een wereld aan keuze.
Maurice, door de BPM terugbetaling bij export zou je de auto bijvoorbeeld in D. te koop aan kunnen bieden, zou wel eens interessant kunnen zijn voor een Duitser, die nog een klap BMP terug vangt. Creatief zijn is dus het devies.
Een dealer is niet altijd te benijden, zeker nu je bijvoorbeeld zelf je 2e hands auto kunt verkopen, en er zelfs garantie bij kunt aanbieden.
En zelf ook nog eens eenvoudig een auto uit bijvoorbeeld D. kunt halen.
Michel
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Rico,
Bij dat soort aparte en dure auto's is de marge door de genoemde punten van Jacco gewoon erg groot. Wat denk je dat iemand die een ferrari verkoopt terug vangt? M5 en W12 is dan misschien nog wel moeilijker om te verkopen. We weten allemaal dat er geluld word over opties bij aankoop, en bij inruil zijn ze geen flikker meer waard.
Een auto moet je gewoon kopen hoe jij die wil hebben en schijt hebben aan wat een dealer roept. Zie Markk met zijn Boxter.
Schijt prijzen hebben wel allemaal wel eens geboden gekregen, de een accepteert ze de ander lacht en kijkt verder.
Michel
Bij dat soort aparte en dure auto's is de marge door de genoemde punten van Jacco gewoon erg groot. Wat denk je dat iemand die een ferrari verkoopt terug vangt? M5 en W12 is dan misschien nog wel moeilijker om te verkopen. We weten allemaal dat er geluld word over opties bij aankoop, en bij inruil zijn ze geen flikker meer waard.
Een auto moet je gewoon kopen hoe jij die wil hebben en schijt hebben aan wat een dealer roept. Zie Markk met zijn Boxter.
Schijt prijzen hebben wel allemaal wel eens geboden gekregen, de een accepteert ze de ander lacht en kijkt verder.
Michel
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
- Arthur
- Berichten: 44010
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.52
- Locatie: Boven Barcelona
Zolang die verkopers nog altijd in dikke proletenbakken rijden en geen korting willen geven zonder inruil (
@Duifjes) heb ik geen medelijden met ze.
Ben ik toch echt benieuwd waarvoor die vorige eigenaar van mijn 130i hem heeft ingeruild.
Als ik Duifjes zijn verhaal zo lees heeft hij hem bijna weggegeven.
En de 1e keer dat ik er was vertelde de verkoper dat er bij hen ongeveer 1500,- tussen inruil en verkoop zat.
Ze kunnen zelf ook al niet meer rekenen
Ja, daar trap ik in...
Ben ik toch echt benieuwd waarvoor die vorige eigenaar van mijn 130i hem heeft ingeruild.
Als ik Duifjes zijn verhaal zo lees heeft hij hem bijna weggegeven.
En de 1e keer dat ik er was vertelde de verkoper dat er bij hen ongeveer 1500,- tussen inruil en verkoop zat.
Ze kunnen zelf ook al niet meer rekenen
Ja, daar trap ik in...
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Ha, die Michel;
"BPM terugbetaling bij export zou je de auto bijvoorbeeld in D. te koop aan kunnen bieden, zou wel eens interessant kunnen zijn "
Klinkt natuurlijk goed, maar deze regeling geldt niet voor alle auto's; is volgens mij pas geldig met een kenteken van na jongstleden oktober of iets in die richting.
"BPM terugbetaling bij export zou je de auto bijvoorbeeld in D. te koop aan kunnen bieden, zou wel eens interessant kunnen zijn "
Klinkt natuurlijk goed, maar deze regeling geldt niet voor alle auto's; is volgens mij pas geldig met een kenteken van na jongstleden oktober of iets in die richting.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
Tom
- Berichten: 22524
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Grote dealer hier in de regio (10 merken, 250 man personeel, 12 vestigingen):
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ud ... r-HDMG.ece
meer:
http://news.google.nl/news?q=HDMG&ie=UT ... a=N&tab=wn
Opgehaald door de importeurs:

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ud ... r-HDMG.ece
meer:
http://news.google.nl/news?q=HDMG&ie=UT ... a=N&tab=wn
Opgehaald door de importeurs:
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Ik hoorde het gister inderdaad, ben benieuwd hoe het met de andere Driessen zal gaan. Als ze er beide niet meer zijn kun je in Eindhoven geen auto meer kopen.Tom schreef:Grote dealer hier in de regio (10 merken, 250 man personeel, 12 vestigingen):
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ud ... r-HDMG.ece
meer:
http://news.google.nl/news?q=HDMG&ie=UT ... a=N&tab=wn
Opgehaald door de importeurs:
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Roel
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Inderdaad erg triest dat HDMG zo moet omvallen. Afgelopen vrijdag heeft de belasting dienst (FIOD) beslag gelegd op alle panden van HDMG. Afgelopen maandag avond heeft HDMG bekend gemaakt dat ze surseance van betaling aan gaan vragen bij de rechtbank en dat is dus dinsdag middag ook verleend door de rechtbank van Den Bosch.
Maandag rond de klok van 17.00 uur stonden er 15 vrachtwagens in autowijk in Eindhoven(ik werk namelijk in autowijk). Deze hebben tot 22.00 uur op en neer gereden naar een opslag plaats in born. De volgende dag zijn ze tot 15.00 bezig geweest. Wettelijk gezien mag het volgens mij niet dat er goederen(in dit geval auto's) worden terug gehaald door de schuldeisers als er surseance van betaling is aangevraagd bij de rechtbank(misschien weet Macboy dit precies?).
Ik ben benieuwd wat er in de toekomst zal gebeuren en ik betwijfel het zeer of er een doorstart gemaakt kan worden. Misschien als ze helemaal met een schone lei (kunnen) beginnen dat het wel mogelijk is wel eens maar in zwaar afgeslankte vorm.
Als buitenstaander kan ik heel makkelijk gaan wijzen waarom het mis is gegaan en wat ze beter anders gedaan konden hebben. Maar de beste stuurlui staan aan wal dus ik zal daar verder me mond maar over houden
Feit blijft wel dat de medewerkers van HDMG(en Herman Driessen ook) een zware tijd ingaan. Maar met hard werken kun je de meeste dingen te boven komen. Mochten hier medewerkers meelezen heel veel sterkte en succes met alles.
Maandag rond de klok van 17.00 uur stonden er 15 vrachtwagens in autowijk in Eindhoven(ik werk namelijk in autowijk). Deze hebben tot 22.00 uur op en neer gereden naar een opslag plaats in born. De volgende dag zijn ze tot 15.00 bezig geweest. Wettelijk gezien mag het volgens mij niet dat er goederen(in dit geval auto's) worden terug gehaald door de schuldeisers als er surseance van betaling is aangevraagd bij de rechtbank(misschien weet Macboy dit precies?).
Ik ben benieuwd wat er in de toekomst zal gebeuren en ik betwijfel het zeer of er een doorstart gemaakt kan worden. Misschien als ze helemaal met een schone lei (kunnen) beginnen dat het wel mogelijk is wel eens maar in zwaar afgeslankte vorm.
Als buitenstaander kan ik heel makkelijk gaan wijzen waarom het mis is gegaan en wat ze beter anders gedaan konden hebben. Maar de beste stuurlui staan aan wal dus ik zal daar verder me mond maar over houden
Feit blijft wel dat de medewerkers van HDMG(en Herman Driessen ook) een zware tijd ingaan. Maar met hard werken kun je de meeste dingen te boven komen. Mochten hier medewerkers meelezen heel veel sterkte en succes met alles.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten
