"Hogere boetes onzin"

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Bericht door Michel P » 03 jun 2008, 12:56

Bert ///M3 schreef:Dat is hier net zo. De hele gemeenschap weet exact wie er in coke handeld, met welke boten het binnenkomt en in welke cafe's ze altijd zitten. Zou je ook zeggen hoe kan het dat iedereen dat weet behalve de politie zelf.
De politie wil daar de vingers niet aan branden, het levert voor de staatskas niets op, een fietser op die op de stoep fietst bekeuren is lekker veilig. Ofwel schop ze eens op stage in Duitsland, zodat ze zien hoe het ook kan, krijgen ze eindelijk respect als ze zo zouden werken, en dan verdienen ze dat ook.

Michel

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 jun 2008, 14:19

Michel Pol schreef:
Bert ///M3 schreef:Dat is hier net zo. De hele gemeenschap weet exact wie er in coke handeld, met welke boten het binnenkomt en in welke cafe's ze altijd zitten. Zou je ook zeggen hoe kan het dat iedereen dat weet behalve de politie zelf.
De politie wil daar de vingers niet aan branden, het levert voor de staatskas niets op, een fietser op die op de stoep fietst bekeuren is lekker veilig. Ofwel schop ze eens op stage in Duitsland, zodat ze zien hoe het ook kan, krijgen ze eindelijk respect als ze zo zouden werken, en dan verdienen ze dat ook.

Michel
Het probleem is dat wij vaak denken dat een coke handelaartje of een wietteler de top is van de ijsberg.
Veel zwaardere criminaliteit vind grotendeels onzichtbaar voor de burger plaats. Figuren als Paarlberg, Muermans worden voor ons gevoel vaak 'plotseling' genoemd in strafzaken. In werkelijkheid wordt er ontzettend veel tijd gestopt in het rechereren op deze personen en gaat dit over miljoenen fraudes. Miljoenen die niet anders dan in het zwarte circuit terecht kunnen komen. Het zwarte circuit is vervolgens de plaats waar niemand elkaar kan vertrouwen, waar iedereen chantabel is en afpersing de manier is om de vertrouwen te verkopen. Waar dat toe leidt hebben we twee jaar geleden kunnen zien.

De kosten per FTE om te handhaven (het schrijven van boetes voor fietslampje :wink: ) bedragen ongeveer € 60.000,-, de kosten per FTE om boeven te vangen ongeveer € 150.000,-

allen

Bericht door allen » 03 jun 2008, 15:29

Maar kan iemand me dan uitleggen waarom ze niet gewoon ff aanbellen bij die knakkers? Als je al weet in welk café ze zitten en welke kotters met coke ipv vis binnen komen dan hoef je toch ook geen onderzoek meer te verrichten. :?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 jun 2008, 15:57

De rechter zal uiteraard om voldoende waterdicht bewijs vragen om tot een veroordeling te kunnen komen. Van horen zeggen is onvoldoende :wink:

Mack

Bericht door Mack » 04 jun 2008, 09:18

RutgerK schreef:De rechter zal uiteraard om voldoende waterdicht bewijs vragen om tot een veroordeling te kunnen komen. Van horen zeggen is onvoldoende :wink:
Maar als ze er niet naartoe gaan, blijft het altijd van horen zeggen, nietwaar?

wimwerf

Bericht door wimwerf » 06 jun 2008, 07:52

:?

Wel leuk om te zien dat een reactie van mij is weggehaald.
Ach, het zal wel niet niet in goede aarde gevallen zijn omdat het een reactie was tegen sommigen hier die allerlei geweldige uitspraken lopen te doen over iets waar ze geen kont verstand van hebben.

Wetenschap hebben via de media en van daaruit een uitspraak doen alsof ze er alles van weten.

Geweldig :)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 jun 2008, 09:53

Mack schreef:
RutgerK schreef:De rechter zal uiteraard om voldoende waterdicht bewijs vragen om tot een veroordeling te kunnen komen. Van horen zeggen is onvoldoende :wink:
Maar als ze er niet naartoe gaan, blijft het altijd van horen zeggen, nietwaar?
Mack,

De politie ontdekt veel kleine wietplantages omdat ze er 'toevallig langsliepen en wat roken'. Zo'n aanleiding is altijd wat dubieus en er is ook wel wat kritiek op vanuit de rechtspraak.

Wat de politie nodig heeft is een burger die daadwerkelijk naar de politie stapt en een melding maakt van 'vermoedelijk' illegale praktijken metr wat concrete informatie om een onderzoek te kunnen opstarten. Die stap doet een burger vaak niet waardoor het van horen zeggen blijft.

Dan klinkt het wat flauw, maar het wordt een geleidende schaal als de politie op die manier gaat zou gaan opsporen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 jun 2008, 09:25

Maurice Graber schreef:Haha ik heb alleen mn basisschool-, zwem- en veter diploma. Van begin af aan al geen zin in school gehad en rij inmiddels toch een leuke auto :) Een vriend van me heeft net zn nieuwe R32 geleverd gekregen. Ook alleen basisschool.

Tsjah.. zegt geen opleiding ook meteen dat je dom bent? Of kan je ook gewoon totaal geen zin hebben gehad? :)
Ik snap je punt hoor.
Maar het bezit van een bepaalde auto zegt ook helemaal niets :wink:
Of heb je dan iets te bewijzen?
Niet persoonlijk opvatten :o

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2008, 10:34

Arthur schreef:
Maurice Graber schreef:Haha ik heb alleen mn basisschool-, zwem- en veter diploma. Van begin af aan al geen zin in school gehad en rij inmiddels toch een leuke auto :) Een vriend van me heeft net zn nieuwe R32 geleverd gekregen. Ook alleen basisschool.

Tsjah.. zegt geen opleiding ook meteen dat je dom bent? Of kan je ook gewoon totaal geen zin hebben gehad? :)
Ik snap je punt hoor.
Maar het bezit van een bepaalde auto zegt ook helemaal niets :wink:
Of heb je dan iets te bewijzen?
Niet persoonlijk opvatten :o

Inderdaad er zijn mensen die 5 miljoen op de bank hebben staan, maar 6 miljoen (indirect) schuld hebben her en der.

Plaats reactie