Martijn schreef:Rico, maak er nu niet zoveel woorden aan vuil. Robin heeft wel degelijk een punt en dat weet jij ook.
Vind je het niks, prima. Maar blijf niet tot in den treure het ding afkraken/je eigen auto ophemelen, want zo komt het wél over namelijk.
Zo ging het precies met bijvoorbeeld je 130i toen je die net had en een rondje in je huidige M3 reed die Andre toen wilde gaan verkopen ("wat een boot, ik weet genoeg, dit is niks, gewicht bla bla bla")
Dus, laat het lekker zitten anders moet je weer zo door het stof als dat schip over een tijdje bij je huis ligt afgemeerd 8)
Bovendien: ik wil wel eens zien wat die M versie van de 1 Coupe dan gaat brengen. Die zal ook zeker 1400kilo wegen en veel meer dan 350pk zie ik ze bij BMW ook niet zo maar uit een turboloze en betrouwbare 6-in lijn persen. Oftewel: bijna gelijke pk-kilo ratio als de E46M3, alleen is het ding dan waarschijnlijk wat korter. En minder dan 70 mille (basisprijs) zal die ook niet kosten, geloof ik niks van.
Martijn niet mee eens, na aanleiding van deze post van jou en het zogenaamd weer door het stof moeten, heb ik mijn eerste reactie na de e46 M3 SMG ervaring van Andre indertijd opgezocht. Lees maar.
Ik zei toen al precies hetzelfde wat ik nu ook schrijf, een M3 is prachtig maar een 120d stuurt agiler en is lichter op de neus. En een 130i is weer wat zwaarder op de neus dan een 120d. Dat een M3 minder agiel is dan een 1 serie heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken, net zo min heb ik de M3 afgekraakt tov de 1 serie, wel heb ik altijd beweerd dat een 130i een veel betere prijs kwaliteitsverhouding heeft dan een M3 en dat een M3 niet een veel betere auto is, en die beweringen daar sta ik nog steeds achter. Ook heb ik altijd beweerd dat de M3 een te dure droomauto voor me was, maar toen ik de kans kreeg heb ik toch een keer de knoop doorgehakt, maar nooit omdat ik de 130i zat was of omdat een M3 veel beter is, had uitsluitend met het model en emotie te maken.Rico
13-07-2005 12:20:03 Re: Gisteren M3 gereden
--------------------------------------------------------------------------------
Oke nu even een serieuze reactie.
De M3 is een prachtig ding dat vooropgesteld, qua power feeling echt fantastisch.
De auto voelt aan als een E46 3 serie, qua gevoel en dan praat ik over de massa overeenkomstig met de 325i touring.
Je voelt de kilo's maar de auto heeft genoeg power om met de kilo's aan de haal te gaan. Maar merkbaar zijn ze zeker. De auto stuurt zwaarder op de neus als een 1 serie. De auto voelt groot aan. Wat dat betreft als één ieder andere e46.
De power en snelheid zijn eigenlijk voor mij rijbewijs gevaarlijk. Adje kan zich beter beheersen, maar ik zal er veel moeite mee hebben. Je zit zo snel op de hoogst illegale snelheden dat je het ook maar normaal vind. Wat nou 220 is associaal ? Nee het is normaal in zo'n auto, maarja zo werkt het natuurlijk niet in Nederland. Elke rechter maakt gehakt van zulke argumenten.
Met SMG zat ik te kloten, niet mijn ding, maar het past en hoort wel bij zo'n auto.
Ik heb slechts 1 keer eerder in een automaat gereden en vind het flipperen en het niet gebruiken van mijn linkerbeen onnatuurlijk. Maar na een week zal het gewoon zijn.
Oke nu de verhouding 1 serie M3, ik praat niet over vermogen of de motor want dat kan niet vergeleken worden met elkaar. Maar het onderstel en het stuurwerk is wel goed te vergelijken. En dan durf ik te zeggen dat het onderstel van een 1 serie een lichtvoetiger/speelser is dan van een M3. Een 1 serie stuurt scherper op de neus en de massa van een 1 serie is beter in balans.
In al het overige (voor de meeste gummers het belangrijkste) overtreft een M3 natuurlijk een 1 serie.
Een M3 is een prachtige auto die waarschijnlijk de laatste in zijn soort zal zijn, want zijn opvolger zal te zwaar te groot worden. En een V8 is overdone in deze klasse.
Ik denk dat een 130i een waardige (tijdelijke) opvolger zal zijn van een M3. Totdat BMW het lef heeft om een M versie van een 1 serie uit te brengen.
Maar om eerlijk te zijn is dat eigenlijk niet nodig met het oog op de 130i.
Ook stond ik toen al niet achter het V8 concept en vond ik dat die niets te zoeken had in een drietje, uitspraken van mij uit 2005
Een M3 is een prachtige auto die waarschijnlijk de laatste in zijn soort zal zijn, want zijn opvolger zal te zwaar te groot worden. En een V8 is overdone in deze klasse.
Tja dat is mijn gevoel een beetje, als ik mijn E46 ervaring in ogenschouw neem lijkt het me wel zo. Met een V8 gaat een nieuwe M3 zeker 100 kilo zwaarder worden zoniet 125 kilo.
Een V8 is gezien de power van de huidige M3 overbodig. Ikzelf heb echt niet het gevoel dat ik 343 pk nodig heb laat staan 400pk.
Wanneer komen die peekaas tot zijn recht, als je zwaar voorbij de 230 km/h gaat en richting de 300 wilt. Nou BMW begrenst zijn auto's op 250 dus zie ik daar geen winst.
In nederland is meer dan 300pk voor mij niet nodig/rijbewijs gevaarlijk.
Martijn je probeert mij wel als een draaikont neer te zetten, maar ik sta nog steeds vierkant achter al mijn uitspraken die ik in het verleden op het internet heb geplaatst.
En mijn mening over M3 V8 is altijd hetzelfde gebleven.
Ik weet nog goed toen Audi met de S4 V8 kwam, 344pk zelfs 1 pk meer dan de M3 en dat was dus nog in mijn Audi tijdperk,reed zelf S3. Ook toen vond ik een V8 in een middenklasser niet mijn ding. De voorganger de S4 2,7 biturbo en daarnaast de RS4 B5 deden mij zoveel meer wat overigens ook voor de huidige RS4 vs de vorige RS4 gold. Die laatste biturbo met 6 cylinders en 380pk vond en vind ik fantsstische wagen de huidige maar zozo. Wat nog eens bevestigd werd na een rit mee met de huidige RS4.
Ik ben gewoon geen V8 man nooit geweest en zal ik ook nooit worden.
Of er ooit in de toekomst een M3 V8 op de stoep komt te staan kan ik nu niet beweren. Wel geef ik meerdere keren in dit draadje aan dat ik de auto absoluut een kans geef.