Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
-
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Praat je jezelf nou niet een beetje tegen?
- Macboy
Ik ga er vanuit dat mensen hier mij begrijpen. De PDK is een sublieme bak. Maar kritiek hebben op de PDK op sportief gebied en op een circuit snap ik niet. Op de PC Hooftstraat en de Boulevard doet een PDK het prima. Ga hem daar dan ook testen. Beoordeel een auto en opties van een auto onder de juiste condities.
Handbak. Punt. Dan testen. Dan praten we verder.
Ik moet heel erg denken aan de wegligging en comfort van de E60. Geen koper die erop zat te wachten alleen de autojournalisten. Bij de F10 hebben ze deze fout hersteld. Of een Jaguar die op een circuit wordt getest en dan slecht scoort. Ja BOEIEN !
Handbak. Punt. Dan testen. Dan praten we verder.
Ik moet heel erg denken aan de wegligging en comfort van de E60. Geen koper die erop zat te wachten alleen de autojournalisten. Bij de F10 hebben ze deze fout hersteld. Of een Jaguar die op een circuit wordt getest en dan slecht scoort. Ja BOEIEN !
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Macboy schreef:Ik ga er vanuit dat mensen hier mij begrijpen.
Zeg me dat 't niet zo is.
Een F10 is trouwens nog meer comfy boot dan 'n E60 dus neen ik begrijp je niet:)
- Apolo2
sitechris schreef:@Apollo: de re....
Ron4S schreef:Apollo als erva....

Zeker een punt en het is een feit dat het allemaal sneller en makkelijker gaat in nieuwe auto's. Maar anderzijds is dat natuurlijk kritiek van alle tijden. Bij elke nieuwe 911 werd het voorgaande model neergezet als de laatste van een reeks echte 911's (enige uitzondering wellicht de 996). Dat zou betekenen dat de eerste 911 de ultieme auto is want niets ging makkelijk en zeker geen luxe! En toch wil de massa niet terug naar auto's die 50 jaar terug gebouwd zijn maar hangt altijd een beetje naar de voorlaatste generatie of die daarvoor.sitechris schreef:Hij had niet meer het gevoel dat hij in een echte sportwagen reed met de nieuwe 911 omdat alles hem zo makkelijk afgaat en met het comfort en luxe de auto zo goed reed. Mss is dat ook het cayman probleem, zeker met de pdk bak
- Mathieu
Nou, zo'n G-type rijdt toch wel heel leuk, hoor 

- Macboy
Robin de E60 was juist NIET comfortabel maar sportief zodat autojournalisten er lovend over konden zijn hoe die zich op een circuit gedroeg. De kopers van een 5-serie willen echter comfort. Daarom is die fout hersteld en is de F10 gewoon een comfortabele auto. Zo ook met Jaguar: mensen willen gewoon comfort. De rest boeit ze niet.
Conclusie: doe wat de koper wil
En dan doortrekken naar de Cayman: de meeste kopers willen met die PDK gewoon lekker gebruiksgemak en bij een stoplicht gas intrappen en dan snel weg zijn en in een file niet moeilijk doen. De rest boeit ze niet. En de echte purist die koopt een handbak.
Conclusie: test de PDK onder de juiste omstandigheden en beoordeel dat ook als zodanig. Wil je per se een funauto testen op het circuit leen dan een handbak.
De wereld bestaat niet voor de journalisten maar voor de kopers. Daarom 90% PDK.
Conclusie: doe wat de koper wil
En dan doortrekken naar de Cayman: de meeste kopers willen met die PDK gewoon lekker gebruiksgemak en bij een stoplicht gas intrappen en dan snel weg zijn en in een file niet moeilijk doen. De rest boeit ze niet. En de echte purist die koopt een handbak.
Conclusie: test de PDK onder de juiste omstandigheden en beoordeel dat ook als zodanig. Wil je per se een funauto testen op het circuit leen dan een handbak.
De wereld bestaat niet voor de journalisten maar voor de kopers. Daarom 90% PDK.
Laatst gewijzigd door Macboy op 19 mei 2013, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik zet m'n pc net aan en zie je bericht Ilja:
Ik heb toch in verschillende E60s gereden en vond ze serieus groot/lomp en remote....
nu ben ik ook geen autojournalist die dat beter aanvoelt dus dat zal daar aan liggen.
Ik heb toch in verschillende E60s gereden en vond ze serieus groot/lomp en remote....
nu ben ik ook geen autojournalist die dat beter aanvoelt dus dat zal daar aan liggen.

- PD power
Het probleem is dat journalisten wat willen hebben, om te zeiken, dus werk houden, want ja, als een auto perfekt is ben je klaar...... een auto is nooit te goed, volgens mij kun je geen mooier compliment krijgen, ja en dat een atmosferische motor het snelst is in de hogere toeren, dus dat je wel de juiste versnelling moet kiezen, is net zo'n "waarheid" als dat " water nat is en dat wanneer je in de zee springt zonder dat je kunt zwemmen, je kan verzuipen"sitechris schreef:Als ik moet kiezen tussen de megane rs neem ik toch echt wel de cayman. Ik wil even voorkomen dat ik een soort fanboy discussie opstart als megane RS rijder. En ik vind de Cayman een geweldig mooie auto. Maar mss zit het probleem bij porsche wel dieper. Ik las laatst een column waarin iemand stelde dat porsche te goed is geworden. Hij had niet meer het gevoel dat hij in een echte sportwagen reed met de nieuwe 911 omdat alles hem zo makkelijk afgaat en met het comfort en luxe de auto zo goed reed. Mss is dat ook het cayman probleem, zeker met de pdk bak

-
Te goed bestaat niet. Als het een gebrek aan beleving is dan is dat het. Als je te veel comfort inbouwt, dan wachten sommigen wel op een R of RS. Dat definieert de echte, sportieve rijder. Alles heeft zijn merites, maar een Porsche zal 9 van de 10 keer te comfortabel zijn voor een echt sportieve automobilist. En volgens mij heb ik het eerder gezegd: dat zit niet zozeer in een elektrische besturing danwel pdk, als wel in afstelling van onderstel en wat je daarmee doorgeeft van wat de auto daadwerkelijk kan.
Overigens:

Doe maar een witte.
Overigens:
Doe maar een witte.
- GTRene
mooie uitvoering zo 

- Joop
Dit is eigenlijk met alle (sportieve) merken het geval. Spartaans gebouwde sport(ieve) wagens zijn er niet meer. Mensen willen (helaas) meer comfort...sitechris schreef:...Maar mss zit het probleem bij porsche wel dieper. Ik las laatst een column waarin iemand stelde dat porsche te goed is geworden. Hij had niet meer het gevoel dat hij in een echte sportwagen reed met de nieuwe 911 omdat alles hem zo makkelijk afgaat en met het comfort en luxe de auto zo goed reed. Mss is dat ook het cayman probleem, zeker met de pdk bak
- GTRene
qua productie modellen van de grote merken wordt dat idd wat moeilijker,
toch denk ik dat bv de Exige V6 en de Donkervoort DG GT en GTO nog redelijk in de buurt komen.
toch denk ik dat bv de Exige V6 en de Donkervoort DG GT en GTO nog redelijk in de buurt komen.
- Macboy
Des te meer reden voorde komst van een hardcore Cayman GT3
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Lekkel.............

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ander kleurtje dan maar?

- PD power
- JP
-
- Auto: M3P, 130i
Die wielen zijn foeilelijk én groot. Waarom kan er tegenwoordig niet een deftig en "normale" maat velgen, lees 18", onder ipv 19", 20" of 21"....
Setje (lichtgewicht) 17" zou perfect zijn. In gebruik en kostentechnisch.
- martll
Volgens mij kunnen ze allemaal wel een setje spoorverbreders gebruiken. Wielen mogen wel wat meer naar buiten zo op de foto's te zien.
-
Dat geel is wel te gek op die boxster. Die velgen hierboven begin ik ondertussen ook wel zat te worden. 18 inch kan onder de M135i, moet het ook onder een Cayman kunnen 

-
Durf je het aan Romo? Gaaf hoor.

http://www.autogespot.nl/porsche-cayman ... 05/21#img1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.nl/porsche-cayman ... 05/21#img1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sperdy
Geweldig. Dit dan weer cooler dan zo'n ambtenaren grijze Cayman!JP schreef:
- romo
Dat grijs doet het voort mij ook niet, kleur staat niet lekker op de kar...........
- GTRene
zag laatst een heel mooie bruin/grijs metallic? Cayman, stond erg fraai.
dis is wel ff wat anders>

Cayman? waar

dis is wel ff wat anders>
Cayman? waar