Moet binnenkort maar weer eens sturen in de M, is alweer veel te lang geleden. Moeten we ook eens kijken naar die demper instelling.
Mark Nauta - ///M power + Lexus CT200h
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Mark Nauta - ///M power
Een racer moet er zeker nog eens komen Mark! Altijd maar zeuren dat je het niet aandurft
Gewoon begin volgend jaar een speeltje aanschaffen, dan kan de M3 er ook uit voor wat anders. Om dit te combineren koop je natuurlijk een 968 CS
Moet binnenkort maar weer eens sturen in de M, is alweer veel te lang geleden. Moeten we ook eens kijken naar die demper instelling.
Moet binnenkort maar weer eens sturen in de M, is alweer veel te lang geleden. Moeten we ook eens kijken naar die demper instelling.
-
gForce
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 14 aug 2006, 19:16
- Locatie: Drachten BMW E36 M3.2 Sedan
Re: Mark Nauta - ///M power
Gave foto's !
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mark Nauta - ///M power
Mooi om te lezen dat je nog steeds volop van de M geniet 
-
Roman S.
- Berichten: 708
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47
Re: Mark Nauta - ///M power
Goed om te horen dat de M3 (nog) bevalt. Zoals deze is zou ik mijn (hopelijk toekomstige) m3 ook graag willen hebben. Fijn dat je er goed mee om gaat en je vreet er ook aardig wat kilometers mee merk ik
Veel plezier er nog mee!
Veel plezier er nog mee!
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Mark Nauta - ///M power
Blijft een pracht bak, mijn favoriet midden jaren 90, toen niet haalbaar, nu intussen de schade ruimschoots ingehaald
Idd een prima daily driver............................
Idd een prima daily driver............................
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Mark Nauta - ///M power
Mooi om te lezen dat je nog dagelijks van de auto blijft genieten.
De auto is inderdaad gemaakt voor lange ritten, zonder dat je uitgeput uitstapt aan het einde van de rit.
Ik zou hem voorlopig nog even houden als ik jou was en voorlopig ook nog niet iets anders gevonden heb. Dit model blijft net als het E46 coupe model lekker tijdloos.
De auto is inderdaad gemaakt voor lange ritten, zonder dat je uitgeput uitstapt aan het einde van de rit.
Ik zou hem voorlopig nog even houden als ik jou was en voorlopig ook nog niet iets anders gevonden heb. Dit model blijft net als het E46 coupe model lekker tijdloos.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Weer een kleine update van mijn kant. Sinds mei niet eens heel veel met de auto gereden, sinds laatste update in mei . Zo'n 4.000km erbij gezet.
Vooral omdat hij me enkele weken een beetje verveelde. Er zat een geluidje in de motor en dat stoorde me steeds meer en meer...
Geen idee wat het was, maar er moest wel even naar gekeken worden. Dacht eerst de Vanos, toen de kettingspanner, maar beide waren het niet.
Kettingspanner zat er ook net nieuw op, dus ja.... Toch werd het bijgeluidje steeds erger. Eerst was het nog een dreuntje, alsof het echt een tikkende
Vanos was, maar later werd het echt een metalige ratel bij zo'n 2.500rpm. Zodanig dat je eigenlijk niet meer gas durfde te geven dan dat. Door drukte
en tijd bleef het er een beetje bij en werd er eigenlijk niet mee gereden een maand lang. Alleen even 2 keer een rondje van 25km om hem even te
laten draaien.
Toen uiteindelijk de auto mee naar de M3 shoot genomen en doorgereden naar Friesland. Daar de auto naar de garage gebracht en toen op de
brug om te kijken en te luisteren. En ja hoor......het zwakke 3.0 punt kwam naar boven. De drijfstanglagers. Auto in Friesland gelaten en de week
erop door Steven naar de garage laten brengen. Daar zijn de drijfstanglagers vervangen en het weekend erop heb ik de auto weer op gehaald.
Dat is nu 2 weken geleden en DAMN!!!!! Wat is de auto daar lekker van geworden. Hij loopt zo verschrikkelijk soepel nu, zo is ie werkelijk nog nooit
geweest. Dit had ie dus gewoon echt nodig. Het was blijkbaar ook nog nooit vervangen bij de mijne en dus ook wel nodig nu. Ik geniet (!!!) nu weer
echt zo veel van de auto. Hij staat er gewoon echt weer heerlijk bij zo! En hij rijdt werkelijk weer als een zonnetje! Geen geluidjes meer (echt helemaal
niets, op een ratelende gordelhouder aan passagierszijde na dan
) en het is gewoon weer puur genieten van de ///M. Ik dacht soms wel eens na
om hem weg te doen. Maar het is voorlopig toch echt weer een blijvertje!!!
Binnenkort zal ik weer eens wat foto's gaan maken na een goede wasbeurt.
Edit: Ook de kettingspanner alsnog vervangen. Nu de 3.2 spanner erop i.p.v. de 3.0 versie
Vooral omdat hij me enkele weken een beetje verveelde. Er zat een geluidje in de motor en dat stoorde me steeds meer en meer...
Geen idee wat het was, maar er moest wel even naar gekeken worden. Dacht eerst de Vanos, toen de kettingspanner, maar beide waren het niet.
Kettingspanner zat er ook net nieuw op, dus ja.... Toch werd het bijgeluidje steeds erger. Eerst was het nog een dreuntje, alsof het echt een tikkende
Vanos was, maar later werd het echt een metalige ratel bij zo'n 2.500rpm. Zodanig dat je eigenlijk niet meer gas durfde te geven dan dat. Door drukte
en tijd bleef het er een beetje bij en werd er eigenlijk niet mee gereden een maand lang. Alleen even 2 keer een rondje van 25km om hem even te
laten draaien.
Toen uiteindelijk de auto mee naar de M3 shoot genomen en doorgereden naar Friesland. Daar de auto naar de garage gebracht en toen op de
brug om te kijken en te luisteren. En ja hoor......het zwakke 3.0 punt kwam naar boven. De drijfstanglagers. Auto in Friesland gelaten en de week
erop door Steven naar de garage laten brengen. Daar zijn de drijfstanglagers vervangen en het weekend erop heb ik de auto weer op gehaald.
Dat is nu 2 weken geleden en DAMN!!!!! Wat is de auto daar lekker van geworden. Hij loopt zo verschrikkelijk soepel nu, zo is ie werkelijk nog nooit
geweest. Dit had ie dus gewoon echt nodig. Het was blijkbaar ook nog nooit vervangen bij de mijne en dus ook wel nodig nu. Ik geniet (!!!) nu weer
echt zo veel van de auto. Hij staat er gewoon echt weer heerlijk bij zo! En hij rijdt werkelijk weer als een zonnetje! Geen geluidjes meer (echt helemaal
niets, op een ratelende gordelhouder aan passagierszijde na dan
om hem weg te doen. Maar het is voorlopig toch echt weer een blijvertje!!!
Binnenkort zal ik weer eens wat foto's gaan maken na een goede wasbeurt.
Edit: Ook de kettingspanner alsnog vervangen. Nu de 3.2 spanner erop i.p.v. de 3.0 versie
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Mark Nauta - ///M power
Net even je topic doorgebladerd, schitterende wagen, Mark! Toch een droomwagen he, een M3. 
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mark Nauta - ///M power
Geweldig nieuws Mark. Fijn dat je nu weer van je auto (mag) geniet(en). 
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Mark Nauta - ///M power
Goed dat je er op tijd bij bent 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Ja gelukkig wel! 1tje was wel al redelijk versleten. Ik heb echter ook even gezien bij een andere waar het te laat was.....dan gaat het goed mis.Erik K. schreef:Goed dat je er op tijd bij bent
Daar kon de drijfstang met zuiger zonder de motor open te maken eruit worden gehaald
Ik rij in ieder geval weer heerlijk vrolijk rond en geniet weer van het echte ///M gevoel!!!
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mark Nauta - ///M power
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Ik vond het niet tegenvallen. Kwam vooral omdat Offenga een erg gunstig uurtarief heeft.Xave30 schreef:Is wel een dure grapje meen ik? maar dan heb je wel wat.
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mark Nauta - ///M power
Ah Offenga ja 
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mark Nauta - ///M power
Fijn om te horen dat ie je nu weer als vanouds bevalt!
-
HSR
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Mark Nauta - ///M power
Mark Nauta schreef:Ik vond het niet tegenvallen. Kwam vooral omdat Offenga een erg gunstig uurtarief heeft.Xave30 schreef:Is wel een dure grapje meen ik? maar dan heb je wel wat.
wat was je er voor kwijt ?
- Niels
- Berichten: 22551
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mark Nauta - ///M power
550,-
Wel mazzel gehad Mark :!: Voor het geluidje in de motor van de mijne was de vorige eigenaar richting de 8K verder voordat het verholpen was
Wel mazzel gehad Mark :!: Voor het geluidje in de motor van de mijne was de vorige eigenaar richting de 8K verder voordat het verholpen was
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Mark Nauta - ///M power
LOL, daar heb je zowat een hagelnieuwe ruilmotor voor. Kost 9700 euro meen ik met inruil van je gewone motor.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Mark Nauta - ///M power
Dacht al tijdens de ///M-shoot iets te horen. Hij klonk niet helemaal fris nee.
Goed dat het verholpen is.
Goed dat het verholpen is.
- Niels
- Berichten: 22551
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mark Nauta - ///M power
Tja je kent het wel, tikje bij stationair, diagnose => drijfstanglagers. Lagers vervangen, nog steeds tikje, diagnose => vanos vervangen. Nog steeds tikje => diagnose distributie vervangen. Distributie vervangen => cilinderkop demonteren omdat het anders niet schijnt te willen? Tikje is weg maar facturen a 8000,- heb ik hier liggen. Zit ook wel wat onderhoud en kleppenstellen bij e.d. maar een aanzienlijk deel gaat op aan de motor..... Als je alles vooraf weet dan begin je er niet eens aanBert ///M3 schreef:LOL, daar heb je zowat een hagelnieuwe ruilmotor voor. Kost 9700 euro meen ik met inruil van je gewone motor.
Dus als iemand een M3 met een geluidje in het blok heeft dan breekt bij mij het zweet uit
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Je kunt in mijn ogen echter wel horen of je tikje onder uit je blok komt of uit je Vanos......ik dacht eerst ook kettingspanner of Vanos. Even op de brug en van onderkant luisteren.....dan hoor je het wel duidelijk hoor!!!
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mark Nauta - ///M power
Mijn eerste gedachte is dan wel: wie heeft hieraan gesleuteld? Volgens mij een 'specialist' met onvoldoende kennis en/of ervaring, en die zadelt je dan met dikke facturen op. Een Offenga of een bv. een Vlasblom zullen je niet snel met dit soort facturen opzadelen.Tja je kent het wel, tikje bij stationair, diagnose => drijfstanglagers. Lagers vervangen, nog steeds tikje, diagnose => vanos vervangen. Nog steeds tikje => diagnose distributie vervangen. Distributie vervangen => cilinderkop demonteren omdat het anders niet schijnt te willen? Tikje is weg maar facturen a 8000,- heb ik hier liggen. Zit ook wel wat onderhoud en kleppenstellen bij e.d. maar een aanzienlijk deel gaat op aan de motor..... Als je alles vooraf weet dan begin je er niet eens aan
- Niels
- Berichten: 22551
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mark Nauta - ///M power
Auto was in onderhoud bij een goed bekend staande BMW specialist in Friesland (geen Offenga)
Kijk gemakkelijk gezegd kun je een slechte vanos of slechte drijfstangslagers wel horen maar als er een tik is die nogal moeilijk te lokaliseren is dan wordt het een ander verhaal. Want waar begin je dan
Drijfstanglagers staan bekend en zijn nog redelijk qua kosten, vanos staat bekend maar dan loopt het al aardig in de papieren...
Al met al ben ik er niet rouwig om hoor
Al met al ben ik er niet rouwig om hoor
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: Mark Nauta - ///M power
Als er iets tikt bij je m3 blok is het dan ook niet zo dat je tijdens het stationair lopen het net klinkt als een diesel motor?
Is bij de 3.0 versie de drijfstanglagers ook een kwaaltje? Ik dacht dat dit namelijk meer een kwaaltje was bij de 3.2. Anders moet ik die van mij ook maar eens gaan vervangen.
Is bij de 3.0 versie de drijfstanglagers ook een kwaaltje? Ik dacht dat dit namelijk meer een kwaaltje was bij de 3.2. Anders moet ik die van mij ook maar eens gaan vervangen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
