rookverbod horeca!!!!!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Luco

Bericht door Luco » 06 jul 2008, 23:18

Jorik schreef:Precies, en als je zelf de ochtend erna onder de douche kroop stond zelfs dán nog de badkamer blauw van de rook die nog even uit je haren kwam :wink:
Overdrijven is ook een vak zeg

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 jul 2008, 00:25

frank de jonge schreef:Rookvrij: HEERLIJK!!!!!!

Eindelijk kan je fatsoenlijk zien wat er rondloopt. Je was altijd zowat mistlampen nodig in die uitgaans gelegenheden :P
Mistlampen - koplampen. Verlichting blijft belangrijk bij het uitgaan :D

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 jul 2008, 07:23

Bedoel te zeggen dat je zonder de mistlampen de koplampen beter kan bekijken Rutger ;)

Metchu

Bericht door Metchu » 07 jul 2008, 13:47

Jongens, ik heb het dit weekend nu mee mogen maken, 1 woord: HEERLIJK! Ik kwam thuis zonder dat me kleren achterlijk stonken e.d.

luco hornsveld schreef:
Jorik schreef:Precies, en als je zelf de ochtend erna onder de douche kroop stond zelfs dán nog de badkamer blauw van de rook die nog even uit je haren kwam :wink:

Dat is niet overdreven, maar een trieste feit. correctie: WAS :twisted:

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 07 jul 2008, 14:13

@ luco: als ZZP-er moet ik toch alles zelf betalen en ik voetbal toevallig niet, maar ski wel, dus snap je redenatie.
alleen weet ik dat het een risico is en dat ik iets kan breken en er dus voor moet gaan betalen. ik accepteer de onkosten die er uit voort vloeien.

de gemiddelde werknemer vind het een recht om te sporten en dat als het fout gaat,de normaalste zaak is dat de werkgever hem doorbetaald en een vervangende werknemer zal moeten gaan zoeken of de werknemer zn werk laat liggen tot deze weer terug is (en daar benaaldeeld hij de werkgever mee)en dus zijn de kosten die de werkgever maakt niet in verhouding tot die van de werknemer en dat vind ik krom!
risicoloos sporten.. lijkt me heerlijk!

ik vraag er niet om dat iemand zn rook mijn richting uitblaast, maar heb dat jaren lang geaccepteerd omdat het niet anders was.
je zult mij niet horen over de eventuele ziektekosten, de opmerking was ter versterking van het tegenargument dat somige rokers geven, als grapje... snap je :lol:

Anne v.d Ploeg

Bericht door Anne v.d Ploeg » 07 jul 2008, 15:36

heerlijk dat rookverbod :D
ik kwam zaterdag de kroeg in en het leek heel anders anders stond het blauw van de rook :d.
het was veel kleur rijker :P.
maar goed je ruikt nu geen rook maar zweet en bier .
maar jah alles beter als die vieze rook lucht 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jul 2008, 16:08

Nou, vond anders die smerige zweetlucht ook niks. En dat was zelfs in een wat sjiekere tent. :?

allen

Bericht door allen » 07 jul 2008, 16:15

Mij stoort een zweetlucht meer dan een rooklucht. Wat er bij sommigen onder een oksels vandaan komt is niet te beschrijven, zo smerig. :!:
Tristan, als je voortaan een spuitbus met deo meeneemt naar zo'n tent kun je misschien nog geld aan verdienen aan het etentje. 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jul 2008, 16:18

*koopt aandelen in Axe, Nivea, etc* :P

Knot

Bericht door Knot » 07 jul 2008, 16:29

Eerst was het zweet EN rook.... da's nog erger :?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 jul 2008, 16:44

*koopt aandelen in Axe, Nivea, etc*
Mensen met ladingen eau de wat dan ook zijn anders ook absoluut geen pretje (ook niet voor de longen trouwens)vooral niet als er tien geuren doorelkaar zweven.

Spuit met mate. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 07 jul 2008, 18:03

Metchu schreef:Jongens, ik heb het dit weekend nu mee mogen maken, 1 woord: HEERLIJK! Ik kwam thuis zonder dat me kleren achterlijk stonken e.d.

luco hornsveld schreef:

Dat is niet overdreven, maar een trieste feit. correctie: WAS :twisted:
Dat je kleren stinken ben ik met je eens, maar dat de badkamer blauw staat van de rook met het wassen van je haren is dik overdreven

@Jeroen
Ik ben ook zelfstandige en moet inderdaad de autosport als hobby apart bijverzekeren, terwijl als je voetbalt dat niks extra's kost terwijl dat veel risicovoller is.

Mijn punt is, waar leg je de grens.

Gaan we rokers met longkanker niet meer helpen?
Gaan we drinkers met nierfalen niet meer helpen?
Gaan we iemand die boven het "normale"gewicht zit niet meer helpen bij diabetes
Gaan we enz enz enz

Van mij mag het hoor, wordt het een stuk goedkoper voor mij

En wanneer bepaal je of iets door een slechte gewoonte komt?

Verder heb ik op zich geen bezwaar tegen dit rookverbod hoor, laat dat even duidelijk zijn :D

Roman

Bericht door Roman » 07 jul 2008, 18:21

Voetbal is risico voller dan de autosport?

Leg die eens uit :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 jul 2008, 18:31

Er mag van mij best een heffing komen dat als je sport en of als je rookt dat je meer premie betaald.

En je haar stonk altijd behoorlijk als je uit bent geweest.. uiteraard zal die stank niet opeens weer blauwe rook worden. Maar met een beetje fantasie kom je een heel eind ;)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 jul 2008, 18:31

Roman schreef:Voetbal is risico voller dan de autosport?

Er doen meer aan voetbal dan aan autosport :lol:

allen

Bericht door allen » 07 jul 2008, 18:34

Simpel. In de autosport heb je een brandveilig overal, een helm, hanssysttem en 6 punts gordels. Een voetballer heeft alleen scheenbeschermers. 8)

Luco

Bericht door Luco » 07 jul 2008, 18:50

Kijk maar eens in de statistieken wat voetbal de maatschappij kost qua zorg, dat is per beoefenaar bijna drie keer zoveel als bij autosport.
En dan heb ik het alleen nog maar over de ziektekosten, wat het de maatschappij voor de rest kost heb ik het dan niet eens :(

Jelmer, een roker betaald al meer premie hoor.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 07 jul 2008, 18:55

scheenbeschermers om scheenbeenbreuk tegen te gaan, maar wat heb je tegen de nr1 en 2 blessure: enkel- en kruisbandscheuringen.. 8) :D

waar trek je de grens? wat is een risicovolle sport/gewoonte? tja..

als het aan mij ligt, mag je elke sport uitvoeren, rokend, zuipend, vretend en wel, die je maar wilt, zolang je er maar voor tekent dat je zelf het risico neemt bij grote langdurige blessuren of ziekte die daar uit voort vloeit en dus niet je werkgever alles moet betalen. eigen verantwoordelijkheid vind ik ook belangrijk,.
wat ik al zei, risicoloos sporten, heerlijk. ik breek mn poot op 6 plekken en ben voor een jaar in revalidatie en de baas maar schuiven! leuk voor een klein bedrijf!

on topic: ben gewoon een "happy camper" in de kroeg.
:lol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 jul 2008, 19:46

luco hornsveld schreef:

Kijk maar eens in de statistieken wat voetbal de maatschappij kost qua zorg, dat is per beoefenaar bijna drie keer zoveel als bij autosport.
En dan heb ik het alleen nog maar over de ziektekosten, wat het de maatschappij voor de rest kost heb ik het dan niet eens :(

Serieus? Maar hoe controleren ze dat dan ?

Luco

Bericht door Luco » 07 jul 2008, 20:17

Jelmer850i schreef:
luco hornsveld schreef:

Dat moet je opgeven, en als later blijkt dat je liegt keren ze gewoon niet uit of wordt je geroyeerd.

Anne v.d Ploeg

Bericht door Anne v.d Ploeg » 07 jul 2008, 20:45

luco hornsveld schreef:
Jelmer850i schreef:
luco hornsveld schreef: Kijk maar eens in de statistieken wat voetbal de maatschappij kost qua zorg, dat is per beoefenaar bijna drie keer zoveel als bij autosport.

Dat moet je opgeven, en als later blijkt dat je liegt keren ze gewoon niet uit of wordt je geroyeerd.
onzin.

een roker betaald niet meer :!:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 jul 2008, 21:00

Luco, gevolg van overgewicht kan Diabetes zijn ;)

Maar wanneer je Diabetes hebt zoals ik met een lengte van 1,86 en dik 100 kilo (wat overigens geen overgewicht is) dat verhaal klopt dan niet helemaal. Wat is overgewicht???

Luco

Bericht door Luco » 07 jul 2008, 21:43

Anne, ik betaal toch echt rokerstarief, ook bij de levensverzekering.

Frank, dat bedoel ik ook, hoe bewijs je nu dat bv diabetes door overgewicht of verkeerd eten komt.
Hoe bewijs je dat de vorm van kanker die een roker heeft van het roken komt.

Het is zo moeilijk om die grens te trekken, maar ik ben ervan overtuigd dat we die kant op gaan en naar mijn mening is dat de verkeerde kant.

30% van de sportblessures is voetbalgerelateerd, ik voetbal niet maar betaal wel mee aan die zorg.
Maar omdat ik bv rook zou de voetballer niet aan mijn zorg mee moeten betalen.
Ik vind dat een beetje krom.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 jul 2008, 22:06

Door overwicht is de kans op diabetes gewoon heel erg groot.

9 van de 10 mensen met serieus overgewicht kunnen dit beamen.

En jah, die betalingsregelingen... je weet dat de Nederlandse wetgeving krom is. Je komt er niet onderuit hoe stom dat ook ook klinkt.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 08 jul 2008, 13:12

[quote="Jelmer850i"]Er mag van mij best een heffing komen dat als je sport en of als je rookt dat je meer premie betaald.

quote]

Alsof die heffing niet in de accijns zit? :?

Plaats reactie