BMW 1 Serie M Coupé
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Remmen tijdens onderstuur... 
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hogeschoolremmen voor gevorderden. Daar ben jij nog niet aan toe Indobesar :strong:indobesar schreef:Remmen tijdens onderstuur...
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Remmen bij onderstuur is op zich prima. Je verschuift een beetje gewicht naar de voorwielen.
Alleen vraagt het wat finesse. Als je instuurt met een iets te hoge snelheid en je remt licht bij dan werkt het wel. Rem je iets harder dan kan je een auto ook in overstuur krijgen, ligt een beetje aan de balans van de auto. Trap je met je volle gewicht op het rempedaal dan ga je weer ondersturend rechtdoor. Banden die volledig met remmen belast zijn hebben namelijk geen zijwaardse grip over.
Ga je ineens gewoon rechtdoor ipv de bocht om doordat je voorwielen even hun grip kwijt raken wil even je stuur recht zetten en weer insturen ook helpen. Remmen doe je eigenlijk alleen maar als je langzaam naar buiten gedrukt word.
Alleen vraagt het wat finesse. Als je instuurt met een iets te hoge snelheid en je remt licht bij dan werkt het wel. Rem je iets harder dan kan je een auto ook in overstuur krijgen, ligt een beetje aan de balans van de auto. Trap je met je volle gewicht op het rempedaal dan ga je weer ondersturend rechtdoor. Banden die volledig met remmen belast zijn hebben namelijk geen zijwaardse grip over.
Ga je ineens gewoon rechtdoor ipv de bocht om doordat je voorwielen even hun grip kwijt raken wil even je stuur recht zetten en weer insturen ook helpen. Remmen doe je eigenlijk alleen maar als je langzaam naar buiten gedrukt word.
-
OnlineKoenM
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Is het niet zo dat je kont om kan komen wanneer je bij overstuur plotseling van vol gas, naar totaal geen gas gaat?
Lijkt me ook niet echt prettig..
Lijkt me ook niet echt prettig..
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Klopt, alhoewel ik rijtraining volgde bij SKRD.... :shakeit:Hielke schreef:Hogeschoolremmen voor gevorderden. Daar ben jij nog niet aan toe Indobesar :strong:indobesar schreef:Remmen tijdens onderstuur...
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Als je overstuurt dan komt je kont al omzetten. Meestal is de reden dat je vol gas geeft ook de reden dat dat gebeurd. Dus vol gas blijven houden is dan ook niet echt de oplossingKoenM schreef:Is het niet zo dat je kont om kan komen wanneer je bij overstuur plotseling van vol gas, naar totaal geen gas gaat?
Lijkt me ook niet echt prettig..
- JP
- Berichten: 35092
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Gaaf die training, toch?indobesar schreef:Klopt, alhoewel ik rijtraining volgde bij SKRD.... :shakeit:Hielke schreef:Hogeschoolremmen voor gevorderden. Daar ben jij nog niet aan toe Indobesar :strong:indobesar schreef:Remmen tijdens onderstuur...
Ben benieuwd of hij volgend jaar de Evora gaat gebruiken voor zijn rijtrainingen.....of misschien toch een 1M?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Er komt nu wel weer heel veel theorie voorbij mannen.
Omslaande konten, onderstuurd de strontbulten in, niet bijremmen, wel bijremmen. Maar in de praktijk maakt het voor RS3 en 1M ontzettend weinig uit hoe idioot je doet, de veiligheidssystemen redden je toch wel. En soms ongemerkt, zo goed werken ze tegenwoordig.
Wat de testers van Fifth Gear zeggen is dat tijdens enthousiast bochtenwerk de Audi meer een meer over z'n voorbanden begint te glijden. That's all. Jij als bestuurder wordt dan gedwongen tempo terug te nemen, en in het geval van circuitwerk betekent dit dat de grens die je probeert te verkennen door de techniek te snel bereikt wordt. Aldus zoals een M3 zich op het circuit gedraagt. En dat is weinig entertainend.
Omslaande konten, onderstuurd de strontbulten in, niet bijremmen, wel bijremmen. Maar in de praktijk maakt het voor RS3 en 1M ontzettend weinig uit hoe idioot je doet, de veiligheidssystemen redden je toch wel. En soms ongemerkt, zo goed werken ze tegenwoordig.
Wat de testers van Fifth Gear zeggen is dat tijdens enthousiast bochtenwerk de Audi meer een meer over z'n voorbanden begint te glijden. That's all. Jij als bestuurder wordt dan gedwongen tempo terug te nemen, en in het geval van circuitwerk betekent dit dat de grens die je probeert te verkennen door de techniek te snel bereikt wordt. Aldus zoals een M3 zich op het circuit gedraagt. En dat is weinig entertainend.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Maar Hielke, die RS3 is wel dik 3 sec. langzamer, met zelfde gewicht, met zelfde power en koppel. Dat onderstuur van die RS3 dwingt de zeer ervaren bestuurder om langzamer te rijden. Of de bestuurder moet leren met dir RS3 om te gaan (om even snel als de M te gaan) of de afstelling van het onderstel van de RS3 is toch niet goed als je er echt voor gaat zitten. Ik zie dat onderstuur voor echt pittig gebruik, dus niet daily, als een minpunt van de RS 3. Ookal vind ik echt de RS3 een begeerlijke fantastische turbobeul van jewelste, dus een heerlijke kar. Massa van de rijders - ook zoals ik - zal zich prima vermaken met een RS3, o jawel. Dus dat de RS3, inderdaad bij steeds warmer wordende banden, te sterk onderstuurt is, is voor de massa geen probleem omdat de grens ontzettend ver weg ligt. Geldt ook voor de 1M trouwens.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Er zijn geen rijders die zich vermaken met de RS3. Er is nog steeds geen enkel exemplaar in NL gearriveerd, namelijk. De NL-introductie zou in mei zijn, toen in augustus, toen in oktober en nu weten ze het niet bij Audi.FerdiACS1 schreef:Massa van de rijders - ook zoals ik - zal zich prima vermaken met een RS3, o jawel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
huh? is er nog geen RS3 in NL?
dacht dat die ondertussen allang rond reden in NL...strange.
dacht dat die ondertussen allang rond reden in NL...strange.
- JP
- Berichten: 35092
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Rijden al meerdere klanten mee rond hoor. Al zal PON wel geen hebben in de perspoule (of hoe dat heet)
-
OnlineKoenM
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Deze lijkt me toch redelijk Nederlands;)
Ook gelijk op de ring gespot
Laatst gewijzigd door KoenM op 23 okt 2011, 13:34, 3 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 35092
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nederland was juist het eerste land met een 3-deurs RS3

Ok, niet het kenteken natrekken....
Ok, niet het kenteken natrekken....
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ze hebben inderdaad geen persdemo, maar ze zeiden erbij dat er nog überhaupt geen RS3's in NL waren. Maar ik heb het verder niet gecontroleerd, dus als het niet klopt vind ik het ook goedJP schreef:Rijden al meerdere klanten mee rond hoor. Al zal PON wel geen hebben in de perspoule (of hoe dat heet)
- Bart //M
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:23
Re: BMW 1 Serie M Coupé
rijdt er niet iemand zo'n ding met een 'mijn auto' topic hier op df?
-
OnlineKoenM
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er dus sowieso al 2 in Nederland..
Zijn er dus sowieso al 2 in Nederland..
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
RS3 met 3-deuren was ook veel gaver !
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Twee type rijders en dan een tijd neer laten zetten op een circuit in twee verschillende auto`s gaat nergens over.FerdiACS1 schreef:Maar Hielke, die RS3 is wel dik 3 sec. langzamer, met zelfde gewicht, met zelfde power en koppel. Dat onderstuur van die RS3 dwingt de zeer ervaren bestuurder om langzamer te rijden. Of de bestuurder moet leren met dir RS3 om te gaan (om even snel als de M te gaan) of de afstelling van het onderstel van de RS3 is toch niet goed als je er echt voor gaat zitten. Ik zie dat onderstuur voor echt pittig gebruik, dus niet daily, als een minpunt van de RS 3. Ookal vind ik echt de RS3 een begeerlijke fantastische turbobeul van jewelste, dus een heerlijke kar. Massa van de rijders - ook zoals ik - zal zich prima vermaken met een RS3, o jawel. Dus dat de RS3, inderdaad bij steeds warmer wordende banden, te sterk onderstuurt is, is voor de massa geen probleem omdat de grens ontzettend ver weg ligt. Geldt ook voor de 1M trouwens.
Die Tiff had gewoon met beide auto`s zo net mogelijk over dat circuit moeten rijden, dan had je wat geweten.
Dat hondenhok had alsnog sneller geweest maar geen 3 seconden.
Verder kan ik me helemaal in het verhaal van Ferdi vinden.
- Joop
- Berichten: 9083
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat laatste vraag ik me af...
...Mark Higgins zou als geen ander moeten weten hoe hij met een vierwielaangedreven auto moet rijden; net als Tiff dat met een achterwielaangedreven auto zou moeten...
...'t zal elkaar niet veel maken lijkt mij.
...Mark Higgins zou als geen ander moeten weten hoe hij met een vierwielaangedreven auto moet rijden; net als Tiff dat met een achterwielaangedreven auto zou moeten...
...'t zal elkaar niet veel maken lijkt mij.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Rallyrijders die niets van circuitrijden snappen, je zou ze de kost moeten geven.Joop schreef:Dat laatste vraag ik me af...
...Mark Higgins zou als geen ander moeten weten hoe hij met een vierwielaangedreven auto moet rijden; net als Tiff dat met een achterwielaangedreven auto zou moeten...
...'t zal elkaar niet veel maken lijkt mij.
Natuurlijk hadden die rondetijden door eenzelfde rijder neergezet moeten worden. Verschil was dan kleiner geweest. In hoeverre de RS3 weet te entertainen blijft de vraag.
- Joop
- Berichten: 9083
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Is uiteindelijk wel het meest zuivere...Hielke schreef:...
Natuurlijk hadden die rondetijden door eenzelfde rijder neergezet moeten worden. ...
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tiff reed met de 1M veel strakkere lijnen, waar Higgens al driftend de bochten door wil (zoals een rallyrijder dat over het algemeen doet). En volgens mij is dat niet de snelste manier op een circuit.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Higgens is niet de eerste de beste, zie ook die beelden in de STI, hij kan wel wat met een 4wd lijkt me. Maar eens, die Higgens had ook met de 1M moeten sturen.Hielke schreef:Rallyrijders die niets van circuitrijden snappen, je zou ze de kost moeten geven.Joop schreef:Dat laatste vraag ik me af...
...Mark Higgins zou als geen ander moeten weten hoe hij met een vierwielaangedreven auto moet rijden; net als Tiff dat met een achterwielaangedreven auto zou moeten...
...'t zal elkaar niet veel maken lijkt mij.
Natuurlijk hadden die rondetijden door eenzelfde rijder neergezet moeten worden. Verschil was dan kleiner geweest. In hoeverre de RS3 weet te entertainen blijft de vraag.
Verder erg leuk circuit.
Michel
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Higgins probeerde met de trukendoos het niet gewenste onderstuur op te heffen. En volgens mij hield hij er goed de pace in ondanks de handrem. Andere optie was 'de slakkengang' door de bocht omdat de voorbanden geen tractie meer hadden.Harrie schreef:Tiff reed met de 1M veel strakkere lijnen, waar Higgens al driftend de bochten door wil (zoals een rallyrijder dat over het algemeen doet). En volgens mij is dat niet de snelste manier op een circuit.
