200pk turbo of 200pk atmo

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 15 jun 2008, 13:56

100% Atmo. Ik vind het altijd zo heerlijk al bij een sportieve atmo de "HEL" losbarst bij 4500rpm+. Dat kan mij echt bekoren.

Zakelijk gewoon een geblazen diesel...

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 15 jun 2008, 15:48

Voor de heerlijke fun kilometers---> 100% atmo van het caliber M-power of VTEC of . meer kippenvel, meer emotie, meer werken maar ook meer driver reward.

en wie zegt dat turbo sneller is dan atmo?

Track Tsukuba
Civic Type-R JDM (FD2) 1:07.93 ---> 222 pk atmo fwd
135i Coupe (E82) 1:07.860 -----> 306pk twin turbo rwd

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16606
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 15 jun 2008, 15:51

Hoezo moet je meer werken om hard te gaan in een atmo?

Ik ben hier ook behoorlijk bezig om een beetje vooruit te komen:

Klik

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 15 jun 2008, 17:04

Bram voelt zich zo langzamerhand onbegrepen met z'n vette geluid. :wink:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16606
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 15 jun 2008, 17:08

:lol:

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 15 jun 2008, 17:19

Een getunde impreza en EVO ON-BOOST houden is een heel ander verhaal dan de diesel verhalen en tfsi verhalen waar het hier over gaat.

een 2 liter tfsi pakt al lekker vroeg op en is off-boost niet "dood" zoals de piek-power turbo's.

uiteindelijk is het een kwestie van smaak. en in de klasse waar rico naar kijkt gaat mijn voorkeur uit naar de toeren jankers a la Clio en vorige generatie Civic type-R

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6780
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 15 jun 2008, 18:05

Hey Rembo, wel 't hele filmpie posten hè?!

http://www.youtube.com/watch?v=R3BHPs5i7bs

:wink: :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 jun 2008, 01:46

Maik schreef:Mijn punt over het verbruik sta ik nog steeds achter. In laboratorium omstandigheden zullen ze elkaar niet veel ontlopen, echter ga je van dat heerlijke koppel echt wel gebruik maken en dat koppel wordt nou eenmaal veroorzaakt door een lekkere peut benzine (mengsel ook nog eens aan de rijke kant voor een turbo). Een goede atmo gaat niet onevenredig veel gebruiken als je op lage toeren koppel vraagt. De ECU zal keurig het mengsel afregelen en zal gewoon minder peut inspuiten omdat er niet genoeg lucht aangezogen kan worden...
Wat een sukkel ben jij ook he :idea: :?: :!:
Op de snelweg waar Rico zo'n 80% van de kilometers op rijdt verbruikt een turbo op deellast vanzelfsprekend niet meer :wink: Sterker nog een turbo verbruikt dan minder omdat je gezien het koppel veel minder toeren draait/kan draaien. Dat moet jij toch weten als amateuringenieurVAG_TSI fapper :P Draai je met een GTI lekker een CO2 verantwoorde 2500RPM in 6 op de snelweg, jank je met zo'n Clio 4200RPM bij 130km/h. Wat nou zuiniger :lol:

Bij veel en vaak gasgeven is het natuurlijk een ander verhaal maar dit gaat over WOONWERKVERKEER :idea:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 16 jun 2008, 18:54

Ja, oke, ik hield natuurlijk rekening met het niet achterlijke deel van Nederland, daar betekent woonwerkverkeer: optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-eindbestemming...
Daarbij komt dat ik mensen die bij de NAM werken NOOIT gelijk zal geven :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 jun 2008, 19:03

Maik schreef: Daarbij komt dat ik mensen die bij de NAM werken NOOIT gelijk zal geven :mrgreen:
Gelijk heb je, ik doe hetzelfde :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 16 jun 2008, 19:48

Maik schreef:Ja, oke, ik hield natuurlijk rekening met het niet achterlijke deel van Nederland, daar betekent woonwerkverkeer: optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-optrekken-eindbestemming...
Daarbij komt dat ik mensen die bij de NAM werken NOOIT gelijk zal geven :mrgreen:
LOL :lol:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 16 jun 2008, 19:59

Ik denk dat ik toch voor de turbo ging.

Een n beetje het idee van de WRC, er is een limiet van 300 pk maar door slim te laden heb je die 300pk wel over het hele toerengebied.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 16 jun 2008, 20:31

Wow, dus die bakken hebben meer dan 2000Nm bij 1000rpm? 8) :wink:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 16 jun 2008, 20:36

Hè, flauw.

Ik zou meer zeggen van 3000 tot 6500 altijd 300pk'tjes.

(700Nm bij 3000rpm dus dat klopt wel)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43080
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 jun 2008, 13:52

Turbo.
Ook met een turbo kun je relaxed cruisen en uitmergelen als het moet :wink:
Bij hedendaagse turbo's is de power bijna altijd beschikbaar.
En verhalen over zuipen??
Ik kon met die turbo's wel de 1;14 halen als het moest.
Gemiddeld kon ik de 1:10 makkelijk halen (stad/trappen/cruisen).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten