movie roadtrip Nurburgring - 31-05-2008

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 18 jun 2008, 11:34

Echt dieptriest dit filmpje :( Deel de mening van Allen in zijn eerste post: zie hier de reden dat ik niet met een groep onbekenden op pad ga.

Neem aan dat deze gestoorde lui niet representatief zijn voor de DF-leden. Maaaar toch.... heb nog nooit een DF-meet meegemaakt, maar als ik dit zo zie geloof ik dat ook wel en zul je mij er dus ook niet zien. En ja, ik ken ook genoeg DF-leden personal die gelukkig wel normaal rijgedrag vertonen :)

turboo

Bericht door turboo » 18 jun 2008, 11:53

Paskal Morriën schreef:Echt dieptriest dit filmpje :( Deel de mening van Allen in zijn eerste post: zie hier de reden dat ik niet met een groep onbekenden op pad ga.

Neem aan dat deze gestroorde lui niet represenatief zijn voor de DF-leden. Maaaar toch.... heb nog nooit een DF-meet meegemaakt, maar als ik dit zo zie geloof ik dat ook wel en zul je mij er dus ook niet zien. En ja, ik ken ook genoeg DF-leden personal die gelukkig wel normaal rijgedrag vertonen :)
we waren ook alles behalve onbekenden, we rijden misschien bijna 3 jaar samen. Op het vr6je na, die werd ontgroent.. :shock:..

Triest en gestoord is voor mij alleen anders :wink:..
En ik denk dat wij iets té heavy óf aso zoals men het noemt zijn voor DF. Maar dat vind ik niet erg, net als dat de autowereld elke cultuur bij elkaar brengt...Het gaat om 1 dingen dat zijn de blikken op wielen, dáár gaat het mij om 8)

shaked hands met elke driver 8) en liefhebbende kenner :lol: (met kennis)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2008, 13:53

De laatste tijd verschijnen er steeds vaker zogenaamd jolige/grappige 'stoere' filmpjes op Driving Fun. Mensen die de kwaliteit de hemel in prijzen snap ik echt niet, zo goed vind ik ze niet. Camera werk valt mij tegen en monteren kan iedereen. 'Vroegah' hadden we Jordy en die maakte prachtige reportages, zelfs als het allemaal iets te dol werd eigenlijk. Ik ben zo'n oude lul aan 't worden die ook heel veel dingen heeft gedaan die niet door de beugel konden, maar waar ik me ook heus niet echt voor schaam. Wel ben ik me bewust dat het gewoon niet getolereerd wordt en dus doe ik het niet meer. Het is gelukkig altijd goed gegaan. Maar na mijn aller eerste filmpje wat online kwam (2001?) heb ik mijn lesje wel geleerd. De mensen die op 't zelfde forum zaten wilden er niet mee geassocieerd worden, terecht. Datzelfde gevoel heb ik nu met de laatste filmpjes die ik zie. Mensen die 'net' geintroduceerd worden in het autominded wereldje, raken door de adrenaline hun beheersing en creativiteit kwijt volgens mij.

Het filmpje van destijds was trouwens dé introductie van Jordy's talent en kunde, want de kwaliteit was echt hoog van dat filmpje. Dat ik links van de linker baan iemand inhaalde, dat ging iedereen wat te ver.

Een beetje patsen met inhalen over de vluchtstrook, het kan dus veel gekker! Daarom kijk ik niet zo graag naar dit soort filmpjes, het maakt geen indruk. Ik kijk liever naar iemand die heel mooi rijdt, of mooie drifts neer zet (desnoods op de openbare weg, dat maakt me niet uit). Burnouts heb ik vaak genoeg gezien en gedaan. Tuurlijk, dat moet je gewoon een keer gedaan hebben en beheersen, ik ben de laatste die dat ontkent. Op de openbare weg filmen, lokt bij de lijdende voorwerpen op één of andere manier gedrag uit wat niet nodig is en vaak is de uitvoering van wat 'stunts' gewoon lelijk.

Mijn advies is dus: Maak een script voor als je gaat rijden en filmen met je maten. Spreek af wat je wel en niet op de film wilt zien. Toen ik Gregg in de GTO (die nu van Cor is) filmde, toen reed hij 'stapvoets' langs een stel gasten op snorscooters en fietsen. Dat heb ik dus op de film gezet, om te laten zien dat dat ook kan. De grap was namelijk dat die lui heel lang achterom zaten te kijken en zaten te wachten tot 'ie al burnend voorbij kwam... maar hij reed gewoon rustig. Die gezichten spraken boekdelen. Dat was eigenlijk nog leuker dan wanneer we ze in de rook hadden gezet.

Iedereen kan mooie films maken tegenwoordig, want alle apparatuur en software is beschikbaar. Maar ik geniet bijna nooit meer van de films die voorbij kopen, het is pulp, het is teveel van 't zelfde. Echt mooi camerawerk zit er niet bij. Je hoeft niet op de kunstacademie te hebben gezeten om mooie beelden te maken. Gewoon goed nadenken en shots vanuit meerdere hoeken maken en die monteren, dat kan iedereen. Het kost je alleen veel meer tijd. Til je filmpje naar een hoger plan, door je goed voor te bereiden, meer mensen een camera mee te geven en die beelden achteraf tot 1 filmpje te monteren. Zoek er goede muziek bij en haal al het niet noodzakelijke eruit. Wees kritisch naar jezelf. Dat is best moeilijk, want soms zie je je eigen fouten niet meer. Daarom heb ik ook zoveel respect voor mensen die verder gaan dan de gemiddelde hobbyist. En dat zijn vaak echt geen professionals, integendeel. Dat soort lui inspireren mij en die filmpjes bekijk ik vaker en laat ik zien aan collega's, vrienden etc.. Dat is toch veel gaver dan met zijn allen zeiken?

turboo

Bericht door turboo » 18 jun 2008, 14:10

Dennis Cavallino schreef:De laatste tijd verschijnen er steeds vaker zogenaamd jolige/grappige 'stoere' filmpjes op Driving Fun. Mensen die de kwaliteit de hemel in prijzen snap ik echt niet, zo goed vind ik ze niet. Camera werk valt mij tegen en monteren kan iedereen. 'Vroegah' hadden we Jordy en die maakte prachtige reportages, zelfs als het allemaal iets te dol werd eigenlijk. Ik ben zo'n oude lul aan 't worden die ook heel veel dingen heeft gedaan die niet door de beugel konden, maar waar ik me ook heus niet echt voor schaam. Wel ben ik me bewust dat het gewoon niet getolereerd wordt en dus doe ik het niet meer. Het is gelukkig altijd goed gegaan. Maar na mijn aller eerste filmpje wat online kwam (2001?) heb ik mijn lesje wel geleerd. De mensen die op 't zelfde forum zaten wilden er niet mee geassocieerd worden, terecht. Datzelfde gevoel heb ik nu met de laatste filmpjes die ik zie. Mensen die 'net' geintroduceerd worden in het autominded wereldje, raken door de adrenaline hun beheersing en creativiteit kwijt volgens mij.

Het filmpje van destijds was trouwens dé introductie van Jordy's talent en kunde, want de kwaliteit was echt hoog van dat filmpje. Dat ik links van de linker baan iemand inhaalde, dat ging iedereen wat te ver.

Een beetje patsen met inhalen over de vluchtstrook, het kan dus veel gekker! Daarom kijk ik niet zo graag naar dit soort filmpjes, het maakt geen indruk. Ik kijk liever naar iemand die heel mooi rijdt, of mooie drifts neer zet (desnoods op de openbare weg, dat maakt me niet uit). Burnouts heb ik vaak genoeg gezien en gedaan. Tuurlijk, dat moet je gewoon een keer gedaan hebben en beheersen, ik ben de laatste die dat ontkent. Op de openbare weg filmen, lokt bij de lijdende voorwerpen op één of andere manier gedrag uit wat niet nodig is en vaak is de uitvoering van wat 'stunts' gewoon lelijk.

Mijn advies is dus: Maak een script voor als je gaat rijden en filmen met je maten. Spreek af wat je wel en niet op de film wilt zien. Toen ik Gregg in de GTO (die nu van Cor is) filmde, toen reed hij 'stapvoets' langs een stel gasten op snorscooters en fietsen. Dat heb ik dus op de film gezet, om te laten zien dat dat ook kan. De grap was namelijk dat die lui heel lang achterom zaten te kijken en zaten te wachten tot 'ie al burnend voorbij kwam... maar hij reed gewoon rustig. Die gezichten spraken boekdelen. Dat was eigenlijk nog leuker dan wanneer we ze in de rook hadden gezet.

Iedereen kan mooie films maken tegenwoordig, want alle apparatuur en software is beschikbaar. Maar ik geniet bijna nooit meer van de films die voorbij kopen, het is pulp, het is teveel van 't zelfde. Echt mooi camerawerk zit er niet bij. Je hoeft niet op de kunstacademie te hebben gezeten om mooie beelden te maken. Gewoon goed nadenken en shots vanuit meerdere hoeken maken en die monteren, dat kan iedereen. Het kost je alleen veel meer tijd. Til je filmpje naar een hoger plan, door je goed voor te bereiden, meer mensen een camera mee te geven en die beelden achteraf tot 1 filmpje te monteren. Zoek er goede muziek bij en haal al het niet noodzakelijke eruit. Wees kritisch naar jezelf. Dat is best moeilijk, want soms zie je je eigen fouten niet meer. Daarom heb ik ook zoveel respect voor mensen die verder gaan dan de gemiddelde hobbyist. En dat zijn vaak echt geen professionals, integendeel. Dat soort lui inspireren mij en die filmpjes bekijk ik vaker en laat ik zien aan collega's, vrienden etc.. Dat is toch veel gaver dan met zijn allen zeiken?
"Mensen die 'net' geintroduceerd worden in het autominded wereldje, raken door de adrenaline hun beheersing en creativiteit kwijt volgens mij."

Ik kijk altijd eerst de kat uit de boom voordat ik een bepaald persoon '...net geintroduceerd noem..' Maar dat ligt denk ik meer aan inschattings vermogen...
Hiermee wil ik zeggen dat het nooit leuk is om even iemands 'geschiedenis' in het dal te gooien met wijsheid die incorrect is 8).

En over monteren en alles wat je noemt, ben ik het zeker mee eens. En als theatermaker en regisseur ben ik er helemaaaal mee eens dat dit niveau 5 is in vergelijking met wat allemaal kan 8)...

Alleen is het vaak niet de moeite om het niveau waar jij over praat hier toe te passen. Ik bedoel, het wordt niet uitgezonden op Top Gear (BIJ WIJZE VAN voor de wijsneuzen die al comments willen posten...) op deze manier vind ik het leuk, makkelijk en vooral neemt het 'weinig' tijd in beslag.

Alsnog bedankt voor je reactie, en met z'n alle zeiken = zowieso een beeetje zinloos want er is genoeg gezeik :D (op dit kleine aardkorsje)

Amrit

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2008, 14:16

:)

Topgear hoeft 't niet te worden, maar ik heb een filmpje dat al +-100.000 keer is bekeken op youtube en die heb ik op mijn pentium 500 in nog geen uurtje gemonteerd (3e filmpje ooit wat ik heb gemonteerd, met moviemaker). PC liep wel vaak vast, dus de lol was er na afloop af. Tot ik de hits zag. Toch de moeite waard dus.

Metchu

Bericht door Metchu » 18 jun 2008, 14:35

turboo schreef: Alleen is het vaak niet de moeite om het niveau waar jij over praat hier toe te passen. Ik bedoel, het wordt niet uitgezonden op Top Gear (BIJ WIJZE VAN voor de wijsneuzen die al comments willen posten...) op deze manier vind ik het leuk, makkelijk en vooral neemt het 'weinig' tijd in beslag.
het is het absoluut wel dubbel en dwars waard! Wat is er mooier dan een filmpje 1000x terug te kijken omdat ie zo GAAF is... ?

Rodney

Bericht door Rodney » 18 jun 2008, 14:38

Heb net het filmpje bekeken, moet wel zeggen dat het leuk in elkaar is gezet, en ik kan goed begrijpen wat een lol en adrenaline jullie hebben gehad op das autobahn :lol:, Toch ben ik het ook eens met de meeste mensen, met 220 uit een raam zitten, of je nou vastgehouden word of niet.. als de bestuurder ineens moet uitwijken, en de bijrijder valt uit het raam, als je daar aan denkt [ de bijrijder zelf ] denk ik ook niet dat je daar een lekker gevoel bij hebt, En wat sommige mensen ook zeggen idd als je met 20 autos gaat en er zitten 5 aso`s bij dan is de kans op ongelukken groot, [ Heb dit vaker gezien/meegemaakt ]

en het over de vluchtstrook rijden, vind ik onzin, nergens voor nodig.

maar toch mijn complimenten bij het filmpje..

Rodney

turboo

Bericht door turboo » 18 jun 2008, 14:48

Metchu schreef:
turboo schreef: Alleen is het vaak niet de moeite om het niveau waar jij over praat hier toe te passen. Ik bedoel, het wordt niet uitgezonden op Top Gear (BIJ WIJZE VAN voor de wijsneuzen die al comments willen posten...) op deze manier vind ik het leuk, makkelijk en vooral neemt het 'weinig' tijd in beslag.
het is het absoluut wel dubbel en dwars waard! Wat is er mooier dan een filmpje 1000x terug te kijken omdat ie zo GAAF is... ?
Camera's matriaal en dan nog wat + 400 pk wagens dan wil ik er best over nadenken...

Gaaf genoeg is het filmpje nu voor mij wel voor een dagje ring 8)..Net als met tuning kan je het zo gek maken als je wilt, echter is er een soort grens 8)

Vergeet niet dat we ook maar met een klein groepje reden... :wink:
BmwfreakieNL schreef:Heb net het filmpje bekeken, moet wel zeggen dat het leuk in elkaar is gezet, en ik kan goed begrijpen wat een lol en adrenaline jullie hebben gehad op das autobahn :lol:, Toch ben ik het ook eens met de meeste mensen, met 220 uit een raam zitten, of je nou vastgehouden word of niet.. als de bestuurder ineens moet uitwijken, en de bijrijder valt uit het raam, als je daar aan denkt [ de bijrijder zelf ] denk ik ook niet dat je daar een lekker gevoel bij hebt, En wat sommige mensen ook zeggen idd als je met 20 autos gaat en er zitten 5 aso`s bij dan is de kans op ongelukken groot, [ Heb dit vaker gezien/meegemaakt ]

en het over de vluchtstrook rijden, vind ik onzin, nergens voor nodig.

maar toch mijn complimenten bij het filmpje..

Rodney
thank you... 8)

vluchtstrook moest wel...ik was navigator en we moesten er heeeel gauw af...daarom staat het er ook maar 1x op ;)..vluchtstrook normaal, NOOIT!

Rodney

Bericht door Rodney » 18 jun 2008, 14:56

:lol:
Laatst gewijzigd door Rodney op 18 jun 2008, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Rodney

Bericht door Rodney » 18 jun 2008, 14:56

thank you... 8)

vluchtstrook moest wel...ik was navigator en we moesten er heeeel gauw af...daarom staat het er ook maar 1x op ;)..vluchtstrook normaal, NOOIT!
Haha, oke ik begrijp het :P [ Jij was degene met kaart of navigatie? haha ]

Snel ding trouwens die s3? whoee :lol:

Alexander

Bericht door Alexander » 18 jun 2008, 14:59

Paskal Morriën schreef:Echt dieptriest dit filmpje :( Deel de mening van Allen in zijn eerste post: zie hier de reden dat ik niet met een groep onbekenden op pad ga.

Neem aan dat deze gestoorde lui niet representatief zijn voor de DF-leden. Maaaar toch.... heb nog nooit een DF-meet meegemaakt, maar als ik dit zo zie geloof ik dat ook wel en zul je mij er dus ook niet zien. En ja, ik ken ook genoeg DF-leden personal die gelukkig wel normaal rijgedrag vertonen :)
+1, echt dieptriest..

allen

Bericht door allen » 18 jun 2008, 15:22

Het is al vaker door je gezegd dat de vluchtstrook is gepakt omdat je er snel af moest. Ik begrijp het dan niet. Of je haalt het ruimschoots en kunt op de rechter baan rijden totdat je bij de uitvoegstrook bent, of je hebt de uitvoegstrook gemist. In het laatste geval heb je niets aan de vluchtstrook omdat je de afrit al gemist hebt. In jouw geval waren jullie zelfs dik te vroeg voor de afslag. Of kunnen jullie zo verdomd slecht anticiperen op het overige verkeer dat jullie liever een paar honderd meter over de vluchtstrook rijden? :?
We hebben allemaal onze eigen grenzen (heb ik al eerder gezegd). Wat ik niet vind kunnen hoeft voor jullie groep rijders niet te gelden. Maar ga toch alsjeblieft niet van dit soort onzin uitkramen. :!:

turboo

Bericht door turboo » 18 jun 2008, 15:33

allen schreef:Het is al vaker door je gezegd dat de vluchtstrook is gepakt omdat je er snel af moest. Ik begrijp het dan niet. Of je haalt het ruimschoots en kunt op de rechter baan rijden totdat je bij de uitvoegstrook bent, of je hebt de uitvoegstrook gemist. In het laatste geval heb je niets aan de vluchtstrook omdat je de afrit al gemist hebt. In jouw geval waren jullie zelfs dik te vroeg voor de afslag. Of kunnen jullie zo verdomd slecht anticiperen op het overige verkeer dat jullie liever een paar honderd meter over de vluchtstrook rijden? :?
We hebben allemaal onze eigen grenzen (heb ik al eerder gezegd). Wat ik niet vind kunnen hoeft voor jullie groep rijders niet te gelden. Maar ga toch alsjeblieft niet van dit soort onzin uitkramen. :!:
"..Maar ga toch alsjeblieft niet van dit soort onzin uitkramen."

Als jij vind dat ik 'onzin' uitkraam, dan heb jij gelijk :lol: ... *hyundai applause*

Rodney

Bericht door Rodney » 18 jun 2008, 15:36

Sorry maar, ik vind niet dat iedereen ruzie moet gaan lopen maken,

Iedereen is anders, respecteer dat :?

Als je er zown klote opmerking over hebt, hoef je die niet 1000 keer te gaan posten :?

Laat het topic dan lekker met rust..

Sorry hoor!

:roll:

turboo

Bericht door turboo » 18 jun 2008, 15:37

BmwfreakieNL schreef:Sorry maar, ik vind niet dat iedereen ruzie moet gaan lopen maken,

Als je er zown klote opmerking over hebt, hoef je die niet 1000 keer te gaan posten :?

Sorry hoor!

inkoppertje 8), ieder zijn hobby en irritaties...

Rodney

Bericht door Rodney » 18 jun 2008, 15:38

turboo schreef:
BmwfreakieNL schreef:Sorry maar, ik vind niet dat iedereen ruzie moet gaan lopen maken,

Sorry hoor!

inkoppertje 8), ieder zijn hobby en irritaties...
Ik had het niet tegen jou :wink: Maar tegen allen :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 18 jun 2008, 15:41

BmwfreakieNL schreef:
Maar tegen allen :wink:

Je hoeft niet iedereen de schuld te geven :mrgreen:

Rodney

Bericht door Rodney » 18 jun 2008, 15:50

Metchu schreef:
BmwfreakieNL schreef:

Maar weetje wat het is, forums horen gezellig te zijn, om wat er ook gebeurt tuurlijk commentaar is goed, maar het moet niet uitlopen op ruzies

heb dit op meerdere forums gezien, en daar gaat het alleen maar van achteruit :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 18 jun 2008, 15:56

BmwfreakieNL schreef:
Metchu schreef:
BmwfreakieNL schreef:

Maar weetje wat het is, forums horen gezellig te zijn, om wat er ook gebeurt tuurlijk commentaar is goed, maar het moet niet uitlopen op ruzies

heb dit op meerdere forums gezien, en daar gaat het alleen maar van achteruit :wink:
Bij een forum werkt het bijna hetzelfde als IRL. In een nieuwe groep tast je eerst af wat gepast is en wat niet. Op fora gebeurt het vaak dat iemand net binnenkomt en direct met een groot verhaal komt. Dan is het afwachten wat wordt geaccepteerd en wat niet. Ik bedoel dit niet specifiek op deze thread maar algemeen op fora.

René130i

Bericht door René130i » 18 jun 2008, 15:58

Ik zei 2 pagina's terug al, SLOTJE

Niet voor de video maar de onnodige negatieve verhoudingen die zo ontstaan.

Metchu

Bericht door Metchu » 18 jun 2008, 15:59

Rene / Hazze schreef:Ik zei 2 pagina's terug al, SLOTJE
inderdaad, wat een slap geouwehoer allemaal, zeker slotje!

turboo

Bericht door turboo » 18 jun 2008, 16:24

Metchu schreef:
inderdaad, wat een slap geouwehoer allemaal, zeker slotje!
:cry:... :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 18 jun 2008, 16:30

Niet voor de video maar de onnodige negatieve verhoudingen die zo ontstaan.
Hier een mooi Duits Slot:

[img:400:262]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... nstein.jpg[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2008, 16:41

:lol: :lol: mooi slot 8)

Dexter

Bericht door Dexter » 18 jun 2008, 16:43

Ik kan ook niet eens één dagje rustig aan doen of er is weer gelazer..... :x :?

Nee, het ruziemaken valt wel mee in dit draadje, maar ik vind wel dat er nu voornamelijk alleen maar meer van hetzelfde word geschreven.
Dat is te zeggen.....op de post van Cavallino na dan.
Dennis, ik weet precies welk filmpje jij bedoelt en ik heb er zelfs over zitten denken om dat verhaal daarachter als voorbeeld te nemen, maar vond het te lang geleden.
Dat filmpje met de Civic CRX gaf toen inderdaad vrijwel dezelfde reacties en kijk eens wat er van jullie terechtgekomen is.
Mede daarom was ik ook redelijk mild in mijn reactie op het filmpje....je moet iedereen een kans geven. :wink:
Turboo heeft laten merken dat hij terdege beseft dat het niveau van zijn filmpje hier niet kan, en lijkt er zelfs iets van opgestoken te hebben.
Ik zou, als ik hem was, in ieder geval het filmpje even opnieuw monteren en minstens de vluchtstrookactie en de 'kijk mij eens uit het raampje hangen met 200 km/h' eruit halen.

Maar goed, ik denk dat alles er nu wel zo'n beetje over gezegd en geschreven is dus gooi ik er nu dan toch maar een slotje op.
Iedereen kan de standpunten wat mij betreft tot in de verre toekomst nog lezen en misschien het filmje nog bekijken, maar reageren is niet meer mogelijk.

PS: Paskal, dit filmpje is absoluut niet typerend voor een DF meet en is ook geen verslag van een DF meet.
Dat jij en alle andere lezers dat even goed beseffen.....:wink:

Gesloten