Daarnaast kan je makkelijk veel waarde stallen, terwijl je bij bitcoin altijd de kans hebt je inlog te verliezen.
Bram, ik zou de helft cashen. Dan ben je altijd blij, of het nou omhoog of omlaag gaat.
Is dat niet gewoon hetzelfde
Niet verkeerd gedaan.
Welke rol zie je hierbij voor bitcoin dan? Dezelfde rol als bijvoorbeeld kunst?Tom schreef: 16 dec 2020, 20:09 Inderdaad Wouter. De printers staan vol aan. Amerika blijft bijdrukken en de ECB hier is de boel ook al jaren kunstmatig aan het manipuleren, gratis geld lenen om de economie in de EU maar op gang te krijgen. Daar komt nu weer een Corona-crisis overheen, de miljarden vliegen weg maar de rekening betalen we natuurlijk gewoon zelf. Via belastingen maar vermoedelijk met nog hogere inflatie tot gevolg. Combineer dat weer met globalisering (wat door Corona ook in een stroomversnelling is geraakt, alle fysieke bedrijven kijken nu naar online) en lokale valuta die overheden blijven bijdrukken is een kansloos verhaal op de lange termijn.
Ik wil het nog breder trekken maar ik denk dat over 20-30 jaar de meeste landen hun begroting niet meer rond krijgen. Bedrijven focussen zich op online en gaan met globale valuta werken (de inflatie zal dat proces alleen maar versnellen). Waar bedrijven zich vestigen maakt steeds minder uit, dus "vestigen" ze zich in het gunstigste land. Arbeid daalt in waarde, want er wordt meer geautomatiseerd. De 40 urige werkweek gaat eraan, dat is straks nergens voor nodig. Landen zullen ineens op een andere manier moeten concurreren met elkaar. Groeiende overheden gaan ook een gigantisch probleem worden. Techbedrijven laten al zien dat ze zaken veel efficiënter kunnen, beperkt zich nog tot algemene diensten maar er komt een moment dat ze overheidstaken willen overnemen voor een fractie van de kosten. Wat overblijft is een stukje infrastructuur waar de overheid goed voor is.
Ik denk dat dat 20.3 miljard is. Typevoutje.
Ik laat het lekker staan, dood of de gladiolen
Niet zo gek, want het is een hedge tegen inflatie, net als edelmetalen of om het even welk andere asset (kunst bijv.). Ook handig als het brood in de supermarkt straks 10 euro kost. Dan maakt het helemaal niet uit of je het weer om zet. Je kunt ook nog een stapje verder gaan, met een verwachtig dat BTC een rol gaat spelen als onderdeel van het nieuwe monetaire systeem als reserve currency (samen met CBDCs). Hoeft niet (maakt ook niet uit voor de waarde), maar het is niet uitgesloten.MParallel schreef: 17 dec 2020, 11:21 Geld wordt steeds minder waard.....gek genoeg hebben we allemaal onze BTC/Goud/Huizen/Horloges om het straks weer in fiat geld om te zetten.
Hoe zit het tegenwoordig met de belasting. Nu je BTC cashen is leuk, maar nu staat meneer Fiscus meteen klaar met twee opgehouden handen. U casht, wij cashen.
https://www.litebit.eu
Coinbase is mijn favoriet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten