Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gisae

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Gisae » 24 nov 2013, 00:33

///Joost schreef: En nu in nieuwe specificatie :) :

Afbeelding
Imho hoort een nato niet op een PRC200. Op een duiker of flieger prima, maar op een chrono niet.

De mooiste strap voor een PRC200 blijft toch de golfer
Afbeelding

Of zoals ik hem heb, de hirsch rivetta
Afbeelding

Die standaard croc is waardeloos inderdaad. Staat er niet bij, en zit gewoon waardeloos.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 nov 2013, 08:32

Richard430 schreef:Ik lurk regelmatig even mee in dit topic. Horloges hebben ooit wel mijn interesse gehad, echter is het voor mij geen handig ding.. Tijdens werk kan ik beter geen horloge dragen, aangezien ik van allerlei werkzaamheden uitvoer en ook nog wel eens mijn handen in een krappe motorruimte prop.

Mijn probleem is wel, dat ook als ik netjes gekleed ben voor een avond uit bijvoorbeeld, ik soms ongemerkt alsnog een klusje uitvoer.

Zijn er eigenlijk horloges die wél tegen een stootje kunnen, maar er niet gelijk uitzien als een Casio uit 1982? Heb me er al jaren niet meer in verdiept, maar was gewoon eens benieuwd.
Ja hoor, een rolx :blink:

Rickstah

Bericht door Rickstah » 24 nov 2013, 10:17

Gisae schreef:
///Joost schreef: En nu in nieuwe specificatie :) :

Afbeelding
Imho hoort een nato niet op een PRC200. Op een duiker of flieger prima, maar op een chrono niet.

De mooiste strap voor een PRC200 blijft toch de golfer
Afbeelding

Of zoals ik hem heb, de hirsch rivetta
Afbeelding

Die standaard croc is waardeloos inderdaad. Staat er niet bij, en zit gewoon waardeloos.
Heel cool!

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 24 nov 2013, 13:43

Als we het toch over Tissot hebben, ik heb laast mijn eerste automaat gekocht .
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (774.26 KiB) 2135 keer bekeken

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 nov 2013, 13:46

:love:

Vertel daar eens wat meer over :clap:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 24 nov 2013, 14:05

Meegenomen uit Curacao , tis een Tissot Seastar 1000

De doorzichtige achterkant heb je niks aan als je hem draagt, maar ik vind het zelf wel leuk haha.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (772.74 KiB) 2121 keer bekeken

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 24 nov 2013, 18:06

Die nato strap op de Tissot ziet er top uit! Zelf ben ik vandaag na een dagje Maastricht ten prooi gevallen aan een Omega. Het kriebelde al een tijdje om weer eens iets anders te kopen en gezien ik in Maastricht was, kon ik dan net zo goed bij mij vaste horloge toko binnen lopen. Hier viel ik uiteindelijk voor een in zeer goede staat verkerende Omega Speedmaster Professional uit '71 met een Cal. 861 opwind uurwerk(de huidige Speedmaster maakt gebruik van het nieuwere 1861 uurwerk vanwege productieredenen, de 861 is namelijk nauwkeuriger) Ik reis komende week nog terug naar Maastricht om de aankoop af te handelen, gezien de eigenaar niet aanwezig was en ik met hem een prijs voor mijn Breitling heb afgesproken. Het betreft dit klokje :hungry:

Afbeelding

Wanneer dat allemaal is afgehandeld maar eens kijken voor een mooie Natostrap. Iemand een idee qua kleur?

Surferboy

Bericht door Surferboy » 24 nov 2013, 19:13

Bij een Speedy hoort een GasGasBones.com strap!! :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 nov 2013, 20:15

Die Golfer strap ziet er verdomde mooi uit zeg!! Is dat een Tissot strap?

edit: Ik zie dat het een Hirsch bandje is. Ik wist ook helemaal niet dat dit hét bandje voor de PRC blijkt te zijn. Misschien toch maar bestellen?

Surferboy

Bericht door Surferboy » 25 nov 2013, 11:40

Hirsch Rivetta is top idd, heb ik om mijn Hamilton zitten! Maar voor vandaag de stalen band weer eens op mijn Carrera gezet:

Afbeelding

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 nov 2013, 12:22

TijnGTi schreef:Die nato strap op de Tissot ziet er top uit! Zelf ben ik vandaag na een dagje Maastricht ten prooi gevallen aan een Omega. Het kriebelde al een tijdje om weer eens iets anders te kopen en gezien ik in Maastricht was, kon ik dan net zo goed bij mij vaste horloge toko binnen lopen. Hier viel ik uiteindelijk voor een in zeer goede staat verkerende Omega Speedmaster Professional uit '71 met een Cal. 861 opwind uurwerk(de huidige Speedmaster maakt gebruik van het nieuwere 1861 uurwerk vanwege productieredenen, de 861 is namelijk nauwkeuriger) Ik reis komende week nog terug naar Maastricht om de aankoop af te handelen, gezien de eigenaar niet aanwezig was en ik met hem een prijs voor mijn Breitling heb afgesproken. Het betreft dit klokje :hungry:

Wanneer dat allemaal is afgehandeld maar eens kijken voor een mooie Natostrap. Iemand een idee qua kleur?
Gefeliciteerd! Ik lees nu voor het eerst dat de 861 nauwkeuriger is dan de 1861, ik kan er niets over vinden, kan je hier meer over vertellen? Wat de nato betreft, deze draag ik veruit het meest:
Afbeelding

Komt van natostrapco, die hebben na een poll op WUS 2 echte autofielen nato's te koop.
http://natostrapco.com/collections/new-arrivals" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 25 nov 2013, 12:36

^^
Ha die is leuk die M strap.

Die Zwarte/Gele Tissot met dito nato bandje... :hot:

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 25 nov 2013, 15:14

Robertdj schreef:
TijnGTi schreef:Die nato strap op de Tissot ziet er top uit! Zelf ben ik vandaag na een dagje Maastricht ten prooi gevallen aan een Omega. Het kriebelde al een tijdje om weer eens iets anders te kopen en gezien ik in Maastricht was, kon ik dan net zo goed bij mij vaste horloge toko binnen lopen. Hier viel ik uiteindelijk voor een in zeer goede staat verkerende Omega Speedmaster Professional uit '71 met een Cal. 861 opwind uurwerk(de huidige Speedmaster maakt gebruik van het nieuwere 1861 uurwerk vanwege productieredenen, de 861 is namelijk nauwkeuriger) Ik reis komende week nog terug naar Maastricht om de aankoop af te handelen, gezien de eigenaar niet aanwezig was en ik met hem een prijs voor mijn Breitling heb afgesproken. Het betreft dit klokje :hungry:

Gefeliciteerd! Ik lees nu voor het eerst dat de 861 nauwkeuriger is dan de 1861, ik kan er niets over vinden, kan je hier meer over vertellen? Wat de nato betreft, deze draag ik veruit het meest:
Afbeelding

Komt van natostrapco, die hebben na een poll op WUS 2 echte autofielen nato's te koop.
http://natostrapco.com/collections/new-arrivals" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding
De kogel is door de kerk, morgen na de colleges richting Maastricht en de Speedy ophalen :D Tot dan heb ik een vrij aparte Maurice Lacroix quartz te leen, zal thuis wel een foto maken. Feitelijk is het eerste 321 uurwerk het meest gewild bij verzamelaars gezien dit de 'echte' moonwatch is. Tevens beschikt het uurwerk over uitgebreidere bridges tov de 861/1861. De enige reden voor invoering van het huidige 1861 uurwerk is dat deze goedkoper/makkelijker is te produceren tov voorgaande. Het verhaal omtrent de nauwkeurigheid kan ik niet aantonen, maar heb het al vaker gelezen. Ook kwam mijn juwelier hiermee. Iemand een website voor goede kwaliteit NATO straps? Heb namelijk meer dan eens van die flimsy dunne bandjes gezien. Of zit dat met die bovenste link wel goed?
Laatst gewijzigd door TijnGTi op 25 nov 2013, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 25 nov 2013, 15:14

Dubbel

WJ

Bericht door WJ » 25 nov 2013, 15:21

Ik heb die van mij ook bij die shop van Robert vandaan. Ik vind het wel goede kwaliteit, heb hem constant om en doe er alles mee. Enige is dat het oog wat gaat rekken na verloop van tijd maar dat hou je volgensmij altijd wel bij die straps. Elk (half)jaar een nieuwe is het geld ook niet.

Surferboy

Bericht door Surferboy » 25 nov 2013, 15:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou (zoals gezegd) voor zoiets gaan als ik een Speedy had!

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 nov 2013, 16:15

Tijn, goede keus man, een Speedy! Ik zou je over de naukeurigheid niet zo druk maken. Wil je nauwkeurigheid, koop dan een Japanse quartz. Een mechanisch horloge (en zeker een handwinder) koop je toch voor het charisma en de historie erachter.

:thumbup:

Overigens vind ik dat laatste bandje in het zwart wel erg mooi. Lijkt erg op de originele ruimtepakkenstrap.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 25 nov 2013, 16:58

///Joost schreef:Tijn, goede keus man, een Speedy! Ik zou je over de naukeurigheid niet zo druk maken. Wil je nauwkeurigheid, koop dan een Japanse quartz. Een mechanisch horloge (en zeker een handwinder) koop je toch voor het charisma en de historie erachter.

:thumbup:

Overigens vind ik dat laatste bandje in het zwart wel erg mooi. Lijkt erg op de originele ruimtepakkenstrap.
Bedankt voor de felicitaties, kan ook niet wachten tot ik 'm op kan halen :D Dat wordt slecht slapen ben ik bang.. Overigens koop ik 'm ook niet vanwege de nauwkeurigheid maar zoals je zelf aangeeft, vanwege de charme. Heb net ook meteen bij de door jullie aangegeven site(http://natostrapco.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) een The Gray Matter 5-Ring Zulu w/ Brushed SS Hardware (Stitched) besteld, oftewel onderstaande:

Afbeelding

Dat laatste bandje in 't zwart is er als ik het goed heb een van GasGasBones.com zoals Surferboy aangaf. Dit zijn voor zover ik heb kunnen vinden idd de originele ruimtestraps. Foto's van de Maurice Lacroix komen eraan.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 25 nov 2013, 17:10

En hier nog wat crappy telefoon foto's van de ML waar ik 't over had. Iemand een id wat het precies is? Het enige wat ik erover weet is dat het een quartz betreft welke destijds zo speciaal was door de geringe dikte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 26 nov 2013, 10:45

Best leuk hoor zo'n Speedmaster.
Maar dat NASA gezever...

Liever een neutraal horloge zonder al die ruis.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 26 nov 2013, 20:55

Mijn nieuwe aanwinst :hungry: Tegen het einde van de week zal ik met een goede camera(lees; niet een gsm) wat plaatjes schieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wachten op de nato strap :D

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 nov 2013, 08:34

:thumbup: :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 nov 2013, 08:36

Mooi die ouwe Speedy. Ja graag meer info/leeftijd caliber.

Ik zou 't houden bij de stalen band.
Hoe droegen de astronauten ze over hun pak, op Nato?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 nov 2013, 09:52

Surferboy schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou (zoals gezegd) voor zoiets gaan als ik een Speedy had!
Deze dus, Robin.

Gefeliciteerd Martijn! Als je ook maar half zo blij bent met je Speedy als ik met de mijne gaan jullie een mooie tijd tegemoet :D

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 27 nov 2013, 10:01

Robin schreef:Mooi die ouwe Speedy. Ja graag meer info/leeftijd caliber.

Ik zou 't houden bij de stalen band.
Hoe droegen de astronauten ze over hun pak, op Nato?
Thx :D Het betreft een van de eerdere series met het destijds nieuwe cal 861 uurwerk(opvolger van de cal 321 welke daadwerkelijk gebruikt is voor de maanlanding) en het klokje is gefabriceerd in 1971. Vervolgens zijn de 861 uurwerken wederom door NASA ge-reissued vanwege de spaceshuttle vluchten startende in de jaren 70. Volgens Alfred van juwelier Burger betreft het gelukshalve een volledig origineel exemplaar(qua plaat, wijzers, etc)

Robert je was me voor me de banden, maar die zijn het idd! Tevens bedankt voor de felicitatie :D Dat blij zijn gaat zeer zekers goed komen, dit is een blijvertje. Nieuwe doelstelling voor over een paar jaar(ben maar student) wordt het aanschaffen van een mooie Submariner no date zonder inruil van de omega.

Plaats reactie