BPM....jawel daar komt ie..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2008, 09:48

Dexter schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik koop iig geen nieuwe autos meer.
Kijk dat bedoel ik dus.....als er zo nog veel meer mensen gaan denken dan ontstaat er een gat in de rijksinkomsten dat gevuld dient te worden.
En dus wordt er weer iets anders bedacht waardoor dat geld er toch komt in plaats van dat men probeert te bezuinigen op overbodige en/of luxe uitgaven.
Een gebed zonder eind.....
Dus inderdaad meer als een bedrijf denken, dan gaat het stukken beter.
Minder ambtenaren heeft ook geen zin gehad, er bleef een hoop werk liggen en daardoor moesten er weer mensen ingehuurd worden :D :D
Voor mij prima, want ze kijken dan niet op een paar euro en dat is weer goed voor mijn omzet :twisted: :twisted:
Soms echt belachelijk hoe makkelijk ze ja zeggen tegen en gevraagd tarief :roll:

wjn

Bericht door wjn » 12 mei 2008, 10:30

luco hornsveld schreef:
Dexter schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik koop iig geen nieuwe autos meer.
Kijk dat bedoel ik dus.....als er zo nog veel meer mensen gaan denken dan ontstaat er een gat in de rijksinkomsten dat gevuld dient te worden.
En dus wordt er weer iets anders bedacht waardoor dat geld er toch komt in plaats van dat men probeert te bezuinigen op overbodige en/of luxe uitgaven.
Een gebed zonder eind.....
Dus inderdaad meer als een bedrijf denken, dan gaat het stukken beter.
Minder ambtenaren heeft ook geen zin gehad, er bleef een hoop werk liggen en daardoor moesten er weer mensen ingehuurd worden :D :D
Voor mij prima, want ze kijken dan niet op een paar euro en dat is weer goed voor mijn omzet :twisted: :twisted:
Soms echt belachelijk hoe makkelijk ze ja zeggen tegen en gevraagd tarief :roll:
Minder regels = minder uitzonderingen = minder controles = minder ambtenaren.

Deel van de BPM blijft staan = een extra regel = meer overheidskosten.

Maar dat schijnt heel erg moeilijk te begrijpen te zijn voor de gemiddelde ambtenaar.

Gewoon BPM afschaffen, dan worden dagtochtjes maar voor het gevoel wat duurder (want feitelijk heb je nu al een groot deel van de tocht betaald in de zin van BPM !!).

Edit: Dit hele verhaal is weer Nederlandse overheids mentaliteit, geen knopen door durven hakken.

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2008, 10:47

Minder regels=minder ambtenaren= meer werklozen

Wat want moeten ze dan met al die ambtenaren.
Het is allemaal niet zo simpel denk ik.
Al is er wel genoeg te verbeteren in Den Haag.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2008, 10:48

Je kan niet van ambtenaren/managers verlangen dat ze zich zelf overbodig maken..................................... :wink:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 mei 2008, 11:34

wjn schreef: (want feitelijk heb je nu al een groot deel van de tocht betaald in de zin van BPM !!).
Dat heb ik niet opgeschreven, want dat leek me een gegeven wat iedereen al wist.

Dexter

Bericht door Dexter » 12 mei 2008, 11:43

romo schreef:Je kan niet van ambtenaren/managers verlangen dat ze zich zelf overbodig maken..................................... :wink:
Waarom niet? Er zijn er maar zat die niets anders doen dan 'raamwerken' een hele dag lang en dat is ook een bekend gegeven in Den Haag.
Als er bij een bedrijf geherstructureerd moet worden omdat het rendement niet hoog genoeg is om de aandeelhouders tevreden te stellen wordt er ook gesneden in het personeelsbestand.
Dat kan dus ook bij onze overheid als wij (de aandeelhouders) niet tevreden zijn.
En voor het geval je je af mocht vragen waar die mensen dan moeten gaan werken, wil ik je even wijzen op de groep WAO'ers die na de grote herkeuringsoperatie ook te horen kregen dat ze weer aan het werk moesten en het verder zelf uit mochten zoeken waar dat dan zou moeten zijn.
Het motto was: als je wilt (lees moet) werken dan kun je ook werk krijgen in Nederland. Yeah right! :x
En dan te bedenken dat de reïntegratiebureaus die die mensen aan een nieuwe baan moesten helpen voornamelijk faalden, maar zich er tegelijkertijd wel dik voor lieten betalen door de overheid.
Miljarden uitgegeven en een zeer pover resultaat.
Pure geldverspillerij!!

wjn

Bericht door wjn » 12 mei 2008, 11:43

Geelhoed schreef:
wjn schreef: (want feitelijk heb je nu al een groot deel van de tocht betaald in de zin van BPM !!).
Dat heb ik niet opgeschreven, want dat leek me een gegeven wat iedereen al wist.
Blijkbaar niet 8)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 mei 2008, 11:46

wjn schreef:
Geelhoed schreef:
Blijkbaar niet 8)
Speltip 42: ken je publiek.

Dexter

Bericht door Dexter » 12 mei 2008, 11:54

En nu ik toch over geldverspillerij bezig ben: Het lenen van 'studenten' bij de IB Groep.
Op twee jaar tijd 84 % meer studenten die lenen.....véél lenen.
Het geld gaat op aan ' nu leuk leven en leuke dingen doen' en terugbetalen is van latere zorg.
Schuldbedragen van € 30.000, - zijn normaal en ze zijn niet bekend met die schuld bij het BKR.
Kijk maar eens naar dit filmpje op de website van NOVA:
Studenten lenen steeds meer
En dat is dan de generatie die ons in de toekomst moet gaan voorzien van een normale levensstandaard.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mei 2008, 11:57

Dexter schreef:
romo schreef:Je kan niet van ambtenaren/managers verlangen dat ze zich zelf overbodig maken..................................... :wink:
Waarom niet? Er zijn er maar zat die niets anders doen dan 'raamwerken' een hele dag lang en dat is ook een bekend gegeven in Den Haag.
Als er bij een bedrijf geherstructureerd moet worden omdat het rendement niet hoog genoeg is om de aandeelhouders tevreden te stellen wordt er ook gesneden in het personeelsbestand.
Dat kan dus ook bij onze overheid als wij (de aandeelhouders) niet tevreden zijn.
En voor het geval je je af mocht vragen waar die mensen dan moeten gaan werken, wil ik je even wijzen op de groep WAO'ers die na de grote herkeuringsoperatie ook te horen kregen dat ze weer aan het werk moesten en het verder zelf uit mochten zoeken waar dat dan zou moeten zijn.
Het motto was: als je wilt (lees moet) werken dan kun je ook werk krijgen in Nederland. Yeah right! :x
En dan te bedenken dat de reïntegratiebureaus die die mensen aan een nieuwe baan moesten helpen voornamelijk faalden, maar zich er tegelijkertijd wel dik voor lieten betalen door de overheid.
Pure geldverspillerij!!
Iedereen kan ook werken in NL als ze het willen. Alleen willen de meesten niet vor minimum loon werken, of een stap terug doen qua salaris / werk.

Maar in principe is er werk zat.

Dexter

Bericht door Dexter » 12 mei 2008, 12:09

Bert ///M3 schreef: Iedereen kan ook werken in NL als ze het willen. Alleen willen de meesten niet vor minimum loon werken, of een stap terug doen qua salaris / werk.

Maar in principe is er werk zat.
Bert, helemaal met je eens voor waar het 'gezonde' mensen aangaat.
Maar ex-WAO'ers zijn gebrandmerkt en worden nergens meer aangenomen ook al kunnen ze wel werken tegen eender welk salaris.
Zelfs niet als de overheid regelingen treft (die ook veel geld kosten) waarbij werkgevers voordeliger uit zijn met een WAO'er op de loonlijst.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 mei 2008, 12:11

Ja Bert,toevallig had ik daar laatst nog een voorbeeld van: 19 jarige ,wel serieuze kerel wil graag bij me werken.

Eerste vraag: hoeveel uur en hoeveel geld.....en ik wil dan en dan en dan al vrij want ik ga dat en zus en zo...

Oprotten dus...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2008, 12:20

Dexter schreef:
Pure geldverspillerij!!
Ik ben het geheel met je eens ( vandaar ook de :wink: :lol: )

Vooralsnog gaat dat niet gebeuren, omdat ambtenaren en managers wel degelijk erg goed geleerd hebben zichzelf onmisbaar te maken.

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2008, 13:01

romo schreef:
Dexter schreef:
Pure geldverspillerij!!
Ik ben het geheel met je eens ( vandaar ook de :wink: :lol: )

Vooralsnog gaat dat niet gebeuren, omdat ambtenaren en managers wel degelijk erg goed geleerd hebben zichzelf onmisbaar te maken.
Dat niksdoen heeft helemaal niks met ambtenaren te maken maar met mentaliteit.
Als ik rond me kijk zie ik steeds meer mensen die niks willen doen en toch veel willen verdienen.
Dat was 20 jaar geleden wel anders.
Waardloz mentaliteit bij veel jongeren.
Maar zeiken en afgeven op een ander kunnen ze als de beste.
Ga eerst maar eens je best doen, daarna pas zeiken over geld en uren.

Rambler

Bericht door Rambler » 12 mei 2008, 13:49

luco hornsveld schreef: Dat niksdoen heeft helemaal niks met ambtenaren te maken maar met mentaliteit.
Als ik rond me kijk zie ik steeds meer mensen die niks willen doen en toch veel willen verdienen.
Dat was 20 jaar geleden wel anders.
Waardloz mentaliteit bij veel jongeren.
Maar zeiken en afgeven op een ander kunnen ze als de beste.
Ga eerst maar eens je best doen, daarna pas zeiken over geld en uren.
Ik werk zowel in Belgie (Antwerpen) als in Nederland (Rotterdam) en ik heb de afgelopen jaren vastgesteld dat dit merkelijk een groter probleem vormt in Nederland. Er zijn wel mensen van het juiste slag te vinden maar het is verdomd moeilijk, op termijn komen die natuurlijk het verst.
Laatst gewijzigd door Rambler op 12 mei 2008, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 12 mei 2008, 14:01

Mee eens, de jeugd staart zich blind op wat ik de "2 minuten bekendheid" noem.

Snel beroemd worden, geld, glamour...................................met klote programma`s als wanna be a popstar en weet ik nog meer wat voor onzin. Ze staan toch niet meer met 2 benen op de grond. Volstrekt gestoord, wel alle voordelen, maar er voor willen werken, vergeet het maar ( de goeden niet te na gesproken)

Dexter

Bericht door Dexter » 12 mei 2008, 14:48

romo schreef:Mee eens, de jeugd staart zich blind op wat ik de "2 minuten bekendheid" noem.

Snel beroemd worden, geld, glamour...................................met klote programma`s als wanna be a popstar en weet ik nog meer wat voor onzin. Ze staan toch niet meer met 2 benen op de grond. Volstrekt gestoord, wel alle voordelen, maar er voor willen werken, vergeet het maar ( de goeden niet te na gesproken)
Daarom schreef ik ook:
Dexter schreef:En dat is dan de generatie die ons in de toekomst moet gaan voorzien van een normale levensstandaard.
Overigens komt zo wel feilloos boven tafel wat er zoal mis is in onze maatschappij tegenwoordig.
En dat heeft nu eens een keer niets te maken met allochtonen, maar wel alles met gewone Nederlanders.
Het is toch van de zotte dat de gemiddelde twintiger niet meer in staat is om foutloos Nederlands te schrijven of om een paar simpele sommen uit zijn/haar hoofd uit te rekenen.
Gisteren zo'n sukkel achter de kassa van de Jumbo waar ik € 68,45 af moest rekenen.....ik gaf hem € 0,45 los geld naast de 70 Euro zodat hij mij 2 Euro terug zou kunnen geven.
Helaas, het was té moeilijk voor hem en hij zat onmiddellijk te schutteren.
Ik heb hem maar uit zijn lijden verlost door te zeggen hoe het zat....en toen begreep hij het nog niet.
En dat is over een jaar of 10 een beleidsambtenaar of een manager....hij kan z'n eigen gedachten nog niet managen. :x

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2008, 15:05

Dexter schreef:hij kan z'n eigen gedachten nog niet managen. :x
:D :D :D :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 mei 2008, 15:16

:lol: Dexter

Dexter

Bericht door Dexter » 12 mei 2008, 15:20

Ik zat net op een Belgische site te kijken waar een filmpje te zien was van de'Dames in de dop'die bij Jensen te gast waren.
Staat er in de kantlijn een poll waarvan ik dacht dat ie treffend weergaf waar de huidige generatie (dus ook die in Nederland) voor staat.
Er was 751 keer gestemd overigens.
Komt ie:
Een bejaarde vraagt om op uw plaats te zitten in de tram, wat doe je?

Je bent een gentleman en duwt die ouwe rakker uit de weg en laat die blonde schone op jouw schoot zitten.
(26.3%)

Je geeft hem een jodenster, en zegt dat deze tram naar Auswitch rijdt.
(17.9%)

Je laat hem zitten en steek hem in brand, zodat je eindelijk eens op dat rode knopje mag duwen.
(10.5%)

Niets, ik rij liever met de metro, want daar zitten de vriendelijke allochtonen.
(10.5%)

Je begint te hakken in je fluoroze trainingpak en zingt: "Bollen pakken is fijn, maar er is meer ruimte in de trein!!"
(9.58%)

Als de tram remt pak je zijn wandelstok af en kijkt toe hoe hij tegen de vooruit knalt.
(9.18%)

Je zegt dat je een Marokkaan bent die zijn elektrische roelstol gaat formatteren en er Windows Vista gaat op installeren.
(5.45%)

Je zegt dat Flor Coninkx aan het stuur zit.
(4.66%)

Je zegt dat je enkel gratis een plaats mag afstaan in Hasselt, hier is het 5€ per plaats.
(3.86%)

Je zegt dat je van de aambeien politie bent en verbiedt hem om te gaan zitten.
(1.86%)
Over de 'Dames in de dop' zal ik verder maar zwijgen...:shock: :?

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 mei 2008, 15:24

Alarmerend.
Velen namen het poll/enquete niet serieus

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 mei 2008, 15:30

Je laat hem zitten en steek hem in brand, zodat je eindelijk eens op dat rode knopje mag duwen
Ongelofelijk dat een Vlaming elk jaar het Dictee wint.

Over dyscalculie gesproken:

Ik ging voor een spaarrekening voor mijn zoon naar de bank, de beste man die mij het zou uitleggen werkt bij een bank dus dan zou je verwachten dat hij wel iets met cijfers kan.

Hij raadde mij dus een Pardoes rekening aan, want dan krijg je 2,5% rente en elke 5 jaar over het hele bedrag nog eens 5%, en als hij 18 werd nog een keer 5%. Dat moest ik nemen want hij had het voor zijn dochtertjes ook.
Een gewone spaarrekening geeft 4,5% rente en geen bonussen.

Ik vertel de beste man dat ik dan de gewone rekening wel wil. Hoezo dan dan loop je die 5% toch mis?
Ik leg hen uit dat 1.045^18 groter is dan 1.025^18*1.054. Maar dat geloofde hij niet. Pakt zijn rekenmachine erbij, en tikt ongelogen 18 keer 1.045 * in en herhaalt dat voor de Pardoesrekening. Uit zijn voorbeeld kwam een verschil van 1200 euro.

Zo meneer, u werkt zeker met cijfers? Dat u dat direct ziet? Ja, de meeste klanten nemen die rekening voor de cadeautjes die erbij zitten.
Laatst gewijzigd door Geelhoed op 12 mei 2008, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Rambler

Bericht door Rambler » 12 mei 2008, 15:34

waarom ik dus nooit van mijn leven 1 advies van de bank zal volgen, ze werken voor eigen portemonnee niet voor die van de klant.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 mei 2008, 15:36

Dan speelde hij het goed, hij zat echt te hannessen met zijn zakjapnner, ik kan me niet voorstellen dat dat gespeeld was.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 12 mei 2008, 17:42

Gaat de wegenbelasting wel omlaag?

Plaats reactie