Fotografie
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Re: Fotografie
Zondag de 5e heb ik niks aan de washand (tot nu toe)
Even kijken of ik nog ergens een groothoek kan lenen/huren van iemand tegen die tijd.......
Even kijken of ik nog ergens een groothoek kan lenen/huren van iemand tegen die tijd.......
- Maik
Heel misschien heb ik ook wel interesse in een fotografiecursusje, weet alleen niet of het uit gaat komen in mijn drukke schema
Die Tokina is inderdaad gemaakt voor een DX camera.
Het moet een aardig lensje zijn ja, hij schijnt zelfs beter te zijn dan de wat oudere maar geroemde Nikkor 12-24 die het dubbele kost, alleen heeft de Tokina wat minder bereik, maar wel weer iets meer groothoek (11-16mm).
Hopelijk heb ik hem snel binnen, maar volgens mij zijn er wat leveringsproblemen met die dingen... heb de toko vandaag gebeld waar ik hem besteld heb (foto Konijnenberg). Ze hadden hem nog in backorder staan (27 stuks
). Ze hoopten wel op snellere levering... ja duh 

Die Tokina is inderdaad gemaakt voor een DX camera.
Het moet een aardig lensje zijn ja, hij schijnt zelfs beter te zijn dan de wat oudere maar geroemde Nikkor 12-24 die het dubbele kost, alleen heeft de Tokina wat minder bereik, maar wel weer iets meer groothoek (11-16mm).
Hopelijk heb ik hem snel binnen, maar volgens mij zijn er wat leveringsproblemen met die dingen... heb de toko vandaag gebeld waar ik hem besteld heb (foto Konijnenberg). Ze hadden hem nog in backorder staan (27 stuks

-
Die zondag kan ik helaas niet...
Maik: meer groothoek scheelt erg veel (die 1 of 2 mm), verkijk je daar niet op. 11mm is dus erg goed! Foto Konijnenberg heb ik ook veel gehaald. Misschien voor jou ook te doen, maar als je je spullen bij hun in Belgie haalt (voor mij is het een kwartiertje (door)rijden) dan heb je 2 jaar garantie. Kan dus de moeite waard zijn bij duurdere aankopen
Maik: meer groothoek scheelt erg veel (die 1 of 2 mm), verkijk je daar niet op. 11mm is dus erg goed! Foto Konijnenberg heb ik ook veel gehaald. Misschien voor jou ook te doen, maar als je je spullen bij hun in Belgie haalt (voor mij is het een kwartiertje (door)rijden) dan heb je 2 jaar garantie. Kan dus de moeite waard zijn bij duurdere aankopen

- MartijnGizmo
Twee jaar garantie heb je overal in de EU. Alleen is hebben en krijgen helaas niet altijd hetzelfde...
-
Ja, Konijnenberg geeft het in ieder geval zelf al aan (als voordeel) dat ze het in hun Belgische vestiging geven 

-
Ik had het geluk om eventjes terug voor http://www.autogetest.nl" onclick="window.open(this.href);return false; foto's te schieten van de Alfa Romeo 8C Competizione, die Sam van Lingen ons toevertrouwde. Wát een waanzinnige auto, en daarmee bedoel ik met name de acceleratie, het geluid en natuurlijk de looks, want o-o-o wat is 'ie mooi hè!
Maargoed, hier zijn de foto's te vinden

Klik!

Maargoed, hier zijn de foto's te vinden
Klik!
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Luuk, fantastische foto's. En gelukkig was D-J dat met me eens 

- Tom V
Schitterende foto's Luuk! Complimenten!
- sjoerdtk
Wat een onwijs gave auto om te schieten
Deze foto springt er voor mij uit: http://www.autogetest.nl/images/content ... _8_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze foto springt er voor mij uit: http://www.autogetest.nl/images/content ... _8_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
Nette serie Luuk!
- Niels
- Auto: Prius+
Zet mij maar op de lijst voor een cursus indien het qua datum en locatie past
Ben wel een super leek natuurlijk dus als ik niet mag komen dan begrijp ik dat volledig 

-
Laatst voor school bezig geweest wat foto's te maken, waaronder deze.

Kleine update van m'n objectieven.
De Nikkor AF-G 70-300 wordt vervangen door een Nikon 70-300 AF-S VR.
Aanstaande week gelijk op de ring uitproberen (als het weer het toelaat)
Kleine update van m'n objectieven.
De Nikkor AF-G 70-300 wordt vervangen door een Nikon 70-300 AF-S VR.
Aanstaande week gelijk op de ring uitproberen (als het weer het toelaat)
-
Kudos Luuk!
The rise & rise of..
Interessante thema Kees 8)
The rise & rise of..
Interessante thema Kees 8)
-
Goed plan Kees, want die 70-300 G was echt simpelweg een ruklens! De focus moet echt eerst 2 seconden nadenken voordat 'ie zegt: 'Hé, wat een grappig objectje. Zal ik scherpstellen?'
Lui kreng, 3/4 van mijn Ringfoto's onscherp
Maargoed, ik koop in de loop der tijd wel iets leuks voor langs het circuit
Grappige foto btw, Kees!
Lui kreng, 3/4 van mijn Ringfoto's onscherp

Grappige foto btw, Kees!

-
Gister nog even op pad geweest. Samen met een collega naar Strijp R geweest. Dit is een oud Philips complex. Hier werden vroeger tv's gemaakt. Het stond helaas nog niet zo lang leeg, echt oud zag het er daarom niet uit. Er waren bovendien veel kantoren in eindeloze gangen, niet heel interessant. Uiteindelijk toch wel wat leuke foto's kunnen maken.

Hier hing een gewichtje aan een koort om beeldbuizen te testen. Ze trokken het koort omhoog en lieten het vervolgens los.

Eindeloze gangen met lege kantoorruimtes.

Uitzicht over Strijp R en in de verte Strijp S.

Wel leuk en lekker dicht bij huis deze keer
Hier hing een gewichtje aan een koort om beeldbuizen te testen. Ze trokken het koort omhoog en lieten het vervolgens los.
Eindeloze gangen met lege kantoorruimtes.
Uitzicht over Strijp R en in de verte Strijp S.
Wel leuk en lekker dicht bij huis deze keer

- Joy
Mijn favoriet, die 1 na laatste foto. Mooi zo met dat licht.
- Maik
Goeie kiekjes weer Tom! Bijna mooier dan die Z4 van je
Met welke camera schiet jij nou ookalweer? Een fullframe?

-
Tnx. Nee met een Canon 40D. Lenzenspul dat ik heb Canon 10-22 f3.5/4.5, Tamron 17-50 f2.8, Canon 70-200 f4.0, Sigma 15mm f2.8 fish-eye, Canon 50mm f1.8.Maik schreef:Goeie kiekjes weer Tom! Bijna mooier dan die Z4 van je![]()
Die urbexfoto's zijn allemaal met de 10-22, gebruik em vaak

-
Heeft iets bijzonder.
Een filmhuis genre uitstraling.
Super Tom

- Maik
Die 15mm Sigma is toch geen fish-eye? Dat is toch onder 10mm dacht ik? Vanaf hoeveel mm is het dan officieel een "fish-eye"?Tom schreef:Tnx. Nee met een Canon 40D. Lenzenspul dat ik heb Canon 10-22 f3.5/4.5, Tamron 17-50 f2.8, Canon 70-200 f4.0, Sigma 15mm f2.8 fish-eye, Canon 50mm f1.8.Maik schreef:Goeie kiekjes weer Tom! Bijna mooier dan die Z4 van je![]()
Die urbexfoto's zijn allemaal met de 10-22, gebruik em vaak
- MartijnGizmo
Fisheye is niet gerelateerd aan het aantal mm, maar aan de manier waarop de lens vervormt. 

- MartijnGizmo
Voor de mensen die nog twijfelen: vanaf zaterdag is de Canon EOS 1000D met 18-55IS bij de V&D te krijgen voor €449. Bij de MediaMarkt willen ze pas vanaf zaterdag meegaan in die prijs, maar bij de Saturn kon m'n vriendin hem al wel voor die prijs meekrijgen. 

- Maik
Aha, ik dacht dat een fisheye per definitie NOG meer groothoek had dan een UWA. Maar eigenlijk is een 15mm fisheye dus een slechte UWA (want veel vervormingMartijn Koevoets schreef:Fisheye is niet gerelateerd aan het aantal mm, maar aan de manier waarop de lens vervormt.

Is de nieuwe Canon 5D (mark II) trouwens nog wat? Een collega gaat zijn oude 5D opruimen en de nieuwe ervoor terugkopen. Je schijnt er ook HD kwaliteit mee te kunnen filmen?

Niet dat ik de poen voor een 5D over heb hoor, daarbij is Nikon natuurlijk ook veeeeeeeeel beter

-
- Dennis Cavallino
LOL het lijkt wel of die RS4 nog onderstuurd die bocht probeert te halen.