Zo heb de de Olympus Pen serie's die ook qua prijs redelijk uiteenlopend zijn.
De Sony Nex serie, en de Panasonic GF serie zijn toch wel de meest serieuze systeemcamera's die je voor relatief weinig kunt kopen.
Zelf heb ik onlangs ook een systeemcamera aangeschaft. Ik wist niet waar ik moest beginnen dus ben ik begonnen met review te bekijken op Tweakers. Daarna per camera die mij aanstond gekeken op youtube ( DPreview heeft leuke engelse reviews) om zoveel mogelijk informatie te vinden over het toestel.
Iedereen heeft andere wensen. En alle camera's zijn een compromie. Alleen moet je voor jezelf even uitzoeken wat je belangrijk vind.
Systeemcamera's hebben een minder snelle autofocus dan een dslr camera. Dus spelende kinderen, of de hond die beweegt op de foto zetten, dat lukt meestal al niet zo lekker met de bijgeleverde lens.
Daarom is het wellicht ook een overweging om een body + aparte lens te nemen ipv een actiepakket.
Zelf heb ik dit ook gedaan terwijl ik in eerste instantie gewoon , lekker makkelijk, een compleet pakket wilde zonder echt goed te weten wat de camera kon doen voor mij.
Persoonlijk ben ik blij dat ik mezelf wat tijd gegund heb om mezelf er wat meer in te verdiepen en uiteindelijke de juiste camera + lens heb weten te kopen waar ik echt tevreden over bent en aan mijn verwachtingen voldoet.
Dus, flink inlezen, youtube bied veel hulp, ook voor losse lenzen eventueel. Dat zou mijn advies zijn.
( voor wat dat waard is