Alles over de 1 serie (part I)
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dat van die stuurbekrachtiging op de nieuwe 1er kan ik nog niet beoordelen. Maar het moet voor mij ook niet te licht zijn, mag wel goed zwaar aanvoelen. De stuurbekrachtiging op de prefacelift 1er (zowel de 116i, 120i en de 130i M-sport) was precies goed naar mijn mening, lekker stevig en gaf goed door wat er onder de wielen gebeurde.
Vond het iig beter dan de te lichte stuurbekrachtiging op mijn E46 coupe. Zelfs met dat brede rubber voelt het weliswaar nog steeds communicatief maar veel te licht.
Overigens de 116i heeft nog de hydraulische stuurbekrachtiging, terwijl de rest electrisch bekrachtigd is.
Vond het iig beter dan de te lichte stuurbekrachtiging op mijn E46 coupe. Zelfs met dat brede rubber voelt het weliswaar nog steeds communicatief maar veel te licht.
Overigens de 116i heeft nog de hydraulische stuurbekrachtiging, terwijl de rest electrisch bekrachtigd is.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet mee eens, het gaat om zowel rijbeleving als looks die niet zoveel wenkbrouwen doen fronzen als dit soort creaties.Joop schreef:hugo schreef:Is de tendens niet soms dat álles waar BMW op staat mooi is ?
....
Gaat bij een BMW enkel om de rijbeleving die moet gewoon blijven kloppen, vooralsnog lukt dat aardig.
In het verleden was er een betere balans tussen die 2 dan bij de huidige generatie.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ik vind de 1er prima geslaagd overigens; 't is weliswaar niet moeders mooiste en zal ook niet een echte BMW klassieker worden, maar ik kan er prima mee leven.
'k Weet zeker dat de volgende echt nieuwe 1er beter wordt nu Bangle zich er minder actief mee bemoeit.
Overigens de nieuwe coupe zal ik IRL moeten zien voordat ik er serieus een mening over kan komen. Tot nu toe zien alle Bangle auto's er beter uit in het echt dan op de foto en lijken zijn holle en bolle vlakken concept ook IRL beter te werken.
'k Weet zeker dat de volgende echt nieuwe 1er beter wordt nu Bangle zich er minder actief mee bemoeit.
Overigens de nieuwe coupe zal ik IRL moeten zien voordat ik er serieus een mening over kan komen. Tot nu toe zien alle Bangle auto's er beter uit in het echt dan op de foto en lijken zijn holle en bolle vlakken concept ook IRL beter te werken.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Dat vind ik ook. Zeker in het M blauw vind ik het een leuke auto om te zien; niet de mooiste maar helemaal niet verkeerd. En zoals de 1 serie rijdt/stuurt/voelt, daar kunnen alle concurenten een puntje aan zuigen ! Auto met verreweg het meeste rijplezier voor mensen die houden van puur autorijden ipv een rijdende playstation.Joop schreef:Ik vind de 1er prima geslaagd overigens; 't is weliswaar niet moeders mooiste en zal ook niet een echte BMW klassieker worden, maar ik kan er prima mee leven.....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
hugo schreef:Is de tendens niet soms dat álles waar BMW op staat mooi is ?
Die 1 serie klopt kwa lijnen al niet maar vind ik nog best gaan. De coupé is echt helemaal uit zijn verband gerukt. Kijk naar dat ding en zeg nu zelf, krijg je daar een stijve plassert van? Vreemd kort en te laag kontje, oersaaie neus en het dak+raam partij is te hoog.
Nee, ik vind het op de foto's vreselijk lelijk, Dacia logan lelijk.
Hugo ik snap je reactie, ik blijf ook nog even gereserveerd, maar de foto's doen de auto ook nog geen recht.
Toen ik 2004 de eerste 1 serie spy pics uitlekte kotste iedereen hem zowat uit. En nu ? veel mensen vinden het toch een mooie auto.
[img:400:204]http://autoweek.com/weekart/2004/0209/1seriesmain.jpg[/img]
[img:400:229]http://autoweek.com/weekart/2004/0209/1seriesrear34.jpg[/img]
[img:400:272]http://autoweek.com/weekart/2004/0209/1seriesside.jpg[/img]
in the flesh moet je straks de coupe beoordelen. Ik wacht ook daar op. Ik zal hem zeker niet even uit het boekje durven bestellen. En staat ie me tegen tov de M3 dan hou ik die voorlopig gewoon.
- ibrahim demirhan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 13:40
Kwam deze foto's tegen weet niet of ze al langs zijn geweest maar zie net dat ze al langs zijn geweest. Dan maar voor de herhaling
[img:800:564]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini3L.jpg[/img]
[img:800:561]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini5L.jpg[/img]
[img:800:600]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini7L.jpg[/img]

[img:800:564]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini3L.jpg[/img]
[img:800:561]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini5L.jpg[/img]
[img:800:600]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini7L.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door ibrahim demirhan op 07 jun 2007, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik kan me niet voorstellen dat achter deze scoop een prachtige coupe tevoorschijn gaat komen..
Of ze moeten Hans Klok terughalen uit Vegas....
[img:800:564]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini3L.jpg[/img]
[img:800:561]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini5L.jpg[/img]
Of ze moeten Hans Klok terughalen uit Vegas....
[img:800:564]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini3L.jpg[/img]
[img:800:561]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini5L.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Je haalt naar mijn mening ook direct de slechtst ogende kijkhoeken eruit...
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=704
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=704
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:800:600]http://img522.imageshack.us/img522/412/img0245xu7.jpg[/img]
[img:800:600]http://img259.imageshack.us/img259/3937/img0244qt9.jpg[/img]
Heftig dingetje al vind de uitlaatmonden iets te.
[img:800:600]http://img259.imageshack.us/img259/3937/img0244qt9.jpg[/img]
Heftig dingetje al vind de uitlaatmonden iets te.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Gisteren de EVO mag. op de deurmat gekregen.
Heel snel zag ik even een test tussen de 130i Msport, 3 MPS, Brera V6 en S3.
Die rode 130i Msport ziet er wel heel erg lekker uit zeg, zou die kleur icm Msport uitvoering zo durven kopen.
Opvallend dat de Mazda 3 MPS vooral op hogere snelheid de BMW dik klop geeft.....vanuit stilstand heeft dat ding even moeite op grip te vinden, maar daarna breekt de hel los. De MPS was ook sneller op het circuit...tijden weet ik zo niet meer.
Maargoed.......de Audi S3 komt op cijfers als beste uit de test, de auto die ze het liefst mee naar huis zouden nemen..... de 130i Msport.
Heel snel zag ik even een test tussen de 130i Msport, 3 MPS, Brera V6 en S3.
Die rode 130i Msport ziet er wel heel erg lekker uit zeg, zou die kleur icm Msport uitvoering zo durven kopen.
Opvallend dat de Mazda 3 MPS vooral op hogere snelheid de BMW dik klop geeft.....vanuit stilstand heeft dat ding even moeite op grip te vinden, maar daarna breekt de hel los. De MPS was ook sneller op het circuit...tijden weet ik zo niet meer.
Maargoed.......de Audi S3 komt op cijfers als beste uit de test, de auto die ze het liefst mee naar huis zouden nemen..... de 130i Msport.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
De Tijden:
- BMW: 1:31.7
- Mazda: 1:31.3
- Audi: 1:30.4
- Alfa: 1:35.9
Maw: met een sper in de 130i wordt het de strijd tussen de (saai rijdende) Audi en de 130i
Ik weet niet welke auto's allemaal op runflat rommel staan, dat heeft ook (negatief) invloed op het rijgedrag. De 130i had dat standaard, of dat ook op dit model zat staat er niet bij in de test.
- BMW: 1:31.7
- Mazda: 1:31.3
- Audi: 1:30.4
- Alfa: 1:35.9
Maw: met een sper in de 130i wordt het de strijd tussen de (saai rijdende) Audi en de 130i
Ik weet niet welke auto's allemaal op runflat rommel staan, dat heeft ook (negatief) invloed op het rijgedrag. De 130i had dat standaard, of dat ook op dit model zat staat er niet bij in de test.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
In mijn ogen helaas wel. Vind dat lang niet zo fijn rijden als 'gewone' banden. Liever 2 spuitbussen in de auto leggen dan run-flat rijdenAndre schreef:Bijna alle bmw s hebben runflat af fabriek.

Sommige BMW dealers werken daar overigens netjes aan mee: bij Renova in Tilburg wilden ze met alle plezier de run-flats bij aanschaf van een 130i omruilen tegen Rridgestone re050A's (wat ik fijne banden vind) zonder run-flat. Nog 1 jaar 407, en dan... kan het genieten beginnen 8)