Gefeliciteerd! Veel rijplezier ermee gewenst
EV auto's (elektrische)
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- Rivanov
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: EV auto's (elektrische)
Thanks allen! 
- Eeuwe
- Berichten: 5026
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: EV auto's (elektrische)
Vraagje voor de (PH)EV rijders onder ons. Ben aan het oriënteren voor een laadpaal. Laad de auto nu 220v op wat prima voldoet, alleen de auto is zakelijk en wil de laadkosten declareren aan de zaak. Zoek dus een laadpaal die ik met een tag/brandstofpas bedienen kan. Daarnaast wil ik ook dat de laadpaal in verschillende voltages laden kan, snel laden hoeft namelijk zelden dus wil de accu dan niet onnodig belasten. Wie o wie heeft er goed advies voor mij? 380v stroom is aanwezig.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Laadpaal is altijd 3 fase en max 11kwh bij een normale thuis aansluiting dus dat is sowieso AC/DC laden en dus niet snel-laden.Eeuwe schreef: 21 jul 2025, 09:30 Vraagje voor de (PH)EV rijders onder ons. Ben aan het oriënteren voor een laadpaal. Laad de auto nu 220v op wat prima voldoet, alleen de auto is zakelijk en wil de laadkosten declareren aan de zaak. Zoek dus een laadpaal die ik met een tag/brandstofpas bedienen kan. Daarnaast wil ik ook dat de laadpaal in verschillende voltages laden kan, snel laden hoeft namelijk zelden dus wil de accu dan niet onnodig belasten. Wie o wie heeft er goed advies voor mij? 380v stroom is aanwezig.
Eventueel trager willen laden dan de 11kwh kan je meestal instellen in je auto, de laadpaal heet namelijk wel laadpaal maar is eigenlijk niks meer dan een stopcontact met een kwh-meter en autorisatie opties.
De fysieke lader zelf incl. eventuele instelmogelijkheden zit in de auto zelf ingebouwd.
- Elise
- Berichten: 9091
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: EV auto's (elektrische)
Ook al laad je weinig, met het oog op de toekomst zou ik wel altijd kiezen voor een laadpaal met load balancing.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Eens! Heb ik ook en is ideaal al is het maar dat je niet hoeft na te denken.
Soms is het hier ook thuiskomen, auto aan de lader inductie koken, oven aan en wasmachine/droger en dan blijft het goed gaan op 3x 25a hoofdgroepen. Je ziet de laadpaal/auto dan gewoon terugregelen naar 6-8kwh totdat er weer ruimte komt op de hoofdaansluiting en weer opschakelt naar 11kwh laden.
Soms is het hier ook thuiskomen, auto aan de lader inductie koken, oven aan en wasmachine/droger en dan blijft het goed gaan op 3x 25a hoofdgroepen. Je ziet de laadpaal/auto dan gewoon terugregelen naar 6-8kwh totdat er weer ruimte komt op de hoofdaansluiting en weer opschakelt naar 11kwh laden.
- Fabian
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: EV auto's (elektrische)
Ik heb er ook lang naar gezocht en in verdiept. Heb uiteindelijk gekozen voor een Go-e lader. Niet te duur en je klikt hem gewoon in de krachtstroom aansluiting en klaar is kees. Je kan hem ook nog eens makkelijk meenemen mocht het nodig zijn...
https://go-e.com/nl-nl/producten/go-e-c ... i-flex-2-0
Je kunt traploos tussen 1-fase 6A (1,2KW/h) en 3-fase 16A (11KW/h) laden instellen, paal is helemaal slim en connected. Kan op allerlei homeautomation worden aangesloten (laden op overschot etc etc). 22KW is ook beschikbaar, als je aansluiting er geschikt voor is.
Ik "druppel" hem eigenlijk altijd voor met 1,2KW/h, behalve als ik haast heb. Klikje in de app en hij gaat met 11KW/h.
Hosting abbonement bij E-Flux by Road en alles wordt netjes verrekent met de werkgever.
https://go-e.com/nl-nl/producten/go-e-c ... i-flex-2-0
Je kunt traploos tussen 1-fase 6A (1,2KW/h) en 3-fase 16A (11KW/h) laden instellen, paal is helemaal slim en connected. Kan op allerlei homeautomation worden aangesloten (laden op overschot etc etc). 22KW is ook beschikbaar, als je aansluiting er geschikt voor is.
Ik "druppel" hem eigenlijk altijd voor met 1,2KW/h, behalve als ik haast heb. Klikje in de app en hij gaat met 11KW/h.
Hosting abbonement bij E-Flux by Road en alles wordt netjes verrekent met de werkgever.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
^^ Mooi ding Fabian, die kende ik nog niet!
Ook handig dat ie gewoon op een krachtroom stekker gaat daarmee stuk makkelijker flexibeler te maken.
- Elise
- Berichten: 9091
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: EV auto's (elektrische)
Zeker een mooi ding, maar geen load balancing?
edit: dus wel met de optionele go-e Controller
https://go-e.com/nl-nl/producten/go-e-controller
edit: dus wel met de optionele go-e Controller
https://go-e.com/nl-nl/producten/go-e-controller
- Rivanov
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: EV auto's (elektrische)
Afgelopen zaterdag is bij mij thuis de Easee Charge Up + Easee Equalizer (Load Balancer) geplaatst.Eeuwe schreef: 21 jul 2025, 09:30 Vraagje voor de (PH)EV rijders onder ons. Ben aan het oriënteren voor een laadpaal. Laad de auto nu 220v op wat prima voldoet, alleen de auto is zakelijk en wil de laadkosten declareren aan de zaak. Zoek dus een laadpaal die ik met een tag/brandstofpas bedienen kan. Daarnaast wil ik ook dat de laadpaal in verschillende voltages laden kan, snel laden hoeft namelijk zelden dus wil de accu dan niet onnodig belasten. Wie o wie heeft er goed advies voor mij? 380v stroom is aanwezig.


Heb er een kabel van 15m bij aangezien mijn oprit ruim 11m lang is en mijn auto altijd vooraan staat aangezien ik 's ochtends als eerste weg ben. De kabel kun je loshalen maar ook permanent vergrendeld laten.
Door middel van een Charging Operator zoals E-Flux (betaald abonnement) of TAP Electric (gratis) kun je je laadkosten laten verrekenen met je laadpas provider zoals MultiTankCard of Travelcard bijvoorbeeld.
De Easee Charge Up heeft RFID lezer dus je kunt met alle pasjes laden.
Heb dit via Laadpaaltje.com laten installeren. Qua prijs érg scherp en leveren goed werk.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Had je de laadpaal niet beter verderop de oprit kunnen plaatsen dan?
Elke keer die vieze natte 15m lange laadkabel oprollen lijkt mij geen pretje
Ik parkeer zelf op de oprit naast de laadpaal en heb een korte kabel zodat deze niet vies wordt en elke keer hoef op te rollen.
Elke keer die vieze natte 15m lange laadkabel oprollen lijkt mij geen pretje
Ik parkeer zelf op de oprit naast de laadpaal en heb een korte kabel zodat deze niet vies wordt en elke keer hoef op te rollen.
- Rivanov
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: EV auto's (elektrische)
Hadden geen zin om de oprit open te halen. Maar wel goed punt. Daar had ik nog niet zo bij stil gestaan.Martijn_bmw schreef: 21 jul 2025, 16:21 Had je de laadpaal niet beter verderop de oprit kunnen plaatsen dan?
Elke keer die vieze natte 15m lange laadkabel oprollen lijkt mij geen pretje
Ik parkeer zelf op de oprit naast de laadpaal en heb een korte kabel zodat deze niet vies wordt en elke keer hoef op te rollen.
Ah wel, we gaan het meemaken.
- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: EV auto's (elektrische)
Wow, 15 meter
. Dat lijkt me geen pretje om iedere keer op te rollen eerlijk gezegd. De I3 staat altijd op dezelfde plaats binnen aan zijn grennyladertje en daar wordt ik soms al flauw van de 5 meter kabel.
. Eeen "echte" 3-fase laadvoorziening komt wel een keer (ligt al krachtstroom in de garage) maar mis ik nu niet.
Laatst gewijzigd door Paskal op 21 jul 2025, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rivanov
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: EV auto's (elektrische)
Heb een Long Range he.. hoef ik niet zo vaak te laden. 
-
SlowCo
- Berichten: 4526
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Vandaar dat er ook een Long Range laadkabel bij hoort natuurlijk...
- Knot
- Berichten: 40779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: EV auto's (elektrische)
Maakt het eventueel nog uit voor verliezen omdat ie 15 m achter de laadpaal hangt?
- Luco
- Berichten: 29513
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
om te verrekenen heb ik gewoon een verzegelde kwh teller tussen de automaat en laadpaal, geen abbo en hosting nodig en kost nog geen 80 euro.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Dat werkt omdat je verrekend met jezelf.Luco schreef: 21 jul 2025, 20:34 om te verrekenen heb ik gewoon een verzegelde kwh teller tussen de automaat en laadpaal, geen abbo en hosting nodig en kost nog geen 80 euro.
Maar als werknemer die de stroom vergoed krijgt van werkgever (zoals vroeger de tankpas) is dat niet voldoende
- Martijn_bmw
- Berichten: 28984
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Of die kabel nu voor of na de laadpaal zit zal niet uitmaken. Als de laadpaal verderop was gemonteerd was de kabel tussen meterkast en laadpaal langer geweestKnot schreef: 21 jul 2025, 20:27 Maakt het eventueel nog uit voor verliezen omdat ie 15 m achter de laadpaal hangt?
- Luco
- Berichten: 29513
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: EV auto's (elektrische)
dat ligt helemaal aan de afspraken, zeker als je alleen maar een ev van je werkgever hebt en zelf niet dan zou het geen probleem moeten zijn, maar ik snap wat je bedoelt.Martijn_bmw schreef: 21 jul 2025, 20:37Dat werkt omdat je verrekend met jezelf.Luco schreef: 21 jul 2025, 20:34 om te verrekenen heb ik gewoon een verzegelde kwh teller tussen de automaat en laadpaal, geen abbo en hosting nodig en kost nog geen 80 euro.
Maar als werknemer die de stroom vergoed krijgt van werkgever (zoals vroeger de tankpas) is dat niet voldoendeDan moet je echt werken met een laadpaal en individuele transacties.
- Knot
- Berichten: 40779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: EV auto's (elektrische)
Ik zou daar bijvoorbeeld het hele huis, en die van de buren op laten draaien op die meter, en dan met hun weer een extra meter ertussen omdat weer te verrekenen aan mij 
- Knot
- Berichten: 40779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: EV auto's (elektrische)
Toch is die 40k voor een Model 3 std rwd niet duur, gewoon standaard wit met 18inch nemen.
Evt 4K premie bij levering voor 30 aug, mag je dan elk barrel (Picasso) inleveren?
Evt 4K premie bij levering voor 30 aug, mag je dan elk barrel (Picasso) inleveren?
-
Wimo
- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: EV auto's (elektrische)
Picasso is toch geen barrel !
-
Martin*
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: EV auto's (elektrische)
Dat is helemaal niet slecht. Scherpe aanbieding, maar ik ren nu niet hard naar de Tesla vestiging hier. Ze willen het parkeerterrein weer leeg hebben denk ik.Knot schreef: 21 jul 2025, 22:25 Toch is die 40k voor een Model 3 std rwd niet duur, gewoon standaard wit met 18inch nemen.
Evt 4K premie bij levering voor 30 aug, mag je dan elk barrel (Picasso) inleveren?
Volgens de voorwaarden op de website van Tesla staat niets apart vermeld over de inruiler. Dus Knot, pak een krot die rijdt en sla je slag.
-
SlowCo
- Berichten: 4526
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Niet de Cuore inruilen, da's zonde!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten



